שלום אני חדש כאן

שלום אני חדש כאן

מה דעתכם? טיפה את, טיפת המים. זורמת בעורקי ומחלחלת אל הלב, ממלאת את הכלי הריק. צמא לנוזל ששוטף את הכאב. רטיבות, גומעת סדקים פתוחים. מציפה, עולה וכל כולה טיפת אהבה.
 
ברוך הבא!!

הרעיון של השיר יפה. הייתי מנסה להפחית מעט את השימוש בה"א הידיעה בבית הראשון (כך לדוגמא, "את, טיפת מים" במקום "את, טיפת המים"). אני מציע לך לנסות ולראות אם אתה אוהב את זה. עידו.
 
שלום ותודה על העצה

דרכי היא דרך חדשה אני בטוח שאזכה לתובנות כאלה ואחרות אני מודה על לך על הביקורת אשמח לביקורות נוספות בקרוב אפרסם שירים נוספים
 
טיפה (אחרי ניתוח ../images/Emo13.gif)

שיר אהבה זה תמיד נופל בבנאליות, זה לא אתה, זה מפני שמליונים כותבים על זה מכל זוית אפשרית. לכן חשבתי שאולי "תחפש" את השיר שלך (לכבוד פורים) כך שיהיו לו משמעויות נוספות. (גזמתי לך קצת מביטויים טרוויאליים כמו "סדקים פתוחים" כי ברור שסדק הוא פתוח...) צמא לנוזל שישטוף את הכאבים כמו טיפת מים מרטיבה, גומעת סדקים מרגיעה חרכים זורמת בעורקים ממלאת אותי הריק. כל כולה טיפת אהבה שלך.
 
אתה אחד החוצפנים...

מי אתה, כבן אדם שתיקח יצירה של משהו אחר ותשכתב אותה... בלי לשבת, לדבר, להכיר, לדעת וכו'... אתה דומה לרופא ששומע חולה(חס וחלילה שלא ישתמע שהיצירה חולה, אלא איך שהוא תופס אותה) בטלפון וכבר נותן לו טיפול... בלי לראות אם הכאב הוא לא באמת בכף רגל אלא בכלל מוקרן מהראש... אולי גרמת לו לשיתוק... ידידי היקר, אתה לא כזה משורר מוכשר כמו שאתה חושב, אם אתה לא חושב ככה, חושבים עליך שאתה ככה ברגע שאתה משכתב שיר. אין כזה דבר בעולם לשכתב שיר, אפשר לתת ביקורת, אפשר להביע דעה... בטח בימים עברו שהיו הרבה דיאלוגים בשירים. אך גם היום- אתה יודע על מה רושמים? אולי זה מקרה פרטי? אולי היא היא קראה משהו במקום אחר... אתה לא יודע!!! זה לא ניתוח ידידי זה השתלה! וחוץ מזה שהשכתובים שלך לא טובים בעליל... עדיף את המקור.
 
אכן אכן

המקור הרבה יותר טוב! שיכתובים הם חדירה לפרטיות, לעג והתנשאות, מה גם שלא תמיד- וגם במקרה הנ"ל ממש לא טובים ... בבקשה לכבד כל אחד וכתיבתו! אפשר להביע דעה, לכתוב ביקורת אפילו כזו שלא אוהבת ולא מפרגנת, אבל שכתובים הם דבר לא נעים בעליל!!! אגב השיר מדהים, מתאר אהבה של הצמא למים, אהבה של החרב והפצוע למרפא ולמילוי.... התרגשתי!
 
כן כן

הבנו את החוסר עניין שלך! הדבר הדדי! אגב, לא יזיק לך קצת ללמוד מהחברים בפורום, על ענווה, אחריות קבוצתית וקבלת ביקורת...
 
לאדון ברבוריאן הנאור...

קודם כל אני לא מפרסם פה שירים... כי אני לא חושב שהשירים מספיק משפיעים פה, אני מפרסם אותם בכתב עת מסויים. ככה שאין לי מושג על מה אתה מדבר. אם אני אתחיל להגיב על השיר שלך... בוא נגיד שזה לא יהיה כל כך יפה, ובגלל זה אני לא מגיב. אני באמת בעד שכל בן אדם יכתוב בדרכו שלו, אם יש לו שאלות שישאל... גם ככה המצב של השירה בארץ על הפנים, אין כבר כבוד למשוררים הגדולים, לדיאלוג בין כותבים ומעבר לכל לשפה. אבל זה כבר עניין אחר... סתם התמרמרות אישית. מי שמעוניין להביע עצמו שיביע איך שהוא רוצה, שישים פס על התגובה שלי, שלך ושל אחותינו... כל טוב.
 
תודה על הביקורת והתמיכה

לבי לבי עם תגובתך ,מה שנותן לנו את הכוח והיכולת להיחשף היא היכולת להיות מי שאנחנו ולא מה שאחרים רוצים שנהיה הביקורת שלך מאוד חשובה לי תודה
 
אני צריך להסביר ../images/Emo250.gif

עריכה היא צורת הבעה, שבאה במקום הרבה מילים שינסו להסביר. לא הכוונה לפגוע בכבודך או בכוונותך. אני מקווה שתגובותיהם הנזעמות של אחרים (שכנראה מגיעים ממקומות אחרים ולא מניתוח שירה) לא יאפילו אצלך, וכן תמצא ענין באופן התגובה שלי. כמובן שבאותה מידה, אתה יכול לדחות אותה. ברוך בואך
 

aiziq

New member
ברבוריאן, שכתוב השיר אינו צורת תגובה לגיטימית

לגיטימי לנתח, לגיטימי להביע דעה או עמדה באשר לכתוב, לגיטימי להציע הצעות במידה ואתה מצליח גם לנמק אותן. אבל מלאכת כתיבת השיר היא של הכותב ושלו בלבד, אתה מוזמן להיות שותף למסע הזה בהענקת משוב לא על ידי לקיחת ההגה לידיים. אני הכי מבין בעולם את המקום הזה של לשכתב במקום להכביר מלים אבל כבודו של השיר וכבודו של היוצר עולים על הדחף הזה. על כן אנא הימנע משכתוב יצירתו של אחר. כל שאר האופציות לתגובה עומדות לרשותך ומעבר לכל אלה הנכונות שלך להגיב אינה מובנת מאליה ועל כך תבורך! איציק.
 

aiziq

New member
הכובש בעורמה ברוך הבא../images/Emo13.gif

טיפה את, טיפת המים.<-- הפסיק מיותר. זורמת בעורקי ומחלחלת אל הלב,<-- לדעתי אין טיפות מים במחזור הדם, כלומר יש מים אבל אין הם עוברים בכלי הדם בצורת טיפות. אני מבין שזו מטאפורה אבל גם מטאפורה חייבת להיות מוצגת בצורה ריאלית, אחרת היא לא מטאפורה. ממלאת את הכלי הריק. צמא לנוזל ששוטף את הכאב.<-- אם הכלי ריק איך יש בו כאב? ואיך טיפה יכולה למלא את הכלי, האם הוא קטן עד כדי כך? רטיבות, גומעת סדקים פתוחים.<-- לא מצליח לראות את הרטיבות עושה את זה, מה פירוש גומעת סדקים? מציפה, עולה וכל כולה טיפת אהבה.<-- קודם דובר בטיפת מים עכשיו נאמר שזו טיפת אהבה, אני מציע לא להסתבך עם המים ולהשאיר את הטיפה ערטילאית עד לשורה האחרונה. כעיקרון שיר אהבה יפה, אמנם מעט בנאלי אבל למדתי לא לצפות ליותר מדי משירי אהבה
בכל אופן גם שיר אהבה "בנאלי" טוב לו שיכתב היטב, אני מקווה שההערות שהערתי ימצאו על ידך כמועילות
בהצלחה! איציק שחר.
 
למעלה