שיר לא מוכר של הפרברים

גרי רשף

New member
שיר לא מוכר של הפרברים

בכל יום יש כידוע מספר תוכניות ברדיו המוקדשות לשירים עבריים ישנים. בכל שבוע יש גם מספר תוכניות המוקדשות לשירים עבריים ישנים שאינם מושמעים בתוכניות רגילות של שירים עבריים ישנים. פעם בשבוע, בשבת בבוקר (07:00 ג') יש תוכנית המוקדשת לשירים עבריים ישנים שאינם מושמעים בתוכניות של שירים עבריים ישנים שאינם מושמעים בתוכניות רגילות של שירים עבריים ישנים.
התוכנית נפתחת כמקובל מזה עשרות שנים בהקראת מזמור שיר ליום השבת (תהילים) לטובת שומרי השבת שהשכימו קום בדרכם לבית הכנסת, לאחר מכן אדון עולם בביצוע ישן נושן (לא, לא עוזי חיטמן..), לאחר מכן חדשות בשעה 07:07, ואז התוכנית. היום הושמע שיר שלא היכרתי של הפרברים בשם רוח במדבר שהצלחתי לזהות בזכות שירונט. קצת מפתיע- לתומי סברתי שאני מכיר את כל השירים של הצמד, ומסתבר שלא. האם השיר עלה על דיסק? אם לא- באיזה תקליט הוא מופיע?
מבחינה לוגית יוצא שבשבת בבוקר משדרים שירים עבריים ישנים "רגילים", אבל לבטח הבנתם למה התכוונתי..
 

kashat8

New member
מגיע לך שלא היכרת ../images/Emo13.gif

כי מי קם בשעה כזו בשבת בבוקר....
 

kashat8

New member
לי יש פטנט הרבה יותר טוב

כשאני רוצה לשמוע תכנית כשלא בא לי לקום או כשאני לא בבית, פשוט מכוון את הטיימר של הוידיאו שיקליט לי מהכבלים, ותחשבו על זה...
 
מה עשיתי לך רע, גרי, מה ???

כל כך השתדלתי להיות שקטה... צנועה וחסודה. לא אמרתי לך שום דבר רע. באמת. לגמרי. אפילו לא הצעתי לך לאכול בשר. אז למה מגיע לי עונש של צלצול ביום שבת בשבע בבוקר ??? אה ??. למה ??? אפילו אמא שלי למדה מזמן שלא מתקשרים בכאלו שעות בשבת...
 
נערה במדבר

לפי הקיטלוג של הפונותיקה, השיר נמצא בדיסק שנקרא: הפרברים. הד-ארצי, 1975. (אני תוהה: האם כבר היו דיסקים ב-1975? כי אם לא, אז אולי זו העברה מתקליט). והתכנית "בשביל ישראל: של עפרה הלפמן בשבת בבוקר היא באמת תכנית נהדרת ובלתי שגרתית, וכדאי להתעורר בשבילה.
 

גרי רשף

New member
מעניין..

השיר נשמע כאילו נלקח מתחילת שנות השישים. אבדוק שוב אצלי בתקליטיה.
 

lexigali

New member
הבנתי שיש תכנית מתחרה בגל"צ

באותה שעה (או שעם קודם? או אחרי?) בעריכת עמליה רוזן. מישהו מכיר ויכול לחוות דעה?
 

פּלפּל

New member
אכן, "צלילי שבת" בין חמש לשבע

וזו, לדעתי, התכנית הטובה ביותר מבין אלו "המוקדשת לשירים עבריים ישנים שאינם מושמעים בתוכניות של שירים עבריים ישנים שאינם מושמעים בתוכניות רגילות של שירים עבריים ישנים", למרות שמשובצים בה גם שירים עבריים שאינם ישנים שמושמעים יותר מחבריהם שאינם מושמעים, או שמושמעים פחות מהמוכרים יותר המושמעים לא פחות. כבר כמעט שנה (וידוי אישי) שאני מקליט באופן אוטומטי את התכנית מדי שבת (שים לב, קשת-8, יש תוכנות המאפשרות לכוון הקלטה למחשב של תחנות המשדרות מהאינטרנט ולהמשיך לישון עד הצהריים ולשמוע את התכנית בכל זמן אחר, גם בעבודה, לפני או אחרי "הכל דיבורים" עם גבי גזית). להנאתי (הוידוי נמשך) אני מסכם לעצמי את התכנית (מכין רשימת שירים) ורושם בצד את השירים שאהבתי במיוחד, את המוכרים לי פחות והמיוחדים יותר. אולי בהזדמנות קרובה אחלוק כמה מהם אתכם. בין השעות שבע לשמונה ישנה שעה נוספת בעריכת עמליה רוזן המוקדשת לשירי להקות צבאוית, כאן כבר מושמעים לא מעט שירים שחלקם מושמעים מעט בתוכניות של שירים עבריים ומעט שירים שלא מושמעים כלל (בדרך כלל שירים מתקליטים שלא יצאו על דיסקים). הבוקר הוקדשה התכנית לשירי הלהקות שכתבה נעמי שמר. בין המושמעים פחות של נעמי שמר והלהקות שהשומעו הבוקר אמנה את "אין בגני שקדיה" בביצוע צוות הווי חטיבת צנחנים (הגרסה העברית ל Here there and everywhere של הביטלס), "פלוגת יסמין" (לא יודע איזו להקה שרה), ו"ארץ רעשה" בביצוע להקת פיקוד דרום. לאור ההמלצות על "שביל ישראל" שנצטברו לא מכבר, התחתי לפני מספר שבועות להקליט מהשעה שמונה גם את השעה השניה ברשת גימל, אך לאוחר חיבתי הלא רבה במיוחד ללהקות הצבאיות אוותר מהשבת הבאה על המשבצת שלהן (שבין שבע לשמונה, כאמור) ואכוון את המקליט של המקלט לגימל כבר משבע, וארוויח רצף משובח של שתי ארבע שעות ממיטב העורכות המוערכות (שמשובצות פחות מעורכים אחרים המקדישים תוכניות מוכרות לשירים עבריים ישנים המושמעים יותר או פחות וכן הלאה).
 

kashat8

New member
תודה לך אדון פלפל

אכן ישנן כמה וכמה תכנות להקלטה ישירה מהמחשב ואני אפילו משתמש באחת מהן (כולל האפשרות להקלטה עם טיימר), הבעיה שלא פתרתי עדיין היא איך אני מקליט עם טיימר במשך 4 שעות תכניות משתי תחנות שונות, הרי לי אפשרות לשנות את התחנה הנקלטת במחשב באמצעות הטיימר, נכון ? חוץ מזה איך אתה שומע את מה שהקלטת בעבודה ? צורב דיסק ? אז אני משתמש בשיטה דומה , מקליט על וידיאו, מעביר את זה אחר כך על קלטת אודיו רגילה , ושומע את זה ברכב או בבית (כן כן, יש לי עדיין טייפ קסטות בבית, מהסוג האיכותי מאד )
 
אתה מתכוון לתכנית שמשודרת

בשבת בין חמש לשבע לפנות בוקר? וואי, זה כבר נראה לי מוגזם להתעורר בשעה כזו.
 
השיר נערה במדבר נמצא

בתקליטון של צמד הפרברים שנקרא שיר ההלך, שיצא בהד ארצי. בשנת 75 יצא תקליט אוסף של הד ארצי לצמד, ובין היתר השיר הזה (לא של שרונה ודניאלה פיק) נכלל שם. בשנת 93, האוסף הנ"ל יצא על דיסק (באופן מפתיע בהד ארצי). אלה היו 60 שניות על נערה במדבר, על צמד הפרברים ועל הד ארצי.
 

lexigali

New member
../images/Emo207.gif עוד שאלות תקליטים

לפני כמה עמודים שאלתי אותך על מקהלת כפר שמריהו (נדמה לי שאלה היו הם). יש להם תקליט משירי רחל. יש לך פרטים? וגם: היכן יצא הביצוע של רוחמה, דינה גולן ורננים ל"חבלי משיח"? (באקו"ם מופיעים דברים שונים ולא ברורים לי).
 
לגבי מקהלת כפר שמריהו (לא ידעתי

שיש דבר כזה, אז ככה שאין לי מושג על איזה תקליט של שירי רחל מדובר. הביצוע של רוחמה, דינה גולן וחבורת רננים לחבלי משיח לא נמצא על תקליט (לדעתי זו אחת מתוכניות שוב יוצא הזמר שבתקופה זו משודרות בעוד חוזר הניגון).
 
למעלה