שירשור שאלות שבת - שימו לב

ממש הורס דיאטות - דלורית, כרובית

חחחחחחחח הלוואי זה היה הורס לי. מצד שני שניצל זה לא כזה נורא גם...
 

Souler

New member
אומממ... בעייתי

תראי , אני אישית נמצא כרגע בחדר שלי ויש פה ממתק בכל חור שרק תסתכלי עליו החדר שלי מלא בסוכריות , שוקולדים וממתקים ... סתם ככה שחברים שלי ינשנשו מתי שהם אצלי ואני אישית לא אכלתי אף אחד מהדברים האלה משהו כמו 3 שנים לפי דעתי פשוט תשימי לך את האריזה של השניצלים הכי קדימה בפריזר , תדאגי לבוא ולהסתכל עליה הרבה ... אם את תנסי להתחמק מהפיתוי הוא רק יהפוך למפתה יותר תסתכלי על האריזה של השניצלים טוב טוב מול העיניים , זה רק את והאריזה...ואת הרבה יותר חזקה כמה שהמשווקים של החברת שניצלים עשו עבודה טובה בשביל שהשניצל יראה מפתה על האריזה , וכמה שהמפעלים של המוצר מנסים לעשות אותו פריך וממכר שתרצי לאכול רק אותו - את זו שצריכה להגיד להם מה ייכנס לפה שלך , ולא הם רק תסתכלי על הערכים התזונתיים ועל הרכיבים , ותביני שמדובר במוצר מטוגן , מלא בכל טוב (בציניות כמובן) ולגוף שלך באמת שאין יותר מדי מה לעשות איתו חוץ מלשחרר אותו כצואה וכשהוא הופך למין גוש חום ועסיסי כזה בתוך האסלה שלך , הוא כבר לא כזה מפתה ... נכון? או כשהוא הופך למין הצטברות קטנה של שומנים למטה בבטן הוא בכלל כבר לא כל כך מיוחד , נכון? אבל בלי שום קשר כמו שהשניצלים האלה לא יעשו לך טוב , ושלא נדבר על כריות (ממתק לכל דבר) הם בטח לא יעשו טוב לילדים שלך אז אולי פשוט תנסי להכניס לצלחת של הילדים שלך אופציות אחרות שאולי הם יאהבו? אני יודע שילדים יכולים להיות מאוד בעייתיים עם אוכל לפעמים , אבל תאמיני לי שאם מנסים לגוון להם את הצלחת מדי פעם - בסופו של דבר נופלים על מאכל שהם מאוד נהנים ממנו והוא גם בריא תנסי אולי להכין להם חזה עוף על מולטי שף עם תיבול שהם יאהבו (מניסיון - ילדים בדרך כלל אוהבים עם בצל ודבש) - בלי שום ציפוי ובלי שום טיגון ואם את מחפשת משהו זמין שאפשר פשוט להוציא מהפריזר ולהפשיר (חחח מה שאת לא עושה כשאת אוכלת את השניצלים האלה אבל אני מניח שלילדים שלך את מחממת את זה) אז גם חזה עוף אחרי שאת מכינה אותו את יכולה לחכות שיתקרר ולשמור בפריזר להמון זמן וגם את הכריות אפשר להחליף באפשרויות הרבה יותר מזיקות - מוזלי , גרנולה או ברנפלקס עם תוספת של פירות יבשים (יש בשוק המון סוגי דגנים , הייתי אומר שכולם ממתקים בגלל שמוסיפים להם המון סוכר והם עוברים תהליך קלייה אבל כמובן שיש התפשרויות שעדיפות על כריות) לקיצור , התחלתי לבלבל בשכל יותר מדי אבל כמו שראית הבאתי לך 2 עצות אחת מהם , בכלל לא להכניס את הביתה והשנייה - דוקא להכניס את זה הביתה , במקומות הגלויים ביותר - ולדעת להתמודד עם זה זה לא משהו שיהיה לך חסר יותר מדי בחיים לפי דעתי
 

ורדונה2

New member
אין שום מאכל ש"דופק" לי את הדיאטה.

אני גם חושבת שזה לא נכון לקרוא לאכילה שלי "שמירה" או לומר שיש לי המון כוח רצון. למרות שזה תמיד נחמד לשמוע מחמאות מהסוג הזה, אני אף פעם לא מרגישה שאני מתאפקת או מונעת מעצמי לאכול מאכל כלשהו.
 

y a e l s

New member
אני דיי בטוחה

שהערך הקלורי על האריזה הוא של הגבינה ללא התוספות כמובן שתוספת של זיתים/בצל מעלה את הערך הקלורי אבל - בד"כ התוספות הן בקמצנות אז התוספת לא גדולה. אני עדיין חושבת שיותר טעים להוסיף לבד, ככה את יודעת כמה הוספת ושהשמן זית הוא אכן שמן זית וכ'ו. וד"א - שלחתי לך מסר...
 

Souler

New member
מה פתאום \:

בטח שהערך הקלורי כולל את התוספות והתוספות לא צריכות להשפיע יותר מדי... אם זאת למשל גבינה בטעם שמיר ומלפפון , מה כבר צריך להיות ההבדל? שמיר זה כמעט תבלין ו...מלפפון? נוו באמת גם בצל מטוגן שמים ממש בכמות קטנה רק שיתקבל הטעם , ואם תשימו לב גל הגבינות בצל מטוגן וזיתים אכן יש בהם מעט יותר קלוריות ... לא משהו שלא שווה את ההשקעה אם זה טעים לכם יותר כאילו כבר כמה זיתים ישימו לכם בתוך הגבינה? אל תבהלו , פשוט תקראו את הרכיבים ואת הערכים התזונתיים ותסיקו מסקנות ... לא כזה קשה אני אישית תמיד רוכש את הגבינות יוגורט 3% בטעמים...עושה נפלאות בתוך הכריך ואם אתם בכל זאת מתקמצנים על התוספת של ה-10 קלוריות ל-100 גרם תמיד אפשר לקנות גבינה לבנה חצי אחוז עד 5% ופשוט לתבל אותה (עם שום ושמיר , עם אבקת בצל ועם עוד מליון תבלינים שאין להם ערך קלורי והם מאוד בריאים)
 
אוי, גבינה לבנה חצי אחוז?../images/Emo5.gif

זה פשוט מזעזע בטעם, לפי דעתי. כבר עדיף לשתות סיד, לא? בדיוק דיברתי עם חברה שלי על זה, שתינו שומרות על המשקל, אוכלות בריא וזה, והסכמנו על כך שהכי טוב זה לאכול גבינה של 5% שומן (גבינה לבנה/קוטג')... כי לפחות מחמישה אחוז- יש טעם מזעזע.. אבל- על טעם וריח...
 

לוּבּה

New member
באמת?

רק אני לא שמה לב להבדל? כאילו, אני יכולה לאכול גבינה 9% וגבינה 0.5% ואני לא שמה לב להבדל..
 

stkachov

New member
צודקת

לחצי אחוז הטעם נוראי, אבל דווקא ה 3% טעים מאוד ואני קונה תמיד אותו.
 

stkachov

New member
זה אותו דבר

כמו להגיד שמה שרשום על הפיצה הקפואה זה מתייחס רק לבצק, ולא לתוספת הגבינה. מה שרשום על האריזה זה הערך התזונתי פר מוצר. ומוצר זה כל המוצר, ולא חלקים ממנו.
 
חח תודה על התגובה...

הממ..את צודקת, אני חושבת. הסיכוי שאני יצליח לעמוד בדיאטה כל יום כל השנה, הוא אפסי. אבל גם אם נופלים בדיאטה אז הפחד אצלי שזה יתגלגל להרס הרבה יותר גדול כי אני חושבת לעצמי כזה "נו, כבר הרסתי אז למה לא להנות קצת?.." אני מקפידה על א. בוקר..אני יודעת שזה אמור למונע את החשק לזלול בלילה או משו כזה..אבל משום מה, לפעמים זה לא כל כך מונע. זה יהה מעולה אם היית מקפידה על פעילות גופנית..אבל לפעמים(והרבה פעמים) זה מדכא אותי לחשוב עכשיו לצאת החוצה לעשות הליכה של איזה 50-60 דקות..גם אם זה לבד וגם אם שותפה..זה מעצבן לפעמים. אני יודעת שזה שטויות מה שאני אומרת שזה סתם קיטורים..ואם רוצים אז עושים כמו גדולים. אנחי מתה כבר שיגידו לי "יו, רזית"..ושיתחילו לראות תוצאות וגם אני אראה על עצמי...למה זה כזה קשה?..אוף. יום טוב לכולם ושבת שלום!
 

stkachov

New member
בדיקת דם

יש אנשים רגישים לנושא, אני מבקש ! ממני פעם אחת לקחו דם, יצאתי מהחדר ואיבדתי את ההכרה. אחר כך איזה 7 אחיות ניסו להרים אותי כדי להשכיב על המיטה
וגם כאשר הרופא נתן לי הפניה לדיאטנית והפניה לבדיקות דם, את הבדיקות שם לא עשיתי. והדיאטנית בכלל לא שאלה ולא התעניינה בהן.
 

E s t e b a n

New member
חבל...

התעלפות מבדיקות דם אפשר למנוע בקלות. בדיקות מסויימות (כמו הסט שאותו צריך בשביל התזונאית) דורשות צום לפני לקיחת הדם. אז אסור לאכול, אבל -חייבים- לשתות (מים) והרבה. כשאתה ניגש לבדיקה אתה פשוט אומר לאחות שאתה עשוי להתעלף, ואז משכיבים אותך (ונותנים לך מים
, כבר אמרתי שחשוב). בשכיבה, הסיכוי שתתעלף הוא שואף לאפס. אחרי לקיחת הדם ממשיכים לשכב כמה דקות, ואוכלים משהו מתוק שמרים את רמת הסוכר בדם אבל לאט (סוכריות מציצה מצויינות, או שתיה חמה ממותקת בסוכר -אמיתי-). ואח"כ כמובן אוכלים כמו שצריך. אם הדיאטנית לא התעניינה בבדיקות הדם, או שהיא חסרת אחראיות או שהיא לא תכננה בכלל לעבוד איתך על התזונה. אי אפשר לתכנן תפריט בריא בלי לדעת מה רמת הגלוקוז אחרי צום, או הכולוסטרול, טריגליצרידים וכו'.
 

stkachov

New member
תודה

להבא אני אזכור זאת ואפיק לקחים. בקשר לדיאטנית, אני נוטה להסכים איתך, האמת חוץ מלתת לי תפריט מודפס שהיא נותנת אותו לכולם, היא לא ממש עשתה עוד משהו. מצד שני כל פעם שאני אצלה אני יורד במשקל, אז אין לה עוד משהו לומר לי חוץ מלהמשיך ככה ונתראה עוד כמה שבועות.
 

E s t e b a n

New member
עוד סיבה להפיק לקחים...

התפריט צריך להשתנות עם הזמן... ובכל מקרה ולהיות מותאם אישית לפי סדר היום שלך, ההעדפות התזונתיות שלך וכן הלאה. (כמובן, גם לפי תוצאות הבדיקות..) זו דיאטנית קלינית של קופת חולים? מאוד מפתיע.
 

stkachov

New member
לא יודע מה ההגדרה

אבל נראה לי שכן. זו דיאטנית שהופנתי אליה מרופא משפחה, מדובר בקופת חולים לאומית. למען האמת כשירדתי יחסית מהר אז היא כן אמרה לי לשנות את התפריט, להוסיף עוד כמה פרוסות לחם קל לתפריט. בכל אופן, אני לא בדיוק נצמד לתפריט, אני יותר בונה לעצמי תפריט לבד על סמך הידע שרכשתי בעצמי על תזונה ואורח חיים בריא.
 

E s t e b a n

New member
אצל תזונאי/ת, היית כבר?

לאכול נכון זה משהו -ממש- לא טריויאלי. אבל כשעושים את זה, פתאום מרגישים נפלא, ולא מבינים איך אפשר אחרת... אפשר לנסות שמונים אלף דברים ולא להצליח, כי פשוט לא יודעים איך הגוף עובד. אז למה לא תקבעי פגישה אצל איש/אשת מקצוע (תזונאי קליני! לא איזה גורו-הרזיות), ותקבלי את הכלים והידע שאת מחפשת?
 
אימא לא תומכת בזה

אני בת 14 ושוקלת 49 היא כל הזמן אומרת שזה בסדר ושאין צורך וגם המצב הכלכלי לא ממש טוב אז אין כסף לזה... אבל נמאסס ליי
 
למעלה