שיתוף פעולה בשרון: עבודה-שינוי-מרצ

NetGangsta

New member
שיתוף פעולה בשרון: עבודה-שינוי-מרצ

*את הודעה זו אני מפרסם במספר פורומים שונים הנוגעים לנושא* שלום לכם, הכותרת מפרטת שלוש מפלגות בעלות דעות פוליטיות שונות, אך המקפים-המחברים מסמלים שבמצע של כולן יש מכנה משותף אחד: המלחמה בכפייה הדתית! בחודשיים האחרונים תקפו המפלגות אחת את השניה, כי לכאורה הכל כשר במרוץ אחר קולו של הבוחר. אבל עכשיו הבחירות מאחורנו ואין כל סיבה להמשיך וללבות שנאה בין שלוש מפלגות אלה. באחד המקומונים של רעננה, "קול רענן", דווח על הפגנה של נוער מרצ מול ביתו של יולי עופר (הבעלים של קניון "רננים" ברעננה) על שהחליט לסגור את הקניון בשבת. אירוע זה מבליט שוב את הצורך בשיתוף פעולה בין התומכים (בעיקר הנוער) של שלושת המפלגות – המתנגדים לכפייה הדתית. הרי לא יתכן שהקניון שאנו מבלים בו את ערבי שישי – ייסגר פתאום. על כן אני קורא לכל תומכי העבודה, שינוי ומרצ להתאחד במלחמתנו בכפייה הדתית. בני נוער וגם מבוגרים מערי השרון המעוניינים בשיתוף פעולה שכזה, יכולים לפנות אלי באמצעות ICQ או במסר אישי. בן. ICQ: 6444090
 

swirrrly

New member
? ../images/Emo118.gif

אז..? נסגר הקניון, אבוי. היכן נעשה שופינג, אבוי. לא יודעת. הכתבה לא נוסחה משהו
 

shay or eli

New member
פתיחת קניונים בשבת: מזעזע

הדרישה לפתוח קניונים בתירוץ של "מלחמה בכפייה הדתית" היא כל כך מייצגת את שינוי: גם אנטי-דת, גם אנטי-סוציאליות. פתיחת קניונים בשבת מובילה לדבר אחד: ויתור על הזכות של מאות/אלפי עובדי הקניונים ליום מנוחה בשבוע. כך ייוצר מצב שיהיו כאלה שמצבם הכלכלי יחייבם לוותר על יום מנוחה בשבוע (ואם הם דתיים מתווספת הפגיעה בחופש המצפון שלהם) ויהיו כאלה שמצבם הכלכלי הטוב ייתן להם אפשרות ליום מנוחה בשבוע ולבלות בקניונים בביזבוז כספם. בהתחלה הפליא אותי שתנועת מרצ המחשיבה עצמה "סוציאל-דמוקרטית" תומכת בפתיחתם של הקניונים בשבת, אך מצד שני מפלגה המדברת על התעשיינים ובעלי ההון כעל "המעמד היצרני" ועל העברה של כוחות הייצור מידיים ציבוריות לידיו של מיעוט אוליגרכי כעל "הפרטה שפויה" לא צריכה להפתיע אותי בכך. אני מקווה שמפלגת העבודה לא תצטרף לגל האנטי-עובדים הקפיטליסטי הזה בתירוץ של "לוחמה בכפייה הדתית". שיילחמו על נישואין אזרחיים ודברים חשובים באמת, לא נגד זכותם של עובדים ליום מנוחה. קשה לי להבין למה עם אחד, מק"י ותנועות עובדים אחרות עוד לא יצאו כנגד הדרישה לפגוע כך בעובדי הקניונים, והם מפקירים את המאבק לחרדים - מה שהופך את זה בעיני הציבור לכאילו מאבק דתי-חילוני, כשזהו בעצם מאבק בין עובדי הקניונים למעסיקיהם הרוצים להרוויח על חשבונם ולאליטות הרוצים להנות על חשבונם. שינוי לקחה את הצד הקפיטליסטי במאבק הזה, מישהו צריך לקחת על עצמו את צידם של העובדים.
 

NetGangsta

New member
לכל המגיבים למיניהם!

אין אנו מדברים על פתיחת חנויות הבגדים והנעליים וכל הדברים האלה! אנחנו מדברים על בילוי בשישי בערב, לא על שופינג! אנחנו מדברים על כך שיהיה לנו קולנוע פתוח כדי לראות סרט ומסעדות פתוחות כדי לאכול. זה הכל. בהרבה מקומות גם על זה לא מתפשרים.
 

Moledet972

New member
מסעדות פתוחות בשבת בישראל.

לקולנוע לך בשבת בערב. מה גם, שעסקים רבים פתוחים בישראל בשבת.
 

NetGangsta

New member
אז למה לאפשר רק לאנשים מסויימים

לפתוח בשבת? למה האפליה הזאת? איפה השוויון? למה בן אדם אחד יכול לפתוח בשבת ואחר לא?
 

Moledet972

New member
לכן לא צריך לאפשר לאף אחד.

(מלבד הערבים, שאצלם אסור יהיה לפתוח בימי שישי או שבת, תלוי בדתם).
 

Moledet972

New member
למה דיקטטורה? ככה אמור להיות

עפ"י החוק. למה זו דיקטטורה לדעתך?
 

NetGangsta

New member
כי זה נוגד את עקרונות הדמוקרטיה!

זכויות הפרט! - חופש מדת, פרנסה בכבוד וזכות האדם לעבוד למחייתו! ואם לא מאפשר את החופש והבחירה האלו אז אני לא יודע אם זו דיקטטורה אבל זו בטח לא דמוקרטיה!
 

Moledet972

New member
זה אולי נוגד את החוקה של שוויץ,

אבל זה לא נוגד את "עקרונות הדמוקרטיה", במיוחד שאף אחד לא יודע מהם ה"עקרונות" האלה. חוקים רבים בישראל פוגעים ב"חופש"- מיסים זה דבר שנוגד את החופש. מאסר נוגד את החופש. המשטרה נוגדת את החופש. וכו'. חופש יש רק באנרכיה.
 

NetGangsta

New member
שנינו קמנו בבוקר כדי להמשיך הא? ../images/Emo13.gif

תראה, אני במקרה באמצע לימודי האזרחות שלי אז אני יודע מהם חוקי הדמוקרטיה ואני גם מכיר את החוקים של ארצות דמוקרטיות שונות בעולם. קח את ארה"ב למשל - יש שם חוק סוציאלי של מנוחה בשבת-ראשון אבל מי שרוצה לעבוד אז אין עם זה שום בעיה. ובטח שאין שום בעיה עם המאמינים שמבינים כי איש באומנתו יחיה!
 

Moledet972

New member
אף אחד לא יודע את חוקי הדמוקרטיה.

אין דבר כזה "חוקי הדמוקרטיה". יש את הדמוקרטיה שיש לשוויץ, כלומר - החוקה שלה, היא חוקי הדמוקרטיה. יש את החוקה של ארצות הברית, שהיא ה"דמוקרטיה" של ארצות הברית. בישראל אין חוקה, ולכן מי שצריך לקבוע את החוקים של המדינה זו הכנסת, ולא שופטים שקובעים עפ"י חוקות של מדינות זרות. השופטים צריכים לשפוט לפי החוקים שקובעת הכנסת.
 

La Gamba

New member
שיהיה לך בכיף

להזכירך, מדינת ישראל היא מדינה יהודית, של העם היהודי, במדינת ישראל, מעוזה האחרון של היהדות. למדינה זו אופי דמוקרטי סוצייאליסטי (בערך). סיסמתי היא: מדינות דמוקרטיות יש מאות, יהודיות יש רק אחת. "- יש שם חוק סוציאלי של מנוחה בשבת-ראשון " מה החוק אומר, "מותר לכם לנוח"? צטט במדוייק. חוץ מזה, אין כאן רק שחור ולבן, כמו שניתן לקיים חלק אחד מהתורה, ואילו חלק לא, כנ"ל לגבי הדמוקרטיה, זוהי הפשרה הכי מושלמת מבחינתי. הדבר היחיד שצריך להיות פתוח בשבת, הם מקומות הבילוי, כשאר אני לא מחשיב "שופינג" כבילוי. יום מנוחה מגיע לכל אחד, ובימינו, אם הייתה נפתחת תחרות כזו, אני מבטיח לך שלרוב האנשים במידנת ישראל לא היה יום מנוחה נורמלי. כמו כן, זה נחמד לדעת שלכל המדינה (או לפחות רובה) יש יום חופש באותו יום, מה שמקל על לארגן אירועים וכו', זה נותן מן אחדות כזו. אולי אתה מבין קצת באזרחות, אבל לך תלמד תעשייה וניהול (מעשייה וטיול
), אם אתה חושב שלתת לכל העסקים לפתוח בשבת יהיה הוגן וסוצילאיסטי, וטוב לעובדים, אז תחשוב שוב! זו תהיה פגיעה מרה בזוכיות העובדים ותיתן לכם החילוניים עדיפות ענקית על כל אלה אשר שומרי מסורת ושומארי שבת. חוץ מזה, חוק זה מאזן את ההפלייה שממנה סובלים אלה אשר אינם יהודים (מה לעשות, מדינה יהודית, תצריך לשמור על כך שתהיה יהודית), כי הם יכולים לעבוד בשבת, וזה לא יהיה בניגוד לחוק. אתה תמים מדי, כנס לעומק הבעיה, לך לגור בכפר סבא.
 

NetGangsta

New member
אני ממליץ שתשאל בעלי עסקים מה הם

היו מעדיפים. אני בטוח שחילונים שרוצים להרוויח כסף ואין להם בעיה לעבוד בשבת יגידו לך שהם רוצים שיאפשרו להם לבחור אם לפתוח את העסק שלהם או לא.
 

EverMan

New member
אני בטוח שבוס של 1000 עובדים

יגיד לך : בכיף ! שישאר פתוח ! (הוא הרי לא צריך לעבוד). תשאל את הפועל שעובד במפעל - האם אתה רוצה לעבוד כלללללל יום , כלללללל השנה ... הוא יגיד לך : לא ! בחיים לא ! שבת יום חופש ! אם זה עסק פרטי , שבעל העסק עובד בו בלבד - אין סיבה שלא יפתח. אבל כל עוד יש לו עובדים - אין מצב שהוא יפתח. זה לא סוציאלי.
 

NetGangsta

New member
נכון! אז אותם עובדים לא יעבדו! ואל

תגיד לי שאם הם לא יעבדו אז יפתרו אותם! כי כמו שאתם אומרים - יש חוק סוציאלי! החוק הסוציאלי יגן עליהם! החוק יתמוך בכך שאם במפעל שפותח בשבת יש אדם שלא רוצה לעבוד בשבת אז הוא לא יעבוד ולא יפטרו אותו!
 

La Gamba

New member
כל כך פשוט מה

ציינתי כבר שהתמימות הזו ביקרה אצלינו בפורום אינסוף? החוק הסוציאליסטי אולי יגן עליהם באופן רשמי, אבל אם תגיד שאתה לא רוצה לעבוד בשבת (ויש הרבה סיבות לכך) בזמן שייערכו לך ראיון עבודה, סביר להניח שלא ייקבלו אותך, אלא מישהו שכן מוכן. וכך אתה מפלה בין חילוניים לבין שומרי מסורת ופועלים פשוטים. חוץ מזה, אין בעיה לעקוף את החוק, קשה מאוד בדר"כ להוכיח כי בעל העסק פיטר פועל כי הוא לא עובד בשבת, אלא מטעמים אחרים. את החוק שקיים קצת יותר קשה לעקוף. כאשר ייערכו פיטורים המוניים בעסק, הראשונים שיילכו הם אלה אשר לא עובדים בשבת. כל העסקים יהיהו חייבים להיות פתוחים כל ימות השובע ללא הפסקה כדי לעמוד בתחרות, כך ששומרי מסורת ודתיים לא יוכלו לפתוח חנויות ולעמוד בתחרות. כל הסיבות לעיל ייגרמו לאפלייה קשה בין החילוניים הקפיטליסטים, לבין הסוציאליסטים, ושומרי מסורת ודת ישראל, במדינת ישראל. מדינה יהודית דמוקרטית סוציאליסטית היא מה שמדינת ישראל צריכה להיות, ככה מדינת ישראל הייתה, וזהו המדול עליו היא צריכה להישען בעתיד. רק שעכשיו, שינוי (ומרצ להפתעתי הרבה) רוצים לפגוע באזרחיה של מדינת ישראל, להפוך את המדינה הזו לדמוקרטיה ליברלית קפיטליסטית בלבד. יש מספיק מדינות כאלה בעולם, מדינת ישראל היא ייחודית ויחידה בעולם.
 
למעלה