שכירות בפעם הראשונה

purple19

New member
שכירות בפעם הראשונה

שלום לכולם,
אני מצטערת מראש על החפירה, אין לי אפילו שאלה קונקרטית, רק אשמח לדעתכם בעניין. אני מתכננת לשכור דירה בפעם הראשונה, אך הכל מבולגן לי בראש, מבחינת מה לשים בראש סדר העדיפויות ואני ממש חוששת שאעשה טעות.
אני כמעט בת 27 עם הון עצמי של למעלה מ-100,000 ₪, סטודנטית ועובדת במשרה מלאה. דירת שותפים לא באה בחשבון, אני מעוניינת לגור באזור מרכזי (קרוב למשפחה, לעבודה, חדר כושר וכו'), אך כצפוי המחירים רק מתחילים ב-3,500 ₪ לדירה של חדר וחצי, ונכון לעכשיו זה יוצא כמחצית מהמשכורת שלי.
לכן ההתלבטות שלי היא האם בשביל קרבה למקום עבודה, או דירה שכוללת יותר דברים כמו רהיטים, מזגן, מכונת כביסה וכו' – כדאי לי לשכור דירה במחיר של 4,000 ₪? עם ההוצאות הנוספות במהלך החודש, אני אחסוך מעט מאוד כל חודש, ואני כמובן לא רוצה להסתמך רק על החסכון שצברתי עד כה. מנגד, אני מתה כבר לצאת מהבית של ההורים , ודירה באזור מרוחק יותר סתם יאמלל אותי..
 
ההמלצה הכללית הגורפת

היא לא להוציא יותר משליש מהככנסה על שכירות. אחרת, את תאכלי חסכונות. השאלה כמה זמן צפוי לך בדרגת ההכנסה הנוכחית. אם תוך שנה שנתיים את צפויה לסיים את הלימודים ולהתחיל להרוויח יותר- אז אפשר להתכלב שנה שנתיים. אם פרק הזמן הצפוי להתכלבות ואכילת חסכונות ארוך מזה, שווהלשקול שוב, אחרת תאכלי את כל החסכונות שלך ולא תכניסי בתמורה שום דבר.
 

purple19

New member
תודה על התגובה! לאחרונה התחלתי תפקיד חדש

ובעוד כחצי שנה, אני צפויה להרוויח קצת יותר, אם כי השכ"ד עדיין יהווה יותר משליש מהמשכורת.
 
בשביל לסבר את האוזן

לא כתבת בכמה זמן שמת בצד 100000 שקל. אבל בשביל לשים דברים בפרופורציה שכירות של שנה של 4000 שקל שווה 48000 שקל בשנה. כלומר כמעט מחצית מכל מה שחסכת עד עכשיו ובשנתיים זה שווה לבערך כל החסכונות שלך, רק על שכר דירה, בלי הוצאות נלוות בכלל.
 
רק בשביל לסבר את האוזן 2

אני לא חושבת שאת אוטומטית צריכה להישאר אצל ההורים בגלל העלויות של שכר דירה. יש עוד שיקולים ליציאה מהבית. אבל את כן צריכה להיות מוכנה, אם את עושה את זה, למה שזה אומר מבחינה כלכלית ולצורת החיים שזה יכתיב לך כדי לא להכנס לחובות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני גם חושב שעדיף להישאר בבית ההורים

כיום במצב הכלכלי ועלויות השכירות, פוחתת מאד ההתנגדות האינסטינקטיבית למגורי ילד בוגר בבית ההורים. נכון שילד שבגר צריך לצאת מהבית ולבנות את חייו באופן עצמאי, וילדים גם חשים צורך טבעי לעשות זאת, אבל כאשר המחיר של עצמאות זו הוא כל כך גבוה, עדיף לחסוך את הכסף למטרות עתידיות.
כמו שחושב פה, אם תישארי בבית ההורים בתוך שנתיים תכפילי את ההון שלך בשכר הדירה שתחסכי.
 
בהמשך לתגובות שקיבלת

אכן ההמלצה הכללית היא לא להוציא יותר משליש מההכנסה על שכירות, אולם בפועל בימינו זה לא תמיד אפשרי - כידוע המשכורות בארץ לא תמיד תואמות את יוקר המחיה, במיוחד לא כשמדובר בנטו, ועל אחת וכמה אם לא מעוניינים לגור עם שותפים (כשגם לגור עם שותפים זה לא כזה זול בימינו באזורים המבוקשים).
&nbsp
זה מאוד נבון מצידך שאת לוקחת בחשבון חיסכון חודשי כחלק מההוצאות השוטפות - זה לא מובן מאליו, ורבים בגילך וגם מבוגרים יותר מתקשים להגיע למצב של חיסכון, ואת יחסית בעלת הון עצמי מכובד.
האם מתי שתסיימי את הלימודים ההוצאות ירדו והשכר יעלה? לרוב זה המצב, וזה אומר שאולי כדאי לחכות עם היציאה מהבית לסיום הלימודים.
&nbsp
בנוסף - קחי בחשבון שהוצאות מחיה מחוץ לבית ההורים כוללות הרבה מעבר לשכ"ד, יש הוצאות שלא תמיד קולטים אותם עד שחווים אותן.
 
למעלה