שלב השאלה הקשה- איך להגיד לאמא שיש
לבנה המתוק קשיים המאפיינים את הספקטרום? מדובר בילדון קטן מתוק ואפאטי למדי, שהגיע אלי לטיפול עקב טורטיקוליס יחד עם איחור התפתחותי וכתבתי עליו פה בזמנו, שאין לו שום קשר עיין או אינטראקציה איתי או עם הסביבה. קשר עיין עם חפצים, או מבט בוהה באויר, ללא התיחסות לאמא ובקושי לסביבה שלו. מאד "נוח" ויושב לו בסלקל, ללא שום עשייה. היות ואני ראיתי את הקשיים, אך ידועה כאחת שבוחנת יותר מדי- ראתה אותו רופאה התפתחותית עם נסיון, יחד עם פיזיותרפיסטית נוספת ואח"כ התקשרה אלי ואמרה שיש לו עוד קשיים חוץ מהמוטוריים... לה אין מושג שיש לי נסיון בתחום, אך שמעתי אותה נושמת לרווחה כשאמרתי- כן תקשורת. התבקשתי לתת לאמא הרבה הדרכה מבלי לקרוא לבעייה בשמה המפורש... כי יש לו עוד פוטנציאל ומוקדם להגדיר לדבריה. מה נראה לכם שכדאי לומר בשלב הזה? זהו ילד ראשון ולאמא יש מושג שיש לו איחור התפתחותי, אך היא ממש לא בכיוון הזה.. רעיונות? הצעות? יש לי כיוון איך להציג את הנושא, אך אשמח להצעות נוספות. תודה.
לבנה המתוק קשיים המאפיינים את הספקטרום? מדובר בילדון קטן מתוק ואפאטי למדי, שהגיע אלי לטיפול עקב טורטיקוליס יחד עם איחור התפתחותי וכתבתי עליו פה בזמנו, שאין לו שום קשר עיין או אינטראקציה איתי או עם הסביבה. קשר עיין עם חפצים, או מבט בוהה באויר, ללא התיחסות לאמא ובקושי לסביבה שלו. מאד "נוח" ויושב לו בסלקל, ללא שום עשייה. היות ואני ראיתי את הקשיים, אך ידועה כאחת שבוחנת יותר מדי- ראתה אותו רופאה התפתחותית עם נסיון, יחד עם פיזיותרפיסטית נוספת ואח"כ התקשרה אלי ואמרה שיש לו עוד קשיים חוץ מהמוטוריים... לה אין מושג שיש לי נסיון בתחום, אך שמעתי אותה נושמת לרווחה כשאמרתי- כן תקשורת. התבקשתי לתת לאמא הרבה הדרכה מבלי לקרוא לבעייה בשמה המפורש... כי יש לו עוד פוטנציאל ומוקדם להגדיר לדבריה. מה נראה לכם שכדאי לומר בשלב הזה? זהו ילד ראשון ולאמא יש מושג שיש לו איחור התפתחותי, אך היא ממש לא בכיוון הזה.. רעיונות? הצעות? יש לי כיוון איך להציג את הנושא, אך אשמח להצעות נוספות. תודה.