שירשור קצת שונה

שירשור קצת שונה ../images/Emo9.gif

צהריים טובים לכולם
סיימתי אתמול את רודף העפיפונים של חאלד חוסייני. אני יודעת שהיו הרבה דיונים בנושא לכן אסכם אותו ואמליץ עליו בכמה מילים בודדות - הספר מרתק, מפתיע, מושך, עשיר בידע ולא נותן להרדם. אני ממליצה עליו בחום למי שעוד לא קרא. ועכשיו לחלק האומנותי
בספר היה משפט מדוייק שמאד אהבתי והוא - "עשבי המדבר השוטים שורדים אך פרחי האביב מנצים וקמלים". האם גם לכם יש משפטים מספרים שאתם מתחברים אליהם, אוהבים אותם ורושמים אותם בצד? יש לכם מחברת עם משפטים כאלו? או שאתם מסמנים על הספר? אשמח לקרוא את המשפטים שלכם
 

Mנטה

New member
צריך הרבה זהב

למען צפות גלולה מרה שכמותו (רחל לינד למרילה גוטברט, על החתן של ז'ן אנדריוס שהוא גם יאנקי, גם עשיר וגם מעל גיל 40). וכמובן פחות או יותר כל המשפטים מ"גאווה ודעה קדומה" (but dont beware it shall pass and no doubt sooner than it should )
 

אמנון כ

New member
אני מקפל פינות...

ואוי לבושה אפילו מסמן משפטים שאני אוהב במקרים רבים... לפני שאתם רוצחים אותי תנו לי להבהיר - פעם גם אני הייתי חרד מקיפולי פינות והייתי רואה בכך ממש "חילול הקודש". אבל מכיוון שאני נהנה מלטפח את הספרייה שלי, וקורא הרבה ספרי מדע פופולרי, אם אני לא מסמן את הקטעים הטובים ביותר, הם פשוט הולכים לאיבוד. לצערי לא ניתן עדיין לעשות CTRL+F (חיפוש ממוחשב) בספרים, ובמקרים רבים רציתי לכתוב על נושא מסויים שקראתי בספר כלשהו, ולא הייתי מוצא את הנושא. מאז התחלתי בקיפולי פינות ואין לי יותר שום בעייה עם זה! הספרים הם שלי באופן פרטי ומשמשים להנאתי הפרטית, וכך אני יכול לדלות מהם את הפנינים בקלות.
 

siv30

New member

diet prozak

New member
אף פעם לא הבנתי מה כל כך רע

בקיפולי נייר. כשמדובר בספר של הספרייה או של חבר אז מילא, אני לא אגרום שינוי בלתי הפיך לספר שאינו שייך לי. אבל כשמדובר בספר פרטי? לא רואה שום בעיה עם זה. אגב - אני אישית לא מקפלת פינות גם בספרים ששייכים לי. הרגל שנשאר לי מהימים שקראתי רק ספרי ספריה. אבל עדיין לא רואה בעיה כשאנשים כן מקפלים.
 

siv30

New member
בד"כ אני לא אוספת ציטוטים

גם בגלל שאני חובבת ספרי עיון ופילוסופיה, דבר שמאוד מקשה על המשימה וגם בגלל שבד"כ אני משתדלת לזכור את מראה המקום בו קראתי דברים שמוצאים חן בעני. למרות זאת, אימצתי לי בתור תפיסת חיים את הציטוט הבא מתוך היפריון של דן סימונס : "האדם הינו אל כשהוא חולם ובדוחק קבצן כשהוא חושב"
 

s i l v a

New member
בהמשך לציטוט שהבאת, מתוך "אבדון"

של ארנסטו סבטו - וכבר אמר הלדרלין:"אנחנו אלים כשאנו חולמים וקבצנים בהקיצנו".
 

טאסנים

New member
לא משפט, כי אם פיסקה, אם יותר :)

מתוך אורלנדו-וירג'ינינ וולף- "מתאר היה, כפי שתיארו כל המשוררים הצעירים מאז ומעולם, את הטבע, וכדי לדייק מתאור גונו של הירוק (וכאן גילה יתר עוז משגילו רובם) הסתכל בדבר עצמו, שהוא במקרה שיח דפנה הגדל מתחת לחלון. ברור, שלאחר מכן נבצר ממנו להוסיף לכתוב. הירוק בטבע עניין אחד הוא, והירוק בספרות עניין אחר. דומה, כי הטבע והספרות רוחשים זה לזה איבה טבעית: הפגש אותם וישסעו זה את זה.גון הירוק שראהו עתה אורלנדו השחית את חרוזו ופרע את קצבו."
 

ILet

New member
הספר שאני קוראת עכשיו (אתה שלי

מאת ארי דה לוקה), מלא במשפטים מקסימים. דוגמה: הוא מתאר כיכר שוק עזובה בעיר שנפגעה קשה מהפצצות בזמן מלחמת העולם ה-2. ..."כיכר שוק שגדלו בה העשבים עד שאי אפשר היה לראות כלום, ואף אחד לא התהלך בה, אפילו לא כדי להחליף דיבורים. ועשב בין אבני השוק הוא לפעמים עצב."
 

Guy K

New member
אז אם כבר עשב בין האבנים

אז גם סטינג מתייחס לזה אבל דווקא בחיוב - הוא מספר בביוגרפיה שלו שתמיד חלם שהאזוב שצומח בין אבני הריצוף ברחוב שגדל בו יתחברו ויהפכו לגן פורח במקום הנוף האפרורי שהיה שם. משום מה זכרתי שזה היה משפט יפה אז ניגשתי לבדוק ומסתבר שלא יפה לא נעליים, סתם משפט סתמי לחלוטין. פשוט הרעיון מקסים. אז למי שחשב לקרוא את הביוגרפיה הסטינגית - אני ממש לא ממליץ. לא רק שהסיפור משעמם, גם אין בו מה לצטט
 

begonia

New member
איזו שאלה נחמדה! ../images/Emo13.gif

יש המון משפטים כאלו, ואלו רק חלק מהם: "חייה היו קרים כמו עליית גג שאשנבה פונה צפונה" מ"מאדאם בוברי" (אם זכרוני אינו מטעה אותי וזה באמת הציטוט המדויק) "העתיד היה קרוב, הוא התחיל ליד החלון בלי רווח". מתוך השיר "אבל, אנחנו" של יהודה עמיחי. והאהוב עליי ביותר: "על כגון זה נוהגת אמי לומר:' יש אוהבים נקניק, ויש אוהבים סבון ירוק.'" של אריך קסטנר.
 

prizman

New member
יש ספרים שמשופעים בכאלו כמו:

בביתו במדבר, עליזה בארץ הפלאות והמראה, מילכוד 22 וגם תנ"ך, משנה וגמרא. לא רושם ולא מסמן. מצטט מהזיכרון אם רלבנטי ואם נזכר. "תתחילי בהתחלה, תמשיכי באמצע ותיגמרי בסוף, כך נראה לי" ציטוט לא מדויק מתשובת הזחל לעליזה.
 

אום נטע

New member
מ'המוסד השמיימי' (Foundation)

של אסימוב, משפט המוטו של ראש ממשלת טרמינוס, סאלבור הארדין: "violence is the last refuge of the incompetent" או בתרגום חופשי: האלימות היא מפלטם האחרון של חסרי התושיה.
 

אום נטע

New member
סליחה, טעות - הציטוט הוא מ'המוסד'

המוסד השמיימי הוא השלישי בסדרה.
 
לא, לא טעות

"המוסד השמימי" הוא הראשון בסדרה ולא השלישי. הציטוט הוא אכן ממנו. הציטוט הנכון הוא "האלימות היא מפלטם האחרון של חסרי היכולת". (כיוון שאכן זיהית את Foundation עם "המוסד השמימי" לא ברור מדוע לא השתמשת בתרגום העברי ממילא). זהו משפט נכון מאין כמוהו.
 

אום נטע

New member
אוף. תודה על התיקון. אין לי את

התרגום לעברית וקראתי אותו כל כך מזמן שהתבלבלו לי הפרטים.
 
למעלה