שירישי וכולן-כדאי עוד זוג תאומים?

2גוזלים

New member
שירישי וכולן-כדאי עוד זוג תאומים?

הזאטוטים שלנו בני שנה+ אנו לא משתמשים במניעה. ואחרי כל מה שעברתי לקראת ההריון עם התאומים שלי אני שוקלת אולי ישר לללכת על IVF. ולהלן השאלות: 1. האם לא מוקדם מידי להביא עוד זוג תאומים? (במידה ואכן יקלטו שני עוברים), בכל מיקרה הם יהיו לפחות בני שנתיים. 2.ואם כן עד מתי כדאי לחכות? 3. האם באמת כדאי ללכת שוב על IVF? אנו לא אובחנו בעייתים אך היו שני הריונות ספונטניים שהסתיימו בשבוע 7 משום מה. ולא רציתי לחוות זאת שוב וישר פנינו לטיפולים. אני מפחדת לחכות. מה דעתכן?
 

ליה77

New member
הי גוזלים

אני חושבת שעל כל השאלות מי שיכולה לענות הכי טוב זו את. האם שוב תאומים? זה נורא אישי - עד כמה ההריון היה קשה? עד כמה קשה לך עם זוג אחד של תאומים? האם את לא רוצה לחוות גם לידה וגידול של ילד אחד? האם את ממילא רוצה 4 או יותר ילדים? כנ"ל לגבי מה הגיל המתאים. כמובן שצריך לקחת בחשבון שזה יכול לקחת זמן. לא הבנתי למה ללכת ל ivf אם את נכנסת להריון באופן ספונטני וטבעי?... את חושבת שההפלות קשורות לאופן הכניסה להריון? אני לא מבינה גדולה בזה, אבל זה נשמע לי ממש לא קשור. ivf זו דרך להכנס להריון ולא הבטחה לתקינותו. שיהיה בהצלחה במה שתחליטי.
 

זיק5

New member
ילדים זה שמחה

לא מכירה את נושא ה- ivf אבל נראה לי שיהיה לך קשה הפער הקטן הזה. גיל שנתיים זה עדיין גיל שדורש המון תשומת לב והשגחה מסביב לשעון. בנוסף- לא יודעת איך אצלך אבל אצלי ההריון היה מאד קשה פיזית יחסית להריונות הקודמים שלי. הייתי צריכה הרבה מאד עזרה עם הקטנצ'יק שלי כי חלק מהזמן הייתי בשמירה-שכיבה. רוב הבנות נכנסות לשמירה בצורה כזאת או אחרת באיזשהו שלב בהריון תאומים- גם את זה את צריכה לקחת בחשבון- כי יש לך לטפל בעוד שניים בבית שזה כולל הרבה מאד דברים (אוכל, כביסות, נסיעות וכו') בהריון הקודם שלך לא היו לך ילדים לטפל בהם כך שגם אם היה קשה זה עדיין לא אותו דבר אם יש ילדים בבית. את צריכה לברר עם עצמך האם את חושבת שאת מסוגלת לעמוד בזה?
 

שירישי

New member
תשובה של אמא ל-../images/Emo87.gif2X2+1

האמת, זה לא קל. התשובה תלויה בשאלות:בת כמה את, האם שניכם עובדים מחוץ לבית וכמה עזרה יש לכם. אצלנו ההפרש בין שני זוגות התאומים הוא שנתיים וחודשיים. הסיבות שאנחנו לא חיכינו יותר הן שהייתי כבר בת 40, ושאחרי שזוג התאומים הראשון הגיע ב-IVF שמיני, חשבנו שגם הפעם זו עשויה להיות דרך ארוכה (ובסוף הצליח בהזרעה אחת
) שנינו גם עובדים משרה מלאה, בשני מקומות עבודה תובעניים.
אבל יש לנו עזרה רבה מההורים שלי וגם נעזרים בבייביסיטריות שנמצאות יחד איתי בשעות אחה"צ. עכשו כשילדים שלך בני שנה+ זו אידיליה, אבל כשהם מגיעים לגיל שנתיים-שלוש הם נהיים עקשנים גדולים. אי אפשר לצאת איתם לבד לגינה - כי כל אחד בורח לכיוון אחר. כמעט כל הלבשה, אמבטיה, ארוחה הופכים להיות מאבק. אם את מעל גיל 37 ורוצה עוד ילדים - לכי על זה
זה קשה אבל אפשרי. תתארגנו עם עזרה של בני המשפחה ו\או עזרה בתשלום ותתכוננו לשלוש שנים מתישות. אם יש אפשרות לחכות - אולי עדיף הפרש גדול יותר.
 

2גוזלים

New member
שיכנעת אותי סופית שלא!../images/Emo6.gif

"ותתכוננו לשלוש שנים מתישות."...... תיראי- אני אחרי שנה לא מתישה אבל בהחלט לא פשוטה בכלללללללל! (בלי לחשב את שנות הטיפולים הנוראות....) ואחרי שהוצאתי את הדברים מליבי אתמול ואחרי שעברתי מה שעברתי אתמול בהשכבה של הפעוטות המפונקים שלי- הבנתי שלא. אני ממש לא מוכנה לעוד זוג אחד. יבוא טבעי- יתקבל בעז"ה בברכה! אבל להביא על עצמי את זה- נראה לי "קצת" כבד בשלב הנוכחי. ואני רחוקה מגיל 37 ב"ה. אז כך שלא אצה לי הדרך. הפחד שלי הוא שאמי הפסיקה ללדת כבר בגיל שלי. פשוט נעצר לה.וגם המחזור נעלם בגיל צעיר יחסית. תחילת שנות 40. ואני לא יודעת אם זה קשור לגנטיקה במקרה שלה. אבל אני צריכה לקחת זאת בחשבון. אז את התור הבא שלי לרופאה בנתיים אני משאירה לבדיקה שגרתית.....ולא ברור לקראת טיפולים. תודה!!!! ותהני מכולם! רוב נחת!
 
למעלה