שלום, אני לא יודע בדיוק איך הפורום

מצב
הנושא נעול.

drunky

New member
שלום, אני לא יודע בדיוק איך הפורום

שלום, אני לא יודע בדיוק איך הפורום
עובד, כלומר קראתי חלק מההודעות ונשמע מאוד מעניין אבל לי יש בעייה ואשמח אם תוכלו לעזור לי: **אני חייל וצריך להגיע ביום ראשון בבוקר (שעה 10 בדיוק) לתחנת הרכבת בפרדס חנה- קיסריה. אני גר במושב ליד נתיבות, עכשיו אני נוסע עד ב"ש ומשם לוקח רכבת השאלה היא איזו רכבת עליי לקחת וכמה רכבות על מנת להיות שם בזמן ואפילו קצת לפני?
 

curi

New member
זה ממש פשוט

שלום, אני לא יודע בדיוק איך הפורום
עובד, כלומר קראתי חלק מההודעות ונשמע מאוד מעניין אבל לי יש בעייה ואשמח אם תוכלו לעזור לי: **אני חייל וצריך להגיע ביום ראשון בבוקר (שעה 10 בדיוק) לתחנת הרכבת בפרדס חנה- קיסריה. אני גר במושב ליד נתיבות, עכשיו אני נוסע עד ב"ש ומשם לוקח רכבת השאלה היא איזו רכבת עליי לקחת וכמה רכבות על מנת להיות שם בזמן ואפילו קצת לפני?
זה ממש פשוט
תסתכל באתר של רכבת ישראל ב"זמנים ותעריפים" על רכבות מבאר שבע עד לקיסריה/פרדס חנה ותחפש את זמן ההגעה שמתאים לך. ובתחנה שכתוב "החלפה" תצטרך להחליף רכבת. זה הכל!
 
חיפוש זמני הנסיעה באתר הרכבת

שלום, אני לא יודע בדיוק איך הפורום
עובד, כלומר קראתי חלק מההודעות ונשמע מאוד מעניין אבל לי יש בעייה ואשמח אם תוכלו לעזור לי: **אני חייל וצריך להגיע ביום ראשון בבוקר (שעה 10 בדיוק) לתחנת הרכבת בפרדס חנה- קיסריה. אני גר במושב ליד נתיבות, עכשיו אני נוסע עד ב"ש ומשם לוקח רכבת השאלה היא איזו רכבת עליי לקחת וכמה רכבות על מנת להיות שם בזמן ואפילו קצת לפני?
חיפוש זמני הנסיעה באתר הרכבת
לוקה מאוד בחסר ! למשל, ביצוע שאילתא על רכבת בין באר-שבע (מרכז) לתחנת פרדס-חנה_קיסריה ביום א' 24.8 הרי שהרכבת הראשונה מגיעה לפ"ח-קיסריה רק אחרי 10:30. אבל זה לא נכון ! צריך לבצע 2 שאילתות : הראשונה מבאר-שבע_מרכז לבנימינה והשניה מבנימינה לפרדס-חנה_קיסריה (לזכור בטור של התאריך לשים את התאריך של יום א'). ואז אתה רואה שהרכבת מבאר שבע של שעה 7:20 בבוקר מגיעה לבנימינה בשעה 9:14 ובשעה 9:17 וגם בשעה 9:56 יש רכבות מבנימינה לפרדס-חנה. זמן הנסיעה בין 2 התחנות הוא פחות מ-5 דקות. כך שאפילו תוכל לתפוס מונית שירות, אם יש, מבנימינה לפרדס-חנה, שכן ביום א' הרכבות נוטות לא לעמוד בלוח הזמנים שלהן. אם אתה בטוח רוצה להגיע בזמן תוכל לתפוס את הרכבת של 6:40 מהתחנה המרכזית של באר שבע לבנימינה ושם להחליף רכבת לכוון פרדס-חנה. שים לב, הרכבות מבנימינה לפ"ח יוצאות (ב-99% מהמקרים) ברציף 3.
 

איליה.

New member
סתם סיבוך.

חיפוש זמני הנסיעה באתר הרכבת
לוקה מאוד בחסר ! למשל, ביצוע שאילתא על רכבת בין באר-שבע (מרכז) לתחנת פרדס-חנה_קיסריה ביום א' 24.8 הרי שהרכבת הראשונה מגיעה לפ"ח-קיסריה רק אחרי 10:30. אבל זה לא נכון ! צריך לבצע 2 שאילתות : הראשונה מבאר-שבע_מרכז לבנימינה והשניה מבנימינה לפרדס-חנה_קיסריה (לזכור בטור של התאריך לשים את התאריך של יום א'). ואז אתה רואה שהרכבת מבאר שבע של שעה 7:20 בבוקר מגיעה לבנימינה בשעה 9:14 ובשעה 9:17 וגם בשעה 9:56 יש רכבות מבנימינה לפרדס-חנה. זמן הנסיעה בין 2 התחנות הוא פחות מ-5 דקות. כך שאפילו תוכל לתפוס מונית שירות, אם יש, מבנימינה לפרדס-חנה, שכן ביום א' הרכבות נוטות לא לעמוד בלוח הזמנים שלהן. אם אתה בטוח רוצה להגיע בזמן תוכל לתפוס את הרכבת של 6:40 מהתחנה המרכזית של באר שבע לבנימינה ושם להחליף רכבת לכוון פרדס-חנה. שים לב, הרכבות מבנימינה לפ"ח יוצאות (ב-99% מהמקרים) ברציף 3.
סתם סיבוך.
אני הייתי נוסע דרך בנימינה סתם בשביל הכיף, כי אני כבר מכיר את כל התחנות ואני לא חושש להתבלבל. אבל לאדם שבא לפורום לבקש עצה לא הייתי ממליץ להסתבך ולנסוע דרך בנימינה, זה מיותר לחלוטין. אם כבר עולים על הרכבת של 6:42 מבאר שבע, אז אפשר פשוט להחליף בלוד כמו שכתבתי למטה.
 
סליחה, אבל מה שהצעת לו

סתם סיבוך.
אני הייתי נוסע דרך בנימינה סתם בשביל הכיף, כי אני כבר מכיר את כל התחנות ואני לא חושש להתבלבל. אבל לאדם שבא לפורום לבקש עצה לא הייתי ממליץ להסתבך ולנסוע דרך בנימינה, זה מיותר לחלוטין. אם כבר עולים על הרכבת של 6:42 מבאר שבע, אז אפשר פשוט להחליף בלוד כמו שכתבתי למטה.
סליחה, אבל מה שהצעת לו
לרדת בלוד ולקחת רכבת פרברית עד פרדס-חנה הוא מיותר, שכן זו רכבת שתעצור בהמון המון תחנות. בשיטה שלי הוא לוקח רכבת לבנימינה (עם החלפה בת"א), כך שהרכבת מת"א לבנימינה היא בעצם אקספרס, ללא אף עצירה בין ת"א לבנימינה. מבנימינה לפ"ח-קיסריה זה 3 עד 5 דקות נסיעה, אמנם בכוון ההפוך, אז מה? לחייל זה בחינם. ואפילו אני אם הייתי בב"ש וצריך לקיסריה הייתי עושה את מה שהצעתי לו, אפילו שאני אזרח ומשלם על הנסיעה. ואגב, אולי הייתי "מתחמן" וקונה כרטיס ב"ש - קיסריה ולא משלם על הקטע של המעין הלוך חזור בין פ"ח לבנימינה ובחזרה לפ"ח.
 

איליה.

New member
אבל זה לא חוסך כלום

סליחה, אבל מה שהצעת לו
לרדת בלוד ולקחת רכבת פרברית עד פרדס-חנה הוא מיותר, שכן זו רכבת שתעצור בהמון המון תחנות. בשיטה שלי הוא לוקח רכבת לבנימינה (עם החלפה בת"א), כך שהרכבת מת"א לבנימינה היא בעצם אקספרס, ללא אף עצירה בין ת"א לבנימינה. מבנימינה לפ"ח-קיסריה זה 3 עד 5 דקות נסיעה, אמנם בכוון ההפוך, אז מה? לחייל זה בחינם. ואפילו אני אם הייתי בב"ש וצריך לקיסריה הייתי עושה את מה שהצעתי לו, אפילו שאני אזרח ומשלם על הנסיעה. ואגב, אולי הייתי "מתחמן" וקונה כרטיס ב"ש - קיסריה ולא משלם על הקטע של המעין הלוך חזור בין פ"ח לבנימינה ובחזרה לפ"ח.
אבל זה לא חוסך כלום
כי גם לפי השיטה שלך, עדיין צריך לצאת מבאר שבע ב-6:42, ואם יוצאים ברכבת הבאה אז מאחרים. אז אם כבר הוא יוצא ב-6:42, שיגיע לקיסריה ברכבת פרברית ובראש שקט, ושלא יסתבך עם שתי החלפות כשלא צריך.
 

איליה.

New member
התשובה המדויקת

שלום, אני לא יודע בדיוק איך הפורום
עובד, כלומר קראתי חלק מההודעות ונשמע מאוד מעניין אבל לי יש בעייה ואשמח אם תוכלו לעזור לי: **אני חייל וצריך להגיע ביום ראשון בבוקר (שעה 10 בדיוק) לתחנת הרכבת בפרדס חנה- קיסריה. אני גר במושב ליד נתיבות, עכשיו אני נוסע עד ב"ש ומשם לוקח רכבת השאלה היא איזו רכבת עליי לקחת וכמה רכבות על מנת להיות שם בזמן ואפילו קצת לפני?
התשובה המדויקת
יש לך בעיה, כי יש רכבת שמגיעה לקיסריה ב-9:03 ויש רכבת שמגיעה ב-10:03, אז או שאתה מקדים בשעה או שאתה מאחר בכמה דקות.
אם אתה רוצה להגיע ב-9:03, הנה המסלול שלך: - תעלה בבאר שבע מרכז בשעה 6:42 - תרד בתחנה לוד - תעלה לרכבת שיוצאת מלוד לבנימינה בשעה 8:05 (אל תעלה על הרכבת שיוצאת ב-7:48, כי היא לא עוצרת בקיסריה!)
 
falar portuguez ???

התשובה המדויקת
יש לך בעיה, כי יש רכבת שמגיעה לקיסריה ב-9:03 ויש רכבת שמגיעה ב-10:03, אז או שאתה מקדים בשעה או שאתה מאחר בכמה דקות.
אם אתה רוצה להגיע ב-9:03, הנה המסלול שלך: - תעלה בבאר שבע מרכז בשעה 6:42 - תרד בתחנה לוד - תעלה לרכבת שיוצאת מלוד לבנימינה בשעה 8:05 (אל תעלה על הרכבת שיוצאת ב-7:48, כי היא לא עוצרת בקיסריה!)
falar portuguez ???
 

איליה.

New member
כמו שכתב יענקלה נכון, רכבות מאחרות

התשובה המדויקת
יש לך בעיה, כי יש רכבת שמגיעה לקיסריה ב-9:03 ויש רכבת שמגיעה ב-10:03, אז או שאתה מקדים בשעה או שאתה מאחר בכמה דקות.
אם אתה רוצה להגיע ב-9:03, הנה המסלול שלך: - תעלה בבאר שבע מרכז בשעה 6:42 - תרד בתחנה לוד - תעלה לרכבת שיוצאת מלוד לבנימינה בשעה 8:05 (אל תעלה על הרכבת שיוצאת ב-7:48, כי היא לא עוצרת בקיסריה!)
כמו שכתב יענקלה נכון, רכבות מאחרות
בימי א', לפעמים מאחרות אפילו בחצי שעה או יותר (אין מה לעשות, יש המון נוסעים), ולכן אכן מומלץ לעשות את החישוב כך שתגיע לקיסריה ב-9:03 ולא ב-10:03.
 

omer landau

New member
אני הייתי עושה את הדבר הבא:....../images/Emo13.gif

שלום, אני לא יודע בדיוק איך הפורום
עובד, כלומר קראתי חלק מההודעות ונשמע מאוד מעניין אבל לי יש בעייה ואשמח אם תוכלו לעזור לי: **אני חייל וצריך להגיע ביום ראשון בבוקר (שעה 10 בדיוק) לתחנת הרכבת בפרדס חנה- קיסריה. אני גר במושב ליד נתיבות, עכשיו אני נוסע עד ב"ש ומשם לוקח רכבת השאלה היא איזו רכבת עליי לקחת וכמה רכבות על מנת להיות שם בזמן ואפילו קצת לפני?
אני הייתי עושה את הדבר הבא:....

זה אומר לצאת מוקדם אבל אין אפשרות אחרת כי לפעמים יש עיקובים לוקח את הרכבת מבאר שבע לתל אביב מרכז של השעה 06:42 זמן הגעה לתל אביב מרכז - 8:02 ובשעה 08:26 עולה על הרכבת לפרדס חנה ומגיע בשעה 9:03 שעה לפני הזמן אבל ללא חששות ----------------------------- באר שבע מרכז(6:42)
תל אביב-מרכז(8:02)
(8:26)
פרדס חנה-קיסריה(9:03)
 
זה בעצם מה שאיליה הציע

אני הייתי עושה את הדבר הבא:....

זה אומר לצאת מוקדם אבל אין אפשרות אחרת כי לפעמים יש עיקובים לוקח את הרכבת מבאר שבע לתל אביב מרכז של השעה 06:42 זמן הגעה לתל אביב מרכז - 8:02 ובשעה 08:26 עולה על הרכבת לפרדס חנה ומגיע בשעה 9:03 שעה לפני הזמן אבל ללא חששות ----------------------------- באר שבע מרכז(6:42)
תל אביב-מרכז(8:02)
(8:26)
פרדס חנה-קיסריה(9:03)
זה בעצם מה שאיליה הציע
רק שבמקום לבצע ההחלפה בלוד אתה מציע בתחנת תל-אביב מרכז. אם תשים לב הרכבת שיוצאת בסביבות 8:25- 8:30 לכוון פרדס-חנה_קיסריה היא אותה רכבת שיוצאת ב-8:06 מלוד. כך שזו אותה רכבת. אולי באמת עדיף להחליף בלוד, שם המזנון נמצא על הרציפים, אחרי שערי הביקורת, כך שבזמן ההחלפה/המתנה אפשר ללכת למזנון, מה שאי אפשר ברכבת צפון, אלא אם כן, בעצם הוא חייל ויכול, לצאת "ולקנות בחינם" את כרטיס ההמשך מת"א לפ"ח-קיסריה.
 

omer landau

New member
לא שמתי לב ...אבל.... (-P

זה בעצם מה שאיליה הציע
רק שבמקום לבצע ההחלפה בלוד אתה מציע בתחנת תל-אביב מרכז. אם תשים לב הרכבת שיוצאת בסביבות 8:25- 8:30 לכוון פרדס-חנה_קיסריה היא אותה רכבת שיוצאת ב-8:06 מלוד. כך שזו אותה רכבת. אולי באמת עדיף להחליף בלוד, שם המזנון נמצא על הרציפים, אחרי שערי הביקורת, כך שבזמן ההחלפה/המתנה אפשר ללכת למזנון, מה שאי אפשר ברכבת צפון, אלא אם כן, בעצם הוא חייל ויכול, לצאת "ולקנות בחינם" את כרטיס ההמשך מת"א לפ"ח-קיסריה.
לא שמתי לב ...אבל.... (-P
אבל בשעות האלה יש יותר מקום לשבת אם הוא מחליף רכבת בתא מרכז ולא בלוד כי הנוסעים מלוד רובם יורדים בת"א לא?
 

איליה.

New member
זאת בדיוק הסיבה שהצעתי את לוד ../images/Emo13.gif

לא שמתי לב ...אבל.... (-P
אבל בשעות האלה יש יותר מקום לשבת אם הוא מחליף רכבת בתא מרכז ולא בלוד כי הנוסעים מלוד רובם יורדים בת"א לא?
זאת בדיוק הסיבה שהצעתי את לוד

כי בלוד עדיין יש לו סיכוי למצוא מקום ישיבה, וגם אם לא - הוא ימצא מקום ישיבה בת"א ההגנה, כשחלק יירדו. אם הוא יעלה בת"א מרכז, בטוח כבר לא יהיה מקום לשבת.
 
אגב, ההחלפה יכולה להתבצע

זאת בדיוק הסיבה שהצעתי את לוד

כי בלוד עדיין יש לו סיכוי למצוא מקום ישיבה, וגם אם לא - הוא ימצא מקום ישיבה בת"א ההגנה, כשחלק יירדו. אם הוא יעלה בת"א מרכז, בטוח כבר לא יהיה מקום לשבת.
אגב, ההחלפה יכולה להתבצע
לא בלוד ולא ברכבת צפון (טוב, בשבילכם "רכבת מרכז ע"ש סבידור"). אפשר לבצע ההחלפה בתחנת ת"א ההגנה ע"ש מחתרת ההגנה...
 

drunky

New member
אז בקיצור אני יוצא מב"ש מרכז

זאת בדיוק הסיבה שהצעתי את לוד

כי בלוד עדיין יש לו סיכוי למצוא מקום ישיבה, וגם אם לא - הוא ימצא מקום ישיבה בת"א ההגנה, כשחלק יירדו. אם הוא יעלה בת"א מרכז, בטוח כבר לא יהיה מקום לשבת.
אז בקיצור אני יוצא מב"ש מרכז
ב- 06:42 מגיע ללוד או לת"א מרכז - עם העדפה ללוד ע"מ שיהיה לי מקום בלוד אני מחליף רכבת לזו המגיעה לקיסריה- פרדס חנה ומגיע ב-09:03, 57 דק' לפני זמן היציאה שלי ובכל לא מאחר כלל גם במקרה של עיכובים... נכון?
 
אכן

אז בקיצור אני יוצא מב"ש מרכז
ב- 06:42 מגיע ללוד או לת"א מרכז - עם העדפה ללוד ע"מ שיהיה לי מקום בלוד אני מחליף רכבת לזו המגיעה לקיסריה- פרדס חנה ומגיע ב-09:03, 57 דק' לפני זמן היציאה שלי ובכל לא מאחר כלל גם במקרה של עיכובים... נכון?
אכן
ואגב, אתה בטח נוסע למחנה 80 ? בד"כ אם רכבת מאחרת בצורה דראמטית, הרי שהמפקדים שמחכים ליד התחנה יחד עם ההסעה ימשיכו לחכות לה ולא יענישו את המאחרים, במיוחד אם תהיו על הרכבת שאמורה להגיע שעה לפני הזמן. מנסיון אישי של אמצע שנות ה-80, הייתי נוסע הרבה על הציר חדרה-ת"א. כמעט תמיד ברכבת ולעתים נדירות יותר באוטובוס או טרמפים. פעם אחת הרכבת שהיתה מגיעה לפני 7:30 לת"א אחרה משמעותית והייתי עם עוד כמה חיילים מהקורס והמפקד ויתר לנו שכן האיחור לא תלוי בנו, וזה מה שנקרא כח עליון או כפי שמקובל force major. לכן, גם אם יהיה איחור מוגזם על שעה, מה שסופר נדיר, בד"כ האיחור ביום א' הוא בין 10 ל-30 דקות, לא תפספס את ההסעה וסביר מאוד גם שלא תוענש.
 
לטובתך כדאי לך לרדת ב"הגנה"

אז בקיצור אני יוצא מב"ש מרכז
ב- 06:42 מגיע ללוד או לת"א מרכז - עם העדפה ללוד ע"מ שיהיה לי מקום בלוד אני מחליף רכבת לזו המגיעה לקיסריה- פרדס חנה ומגיע ב-09:03, 57 דק' לפני זמן היציאה שלי ובכל לא מאחר כלל גם במקרה של עיכובים... נכון?
לטובתך כדאי לך לרדת ב"הגנה"
שכן הרכבת שיוצאת בסביבות השעה 8:00 מלוד לבנימינה ועוצרת בקיסריה-פ"ח, היא רכבת שבאה מאשדוד. ומנסיון שלי ושל חברי לעבודה, הרכבת בבוקר שבאה מאשדוד כבר ברחובות קשה לעלות עליה ! 90% מנוסעיה הם מאשדוד ורחובות הנוסעים לת"א. היא מפוצצת והרוב המכריע של נוסעיה יורדים ב-4 התחנות התל-אביביות (הגנה,שלום,מרכז,אונ'). לכן, בתחנת ההגנה כבר ירדו חלק גדול מאלו שעלו על הרכבת באשדוד, יבנה, רחובות ולוד. ומדובר בהמון המון אנשים. מה עוד שבתחנת ההגנה כל הרכות לצפון יוצאות מרציף 1 , תרתי משמע בעוד שבלוד תצטרך לעבור בין רציפים שונים לגמרי (ע"י הן גשר ו/או מנהרה) מה שקצת מסבך את הדברים למי שלא מיומן ועוד סוחב צ'ימידן גדול. לכן, אני הייתי לוקח את הרכבת של 6:40 מב"ש ויורד בהגנה. ומחכה על אותו רציף עד השעה 8:15 שבה אמורה הרכבת הפרברית לקחת אותך לקיסריה.
 

fireman

New member
מה שאתם כותבים לגבי כמות הנוסעים

לטובתך כדאי לך לרדת ב"הגנה"
שכן הרכבת שיוצאת בסביבות השעה 8:00 מלוד לבנימינה ועוצרת בקיסריה-פ"ח, היא רכבת שבאה מאשדוד. ומנסיון שלי ושל חברי לעבודה, הרכבת בבוקר שבאה מאשדוד כבר ברחובות קשה לעלות עליה ! 90% מנוסעיה הם מאשדוד ורחובות הנוסעים לת"א. היא מפוצצת והרוב המכריע של נוסעיה יורדים ב-4 התחנות התל-אביביות (הגנה,שלום,מרכז,אונ'). לכן, בתחנת ההגנה כבר ירדו חלק גדול מאלו שעלו על הרכבת באשדוד, יבנה, רחובות ולוד. ומדובר בהמון המון אנשים. מה עוד שבתחנת ההגנה כל הרכות לצפון יוצאות מרציף 1 , תרתי משמע בעוד שבלוד תצטרך לעבור בין רציפים שונים לגמרי (ע"י הן גשר ו/או מנהרה) מה שקצת מסבך את הדברים למי שלא מיומן ועוד סוחב צ'ימידן גדול. לכן, אני הייתי לוקח את הרכבת של 6:40 מב"ש ויורד בהגנה. ומחכה על אותו רציף עד השעה 8:15 שבה אמורה הרכבת הפרברית לקחת אותך לקיסריה.
מה שאתם כותבים לגבי כמות הנוסעים
בכל מיני תחנות .....עולים יורדים וכדומה לא רלוונטי ביום ראשון. הרכבות מפוצצות, בכל תחנה שלא תהיה, כבר מבאר שבע אני מבטיח לך שאנשים ישבו על הרצפה של הרכבת, אל תפנטז אפילו על מקום ישיבה מניסיון!
 
אתה שלושת רבעי צודק

מה שאתם כותבים לגבי כמות הנוסעים
בכל מיני תחנות .....עולים יורדים וכדומה לא רלוונטי ביום ראשון. הרכבות מפוצצות, בכל תחנה שלא תהיה, כבר מבאר שבע אני מבטיח לך שאנשים ישבו על הרצפה של הרכבת, אל תפנטז אפילו על מקום ישיבה מניסיון!
אתה שלושת רבעי צודק
איפה הרבע הלא נכון ? אז ככה, המעבר מהרכבת ב"ש - חיפה לרכבת אשדוד - בנימינה (זו שתעצור בתחנת חרדס-פנה-קיסריה). הרכבת הפרברית הזו, שכמה גולשים המליצו לו לקחת אותה בלוד, עמוסה אך ורק עד ת"א. מת"א וצפונה היא חצי ריקה, אפילו ביום א. אולי ביום א' היא תהיה "רק" מליאה מת"א ועד בנימינה. אבל, היות והיא מתחילה באשדוד, אוספת ביבנה וברחובות, ו-90% מנוסעיה צריכים לתל-אביב, הרי שבלוד יתכן שהוא, פשוטו כמשמעו, לא יצליח אפילו לעלות עליה !!! פעם הייתי בתחנת באר-יעקב, שהיא עוד לפני לוד בתחנה אחת, ובקושי הצלחתי להדחק לתוכה. כאמור כ-80 עד 90 מנוסעיה ירדו בת"א, ואחרים יעלו במקומם, אם כי הרבה פחות. עכשיו, לכוון צפון "ההגנה" היא הראשונה שעליה יעלו התל-אביבים, כלומר הוא יהיה בין ראשוני הנוסעים לצפון מכוון תל-אביב. ובמקביל ירדו כרבע עד שליש מאלו שצריכים לתל-אביב, וכאמור יהיו הרבה הרבה הרבה יותר נוסעים מאשדוד והביניים עד ת"א מאשר מת"א לבנימינה ותחנות הביניים. כך, שבמאזן כולל עדיפה תחנת ההגנה, שיש לה גם רק אי אחד מרווח מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה