שיתוף הרב-קו לאוטובוס ורכבת

זו לא החלטה של הרכבת. הוספת הרכבת הרביעית זו החלטה של משרד

הקו השתפר מאוד - עד לפני שבועיים
בהחלטה של הרכבת להוסיף רכבת רביעית לכיוון מראשון לציון וצפונה, על חשבון קרונות מרכבות אחרות + יצירת איחורים בכל הקו, היא הטעות החמורה.
אם זה היה נותן לי (ובכלל לתושבי יבנה אשדוד אשקלון שדרות ונתיבות) 4 רכבות בשעה לכיוון - אני מניח שהיה אפשר לקבל את זה.
אבל לא רק שזה לא משפר את השירות לרוב נוסעי הקו, אלא שהרכבות שמתחילות\מסיימות בראשון לציון נוסעות בחלקו של הקו שבין ראשון לתל אביב בשני הכיוונים ריקות...רכבות רפאים. הייתי בשוק כשנסעתי בהן השבוע והבנתי עד כמה הן ריקות, בשעת שיא, כשהרכבת המקבילה שממשיכה לנתיבות מפוצצת וכבר בשלום אין בה מקומות ישיבה דרומה.
זו לא החלטה של הרכבת. הוספת הרכבת הרביעית זו החלטה של משרד
התחבורה כחלק ממהלכיו לקראת העבודות על הקו האדום.
 

benshap2

New member
הבוקר הצפיפות היתה בלתי נסבלת בקושי נדחקתי לתוך הקרון ביבנה

זו לא החלטה של הרכבת. הוספת הרכבת הרביעית זו החלטה של משרד
התחבורה כחלק ממהלכיו לקראת העבודות על הקו האדום.
הבוקר הצפיפות היתה בלתי נסבלת בקושי נדחקתי לתוך הקרון ביבנה
אני אצטרך לעבור לרכבת מאוחרת יותר ואם לא אוכל בשל דרישות המעסיק (שהרי או שמגיעים לתל אביב ב 8:20 או אחרי 9...אין באמצע), לצערי איאלץ להגיע ברכב פרטי כל בוקר.
 
מעניין שהחלופה שלך לרכבת זה רכב פרטי ולא למשל קו 177

הבוקר הצפיפות היתה בלתי נסבלת בקושי נדחקתי לתוך הקרון ביבנה
אני אצטרך לעבור לרכבת מאוחרת יותר ואם לא אוכל בשל דרישות המעסיק (שהרי או שמגיעים לתל אביב ב 8:20 או אחרי 9...אין באמצע), לצערי איאלץ להגיע ברכב פרטי כל בוקר.
מעניין שהחלופה שלך לרכבת זה רכב פרטי ולא למשל קו 177
או לנסוע עם הרכב עד מערב ראשון לציון ומשם עם רכבת (ריקה לדבריך) ממשה דיין או עם קו 80, או עם רכבת (שלדבריך מיעוט קטן של נוסעים נוסע בה) מיבנה מזרח.

או רכבת מיבנה מערב או רכב פרטי עד תל אביב...
כל הכבוד לנת"צ בכביש 20, באמת הצלחה כבירה...
 

benshap2

New member
זה בעייתי

מעניין שהחלופה שלך לרכבת זה רכב פרטי ולא למשל קו 177
או לנסוע עם הרכב עד מערב ראשון לציון ומשם עם רכבת (ריקה לדבריך) ממשה דיין או עם קו 80, או עם רכבת (שלדבריך מיעוט קטן של נוסעים נוסע בה) מיבנה מזרח.

או רכבת מיבנה מערב או רכב פרטי עד תל אביב...
כל הכבוד לנת"צ בכביש 20, באמת הצלחה כבירה...
זה בעייתי
177 יכול להיות אפשרות, צריך לוודא מתי הוא מגיע לשלום בבוקר כשספטמבר יגיע. אבל הוא נוסע בערב רק עד 18:00 ורק פעם בשעה, וכרגע החופשי חודשי לא משולב עם הרכבת וחבל לשלם כפול...
&nbsp
רכבת ליבנה מזרח - ההגעה לשם תהיה ברכב פרטי, הרכבת איטית, והיא פעם בשעה. זה לא נוח.
&nbsp
אם כבר אקח רכב ואצא מיבנה, ובהתחשב בכך שיש,לי חניה על חשבון העבודה, לא באמת אעצור בראשון ואקח קו שאחריו אני צריך עוד קו מהשלום. זה סתם טרטור. היום חיכיתי 20 דקות לאוטובוס כשטכנית יש קווים בתדירות משולבת של 12 קווים בשעה מהתחנה שעמדתי בה, זה מתסכל ומבזבז יותר מדי זמן
 
בין 7 ל-9 יש ביבנה מזרח שתי רכבות בשעה לת"א

זה בעייתי
177 יכול להיות אפשרות, צריך לוודא מתי הוא מגיע לשלום בבוקר כשספטמבר יגיע. אבל הוא נוסע בערב רק עד 18:00 ורק פעם בשעה, וכרגע החופשי חודשי לא משולב עם הרכבת וחבל לשלם כפול...
&nbsp
רכבת ליבנה מזרח - ההגעה לשם תהיה ברכב פרטי, הרכבת איטית, והיא פעם בשעה. זה לא נוח.
&nbsp
אם כבר אקח רכב ואצא מיבנה, ובהתחשב בכך שיש,לי חניה על חשבון העבודה, לא באמת אעצור בראשון ואקח קו שאחריו אני צריך עוד קו מהשלום. זה סתם טרטור. היום חיכיתי 20 דקות לאוטובוס כשטכנית יש קווים בתדירות משולבת של 12 קווים בשעה מהתחנה שעמדתי בה, זה מתסכל ומבזבז יותר מדי זמן
בין 7 ל-9 יש ביבנה מזרח שתי רכבות בשעה לת"א
ואחת מהן די מהירה (עוצרת רק ברחובות ובלוד).
 

benshap2

New member
שתי רכבות בשעה רףבהפרש 15 דקות האחת מהשניה ו 7 דקות(!!) בחזו

בין 7 ל-9 יש ביבנה מזרח שתי רכבות בשעה לת"א
ואחת מהן די מהירה (עוצרת רק ברחובות ובלוד).
שתי רכבות בשעה רףבהפרש 15 דקות האחת מהשניה ו 7 דקות(!!) בחזו
זה לא נוח, אני לא מסיים לעבוד בשעה קבועה ולא רוצה לחכות עד 53 דקות לרכבת. וגם זה עד 18 אחרי זה זה שעה. השירות מיבנה מזרח לא נוח בעליל. אבל אולי אנסה אותה ביום ראשון כלשהו אם גם הרכבת של 8:37 ממערב (התחנה הקרובה לביתי) מפוצצת.
 

benshap2

New member
ועכשיו, כשאני מול מחשב, יהיה לי יותר קל לענות

מעניין שהחלופה שלך לרכבת זה רכב פרטי ולא למשל קו 177
או לנסוע עם הרכב עד מערב ראשון לציון ומשם עם רכבת (ריקה לדבריך) ממשה דיין או עם קו 80, או עם רכבת (שלדבריך מיעוט קטן של נוסעים נוסע בה) מיבנה מזרח.

או רכבת מיבנה מערב או רכב פרטי עד תל אביב...
כל הכבוד לנת"צ בכביש 20, באמת הצלחה כבירה...
ועכשיו, כשאני מול מחשב, יהיה לי יותר קל לענות
1. הנסיעה ברכבת בבוקר הייתה סיוט. כבר ביבנה כאשר נפתחו הדלתות גילינו מולנו קרונות מפוצצים בעמידה. בראשון לציון היו אנשים שפשוט ויתרו ונשארו על הרציף משום שלא היה מקום להיכנס. כנראה שהם עלו על רכבת הרפאים...
המדובר ברכבת המהירה של 7:59. לפניה יש רכבת מאספת ב 7:37. לפניה - 6:56. אחריה- מאספת ב 8:39. למעשה כל מי שצריך להגיע מ 8:15 עד 9:00 לעבודה בתל אביב (אזור הבורסה, מרכז העיר, עזריאלי...) - צריך או לקחת את הרכבת של 7:59 או להגיע הרבה קודם.
הרכבת של 7:59 כשהיתה מאספת והיתה אחריה מהירהב 8:26 היתה מלאה מאוד גם ככה. כל מי שאני רגיל לראות על הרכבת של 8:26 עבר ל 7:59, ביחד עם החבר'ה שהיו ב 7:59 מלכתחילה. הבעיה העיקרית היא ש 8:37 + מאספת = אפילו מי שעובד בעזריאלי לא מגיע לעבודה עד 9:00, שעת תחילת העבודה הנפוצה ביותר במרבית משרדי המגדלים.
כמובן שמיותר לציין שהרכבות הנ"ל הן בעלות 6 קרונות במקום 7 קרונות, בשל תוספת הרכבת ממשה דיין.

2. טיפשי מאוד מצידי לקחת רכב, לנסוע עד לחניון חנה וסע בראשון וציון (מה שמחייב אותי לעלות למשה דיין בפקק ולעשות סיבוב, או לנסוע דרך חצי מראשון החדשה אחרי שנסעתי על 431 מזרחה(!) במבוא האיילון וגם שם לעמודמ בפקקים של היציאה מהעיר, או לעשות פרסה בקוממיות...
אם היה אפשר לעלות ממחלף מבוא האיילון דרך האיצטדיון ישר לחניון החנה וסע, אולי אולי הייתי שוקל את זה.
אבל גם אז, בגלל שחוץ מקו 80 אני צריך לקחת עוד קו בתל אביב (לא עובד בדיוק בעזריאלי אלא 15 דקות הליכה משם מזרחה), זה די טרטור...

3. התדירות של הרכבות ממזרח - על זה פירטתי כבר בהודעה הקודמת.
הרכבת האיטית מאוד מאוד איטית. היא לקחה 8-10 דקות פחות פעם. המהירה יותר לוקחת יותר מהמאספת מיבנה מערב...
בכל מקרה גם כשיש 2 בשעה, פעם בבוקר ופעם אחה"צ, הן בהפרש של 15 דקות האחת מהשניה (צפונה) ו 7 דקות בלבד האחת מהשניה. זה לא ממש שונה מרכבת אחת בשעה...

4. קו 177 - כשהכרטוס המשותף יכנס לתוקף, זה יכול להיות פיתרון נהדר, בתנאי שיאכפו את הנת"צ המיותר באיילון ושבאמת הוא יגיע תוך 40 דקות מיבנה לשלום +-.
זה לא משתלם לי כרגע כי אין בו חופשי חודשי, ובכל מקרה אני אצטרך לנסוע גם ברכבת, כי האחרון שלו יוצא ב 18:00 מתל אביב, ואני עובד פעמים רבות עד שעות מאוחרות יותר. לנסוע בבוקר באוטובוס ובערב ברכבת זה סתם הרבה כסף.
510 ש"ח חופשי חודשי רכבת משולב אוטובוסוים בת"א + 150 ש"ח בערך לת"א בבוקר. זה מתקרב ל 700 ש"ח בחודש. ליחיד.
דלק יעלה לי סביב ה 500 ש"ח לחודש...חניה יש לי מהעבודה. ביטוחים אני משלם גם ככה כי אין תח"צ בשבת או בלילות כך שלא באמת יש לי ברירה אלא להחזיק רכב מבחינת רמת החיים הרצויה לי.
אתה מבין שרק החופשי חודשי של הרכבת עולה יותר מדלק?
[חושב לפי 50 ק"מ הלוך חזור בצריכה של כ 7 ליטר ל 100 ק"מ. זו צריכה ממוצעת כשבהלוך יש פקקים ובחזור לא ממש].

דור טו דור בבוקר לוקח לי עם רכב בשיא הפקקים כ 50-65 דקות, תלוי ביום. באוגוסט הרבה פחות.
בחזור 30 דקות בערך.
כיום עם האיחורים של הרכבת עליתי לדור טו דור של כ 60 דקות לכל כיוון.

ככל שאני מקליד יותר אני מבין שאני צריך לנטוש את הרכבת ולעבור לרכב פרטי...

ותבין כמה זה עצוב שאת זה אומר לך בנאדם שמתעניין בתח"צ, שמעדיף תח"צ ושרוצה לנסוע בתח"צ...אבל זה כבר נהיה בלתי נסבל וזה בכל מקרה כיום לא משתלם לי כלכלית אפילו. וזה עוד כשביבנה התח"צ דווקא סביר+ ביחס לגודל העיר מול יתר המדינה...
=\
 

flider

New member
אתה צודק בהחלט

ועכשיו, כשאני מול מחשב, יהיה לי יותר קל לענות
1. הנסיעה ברכבת בבוקר הייתה סיוט. כבר ביבנה כאשר נפתחו הדלתות גילינו מולנו קרונות מפוצצים בעמידה. בראשון לציון היו אנשים שפשוט ויתרו ונשארו על הרציף משום שלא היה מקום להיכנס. כנראה שהם עלו על רכבת הרפאים...
המדובר ברכבת המהירה של 7:59. לפניה יש רכבת מאספת ב 7:37. לפניה - 6:56. אחריה- מאספת ב 8:39. למעשה כל מי שצריך להגיע מ 8:15 עד 9:00 לעבודה בתל אביב (אזור הבורסה, מרכז העיר, עזריאלי...) - צריך או לקחת את הרכבת של 7:59 או להגיע הרבה קודם.
הרכבת של 7:59 כשהיתה מאספת והיתה אחריה מהירהב 8:26 היתה מלאה מאוד גם ככה. כל מי שאני רגיל לראות על הרכבת של 8:26 עבר ל 7:59, ביחד עם החבר'ה שהיו ב 7:59 מלכתחילה. הבעיה העיקרית היא ש 8:37 + מאספת = אפילו מי שעובד בעזריאלי לא מגיע לעבודה עד 9:00, שעת תחילת העבודה הנפוצה ביותר במרבית משרדי המגדלים.
כמובן שמיותר לציין שהרכבות הנ"ל הן בעלות 6 קרונות במקום 7 קרונות, בשל תוספת הרכבת ממשה דיין.

2. טיפשי מאוד מצידי לקחת רכב, לנסוע עד לחניון חנה וסע בראשון וציון (מה שמחייב אותי לעלות למשה דיין בפקק ולעשות סיבוב, או לנסוע דרך חצי מראשון החדשה אחרי שנסעתי על 431 מזרחה(!) במבוא האיילון וגם שם לעמודמ בפקקים של היציאה מהעיר, או לעשות פרסה בקוממיות...
אם היה אפשר לעלות ממחלף מבוא האיילון דרך האיצטדיון ישר לחניון החנה וסע, אולי אולי הייתי שוקל את זה.
אבל גם אז, בגלל שחוץ מקו 80 אני צריך לקחת עוד קו בתל אביב (לא עובד בדיוק בעזריאלי אלא 15 דקות הליכה משם מזרחה), זה די טרטור...

3. התדירות של הרכבות ממזרח - על זה פירטתי כבר בהודעה הקודמת.
הרכבת האיטית מאוד מאוד איטית. היא לקחה 8-10 דקות פחות פעם. המהירה יותר לוקחת יותר מהמאספת מיבנה מערב...
בכל מקרה גם כשיש 2 בשעה, פעם בבוקר ופעם אחה"צ, הן בהפרש של 15 דקות האחת מהשניה (צפונה) ו 7 דקות בלבד האחת מהשניה. זה לא ממש שונה מרכבת אחת בשעה...

4. קו 177 - כשהכרטוס המשותף יכנס לתוקף, זה יכול להיות פיתרון נהדר, בתנאי שיאכפו את הנת"צ המיותר באיילון ושבאמת הוא יגיע תוך 40 דקות מיבנה לשלום +-.
זה לא משתלם לי כרגע כי אין בו חופשי חודשי, ובכל מקרה אני אצטרך לנסוע גם ברכבת, כי האחרון שלו יוצא ב 18:00 מתל אביב, ואני עובד פעמים רבות עד שעות מאוחרות יותר. לנסוע בבוקר באוטובוס ובערב ברכבת זה סתם הרבה כסף.
510 ש"ח חופשי חודשי רכבת משולב אוטובוסוים בת"א + 150 ש"ח בערך לת"א בבוקר. זה מתקרב ל 700 ש"ח בחודש. ליחיד.
דלק יעלה לי סביב ה 500 ש"ח לחודש...חניה יש לי מהעבודה. ביטוחים אני משלם גם ככה כי אין תח"צ בשבת או בלילות כך שלא באמת יש לי ברירה אלא להחזיק רכב מבחינת רמת החיים הרצויה לי.
אתה מבין שרק החופשי חודשי של הרכבת עולה יותר מדלק?
[חושב לפי 50 ק"מ הלוך חזור בצריכה של כ 7 ליטר ל 100 ק"מ. זו צריכה ממוצעת כשבהלוך יש פקקים ובחזור לא ממש].

דור טו דור בבוקר לוקח לי עם רכב בשיא הפקקים כ 50-65 דקות, תלוי ביום. באוגוסט הרבה פחות.
בחזור 30 דקות בערך.
כיום עם האיחורים של הרכבת עליתי לדור טו דור של כ 60 דקות לכל כיוון.

ככל שאני מקליד יותר אני מבין שאני צריך לנטוש את הרכבת ולעבור לרכב פרטי...

ותבין כמה זה עצוב שאת זה אומר לך בנאדם שמתעניין בתח"צ, שמעדיף תח"צ ושרוצה לנסוע בתח"צ...אבל זה כבר נהיה בלתי נסבל וזה בכל מקרה כיום לא משתלם לי כלכלית אפילו. וזה עוד כשביבנה התח"צ דווקא סביר+ ביחס לגודל העיר מול יתר המדינה...
=\
אתה צודק בהחלט
סידור חדש של רכבות בקו הדרומי לאנשים שגרים אחרי ראשל"צ מערב לא נוח בכלל. חוץ מזה, תיאום רכבות ואוטובוסים נפגע מאוד - לפחות באשדוד.
כרגע מי שמתאים לו לנסוע דרך תחנה מרכזית ת"א - יש קווים מהירים של "אפיקים" 319 ו-325 שעוברים בנתיב תח"צ באיילון ונותנים בינתיים פתרון מעולה (נראה אך זה יהיה אחרי החופש הגדול).
&nbsp
 

עלה13

New member
דניאל, לא רשמי, אבל היישום אמור,,,

שיתוף הרב-קו לאוטובוס ורכבת
שלום לכולם.
שאלת תם.

האם לאחר השינוי בתעריפים שמתכנן משרד התחבורה, אפשר יהיה לבצע מעבר ללא תוספת תשלום מאוטובוס בת"א לרכבת בת"א?
האם זה יקרה גם בהטענה רגילה של ערך צבור? ובחופשי יומי?
דניאל, לא רשמי, אבל היישום אמור,,,
להתחיל ב01/01/2016
הכוונה לדוגמה בחרת באשכול ת"א לוד רמלה, אתה נוסע חופשי בכל ת"א באוטובוס וברכבות חופשי בקו של עד לוד רמלה, אבל לא בתוך לוד ורמלה.
זה ממש כמו היום, אבל יותר זול, חופשי חופשי משולב רכבת לוד עולה קרוב ל400 ש"ח, עכשיו זה יעלה 252 ש"ח, השינוי המשמעותי שגוש דן יחולק לארבע וכל אשכול יעלה מחיר פיקס של 252 ש"ח
נסיעה בודדת משותפת תעלה 11 ש"ח שצהייה תקפה ל90 דקות, היא תוזיל את הנסיעה רק בנסיעה משולבת.
לא ברור עדיין מזה אומר לגבי חופשי חודשי שנמכר היום, או לאפשרות לרכוש נסיעה בודדת כפי שהיא שהיא זולה יותר
חופשי חודשי משולב בכל אשכולי גוש דן יהיה אחיד 252 ש"ח, בודד 90 דקות רכבת אוטובוס 11 ש"ח
בעקרון זה ממתין לאישור בממשלה.
 
למעלה