שכן שמאכיל חתולים-בעיה

T o M e R1

New member
שכן שמאכיל חתולים-בעיה

אני גר בבית קרקע והשכן שלי מאכיל כל יום את החתולים ברחוב אבל זה יוצר מצב מסוכן הוא זורק חתיכות של עוף על הכביש וגורם לזה שקבוצה של לפחות 20 חתולים עומדת על הכביש. הבעיה שלי היא שיש לי חתולים קטנים בגינה וכל פעם שהם שומעים את זה הם ישר רצים לשם גם. הבעיה היא שכל פעם שמכונית עוברת היא צריכה לבלום בפתאומיות כי זה חשוך..כמו שאני מכיר את עם ישראל אני בטוח שגם יעבורו מכוניות שלא יעצרו ואז יקרה האסון הגדול... בעיה נוספת זה שהשכן הזה מסוכסך איתנו לכן אם אני אבקש ממנו להפסיק הוא כנראה לא יסכים לבקשה.. השאלה שלי אם אפשר להתלונן נגד זה במשטרה האם יש איזשהו חוק כי בסה"כ הוא מסכן גם את החתולים וגם את הנהגים עצמם
 
לא אין חוק כזה

אפשר להסביר לשכן בנימוס שכדאי להאכיל את החתולים בפינה לא מסוכנת. כל הכבוד לשכן שדואג לחתולים
 
הוא לא כ"כ דואג אם הוא זורק

את האוכל לכביש... הנה, זה למשל מצב שבו לפני שנותנים את עיטור העוז, צריך לחשוב ע טובת החתולים שימי לב שהוא לא בא בטענות לשכן בגין ההאכלה עצמ, האסטתיות או הלכלוך, אלא בשל העובדה שזה מסכן את החתולים ואת הנהגים (כן, כן...אני כבר התהפכתי מאופנוע כי קפץ חתול לכביש...).
 
הפוסל במומו פוסל ../images/Emo13.gif

למה מיד קבעת שמה שהשכן עושה זה בסדר? בעצם, עזבי... אני לא רוצה להתחיל לפתח איתך דיון בנושא. טוב לא יכול לצאת מזה.
 
בניגוד לכמה אנשים בפורום, אני לא

מגיבה כי אני רוצה להתלהם. אני מגיבה כי חשוב לי שמי שקורא בפורום פחות מ 3 דקות לא יקבל את הרושם שזה בסדר להאכיל חתולים על הכביש (וזה בעצם המוסר השכל של מה שכתבתי). האכלה על הכביש מסכנת את החתולים ואת הנהגים באותו הרגע שבו הם רצים לכביש, בכל זמן ההאכלה ויתרה מזאת- עשויה לגרום לחתולים ללמוד שהכביש הוא לא מקום מסוכן אלא מקום "טוב" כי "יש בו אוכל". זו השורה התחתונה: כביש=מקום מסוכן. בשביל זה לא צריך "לשמוע שני צדדים". מפה, מתחילים לחשוב על דרכים לפתרון, למשל: לא לזרוק את האוכל אלא לשים אותו בצלוחית פלסטיק בדרך החוצה מהבית? (ובדרך, שומעים את שני הצדדים). אגב, סתם בשביל הקוריוז-כל יום אנחנו שומעים על כל מיני "סיפורי חתוילם": על שכנים, חברים, דודים ושאר ירקות. ב 99% מהמקרים פה אנחנו לא ממש שומעים (או מבקשים לשמוע) את הצד השני. זה לנו ממש מונע מאיתנו "להכנס בהם" (מי יותר ומי פחות..). וזהו. בזאת באמת באמת סיימתי. מאחלת לך ולשאר הפורום אחלה ערב והמשך שבוע מעולה.
 
אז זהו

שאני לא מכירה מאכילי חתולים שמאכילים את החתולים באמצע הכביש, קראתי בין השורות שהוא מסוכסך איתו וכו' ומחפש חוק כביכול לאסור עליו להאכיל בגלל זה הגבתי כך. אספר לך משהו- לפני כמה ימים חברה שלי חזרה בלילה וראתה איזו אישה עוקרת שתילים מהגינה שלה, חברה שלי התעצבנה ואמרה שתלך למשטרה- אז הגנבת הראשלצית אומרת לה- אני אתלונן עליך שאת מאכילה חתולים. ברב המקרים ואני חותמת על זה הצד המאכיל הוא הטוב ולא להפך וכמו שכתבתי פניה מנומסת תעזור אם כי לא נראה שיש תקווה במקרים כאלה.
 
אני מסכימה עם רוברטה, אפשר היה

להבין מההודעה שהכותב ישר מחפש חוק או איסור ברור כלשהו שיאסור על השכן שלו את ההאכלה במקום לבקש ממנו את זה בדרך נעימה, ממש לא קשור לסיכסוך, אם השכן באמת אוהב את החתולים ודואג להם הוא יקשיב לשכנו שמדבר על טובת החתולים ולא על טובתו האישית.
 
נראה לי שיש לך טעות ../images/Emo13.gif

הוא לא רשם בשום מקום שיש לו בעיה עם ההאכלה. הוא רשם בפירוש שהבעיה שלו היא שהשכן זורק את האוכל מהחלון לכביש וכתוצא מכך חתולי הרחוב וחתולי החצר שלו רצים לכביש. - מה שכולנו הסכמנו שמאוד מסוכן לכולם... הוא אמר שהיה להם סכסוך שכנים- מה גורם לך אוטומטית להניח שמדובר בסכסוך הקשור להאכלת חתולים? זו בדיוק הבעיה שלי- אנחנו מיד קופצים למסנות ומניחים הנחות על כך שהכותב הוא רע ואכזר ומנסה למנוע האכלת חתולים. דווקא מההודעה משתמע שהוא רוצה למנוע את ההאכלה בצורה שבה היא מתנהלת **כרגע** (באופן שממש לא בריא לחתולים או לבני האדם..). לאור נסיון העבר שלנו, חלקו מניחים מיד שהוא רוצה ברעת החתולים. למה? כי יש אנשים רעים? אז מה? יש גם אנשים טובים (יותר או פחות..) אישית, נורא עצוב לי שאיבדנו את האמון אחד בשני ואנו מיד מחפשים מניעים נסתרים ומתייחסים לרוע כנקודת מוצא לכל דבר (אה, זה בלי קשר לפורום, סתם אנקדוטה "פילוסופית" שנובעת מהאכזבה האישית שלי מהמין האנושי, שעם כל הידע והיכולת שיש בידו מצליח להעכיר את האנושות במקום לפתח אותה)
 
ד"א, דבר נוסף

שפרח מליבי לאור ההשתפכות שלי מקודם
... גם אם נניח שהבחור לא מת על חתולים, האכלה על הכביש היא ממש אבל מ מ ש לא לעניין.. גם אם הוא פנה מתוך אינטרס שלו למנוע האכלה על הכביש מתוך חשש לנהגים- זה לגיטימי מבחינתו (ושוב- אני מסוגלת להבין אותו...עד היום יש לי צלקת בשוק שמזכירה לי כמה שזה מסוכן..) ושוב- מסייגת ואומרת: הכל רלוונטי כל זמן שהבעיה היא באמת עם ההאכלה על הכביש ולא עם ההאכלה *בכלל*.
 

T o M e R1

New member
אין לי שום בעיה עם האכלת החתולים

אלא רק בעיה שזה מתבצע על הכביש... ובגלל שאני מעריך שהבקשה שלי להפסיק לא תענה..שאלתי אם אפשר להתלונן בדרך כלשהי..ואני מתאר לעצמי שגם בלי חוק כתוב אפשר להתלונן במשטרה.. ושוב..אין לי שום בעיה שיאכיל חתולים אבל עדיף שלא יאכיל אותם ואז גם לא יסכן אותם.
 
למה בקשה שיפסיק להאכיל?

אם תפנה אליו בצורה יפה ותסביר לו שכדאי להאכיל בפינה מרוחקת יותר אני בטוחה שהוא ישמע. אלא אם כן המניעים שלך לא כשרים..(ואני לא קונה את מתגת הטלית שאתה מנסה ליצור ואחרים מנסים ליצור לך). אולי אתה תאכיל אותם ב"צורה שלא מסכנת אותם" אה? אני בטוחה שהם לא יתנגדו.
 

T o M e R1

New member
אני לא מבין

מה את מתכוונת "המתגת טלית שאתה מנסה ליצור" איזה מין שטויות יש פה מצב של סיכון החתולים ולכן אני רוצה שזה יפסק... איזה מין מניעים לא כשירים צריך בשביל להבין שזה מסכן את החתולים? ולצערי אין אפשרות אחרת להאכיל אותם אלא אם הוא יחליט להאכיל אותם בביתו... אחרת אין שטח שמאפשר האכלה שלהם במקום בטוח.
 
להאכיל בביתו?

הבנתי אותך, עכשיו הכל ברור, באמת חבל על הזמן לענות לך. נשאיר לכל החברות היקרות לפתור לך את "הבעיה". שיהיה להן בהצלחה וגם אגב לחתולים .
 

liyoko

New member
הוא אמר שיש לו בעצמו..

חתולים משלו... למה לגיב ככה הוא רוצה בטובת החתולים שלו ושל השכונה... בהודעה הוא שואל אם יש חוק שבעזרתו הוא יוכל למנוע מהמאכיל להאכיל אותם על הכביש. לאותו איש לא אכפת אם השכן יאכיל במקום בטוח. לא היית מתעצבנת (ונניח שיש לת גינה והחתולים נמצאים שם רוב הזמן..) אם האיש היה זורק אוכל לכביש והחתולים שלך מתוך עניין לאוכל החדש או מסיבה אחרת היו רצים לכביש לאכול את האוכל.. אז לא היית מתעצבנת?.?
 
אגב למה שלא תפנה

לאחת העמותות למשל גג לחיות שיכולים לפתור את הנושא בצורה שהשכן יאכיל אהה? אני באופן אישי מכירה ומוקירה אותם ותמיד מתפעלת מסיפורי האימה החדשים. גג לחיות, רק תזכור שהם גם למען החתולים, בעיקר. בהצלחה.
 
למעלה