שלה על תחנת החאן בירושלים

מצב
הנושא נעול.

אורן 1991

New member
שלה על תחנת החאן בירושלים

שלה על תחנת החאן בירושלים

כאמור התחנה פעלה ברציפות במשך יותר ממאה שנים, אך עדיין נשמרה צורתה ההיסטרית פחות או יותר.

אני לצערי לא זכיתי לראות אותה כשפעלה (למרות שיכולתי). יצא לי לעבור בה כמה פעמים בשנים שלאחר סגירת הקוי וכשכבר הייתה נטושה, וגם לאחר שנפתח בה מתחם הבילוי. לכן קשה לי לדמיין איך רכבות כבדות עצרו בה.

איך פעלה התחנה? אילו שירותים היו בה? מזנון וכדומה? והאם בשנים האחרונות לפעילותה היא לבשה צורה של תוחנת רכבת מודרנית של רכבת ישראל עם כרטוס אלקטרוני ומערכות קריזה? בדומה לתחנות תל אביב מרכז וחיפה של אז?
 

אורן 1991

New member
כמובן שלא אתנגד לראות תמונות מאז אם יש.

שלה על תחנת החאן בירושלים

כאמור התחנה פעלה ברציפות במשך יותר ממאה שנים, אך עדיין נשמרה צורתה ההיסטרית פחות או יותר.

אני לצערי לא זכיתי לראות אותה כשפעלה (למרות שיכולתי). יצא לי לעבור בה כמה פעמים בשנים שלאחר סגירת הקוי וכשכבר הייתה נטושה, וגם לאחר שנפתח בה מתחם הבילוי. לכן קשה לי לדמיין איך רכבות כבדות עצרו בה.

איך פעלה התחנה? אילו שירותים היו בה? מזנון וכדומה? והאם בשנים האחרונות לפעילותה היא לבשה צורה של תוחנת רכבת מודרנית של רכבת ישראל עם כרטוס אלקטרוני ומערכות קריזה? בדומה לתחנות תל אביב מרכז וחיפה של אז?
כמובן שלא אתנגד לראות תמונות מאז אם יש.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תשובה

שלה על תחנת החאן בירושלים

כאמור התחנה פעלה ברציפות במשך יותר ממאה שנים, אך עדיין נשמרה צורתה ההיסטרית פחות או יותר.

אני לצערי לא זכיתי לראות אותה כשפעלה (למרות שיכולתי). יצא לי לעבור בה כמה פעמים בשנים שלאחר סגירת הקוי וכשכבר הייתה נטושה, וגם לאחר שנפתח בה מתחם הבילוי. לכן קשה לי לדמיין איך רכבות כבדות עצרו בה.

איך פעלה התחנה? אילו שירותים היו בה? מזנון וכדומה? והאם בשנים האחרונות לפעילותה היא לבשה צורה של תוחנת רכבת מודרנית של רכבת ישראל עם כרטוס אלקטרוני ומערכות קריזה? בדומה לתחנות תל אביב מרכז וחיפה של אז?
תשובה
התחנה נסגרה ב- 1998. לא היו בתחנה מכונות כירטוס או וואלידטורים, מה גם שאני לא חושב שהם היו קיימים ברכבת ישראל באותה תקופה.

הייתה קופת כרטיסים, ומשרד מנהל תחנה. בערוב ימיה, לדעתי כבר לא היה בה מזנון פעיל, צריך לזכור שמהתחנה יצאו 2 רכבות ביממה בסה"כ... מה שכן, באותן השנים עוד היו עגלות מזנון ברכבות עצמן.
 

אורן 1991

New member
בשנות ה90 כבר פעלו מכונות כרטוס אלקטרוני ברכבת.

תשובה
התחנה נסגרה ב- 1998. לא היו בתחנה מכונות כירטוס או וואלידטורים, מה גם שאני לא חושב שהם היו קיימים ברכבת ישראל באותה תקופה.

הייתה קופת כרטיסים, ומשרד מנהל תחנה. בערוב ימיה, לדעתי כבר לא היה בה מזנון פעיל, צריך לזכור שמהתחנה יצאו 2 רכבות ביממה בסה"כ... מה שכן, באותן השנים עוד היו עגלות מזנון ברכבות עצמן.
בשנות ה90 כבר פעלו מכונות כרטוס אלקטרוני ברכבת.
אני בעצמי זוכר נסיעות שבצעתי ברכבת בין תל אביב לחיפה בשנים 1996 ו1998 וכל הכרטוס היה אלקטרוני.
 

אורן 1991

New member
מעניין כמה קרונות היו נכנסים בכל פעםם לתחנה.

תשובה
התחנה נסגרה ב- 1998. לא היו בתחנה מכונות כירטוס או וואלידטורים, מה גם שאני לא חושב שהם היו קיימים ברכבת ישראל באותה תקופה.

הייתה קופת כרטיסים, ומשרד מנהל תחנה. בערוב ימיה, לדעתי כבר לא היה בה מזנון פעיל, צריך לזכור שמהתחנה יצאו 2 רכבות ביממה בסה"כ... מה שכן, באותן השנים עוד היו עגלות מזנון ברכבות עצמן.
מעניין כמה קרונות היו נכנסים בכל פעםם לתחנה.
עד כמה שיצא לי לראות, בהשוואה לתחנות ולרציפים שקיימים ברכבת ישראל היום,
לא יכלו לעצור שם רכבות יותר מדי ארוכות. מה גם שבתמונות רואים רק רציף אחד.

סביר להניח שאם רכבת ישראל הייתה משדרגת את קו הרכבת לירושלים עד התחנה המקורית, היא הייתה צריכה להרחיב אותה למעין טרמינל קטן, להאריך את הרציף הקיים ולהוסיף עוד אי רציפים לכל הפחות.

לא כך?
 
קיבולת תחנת ירושלים הישנה

מעניין כמה קרונות היו נכנסים בכל פעםם לתחנה.
עד כמה שיצא לי לראות, בהשוואה לתחנות ולרציפים שקיימים ברכבת ישראל היום,
לא יכלו לעצור שם רכבות יותר מדי ארוכות. מה גם שבתמונות רואים רק רציף אחד.

סביר להניח שאם רכבת ישראל הייתה משדרגת את קו הרכבת לירושלים עד התחנה המקורית, היא הייתה צריכה להרחיב אותה למעין טרמינל קטן, להאריך את הרציף הקיים ולהוסיף עוד אי רציפים לכל הפחות.

לא כך?
קיבולת תחנת ירושלים הישנה
כמו שתראה בתמונה המצורפת, לא היתה מגבלה משמעותית על אורך רכבות הנוסעים בתחנת ירושלים, גם אם אורך הרציף לא היה כמו בחלק מהתחנות העכשוויות.

 

Bus Nerd

Active member
יש כאן משהו שאין בתחנות מודרניות

קיבולת תחנת ירושלים הישנה
כמו שתראה בתמונה המצורפת, לא היתה מגבלה משמעותית על אורך רכבות הנוסעים בתחנת ירושלים, גם אם אורך הרציף לא היה כמו בחלק מהתחנות העכשוויות.
יש כאן משהו שאין בתחנות מודרניות
גג על כל אורך הרציף.
 

אורן 1991

New member
תודה רבה חן היקר

קיבולת תחנת ירושלים הישנה
כמו שתראה בתמונה המצורפת, לא היתה מגבלה משמעותית על אורך רכבות הנוסעים בתחנת ירושלים, גם אם אורך הרציף לא היה כמו בחלק מהתחנות העכשוויות.
תודה רבה חן היקר

ידעתי שלא תאכזב, כמו ההסברים שלך במוזיאון הרכבת.

עוד שאלה:
ממתי תדירות הרכבות ירדה לרכבת בודדת ביום?
זכור לי למשל שבתקופת רצח רבין, רכבת ישראל תגברה את הנסיעות בקו עבור אזרחים שרצו לעלות לכנסת ולתת כבוד לראש הממשלה המנוח.
 
חומר ארכיוני על תחנת ירושלים

תודה רבה חן היקר

ידעתי שלא תאכזב, כמו ההסברים שלך במוזיאון הרכבת.

עוד שאלה:
ממתי תדירות הרכבות ירדה לרכבת בודדת ביום?
זכור לי למשל שבתקופת רצח רבין, רכבת ישראל תגברה את הנסיעות בקו עבור אזרחים שרצו לעלות לכנסת ולתת כבוד לראש הממשלה המנוח.
חומר ארכיוני על תחנת ירושלים
יש לנו תמונות רבות בארכיון המוזיאון מתחנת הרכבת הישנה בירושלים בתקופות השונות. רובן אינן סרוקות עדיין ועל חלקן חלות זכויות יוצרים כך שלא ניתן לפרסמן.
&nbsp
אתה יותר ממוזמן לקבוע איתנו פגישה לעיון (אחרי סוכות בבקשה...)
 

אורן 1991

New member
במידה ויש לך עוד תמונות מהשנים ההן אשמח שתעלה אותן.

קיבולת תחנת ירושלים הישנה
כמו שתראה בתמונה המצורפת, לא היתה מגבלה משמעותית על אורך רכבות הנוסעים בתחנת ירושלים, גם אם אורך הרציף לא היה כמו בחלק מהתחנות העכשוויות.
במידה ויש לך עוד תמונות מהשנים ההן אשמח שתעלה אותן.
כמו כן, אם יש ברשותך כתבות מתקופת הסגירה אשמח שתשלח לי.
 

אורי404

New member
שתי שאלות מהתמונה המדהימה

קיבולת תחנת ירושלים הישנה
כמו שתראה בתמונה המצורפת, לא היתה מגבלה משמעותית על אורך רכבות הנוסעים בתחנת ירושלים, גם אם אורך הרציף לא היה כמו בחלק מהתחנות העכשוויות.
שתי שאלות מהתמונה המדהימה
חן על התמונה היפה!
שתי השאלות שלי:
1. האם התחנה הזו הייתה תמיד תחנת הקצה או שהיה לה בעבר המשך כלשהו? אם כן, לאן?
2. בתמונה רואים את מסוף המטענים. איזו סחורה למעשה הובילו? בשנים הבאות יש סיכוי, שתהיה תנועת רכבות משא לירושלים? השאלה היא לגבי הקו הקיים דרך בית שמש ו/או לקו A1.
 

amit1270

New member
1. היו שלוחות אבל התחנה תמיד הייתה בקצה הקו

שתי שאלות מהתמונה המדהימה
חן על התמונה היפה!
שתי השאלות שלי:
1. האם התחנה הזו הייתה תמיד תחנת הקצה או שהיה לה בעבר המשך כלשהו? אם כן, לאן?
2. בתמונה רואים את מסוף המטענים. איזו סחורה למעשה הובילו? בשנים הבאות יש סיכוי, שתהיה תנועת רכבות משא לירושלים? השאלה היא לגבי הקו הקיים דרך בית שמש ו/או לקו A1.
1. היו שלוחות אבל התחנה תמיד הייתה בקצה הקו
2. דלקים, חומרי גלם שונים... קו A1 לא ישמש למשאות. יש מחשבות להשתמש בקו ההיסטורי המשודרג למשאות, אבל לא ידוע לי על משהו קונקרטי.
 

אורי404

New member
תודה, עמית

1. היו שלוחות אבל התחנה תמיד הייתה בקצה הקו
2. דלקים, חומרי גלם שונים... קו A1 לא ישמש למשאות. יש מחשבות להשתמש בקו ההיסטורי המשודרג למשאות, אבל לא ידוע לי על משהו קונקרטי.
תודה, עמית
אני חושב, שפעם דיברו/פירסמו, שבקו ההיסטורי יהיה שימוש במשאות. אבל לא בטוח, שהיה לזה תכנון מפורט, מעבר לזה.
לפי התמונה אפשר לחשוב, שאולי היה עוד שימוש בשירות משא, בין אם זה היה שימוש קטן או שימוש גדול. כיום מעניין האם זה עדיין רלוונטי והאם בכלל יש תכנונים מתקדמים, מעבר ל"מחשבות" האלה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לגבי הובלת משאות בקו הקיים:

תודה, עמית
אני חושב, שפעם דיברו/פירסמו, שבקו ההיסטורי יהיה שימוש במשאות. אבל לא בטוח, שהיה לזה תכנון מפורט, מעבר לזה.
לפי התמונה אפשר לחשוב, שאולי היה עוד שימוש בשירות משא, בין אם זה היה שימוש קטן או שימוש גדול. כיום מעניין האם זה עדיין רלוונטי והאם בכלל יש תכנונים מתקדמים, מעבר ל"מחשבות" האלה.
לגבי הובלת משאות בקו הקיים:
קיים תכנון העקרוני להקים מסוף מטענים במלחה ויש על כך אפילו תב"ע. אני תומך גדול באופציה הנ"ל, הכל כדי לשמר את הקו פעיל לאחר פתיחת A1.
העליתי את הנושא בפגישת הפורום האחרונה עם אבי אלמליח, מנהל אגף ההפעלה לפני כשנה וחצי.
התשובה שלו הייתה שהבעיה עם הרעיון הזה היא שהקטרים היחידים המסוגלים לנוסע על הקו הם קטרי G12. וכושר הסחיבה הנמוך של הקטרים הללו מקטין בצורה משמעותית את היקף המשאות שניתן להעביר על הקו, מה שהופך את כל העסק ליקר ולא כדאי.
 

אורי404

New member
תודה גם על ההסבר ממך, דוד. לגבי קטרים

לגבי הובלת משאות בקו הקיים:
קיים תכנון העקרוני להקים מסוף מטענים במלחה ויש על כך אפילו תב"ע. אני תומך גדול באופציה הנ"ל, הכל כדי לשמר את הקו פעיל לאחר פתיחת A1.
העליתי את הנושא בפגישת הפורום האחרונה עם אבי אלמליח, מנהל אגף ההפעלה לפני כשנה וחצי.
התשובה שלו הייתה שהבעיה עם הרעיון הזה היא שהקטרים היחידים המסוגלים לנוסע על הקו הם קטרי G12. וכושר הסחיבה הנמוך של הקטרים הללו מקטין בצורה משמעותית את היקף המשאות שניתן להעביר על הקו, מה שהופך את כל העסק ליקר ולא כדאי.
תודה גם על ההסבר ממך, דוד. לגבי קטרים
ראיתי רכבות משא עם אותם קטרים חדשים, שפועלים ברכבות הנוסעים השונות. האם גם להם אין את כושר הסחיבה המתאים?
[אני לא יודע את השם שלהם. קל וחומר, שאני לא יודע מהו הכוח שבהם]. קטרי G12 הם ישנים. די מוזר, שאין מאז קטרים אחרים שמתאימים. מה לגבי קטר 701 או קטרים אחרים?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הקטרים החדשים לא מורשים לנסוע בקו הזה בשל העיקולים.

תודה גם על ההסבר ממך, דוד. לגבי קטרים
ראיתי רכבות משא עם אותם קטרים חדשים, שפועלים ברכבות הנוסעים השונות. האם גם להם אין את כושר הסחיבה המתאים?
[אני לא יודע את השם שלהם. קל וחומר, שאני לא יודע מהו הכוח שבהם]. קטרי G12 הם ישנים. די מוזר, שאין מאז קטרים אחרים שמתאימים. מה לגבי קטר 701 או קטרים אחרים?
הקטרים החדשים לא מורשים לנסוע בקו הזה בשל העיקולים.
 

אורי404

New member
תודה על ההבהרה

הקטרים החדשים לא מורשים לנסוע בקו הזה בשל העיקולים.
תודה על ההבהרה
אם זה אכן כך המצב או שאין תכנון מציאותי לשירות משא בעיר או שאולי בהמשך, ירכשו קטרים מתאימים.
בכל מקרה באזורים שונים כן מפתחים את שירות המשא. מרחיבים מסופי-מיון וחודש שירות משא, שלא היה קודם לכן. כנראה בבירת ישראל לא יהיה בשנים הקרובות שירות משא.
 
הובלת מטענים ברכבת לירושלים

שתי שאלות מהתמונה המדהימה
חן על התמונה היפה!
שתי השאלות שלי:
1. האם התחנה הזו הייתה תמיד תחנת הקצה או שהיה לה בעבר המשך כלשהו? אם כן, לאן?
2. בתמונה רואים את מסוף המטענים. איזו סחורה למעשה הובילו? בשנים הבאות יש סיכוי, שתהיה תנועת רכבות משא לירושלים? השאלה היא לגבי הקו הקיים דרך בית שמש ו/או לקו A1.
הובלת מטענים ברכבת לירושלים
היסטורית הובלו כמעט כל סוגי המטענים ברכבת לירושלים, כולל דלקים למסוף שהוקם בה ואפילו סירות לים המלח(!).
בסוף ימיה של התחנה הישנה היתה בעיקר הובלת דגנים ומכולות.
 

אורי404

New member
תודה חן על ההסבר. לפיכך אולי כיום בכל זאת רלוונטי

הובלת מטענים ברכבת לירושלים
היסטורית הובלו כמעט כל סוגי המטענים ברכבת לירושלים, כולל דלקים למסוף שהוקם בה ואפילו סירות לים המלח(!).
בסוף ימיה של התחנה הישנה היתה בעיקר הובלת דגנים ומכולות.
תודה חן על ההסבר. לפיכך אולי כיום בכל זאת רלוונטי
כיום דלקים פחות מובילים, אם בכלל ברכבת. על פניו דגנים ומכולות זה עדיין רלוונטי. מוטב היה לפתח את שירות המשא לירושלים, במקום המון משאיות.
 

amit1270

New member
לא. הביקוש לנסיעות בקו הארוך והמפותל היה אפסי

מעניין כמה קרונות היו נכנסים בכל פעםם לתחנה.
עד כמה שיצא לי לראות, בהשוואה לתחנות ולרציפים שקיימים ברכבת ישראל היום,
לא יכלו לעצור שם רכבות יותר מדי ארוכות. מה גם שבתמונות רואים רק רציף אחד.

סביר להניח שאם רכבת ישראל הייתה משדרגת את קו הרכבת לירושלים עד התחנה המקורית, היא הייתה צריכה להרחיב אותה למעין טרמינל קטן, להאריך את הרציף הקיים ולהוסיף עוד אי רציפים לכל הפחות.

לא כך?
לא. הביקוש לנסיעות בקו הארוך והמפותל היה אפסי
כמעט כל הנוסעים בשנים האחרונות לפעילות התחנה היו קבוצות מטיילים שעשו את זה בשביל החוויה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה