שלום, אני מתחיל.

  • פותח הנושא x0d
  • פורסם בתאריך

x0d

New member
שלום, אני מתחיל.

... רשיון. אני מתחיל רשיון. אבל מה, אני חושב קדימה. אחרי הרשיון (עד 500, תודה), אני רוצה לקנות משהו שישמש אותי בשטח. אופניים קצת נמאסו עלי, ולצערי לא באות בכתום. בקיצור, אני מתחיל לחשוב, מה יהיה האופנוע הנבחר. אני לא הולך ללכלך אותו עם אספלט, הוא יהיה לשטח בלבד. אז DRZ, לא רוצה. אין סקס אפיל, ולפני שאתם מצביעים עלי ועושים "יו, איזה בכיין", תחשבו - כמה מכם רוכבים כי הם אוהבים אופנועים? איך אפשר לרכב על משהו שלא אוהבים, רק ממבט? ימאהה, הWR450F חזק מדי, הWR250F.. ובכן, אני 100+ ק"ג, 1.87. לא מתאים במיוחד, כך זה נשמע לי. נשארו הכתומים. 250EXC, אולי? אני מדבר פה על חדשים בלבד, משומש זה יותר מדי כאב ראש בשבילי, מה גם שלפי השמועות, הכתומים השתפרו הרבה בשנים האחרונות. תודה לכל מי שטרח לקרוא, ועוד תודה למי שיטרח גם להגיב
 

sc יוגי

New member
שאלו יהיו הצרות שלך..

טוב לדעת שיש אנשים ש"סקס אפיל" הוא השיקול העיקרי שלהם ברכישת אופנוע,אני בטוח שלרוב חברי הפורום פה אין כאלו בעיות ומצב הכיס הוא זה שקובע את צבע האופנוע שלהם.אבל בלי קשר לכל זה רוכב בתחילת דרכו עדיף לו שירכוש אופנוע שתואם את רמת הרכיבה שלו לפני שיתחיל בכלי מקצועי.תאמין לי שתוכל להפיק הרבה יותר מכלי המסווג כדו"ש מאשר כלי בצבע כתום,אשר עלות הרכישה/אחזקה וגם הסיכוי לפגוש רופא אורטופד גבוהים יותר.
 
ואני חולק עליך לחלוטין

הרבה יותר קשה לרכב במסלול נתון עם כלי דו"ש מאשר על כלי מקצועי. חוויתי זאת פעמיים בחיי. פעם ראשונה קניתי XR650L בהמלצת אנשים שאמרו לי שה XR600 "מקצועי" מדי למתחיל. אחרי סיבוב מזדמן על ה600 זרקתי קיבינימאט את ה650 (אחרי חצי שנה שהיה אצלי). פשוט לא יכולתי לגעת בו יותר. פעם שנייה היתה כשעברתי מה600 לקטום 200. פתאום קוליסים שהיו מעיפים אותי קיבינימאט עוברים תחת גלגלי הקטום כאילו לא היו שם. שלא לדבר על הארד אינדורו. בקיצור, אם האדון הנכבד לא צריך שהכלי ישמש אותו למשימות יום יומיות שאינן קשורות לרכיבת שטח, טוב יעשה אם יניח טלפיו על אחד הכלים המקצועיים. המלצת האון: WR250, קטום דו"פ 125, 200, 250, קטום מרובע 250, או 450.
 

yoe66

New member
מסכים עם הגיי דאון לחלוטין!

אם אין מגבלת תקציב והכלי הוא רק לשטח לך על כלי כמה שיותר מקצועי אני אישית הייתי מעדיף כלי קטן להתחלה או 250 ארבע פעימות סטייל ימאה או קטם או שתי פעימות 125 קטם או מקסימום 200 בהצלחה
 
תגיד, כשאתה קורא לי GAY DOWN

זו איזו מין פנטזיה שלך מגיל 13, שאתה רוצה לראות הומו פעור למרגלותיך ? כי אם כן יש פה בפורום כמה כתובות הרבה יותר רלוונטיות ממני לעניין הזה. אחד מהם מקבל אפטרים וחמשושים מדי פעם.
 

yoe66

New member
אני דוקא התכוונתי לדאון כמו אוירון

בלי מנוע ואני פשוט אוהב את התגובות שלך וחיכיתי כבר שתחמם ותגיד משהו...
 

x0d

New member
כמובן!

איזה טיעון יש עוד לרכישת משהו שנוסע בשטח, חוץ מסקס אפיל או נהנתנות לשמה? הרי ברור שאין כאן שום שיקול פרקטי, שאחרת הייתי בוחר לשים את כספי בקרן של "אנליסט", או משהו משמים אחר. אבל אני רוצה פאן, ובשביל זה אני רוצה אופנוע שאני אוהב. אוהב לראות, אוהב לחשוב עליו, וכו'. אין לי שום הצדקה אחרת לקנות משהו שעולה כלכך הרבה כסף (כי אין לי ספק שגם DR400 יעשה את העבודה, לא על כך אני מתלונן). זה לא קטנוע, שקודם כל אמור להביא אותי לעבודה, ורק אז כל היתר. זה כלי פאן נטו. אני גם לא רוצה לרכב בשטח בשביל לראות נופים (למרות שזה בהחלט נחמד). בשביל זה יש אופניים... לגבי הכסף, הוא בחשיבות שניה למדי כאן.מה גם שDR400Z עולה 55K, בעוד שהק.ט.מ 250EXC עולה 62K. זניח (לא, אני יודע שזה הרבה כסף, אבל זה זניח יחסית). בקיצור, כמו שאני רואה את זה כרגע: 450EXC - חזק מדי, יקר מדי (שוב, שיקול משני, אבל עדיין שיקול), קצת כבד 300EXC - חזק מדי 250EXC - חזק מדי, אבל קצת פחות. 200EXC - חזק מדי, עצבני מדי, קטן מדי 250RFS - התעללות באופנוע, עם המשקל שלי כפי שאני מבין את זה, היתרונות של הדו"פים הם: 1. מנוע "קרבי" יותר 2. משקל קל יותר 3. מחיר משמעותית נמוך יותר (10K+) 4. תחזוקה תכופה, אך קלה יותר (כזו שאפשר לעשות לבד) והיתרונות של הארבע פעימתיים הם: 1. מנוע ידידותי יותר 2. סטארטר 3. לא צריך לערבב שמן - לא ניסיתי אף פעם, אבל זה נשמע לי כמו טירחה. זהו, אחרי כל זה, נראה לי שה300 מוגזם בעליל (למרות שבktmtalk למשל אומרים שלמתחיל לא תהיה בעיה איתו, אבל יש לי הרגשה שבארה"ב "מתחיל" זה אחד שרכב בגיל 6 על CR80), ה250 קצת יותר טוב בשבילי. מישהו יוכל לאשר\להפריך את זה? תודה שוב
 

a c t i v e X

New member
נראה לי שאתה מבין בזה יותר מרוב

הכותבים פה. בטוח שאתה לא טרול? הלללו ירחמיאל!! זה אתה?? ואם לא אז לדעתי אין מנוס מלגייס רכיבה על מגוון מהכלים האלה ולהחליט. אין ספק שעדיף להתחיל עם כלי מקצועי כמה שיותר (לא "הכי חזק שקיים", אלא ייעודי ומתוכנן לשטח קשה) אם אתה 100 ק"ג (מקווה שגבוה ולא "רחב") אז 250 דו"פ או 450 מרובע צריכים לספק את הסחורה. אני אישית מכיר 2 רוכבים שהתחילו יחסית בגיל מבוגר וזינקו בהתלהבות על 250EXCים ומבסוטים עד הגג. נסה להשיג סיבוב ולהחליט. ד"א, התחזוקה של מרובע מודרני היא ממש לא "לא תכופה", או בקיצור תכופה...
 

x0d

New member
תודה רבה, עכשיו לגבי ערבוב השמן..

איך זה נעשה? כמו שזה נשמע לי, זה בלאגן מלכלך שמעיב על שמחת החיים. אני מודע לזה שאני נשמע כמו בכיין, וזה אולי כי אני באמת כזה. פשוט אני רואה את עצמי שוכח לשים שמן ו.. אה..
נראה לי שאני אלך על ה250EXC, ולו רק בגלל המחיר הנמוך יותר (שאגב, יתייקר החל מיום ראשון בעוד 2000 שקל...
)
 

sc יוגי

New member
בלאגן וליכלוך הם חלק מהחיים

וכמובן גם הריח האבק והבוץ ,אבל כל אלו הם חלק בלתי נפרד מרכיבה בשטח ואולי גם תלמד לאהוב אותם. בהצלחה.
 

yoe66

New member
בחירה לא רעה המאתיים חמישים

בייחוד מהבציר האחרון הוא מתון יותר ויש לו בולמי זעזועים נהדרים ערבוב השמן הוא די פשוט אתה רוכב עם כלי קטן עם שנתות מלא בשמן ומוסיף בהתאם לדלק שאתה ממלא לא נורא בכלל
 
כל הכבוד,זו הגישה הנכונה מהמניעים

הנכונים! אכן כולנו נהנתנים אך יש בעלי אמצעים ובעלי פחות אמצעים. קח לך חגב שיחרמן אותך להסתכל עליו,שלא לדבר על לעלות עליו,ללא מחשבה שניה על הסכום!אם אתה קונה חגב מקצועי וטוב שכזה אז זה לכמה שנים. אני לא בטוח לגבי שתי פעימות,אך אם אתה הרפתקן..לך על זה ותתמקצע. מחגבי שתי הפעימות איני מציע לך לעלות מעל 200 סמ'ק. חברי ואני באיזור נתוני הגוף שלך,האמן לי ה-200 די והותר. בהצלחה ותמשיך להתבכיין....זה משתלם בסוף.
 
ידידי... אתה נשמע לי איש חזק

לך על דו"פ 250 קטום. סקסאפיל? - בכמויות כח? - בלי סוף ידידותיות? - יחסית לדו"פים הדגמים החדשים ידידותיים לרוכב מאד. מתלים? - מהמשובחים ביותר שקיימים - עוד מילה על מתלים אני מבטיח לך שבתור מתחיל דווקא אתה תלמד להעריך את התכונות המדהימות של מערכת מתלים מן השורה הראשונה ומבטיח לך שמערכת כזו מתאימה יותר למתחיל מאשר מערכת המתלים הרופסת של איזה XT חבוט בן עשר שנים. משקל? - משקל קל - אידאלי למתחילים. ה200 קצת קומפקטי יותר מה 250 ואם אתה שוקל אותו בתור אופציה לרכישה הייתי ממליץ סיבוב עליו. אל תיתן לכל השמועות להבהיל אותך כאן, כלי "מקצועי" יותר הוא לא בהכרח כלי שקשה יותר לרכב עליו אלא להיפך. אני מכיר כמה וכמה רוכבים שהתחילו את דרכם על כלים "מקצועיים" ולא חושב שהם רוכבים פחות טוב היום. אבל, ויש אבל גדול כאן, בכלים עתירי כח וביצועים צריך תמיד להכיר במגבלות שלך כרוכב מתחיל, הפיתוי לדפוק בגז בכל ישורת הוא עצום, אבל לא תמיד יש את היכולת להתמודד עם תנאי השטח. אז אני מציע לך לרכוש את מה שהלב שלך אומר לרכוש, ולהצטרף לרכיבות עם חברי הפורום מדי פעם, ללמוד, לשאול ולהתפתח. שא ברכה
 

x0d

New member
ואז נשאלת השאלה,

בKTMTalk המליצו לי כמעט אוניברסלית על ה300, דווקא, בטענה שהוא קל יותר לשליטה, ויש לו יותר מומנט. מה דעתך על זה? לי זה נראה מופרך לחלוטין, אבל מה אני כבר יודע. שוב, אופנוע ראשון לחלוטין, וכל זה... תודה רבה שוב
 

Moby500

New member
תתפלא אבל ה300 הוא לא מפלצתי

כל כך,וגם לא "אסון טבע" כפי ששמעתי לא פעם מכאלה שלא רכבו עליו כלל. נכון שכמתחיל תהיה רחוק מניצול הפוטנציאל של הכלי ,אבל המומנט העדיף על האחים הקטנים דווקא יוצר אופנוע סלחן יותר ,שימשוך אותך גם אחרי טעות או אי דיוק בהחלפת ההילוכים .התחום הנמוך של הסל"ד לא מת (האופנוע מושך ממש מאפס) ולכן כמו שהמצערת בקשר ישיר לבוכנה ,ואין צורך בשמירת התחום העליון (תחום שב250 מוטקרוס הוא די מתפרץ )וגם מעייף הרבה יותר . 250 ו300 מאוד מומלצים ,ובעלי מפרט טכני די דומה ,ה300 יותר מומנטי (ולדעתי עדיף ),ה250 בעל ביקוש ושוק גדול יותר .
 

x0d

New member
אז זהו - ההחלטה נפלה - ה300!

כן, חברים, אני יודע כמה מגוחך זה נשמע - 300EXC כאופנוע ראשון
. אבל לאחר ההמלצות שלכם (תודה שוב
) ומה שאומרים החבר'ה בKTMTALK, אני חושב שזהו. נתייצב בד.ל.ב בחודש-חודשיים הקרובים (כמה היורו? 5.80?
). תודה!
 

dannylior1

New member
אתה נכנס פה לדיון עתיק משהו...

השאלה מה עדיף לרוכב מתחיל , דו"ש רך, אוהב, וסולידי או כלי מקצועי , חד, מדויק וקל, היא דילמה שכבר עברה פה בפורום... אני האמת די נוטה לצד השני - אני חושב שלכלי מקצועי יש הרבה יותר יתרונות , מה גם שמקצועי לא תמיד אומר - חזק באופן קיצוני. לדעתי , אם אין לבחור מיגבלה ממשית של תקציב כל שעליו להחליט הוא אם הוא בכיוון של 2 פעימות או 4 פעימות, ומשם ההחלטה צריכה להיות די פשוטה...
 

yules

New member
אם בשטח בלבד עסקינן

אז לך דווקא על ארבע פעימות בינוני, כחול או קטום. ה250 2 פעימות מתפרץ מדי, אולי ה200 יתאים יותר, למרות שגם לו יש מכת כוח יפה.
 
למעלה