שיר/סיפור - "כמיהה חבויה"

oilamp

New member
שיר/סיפור - "כמיהה חבויה"

שולחן עץ מפריד בין שני כיסאות יתומים. עד מהרה מאומצים הם , קולטים בשקיקה את חום גופינו... מבטינו מתכווננים עד הצטלבות. עיניך שופעות הטוב והרכות , מותירות לעצבות קלה לבצבץ מתוכן... נפש מעודנת מהולה בבגרות נחשפת אז מבעדן. חיוכי הקל נשלח לעברך ונענה בשפתיך שנהיו לקעורות. מילותינו מתחילות להדהד ברקע , תדירותן מתעצמת... שיחה מרתקת מתבססת לה ונמשכת באופן קולח ורציף. אוזני מתאמצות לסנן את מילותיך מבעד לקול ההמון שמסביב... אפי שואף בדל של ניחוח ערב הנישא ממך , מחליף את ריחו הדומיננטי של המקום... עיני מתמקדות ללא הרף בפניך העדינות ובתנועות גופך המאופקות , מותירות לרקע עצום בו מוכלים אנשים וחפצים להיהפך להיות מטושטש ודהוי... לפתע , שעון נושן גונב את תשומת ליבך , מורה לך לעזוב... גופך מתרומם , ידך עומדת לנופף לשלום. רגליי משתוקקות להקים את גופי ולהתלוות לדרכך! אך נותרות קפואות על הרצפה... ידיי רוצות לעטוף את גופך ולהכילו! אולם מונחות ברפיון על פני השולחן... החיוך הקל אינו מרפה מפניי , מדחיק בלאות כרונית את כאב הפרידה ועוד... נפרדת בברכת שלום , רגליך הרימו את גופך ונשאו אותו לכיוון היציאה. הותרת מאחוריך כיסא ששב להתקרר בעל כורחו ו"כיסא אנושי"... בן אדם חי המשול לכיסא דומם. לו רק השולחן היה המכשול הבלעדי הניצב כחוצץ ביני לבינך............. קולות הסביבה מפציעים מחדש , ריחו המוכר של המקום שב למלא את האוויר , אנשים וחפצים מובחנים בצורה מיטבית וחדה בשנית , ואני ממאן להסב את חושיי אליהם... מתרומם ביעף , נושא עימי את מטען נפשי המכביד ,נועץ מבטי בכיסא המצטנן , מצפה בכל זאת בכיליון עיניים לפעם הבאה.......................... * אשמח לקרוא את חוות דעתכם - אתם מוזמנים להאיר , להעיר ולבקר. :) אור.
 

LeeTom

New member
כמיהה חבויה

בהתחלה קצת התבלבלתי, חשבתי שאתה גברת, ואתה אדון!...חחח שונה ומעניין!
 

oilamp

New member
תודה לך ! ../images/Emo39.gif

אני אכן זכר
(גבריות הינה תכונה הנמדדת יותר עפ"י סטריאוטיפים ומאפייני החברה , לעומת זכריות הנקבעת ברמה הביולוגית) ומתכוון להישאר כזה
. בכל אופן , נחמד היה לי לקרוא שהשיר שלי טומן בחובו אולי גם פרספקטיבה נשית פוטנציאלית ולא רק גברית , כך שהבילבול שלך יצא מחמיא
. תודה על התיחסותך והמשך יום נעים! אור.
 

מורן א

New member
ברוך הבא ../images/Emo24.gif

גם אני בהתחלה קראתי זאת בלשון נקבה ואח"כ כשהתגלתה הטעות, בלשון זכר. ואחרי כמה קריאות אוכל לומר שנהנתי מאוד, בעיקר מהשימוש בשולחן כחיץ וב"כיסא האנושי". הערה קטנטנה: הייתי מוותרת על כל הנקודות...........מה הן בעצם באות לומר? (אבל זו רק אני, שונאת נקודות). מצפה לעוד.
 

oilamp

New member
תודה ../images/Emo39.gif +הסבר קטן

הי מורן , ראשית כל שוב נחמד לי לשמוע שהקטע נקרא ע"י בלשון נקבה ולא לפי המקור - לשון זכר , כיוון שכך , לדעתי , זה אף יכול להעצים עוד יותר את הזדהות הקורא/ת עם הנכתב הסובר/ת שמדובר באותו מין. לגבי הנקודות : אני חושב שהן מייצגות את חוסר האונים שלי ביכולתי לבטא את תחושותיי ורגשותיי השונים הקיימים אי שם בתוך תוכי ומומרים כלפי חוץ בשתיקה לא אמיתית המכילה צרור משפטים ורצונות אשר לא מוצאים לפועל. בנוסף - הנקודות מבטאות , לא פעם , גם את התיסכול הקיים ממצב זה או אחר אשר כביכול אינו ניתן לשינוי. בכל אופן , נהניתי לקרוא את התייחסותיך! אור.
 
למעלה