שירשור

בבקשה

עוגה שחיתותית-בריאותית: יש חיה כזו? מסתבר שכן. לרגל יומולדתה של אשתי היקרה, ולכבוד העובדה שהיא הורידה סוכר מהתפריט, היה לי אתגר עוד יותר גדול. אז הכנתי במיוחד עוגת מוס חרובים ושוקולד ללא סוכר. הבצק: חומרים: 2 1/2 כוסות קמח מלא תופח 3/4 כוס שמן קנולה 3 כפות קקאו 1/2 כוס סילאן טבעי, לא ממותק מעט תמצית וניל שלוש כפות פשתן טחון 1/2 כוס מים 1 כוס חלב סויה הקרם: 1 מיכל שמנת צמחית (יש גם לא ממותקת, של תלמה) 250 גר' ממרח חרובים ללא סוכר הציפוי: 1/2 כוס חלב סויה/קוקוס 100 גר' שוקולד מריר ללא סוכר הכנה: + מערבבים את הקמח, השמן והסוכר. מוסיפים את תמצית הוניל. + מערבבים בבלנדר את הפשתן והמים + בקערה נפרדת מערבבים את תערובת הפשתן עם החלב ומוסיפים לתערובת היבשה. מערבבים עד שאין גושים + משמנים ומקמחים תבנית עגולה מס' 26 + אופים בחום בינוני (170 מעלות), למשך 40-45 דקות. דוקרים את העוגה בקיסם, ואם הוא יוצא יבש, העוגה מוכנה. בתיאבון + מקציפים את השמנת והממרחרובים עד לקבלת קצף יציב + כשהעוגה מתקררת חותכים אותה באמצע לרוחב, וממלאים את הקרם. את מה שנשאר מורחים מסביב. + שולחים את העוגה לנוח במקרר לשעתיים-שלוש, ובינתיים מכינים את ציפוי השוקולד: בסיר קטן, על אש קטנה, מחממים את החלב ושוברים לתוכו קוביות שוקולד. כשהשוקולד נמס, ואין גושים, מניחים להתקררות + כשהשוקולד מתקרר מצפים אתו בעדינות את העוגה, ומחזירים שוב למקרר + מקשטים את הלמעלה במה שרוצים: אגוזים, קצפת, דובדבנים, קוקוס, וכיו"ב
 

בנענע2

New member
סוף סוף גם אני בישלתי ../images/Emo71.gif

מרק עוף
סלט וולדורף
אורז עם בצל וגזר
חזה עוף בצ'ילי מתוק
הרבה הרבה סלטים
 
אני רק אפיתי

עוגיות גרנולה
עוגיות גרנולה
עוגיות גרנולה
עוגיות גרנולה אני שוקלת לרשום עליהן פטנט. נראה לכם שקרין גורן תתנגד?
 
תשלמי ../images/Emo8.gif ../images/Emo41.gif עוגיות גרנולה

המתכון של קרין גורן ה
, מאד מאד אוהבת את המתכונים שלה. החומרים הדרושים: 200 גרם חמאה רכה 2/3 כוס (120 גרם) סוכר 1 כוס (240 גרם) סוכר חום כהה 2 ביצים + חלמון 2 כוסות קמח 1/2 כפית מלח 1/2 כפית אבקת סודה לשתייה 1 כפית קינמון 3 כוסות שיבולת שועל 1 כוס צימוקים 1/2 כוס אגוזי מלך שבורים ההכנה: במיקסר עם וו גיטרה מעבדים חמאה ושני סוגי סוכר לתערובת קרמית ואוורירית. מוסיפים את הביצים אחת אחת ומעבדים לתערובת אחידה. כשנבלעו, מוסיפים את החלמון. מוסיפים קמח, מלח, סודה וקינמון ומעבדים עד שהקמח נבלע בתערובת. מוסיפים שיבולת שועל, צימוקים ואגוזים ומעבדים קצרות לפיזור אחיד של התוספות. בעזרת כף גלידה קפיצית יוצרים גבעות מהתערובת ומניחים אותן באופן מרווח מאוד על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אם אין לכם כף גלידה קפיצית – מגלגלים בידיים רטובות כדורים מהבצק בגודל פינג פונג. אופים בחום של 170 מעלות למשך 15-20 דקות, או עד ששולי העוגיות יציבים ושחומים, ומרכזן עדיין בהיר ורך למגע. היזהרו מאפיית יתר, שתייבש את מרקם העוגיות ותקשה אותן. הן מתקשות במהלך הצינון. העוגיות אמורות להישאר רכות במרכז כשהן חמות - זה יבטיח את עסיסיותן לאחר הצינון. הערות שלי: 1. אני הוספתי גם 200 גר' שוקולד צ'יפס של אופנהיימר לעוגיות, מאד מאד הוסיף. 2. הכנה בגודל של כדור פינג פונג הוציא עוגיות עצומות בגודלן, לנאגלה של היום אני אכין בגודל ממש קטן. 3. לקנות שיבולת שועל שלמה ועבה ולא את הדקה שמתאימה לדייסה- עם העבה העוגיות יוצאות קריספיות לאללה. 4. לאפות עד שהעוגיות יציבות בשוליים ועדיין לא אפויות במרכז - כשהן מתקררות הן יוצאות קריספיות מאד ומ-ע-ו-ל-ו-ת!
 
אתמול הרבתי בישוליה שלמה

אחרי ששבוע שלם טחנתי במסעדות ובתי קפה, לא אכלתי את הסלט הקבוע לארוחת ערב ואפילו פעם אחת הזמנתי טייק אווי מהג'ירף [ממש נס שירדתי 200 גרם...] - החלטתי אתמול שהגיע הזמן להתאפס על עצמי ולדאוג שיהיה אוכל בבית. אז הוכנו בכ-בוד: מרק פטריות טעים סלט מלפפונים סלט פלפלים קלויים קציצות ברוטב קריבי של ה
פולקע [מתי כבר יהיה הספר, damnit?] אורז עם בצל ובתוכנית לסופ"ש יש עוד עוף ותפ"א בתנור וכנראה גם פתיתים.
 
אמ... מלפפונים ופלפלים קלויים ?

וברצינות - סלט מלפפונים בחומץ, זה עם (wait for it!) מלפפונים, בצל וחומץ, וסלט פלפלים קלויים זה גם חמצמץ אבל לא נורא, פשוט פלפל קלוי ומתובל. אבל אני פשוט אוהבת את זה ככה.
 

פומפיה

New member
קרש, זה כמו שבשבוע שעבר בנמל24

תהיתי אם להזמין מוסר עם "קוויאר חצילים" או בס עם חצילים.. שאלתי אם זה מגיע עם אותו רוטב ותוספות.. אז לא.. ההבדל תהומי: כאן זה קוויאר חצילים וכאן זה אממ.. חצילים. בסוף הזמנתי מוסר. אחלה מנה, אבל כמובן שה"קוויאר חצילים" זה כולה חצילים.
 

פומפיה

New member
אם אני רואה את המסך

זה סימן שאני מרגישה יותר טוב
אני יותר בסדר, מאוד ווקאלית, אבל החום ירד ואין לי דמעות נונ-סטופ..
 

ט ו ש ה

New member
אצלנו

לזניה
תבשיל בשר ותפוחי אדמה
ירקות שורש בתנור
עוגת לימון
עוגת גזר
מרק עוף וירקות
 

shmantz

New member
../images/Emo84.gif

לשם שינוי היה קצת:
מרק עוף
בטטה טדלעת בתנור
עדשים עם חזה עוף
אדממה
 

סליפ

New member
היה גם היה..

מרק ירקות
חזה עוף מוקפץ עם אפונה וגזר
מוקפץ
לוף מטוגן עם חביתה אצלנו זה הרבה!
 

סליפ

New member
משום מה,

בעלי (הג'ובניק!) מאוד אוהב לוף, ואני שומרת לו אמונים- מאז שהייתי ילדה, כי אז- בכל טיול לחו"ל, אמא שלי היתה לוקחת לוף, ומכינה אותו בצורה טעימה.. (זה מה שקורה כששומרים כשרות, ואי אפשר לאכול במסעדות בחו"ל)
 
למעלה