"שירות" חדש של אגד

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
"שירות" חדש של אגד

"שירות" חדש של אגד
אופס - התכוונתי לשים את המרכאות מסביב ל-"אגד"... המודעה הזו התפרסמה אתמול במקומון "קול הכפר" בכפר סבא. אגב, שום אזכור לכך אינו מופיע באתר "אגד": באותיות קידוש לבנה: שירות חדש מאגד - פעמיים בשעה רק 6.20 ש"ח החל מ-31.8.03 יכולים תושבי כפר-סבא לנסוע 2 נסיעות עירוניות בתוך שעה, במחיר של 6.20 ש"ח במקום 10.40 ש"ח. אני חושב "מה? ימות המשיח הגיעו?!" ואז, לכאורה ללא שום קשר לחידוש המבורך הזה, מופיעים כמה משפטים בתחתית המודעה בכתב קטן יותר: לידיעתכם, החל מ-31.8.03 מתבטל קו 9 משיכון קפלן לרכבת וקו 8 משיכון עליה לרכבת. קו 8 מופעל במסלול חדש: ת"מ, ויצמן, נורדאו, תחנת הרכבת. מסלול הקו בכיוון הנגדי: תחנת הרכבת, הטייסים, תל-חי, ת"מ. אז מה הועילו חכמים בתקנתם? מה שאגד עשתה זה פשוט ציניות. היא ביטלה קו אחד לרכבת וקיצרה את משך הנסיעה של הקו השני, כך שבמקום לעבור את כל העיר כ"ס היא תצאנה מהת"מ, ממש קרוב לתחנת הרכבת. דבר זה מחייב כמעט כל מי שרוצה לנסוע ברכבת להחליף אוטובוס בכ"ס ולשלם 6.20 במקום 5.20. שינוי מערך הקווים זה אומנם דבר לגיטימי (הקווים היו חצי ריקים), אך לדרוש שקל נוסף מהנוסע בשביל מעבר כתוצאה ממיני-רה-אירגון שממילא חוסך לאגד כסף רב? גם כך הנוסע המסכן צריך לבצע החלפה נוספת. אלה המגיעים משיכון קפלן צריכים לבצע אותה על-ידי חציית כביש סואן (ויצמן), או להאריך את נסיעתם בשביל ההחלפה בת"מ. באירופה נהוג שכרטיס עירוני תקף בכל הקווים במשך שעה. אם אגד מעוניינת בכך, היא יכולה לתת לנוסעים את השירות הזה בכל עיר, בלי קשר לצמצום קווים. אבל שלא תנסה להסתיר הרעה בשירות בכאילו שירות חדש.
 

david80

Member
בשירות הכירטוס האירופי

"שירות" חדש של אגד
אופס - התכוונתי לשים את המרכאות מסביב ל-"אגד"... המודעה הזו התפרסמה אתמול במקומון "קול הכפר" בכפר סבא. אגב, שום אזכור לכך אינו מופיע באתר "אגד": באותיות קידוש לבנה: שירות חדש מאגד - פעמיים בשעה רק 6.20 ש"ח החל מ-31.8.03 יכולים תושבי כפר-סבא לנסוע 2 נסיעות עירוניות בתוך שעה, במחיר של 6.20 ש"ח במקום 10.40 ש"ח. אני חושב "מה? ימות המשיח הגיעו?!" ואז, לכאורה ללא שום קשר לחידוש המבורך הזה, מופיעים כמה משפטים בתחתית המודעה בכתב קטן יותר: לידיעתכם, החל מ-31.8.03 מתבטל קו 9 משיכון קפלן לרכבת וקו 8 משיכון עליה לרכבת. קו 8 מופעל במסלול חדש: ת"מ, ויצמן, נורדאו, תחנת הרכבת. מסלול הקו בכיוון הנגדי: תחנת הרכבת, הטייסים, תל-חי, ת"מ. אז מה הועילו חכמים בתקנתם? מה שאגד עשתה זה פשוט ציניות. היא ביטלה קו אחד לרכבת וקיצרה את משך הנסיעה של הקו השני, כך שבמקום לעבור את כל העיר כ"ס היא תצאנה מהת"מ, ממש קרוב לתחנת הרכבת. דבר זה מחייב כמעט כל מי שרוצה לנסוע ברכבת להחליף אוטובוס בכ"ס ולשלם 6.20 במקום 5.20. שינוי מערך הקווים זה אומנם דבר לגיטימי (הקווים היו חצי ריקים), אך לדרוש שקל נוסף מהנוסע בשביל מעבר כתוצאה ממיני-רה-אירגון שממילא חוסך לאגד כסף רב? גם כך הנוסע המסכן צריך לבצע החלפה נוספת. אלה המגיעים משיכון קפלן צריכים לבצע אותה על-ידי חציית כביש סואן (ויצמן), או להאריך את נסיעתם בשביל ההחלפה בת"מ. באירופה נהוג שכרטיס עירוני תקף בכל הקווים במשך שעה. אם אגד מעוניינת בכך, היא יכולה לתת לנוסעים את השירות הזה בכל עיר, בלי קשר לצמצום קווים. אבל שלא תנסה להסתיר הרעה בשירות בכאילו שירות חדש.
בשירות הכירטוס האירופי
כלולים מחירי הנסיעות ברכבות ובאוטובוסים בכרטיס אחד, בארץ, בשני המקרים שציינת לעיל, צריך לשלם עבור האוטובוס לרכבת, לרכבת עצמה, ולאוטובוס מהרכבת. אני מקווה שיספיקו לשנות את שיטת הכירטוס בארץ עוד לפני שאשתחרר מצה"ל, כלומר, שיטה המאפשרת גם לאזרחים, בדומה לחיילים ושוטרים, להחליף אוטובוסים ורכבות ללא הגבלה אלא למשך שעה, 24 שעות או 30 יום (חופשי חודשי) בתאם לסוג הכרטיס/יה הנרכש!
 

seffic

New member
אגד מזלזל בציבור נוסעיו

"שירות" חדש של אגד
אופס - התכוונתי לשים את המרכאות מסביב ל-"אגד"... המודעה הזו התפרסמה אתמול במקומון "קול הכפר" בכפר סבא. אגב, שום אזכור לכך אינו מופיע באתר "אגד": באותיות קידוש לבנה: שירות חדש מאגד - פעמיים בשעה רק 6.20 ש"ח החל מ-31.8.03 יכולים תושבי כפר-סבא לנסוע 2 נסיעות עירוניות בתוך שעה, במחיר של 6.20 ש"ח במקום 10.40 ש"ח. אני חושב "מה? ימות המשיח הגיעו?!" ואז, לכאורה ללא שום קשר לחידוש המבורך הזה, מופיעים כמה משפטים בתחתית המודעה בכתב קטן יותר: לידיעתכם, החל מ-31.8.03 מתבטל קו 9 משיכון קפלן לרכבת וקו 8 משיכון עליה לרכבת. קו 8 מופעל במסלול חדש: ת"מ, ויצמן, נורדאו, תחנת הרכבת. מסלול הקו בכיוון הנגדי: תחנת הרכבת, הטייסים, תל-חי, ת"מ. אז מה הועילו חכמים בתקנתם? מה שאגד עשתה זה פשוט ציניות. היא ביטלה קו אחד לרכבת וקיצרה את משך הנסיעה של הקו השני, כך שבמקום לעבור את כל העיר כ"ס היא תצאנה מהת"מ, ממש קרוב לתחנת הרכבת. דבר זה מחייב כמעט כל מי שרוצה לנסוע ברכבת להחליף אוטובוס בכ"ס ולשלם 6.20 במקום 5.20. שינוי מערך הקווים זה אומנם דבר לגיטימי (הקווים היו חצי ריקים), אך לדרוש שקל נוסף מהנוסע בשביל מעבר כתוצאה ממיני-רה-אירגון שממילא חוסך לאגד כסף רב? גם כך הנוסע המסכן צריך לבצע החלפה נוספת. אלה המגיעים משיכון קפלן צריכים לבצע אותה על-ידי חציית כביש סואן (ויצמן), או להאריך את נסיעתם בשביל ההחלפה בת"מ. באירופה נהוג שכרטיס עירוני תקף בכל הקווים במשך שעה. אם אגד מעוניינת בכך, היא יכולה לתת לנוסעים את השירות הזה בכל עיר, בלי קשר לצמצום קווים. אבל שלא תנסה להסתיר הרעה בשירות בכאילו שירות חדש.
אגד מזלזל בציבור נוסעיו
ולא רק בכפר סבא. צריך להפריט את אגד, רק כדי לשנות שם את החשיבה הניהולית. אח"כ שיאחדו שוב מצידי
 

orib44

New member
"אגד" בכפר סבא וביטול הקוים.

"שירות" חדש של אגד
אופס - התכוונתי לשים את המרכאות מסביב ל-"אגד"... המודעה הזו התפרסמה אתמול במקומון "קול הכפר" בכפר סבא. אגב, שום אזכור לכך אינו מופיע באתר "אגד": באותיות קידוש לבנה: שירות חדש מאגד - פעמיים בשעה רק 6.20 ש"ח החל מ-31.8.03 יכולים תושבי כפר-סבא לנסוע 2 נסיעות עירוניות בתוך שעה, במחיר של 6.20 ש"ח במקום 10.40 ש"ח. אני חושב "מה? ימות המשיח הגיעו?!" ואז, לכאורה ללא שום קשר לחידוש המבורך הזה, מופיעים כמה משפטים בתחתית המודעה בכתב קטן יותר: לידיעתכם, החל מ-31.8.03 מתבטל קו 9 משיכון קפלן לרכבת וקו 8 משיכון עליה לרכבת. קו 8 מופעל במסלול חדש: ת"מ, ויצמן, נורדאו, תחנת הרכבת. מסלול הקו בכיוון הנגדי: תחנת הרכבת, הטייסים, תל-חי, ת"מ. אז מה הועילו חכמים בתקנתם? מה שאגד עשתה זה פשוט ציניות. היא ביטלה קו אחד לרכבת וקיצרה את משך הנסיעה של הקו השני, כך שבמקום לעבור את כל העיר כ"ס היא תצאנה מהת"מ, ממש קרוב לתחנת הרכבת. דבר זה מחייב כמעט כל מי שרוצה לנסוע ברכבת להחליף אוטובוס בכ"ס ולשלם 6.20 במקום 5.20. שינוי מערך הקווים זה אומנם דבר לגיטימי (הקווים היו חצי ריקים), אך לדרוש שקל נוסף מהנוסע בשביל מעבר כתוצאה ממיני-רה-אירגון שממילא חוסך לאגד כסף רב? גם כך הנוסע המסכן צריך לבצע החלפה נוספת. אלה המגיעים משיכון קפלן צריכים לבצע אותה על-ידי חציית כביש סואן (ויצמן), או להאריך את נסיעתם בשביל ההחלפה בת"מ. באירופה נהוג שכרטיס עירוני תקף בכל הקווים במשך שעה. אם אגד מעוניינת בכך, היא יכולה לתת לנוסעים את השירות הזה בכל עיר, בלי קשר לצמצום קווים. אבל שלא תנסה להסתיר הרעה בשירות בכאילו שירות חדש.
"אגד" בכפר סבא וביטול הקוים.
בקוים 8 ו-9 נסעו נוסעים בודדים ולעתים אפס נוסעים מ/לתחנת נורדאו. לכן הם ביטלו את הקוים האלה. עכשיו יש ל"אגד" יותר רזרבה של אוטובוסים, אבל הם כרגע לא יתגברו את קו 2, שעובר קרוב (מרחק של דקות הליכה מהירה) לתחנת הרכבת. בקו הזה נוסעים די הרבה נוסעים. אני מסכים עם אלן לגבי שימוש בכרטיס ההמשך. ואפרופו כרטיסים, למה שלא יעשו כרטיס חופשי-חודשי של כפר סבא - תל אביב שיהיה משותף ל"אגד", "דן" ולרכבת. דבר זה מקובל ברחבי אירופה. מהכרטיס יהיו אופציות רבות יותר, וכנראה שכל החברות הנ"ל תהנה מהשיתוף הזה. מה דעתכם?
 

omer landau

New member
זה ממש ממש מכעיס ....

"שירות" חדש של אגד
אופס - התכוונתי לשים את המרכאות מסביב ל-"אגד"... המודעה הזו התפרסמה אתמול במקומון "קול הכפר" בכפר סבא. אגב, שום אזכור לכך אינו מופיע באתר "אגד": באותיות קידוש לבנה: שירות חדש מאגד - פעמיים בשעה רק 6.20 ש"ח החל מ-31.8.03 יכולים תושבי כפר-סבא לנסוע 2 נסיעות עירוניות בתוך שעה, במחיר של 6.20 ש"ח במקום 10.40 ש"ח. אני חושב "מה? ימות המשיח הגיעו?!" ואז, לכאורה ללא שום קשר לחידוש המבורך הזה, מופיעים כמה משפטים בתחתית המודעה בכתב קטן יותר: לידיעתכם, החל מ-31.8.03 מתבטל קו 9 משיכון קפלן לרכבת וקו 8 משיכון עליה לרכבת. קו 8 מופעל במסלול חדש: ת"מ, ויצמן, נורדאו, תחנת הרכבת. מסלול הקו בכיוון הנגדי: תחנת הרכבת, הטייסים, תל-חי, ת"מ. אז מה הועילו חכמים בתקנתם? מה שאגד עשתה זה פשוט ציניות. היא ביטלה קו אחד לרכבת וקיצרה את משך הנסיעה של הקו השני, כך שבמקום לעבור את כל העיר כ"ס היא תצאנה מהת"מ, ממש קרוב לתחנת הרכבת. דבר זה מחייב כמעט כל מי שרוצה לנסוע ברכבת להחליף אוטובוס בכ"ס ולשלם 6.20 במקום 5.20. שינוי מערך הקווים זה אומנם דבר לגיטימי (הקווים היו חצי ריקים), אך לדרוש שקל נוסף מהנוסע בשביל מעבר כתוצאה ממיני-רה-אירגון שממילא חוסך לאגד כסף רב? גם כך הנוסע המסכן צריך לבצע החלפה נוספת. אלה המגיעים משיכון קפלן צריכים לבצע אותה על-ידי חציית כביש סואן (ויצמן), או להאריך את נסיעתם בשביל ההחלפה בת"מ. באירופה נהוג שכרטיס עירוני תקף בכל הקווים במשך שעה. אם אגד מעוניינת בכך, היא יכולה לתת לנוסעים את השירות הזה בכל עיר, בלי קשר לצמצום קווים. אבל שלא תנסה להסתיר הרעה בשירות בכאילו שירות חדש.
זה ממש ממש מכעיס ....
מה זה הדבר הזה שפתאום אין קווי אוטובוס לתחנת הרכבת איך בדיוק אמורים להגיע לתחנה אנשים אשר אין בבעלותם רכב יכול להיות שהקווים לא היו רווחיים כי אני חיפשתי תחנה קרובה של אחד הקווים לביתי ולא מצאתי לדעתי צריך להפעיל קו במסלול סיבובי שיעבור ברוב חלקי העיר ושיהיה נוח לאנשים שרוצים להגיע לרכבת או אפילו ישתלם לאנשים אחרים בתור קו עירוני רגיל . לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקחת מונית לכל כיוון בכלל התחבורה העירונית בתוך כפר סבא לא משהו (אוטובוסים)
 

orib44

New member
יש שיפור, אבל...

זה ממש ממש מכעיס ....
מה זה הדבר הזה שפתאום אין קווי אוטובוס לתחנת הרכבת איך בדיוק אמורים להגיע לתחנה אנשים אשר אין בבעלותם רכב יכול להיות שהקווים לא היו רווחיים כי אני חיפשתי תחנה קרובה של אחד הקווים לביתי ולא מצאתי לדעתי צריך להפעיל קו במסלול סיבובי שיעבור ברוב חלקי העיר ושיהיה נוח לאנשים שרוצים להגיע לרכבת או אפילו ישתלם לאנשים אחרים בתור קו עירוני רגיל . לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקחת מונית לכל כיוון בכלל התחבורה העירונית בתוך כפר סבא לא משהו (אוטובוסים)
יש שיפור, אבל...
לתחבורה העירונית בכפר סבא יש שיפור מינורי בשנים האחרונות, כמו מסלול קו 2 לשכונות הדרים וקדמת חן. אני נוסע יום יום, ואני רואה שחלק גדול מהנהגים הם אדיבים. אבל אני מסכים שעדיין יש מקום רב לשפר את התחבורה העירונית בכפר סבא. יש כבר קוים סיבוביים בכפר סבא, כמו קו 3 וקו 5.
 

seffic

New member
אולי ינהיגו שאטל חינם ממרכז העיר

יש שיפור, אבל...
לתחבורה העירונית בכפר סבא יש שיפור מינורי בשנים האחרונות, כמו מסלול קו 2 לשכונות הדרים וקדמת חן. אני נוסע יום יום, ואני רואה שחלק גדול מהנהגים הם אדיבים. אבל אני מסכים שעדיין יש מקום רב לשפר את התחבורה העירונית בכפר סבא. יש כבר קוים סיבוביים בכפר סבא, כמו קו 3 וקו 5.
אולי ינהיגו שאטל חינם ממרכז העיר
(רח' ויצמן) לרכבת? זה גם מקובל בכל העולם. וברגע שזה יהיה חינם, יסעו יותר אנשים בקווי אגד הפנימיים, ירדו במרכז העיר, ויקחו את השאטל. בעקבות כך יסעו יותר אנשים גם ברכבת. השאטל צריך להיות ממומן ע"י עיריית כ"ס ורכבת ישראל, המרוויחות הגדולות מפעילותו. אגד צריכים להבין שלעולם הם לא יוכלו להתחרות ברכבת הפרברים, ולכן הם צריכים לשתף פעולה במישור העירוני.
 
רעיון מצויין, ולכן לא יבוצע לעולם..

אולי ינהיגו שאטל חינם ממרכז העיר
(רח' ויצמן) לרכבת? זה גם מקובל בכל העולם. וברגע שזה יהיה חינם, יסעו יותר אנשים בקווי אגד הפנימיים, ירדו במרכז העיר, ויקחו את השאטל. בעקבות כך יסעו יותר אנשים גם ברכבת. השאטל צריך להיות ממומן ע"י עיריית כ"ס ורכבת ישראל, המרוויחות הגדולות מפעילותו. אגד צריכים להבין שלעולם הם לא יוכלו להתחרות ברכבת הפרברים, ולכן הם צריכים לשתף פעולה במישור העירוני.
רעיון מצויין, ולכן לא יבוצע לעולם..
 

omer landau

New member
רעיון מצוין .....אבל

אולי ינהיגו שאטל חינם ממרכז העיר
(רח' ויצמן) לרכבת? זה גם מקובל בכל העולם. וברגע שזה יהיה חינם, יסעו יותר אנשים בקווי אגד הפנימיים, ירדו במרכז העיר, ויקחו את השאטל. בעקבות כך יסעו יותר אנשים גם ברכבת. השאטל צריך להיות ממומן ע"י עיריית כ"ס ורכבת ישראל, המרוויחות הגדולות מפעילותו. אגד צריכים להבין שלעולם הם לא יוכלו להתחרות ברכבת הפרברים, ולכן הם צריכים לשתף פעולה במישור העירוני.
רעיון מצוין .....אבל
אני גם חשבתי על רעיון זה אבל הוא לא יקרה בזמן הקרוב אם בכלל העירייה יכולה להגיד-תמתינו בשקט לתחנת סוקולוב שבטח גם אליה יהיו קווים שיבטולו לגבי הרעיון של לקחת אוטובוס לתחנה מרכזית כפר סבא ומשם ללכת ברגל לתחנת הרכבת אז הוא לא כל כך נוח זה לא קטע כל כך קצר משהו כמו עשר דקות הליכה ועוד מעט בעקבות כביש 531 שמעתי שמרחיבים את הכביש ברחוב תל-חי על חשבון המדרכות הצרות במחשבה שנייה הרעיון של לעבור מכל אוטובוס לקו שמונה בתוספת של שקל אחד הוא לא כל כך רע ועיריית כפר סבא חייבת להפעיל שירותי הסעה מכל מיני איזורים בעיר אל תחנת הרכבת (אפשר לנצל את תקופת הבחירות)
 

omer landau

New member
נכון אבל...

יש שיפור, אבל...
לתחבורה העירונית בכפר סבא יש שיפור מינורי בשנים האחרונות, כמו מסלול קו 2 לשכונות הדרים וקדמת חן. אני נוסע יום יום, ואני רואה שחלק גדול מהנהגים הם אדיבים. אבל אני מסכים שעדיין יש מקום רב לשפר את התחבורה העירונית בכפר סבא. יש כבר קוים סיבוביים בכפר סבא, כמו קו 3 וקו 5.
נכון אבל...
יש קווים נוחים לאורך רחוב ויצמן ולשכונות המרוחקות אולי יש עוד קוים כמו קו חמש וקו שלוש אבל התדירות נמוכה והם לא מגיעים לרוב האיזורים מה שאני אומר שלא כדי להסתמך על הקוים האלה אלא למצוא פתרון אחר יש שיפור אבל לצרכים שלי מערך האטובוסים בכפר סבא לא נוח
 

orib44

New member
שיפור תחבורה עירונית.

נכון אבל...
יש קווים נוחים לאורך רחוב ויצמן ולשכונות המרוחקות אולי יש עוד קוים כמו קו חמש וקו שלוש אבל התדירות נמוכה והם לא מגיעים לרוב האיזורים מה שאני אומר שלא כדי להסתמך על הקוים האלה אלא למצוא פתרון אחר יש שיפור אבל לצרכים שלי מערך האטובוסים בכפר סבא לא נוח
שיפור תחבורה עירונית.
אחת מהדרכים לשפר את התחבורה העירונית במקומות שפחות נוסעים בהם זה הפעלת מידיבוסים (כמו מאן הנידרפלור הקצר) ומיניבוסים (כמו מרצדס ספרינטר) בתדירות של לפחות אחת לשעה ובככה הם יתמלאו. בטבריה יש הרבה קוים של קונקס במיניבוסים שמתמלאים במהרה.
 
לא רלוונטי

זה ממש ממש מכעיס ....
מה זה הדבר הזה שפתאום אין קווי אוטובוס לתחנת הרכבת איך בדיוק אמורים להגיע לתחנה אנשים אשר אין בבעלותם רכב יכול להיות שהקווים לא היו רווחיים כי אני חיפשתי תחנה קרובה של אחד הקווים לביתי ולא מצאתי לדעתי צריך להפעיל קו במסלול סיבובי שיעבור ברוב חלקי העיר ושיהיה נוח לאנשים שרוצים להגיע לרכבת או אפילו ישתלם לאנשים אחרים בתור קו עירוני רגיל . לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקחת מונית לכל כיוון בכלל התחבורה העירונית בתוך כפר סבא לא משהו (אוטובוסים)
לא רלוונטי
אף אחד לא נסע בקווים האלה אז מה כולם קופצים שמטרופולין קווים ונתיבי אקספרס מקצצים גם קפצתם?
 

omer landau

New member
../images/Emo26.gif

לא רלוונטי
אף אחד לא נסע בקווים האלה אז מה כולם קופצים שמטרופולין קווים ונתיבי אקספרס מקצצים גם קפצתם?
 

omer landau

New member
אוופס

אוופס
אני יודע שלא הרבה נסעו בקווים אלו אבל אני יודע שהייתי נוסע בקווים לתחנת הרכבת אם היו עוברים קרוב לביתי ואני מכיר עוד הרבה אחרים הקווים האלה הגיעו רק לשכונות המרוחקות של כפר סבא
 

alantan

New member
כן רלוונטי

לא רלוונטי
אף אחד לא נסע בקווים האלה אז מה כולם קופצים שמטרופולין קווים ונתיבי אקספרס מקצצים גם קפצתם?
כן רלוונטי
לאנשים יש זכות לקפוץ ולדרוש שירות טוב, ומנסיוני, אותם אנשים בפורום לא מהססים להתלונן לא פעם על החברות שהזכרת. אם יש לך דוגמאות לגבי קיצוצים של שלוש החברות שהזכרת, אנא הבא אותן, ונשמח לדון עליהן. לא מתלוננים על קיצוץ של קווים עירוניים ארוכים והפיכתם לקווים "מזינים" לקווים עירוניים אחרים, בתנאי שאגד מאפשר לנוסע לבצע מעבר בין הקווים ללא תוספת מחיר. כך עשתה אגד עם קווי מרכזית המפרץ, וחברת דן עם קווים שונים, למשל קו 3 ל-40/42 ברובע צפון-מזרח של ת"א. אגב, השיטה של קביעת מחיר לנסיעה בקו בודד ממש לא מובנת לי, הרי מה זה משנה בכמה אוטובוסים או רכבות נוסעים. החשוב הוא "כמות" השירות שנצרך, כלומר מרחק הנסיעה. ברוב הערים באירופה נהוג לתמחר נסיעות עירוניות או מטרופוליניות לפי מרחק. המטרופולין מחולק לאיזורים, בצורה דומה לנהוג אצלנו עם החופשי-חודשי, והמחיר נקבע לפי מספר האיזורים שנוסעים בהם, לא לפי מספר הקווים שמחליפים. הנוסע קונה כרטיס המאפשר נסיעה חופשית באיזור או איזורים מזויימים במשך 60 או 90 דקות. לעומת זאת, במדינות המכונות "העולם המפותח", השיטה של מחיר לקו מקובלת בד"כ במדינות האנגלו-סכסיות, כלומר בריטניה, אירלנד, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, וכן בדרום מזרח אסיה.
 
נכון אתה צודק אבל לא משכנע ולמה?

כן רלוונטי
לאנשים יש זכות לקפוץ ולדרוש שירות טוב, ומנסיוני, אותם אנשים בפורום לא מהססים להתלונן לא פעם על החברות שהזכרת. אם יש לך דוגמאות לגבי קיצוצים של שלוש החברות שהזכרת, אנא הבא אותן, ונשמח לדון עליהן. לא מתלוננים על קיצוץ של קווים עירוניים ארוכים והפיכתם לקווים "מזינים" לקווים עירוניים אחרים, בתנאי שאגד מאפשר לנוסע לבצע מעבר בין הקווים ללא תוספת מחיר. כך עשתה אגד עם קווי מרכזית המפרץ, וחברת דן עם קווים שונים, למשל קו 3 ל-40/42 ברובע צפון-מזרח של ת"א. אגב, השיטה של קביעת מחיר לנסיעה בקו בודד ממש לא מובנת לי, הרי מה זה משנה בכמה אוטובוסים או רכבות נוסעים. החשוב הוא "כמות" השירות שנצרך, כלומר מרחק הנסיעה. ברוב הערים באירופה נהוג לתמחר נסיעות עירוניות או מטרופוליניות לפי מרחק. המטרופולין מחולק לאיזורים, בצורה דומה לנהוג אצלנו עם החופשי-חודשי, והמחיר נקבע לפי מספר האיזורים שנוסעים בהם, לא לפי מספר הקווים שמחליפים. הנוסע קונה כרטיס המאפשר נסיעה חופשית באיזור או איזורים מזויימים במשך 60 או 90 דקות. לעומת זאת, במדינות המכונות "העולם המפותח", השיטה של מחיר לקו מקובלת בד"כ במדינות האנגלו-סכסיות, כלומר בריטניה, אירלנד, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, וכן בדרום מזרח אסיה.
נכון אתה צודק אבל לא משכנע ולמה?
כי את המחיר לא יכולים דן ואגד לקבוע ללא הרשאה ממשרד התחבורה שכפוף למשרד האוצר והם לא תמיד רוצים מסיבות שונות ומשונות כמו איזורי תחרות סובסידיה והסכמים קודמים להורדת מחיר ובטח שהשיטה של מחיר למרחק כמו שאגד כבר שנים טוענת לא ישרת את הממשלה בשיטת הסיבסוד כי ככה כול קו יופרד וימדד ולא יהיה מצב של קו הפסדי שנשען על קו ריווחי בחישוב. הממשלה רואה בחישוב כולל של הכרטיסים על הוצאות התיפעול יחד עם הסכמים כמו חיליים משטרה וחופשי חודשי הסכם גלובלי לכול החברה ולא מוכנה לפרוט לקווים וככה לעודד אפילו אזורים נחשלים בהוזלה ופרסום והוספת מכונות. ההפך הוא הנכון הם נותנים לאזורים כמו לדוגמה חדרה נתניה מפעיל פרטי אשר בכלל כול יום משנה את לוחות הזמנים בכדי שלא יצטרכו להתגרד על נושא הזמנים וקבעו מחירים איתו בכדי שלא יצטרכו בכלל להתעסק עם חישובים כלומר מה היה אז פחות 20 אחוז היום בדיעבד הוא עובד עם גרוטאות שקנה מאגד במקום לפרק הם מוכרים הנהגים שלו כולם מאוד ממורמרים ולא רואים את עתיד החברה אלה אך לעשות כסף הרבה קומבינות עם כרטיסים יש שם ואני ראיתי אישית את הנושא ועכשו ההפתעה!!!! תנסה ליצור קשר עם מרכז שרות שלהם? ותראה כמה זה מסובך למשל להבין בכלל אך מגיעים למישהו מוסמך באזור ומקבלים תשובה למשל אך מגיעים מצומת פרדסיה לבית ליד תחנה אחת כמובן אבל לא בטוח שאת התשובה תקבל תוך נניח חצי שעה והיא תהיה מדוייקת? אז חביבי רצון לשרות זה נכון אבל השאלה אך ועם מי ? וההפרטה עדיין לא הוכיחה את עצמה פרט למחיר של שקלים בודדים שכול נוסע ממלא לא הרגיש בארנקו והיה שמח לדעת שבשביל עוד 4 שקלים הוא נוסע בחברה מסודרת עם משרד תלונות מודיעין ואוטו חדש ונעים. אז נכון אגד לא הכי טובים אבל הכי גדולים בעולם ובטוח שאפשר ויכולים לתקן שם יותר מהר את מה שהאזרח רוצה.
 

alantan

New member
דווקא הרפורמה נועדה להפסיק סיבסוד

נכון אתה צודק אבל לא משכנע ולמה?
כי את המחיר לא יכולים דן ואגד לקבוע ללא הרשאה ממשרד התחבורה שכפוף למשרד האוצר והם לא תמיד רוצים מסיבות שונות ומשונות כמו איזורי תחרות סובסידיה והסכמים קודמים להורדת מחיר ובטח שהשיטה של מחיר למרחק כמו שאגד כבר שנים טוענת לא ישרת את הממשלה בשיטת הסיבסוד כי ככה כול קו יופרד וימדד ולא יהיה מצב של קו הפסדי שנשען על קו ריווחי בחישוב. הממשלה רואה בחישוב כולל של הכרטיסים על הוצאות התיפעול יחד עם הסכמים כמו חיליים משטרה וחופשי חודשי הסכם גלובלי לכול החברה ולא מוכנה לפרוט לקווים וככה לעודד אפילו אזורים נחשלים בהוזלה ופרסום והוספת מכונות. ההפך הוא הנכון הם נותנים לאזורים כמו לדוגמה חדרה נתניה מפעיל פרטי אשר בכלל כול יום משנה את לוחות הזמנים בכדי שלא יצטרכו להתגרד על נושא הזמנים וקבעו מחירים איתו בכדי שלא יצטרכו בכלל להתעסק עם חישובים כלומר מה היה אז פחות 20 אחוז היום בדיעבד הוא עובד עם גרוטאות שקנה מאגד במקום לפרק הם מוכרים הנהגים שלו כולם מאוד ממורמרים ולא רואים את עתיד החברה אלה אך לעשות כסף הרבה קומבינות עם כרטיסים יש שם ואני ראיתי אישית את הנושא ועכשו ההפתעה!!!! תנסה ליצור קשר עם מרכז שרות שלהם? ותראה כמה זה מסובך למשל להבין בכלל אך מגיעים למישהו מוסמך באזור ומקבלים תשובה למשל אך מגיעים מצומת פרדסיה לבית ליד תחנה אחת כמובן אבל לא בטוח שאת התשובה תקבל תוך נניח חצי שעה והיא תהיה מדוייקת? אז חביבי רצון לשרות זה נכון אבל השאלה אך ועם מי ? וההפרטה עדיין לא הוכיחה את עצמה פרט למחיר של שקלים בודדים שכול נוסע ממלא לא הרגיש בארנקו והיה שמח לדעת שבשביל עוד 4 שקלים הוא נוסע בחברה מסודרת עם משרד תלונות מודיעין ואוטו חדש ונעים. אז נכון אגד לא הכי טובים אבל הכי גדולים בעולם ובטוח שאפשר ויכולים לתקן שם יותר מהר את מה שהאזרח רוצה.
דווקא הרפורמה נועדה להפסיק סיבסוד
צולב, כלומר זאת אחת המטרות שלה. הסיבסוד יעשה באופן ישיר על ידי מענק למפעיל שזוכה בזכיון (אם הקווים אינם נחשבים רווחיים) או על ידי דמי זכיון שהמפעיל צריך לשלם למדינה (אם הקו נחשב רווחי). הטענה שלי לגבי הרפורמה היא שהיא לא מבוצעת כהלכה, הפיקוח על המפעילים אינו מספיק, והנוסע לא זוכה לכרטוס אחיד ללא קשר בחברה המפעילה. אבל דנו בנושא זה רבות במסגרת הפורום, ולא אחדש פה דבר. אגב, אם התקבולים שהמפעילים אוספים מהנוסעים ילכו ישר לממשלה, והממשלה תשלם למפעילים מחיר קבוע לק"מ קו (בלי קשר למס' הנוסעים) אזי אולי יבוא פתרון טבעי לכרטוס בסביבה מרובת-מפעילים.
 

raminec

New member
אש ברקיע

נכון אתה צודק אבל לא משכנע ולמה?
כי את המחיר לא יכולים דן ואגד לקבוע ללא הרשאה ממשרד התחבורה שכפוף למשרד האוצר והם לא תמיד רוצים מסיבות שונות ומשונות כמו איזורי תחרות סובסידיה והסכמים קודמים להורדת מחיר ובטח שהשיטה של מחיר למרחק כמו שאגד כבר שנים טוענת לא ישרת את הממשלה בשיטת הסיבסוד כי ככה כול קו יופרד וימדד ולא יהיה מצב של קו הפסדי שנשען על קו ריווחי בחישוב. הממשלה רואה בחישוב כולל של הכרטיסים על הוצאות התיפעול יחד עם הסכמים כמו חיליים משטרה וחופשי חודשי הסכם גלובלי לכול החברה ולא מוכנה לפרוט לקווים וככה לעודד אפילו אזורים נחשלים בהוזלה ופרסום והוספת מכונות. ההפך הוא הנכון הם נותנים לאזורים כמו לדוגמה חדרה נתניה מפעיל פרטי אשר בכלל כול יום משנה את לוחות הזמנים בכדי שלא יצטרכו להתגרד על נושא הזמנים וקבעו מחירים איתו בכדי שלא יצטרכו בכלל להתעסק עם חישובים כלומר מה היה אז פחות 20 אחוז היום בדיעבד הוא עובד עם גרוטאות שקנה מאגד במקום לפרק הם מוכרים הנהגים שלו כולם מאוד ממורמרים ולא רואים את עתיד החברה אלה אך לעשות כסף הרבה קומבינות עם כרטיסים יש שם ואני ראיתי אישית את הנושא ועכשו ההפתעה!!!! תנסה ליצור קשר עם מרכז שרות שלהם? ותראה כמה זה מסובך למשל להבין בכלל אך מגיעים למישהו מוסמך באזור ומקבלים תשובה למשל אך מגיעים מצומת פרדסיה לבית ליד תחנה אחת כמובן אבל לא בטוח שאת התשובה תקבל תוך נניח חצי שעה והיא תהיה מדוייקת? אז חביבי רצון לשרות זה נכון אבל השאלה אך ועם מי ? וההפרטה עדיין לא הוכיחה את עצמה פרט למחיר של שקלים בודדים שכול נוסע ממלא לא הרגיש בארנקו והיה שמח לדעת שבשביל עוד 4 שקלים הוא נוסע בחברה מסודרת עם משרד תלונות מודיעין ואוטו חדש ונעים. אז נכון אגד לא הכי טובים אבל הכי גדולים בעולם ובטוח שאפשר ויכולים לתקן שם יותר מהר את מה שהאזרח רוצה.
אש ברקיע
מרוב התלהבות לכתוב שכחת את הפסיקים והנקודות. ממש קשה לקרוא את מה שכתבת ובספק רב אם נבין למה התכוונת. ועוד הערה קטנה: אם אתה חושב שלא אכפת לאזרח הקטן מכמה שקלים על כל נסיעה שהוא עושה אז תחשוב שוב, אני לא מסכים איתך בנושא. את שאר ההודעה לא כל כך הבנתי. Raminec
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה