שירה: לפני ששים שנה שקטה הארץ

שירה: לפני ששים שנה שקטה הארץ

לפני ששים שנה שקטה הארץ; בגבורתו של החייל הסובייטי, הדבר הנאצי נוצח. רוח השמחה והתקווה לעתיד, בצפרירה הֵשיבה. על חורבות המלחמה, הכל לבלב ופרח. העם הסובייטי, בעמידת פלדה הדף את פני הרשע; מול נחשולי האימה, לעולם לא נשבר. לפני ששים שנה, מעל הרייכסטאג, הונף הדגל הסובייטי. זכר היום ההוא, לַעד נשמר!
 

La Gamba

New member
וואו, בדר"כ אני לא מגיב לזה

אבל הודעה זו כל כך מוטעית מבחינה הסטורית. היטלר הפסיד ברוסיה ממגוון סיבות, שקשורת לטעויות אסטרטגיות, לעובדה שלחיילים הרוסים הייתה תמיד אספקת מזון, נשק, וציוד הרבה יותר עמידה ורעננה לעומת הנאצים, ולחורף הרוסי. היטלר רמס את בריה"מ כאילו כלום, ורק עם בוא החורף נעצר. אתה מתעלם לחלוטין מהחייל הקפיטליסט האמיץ, שאף שלא הותקף, ולא הייתה סכנה לחייו, למולדתו, ולמשפחתו יצא לאירופה להילחם בנאצים. הביס את כוחות הנאצים, ושחרר את ארצות אירופה הכבושות ביחד עם בריטניה. שוב, הוכיחו כוחות הטוב הדמוקרטים (
) את נצחונם מעל לשיטות האפלות הטוטליטריות, רוצחות ההמונים. (השורה האחרונה אינה רצינית, אז אין טעם להגיב עליה)
 
החייל הסובייטי הנהדר,

שלחם רבות כדי להציל את מדינתו ה"קטנה", שבדרך הרג מספר לא מבוטל של יהודים, כן כן, כל הכבוד לו. כמו שאמרה פה המנהלת, ומי שבזכותם נוצחו מעצמות הציר, הם החיילים של בריטניה וארה"ב. אמנם המדינות גם היו בסכנה, ארה"ב פחות, אבל הם אלה שניצחו היטלר והביאו לסיומה של המלחמה, ולא החייל הסובייטי.
 

חמדונה

New member
לא בדיוק.

רוסיה חתמה הסכמים גם עם גרמניה ובעלות בריתה. ניסו לרקוד בשתי חתונות, והחליקו- בגדול. בכל אופן, כך או כך- ב1917 רוסיה פרשה מהמלחמה (לא שזה קשור או משהו) ככה שהם לא ממש הכריעו....
 
אבל, מה הקשר ל-1917?

ב-1917, רוסיה פרשה ממלחמת העולם הראשונה, ואנו דנים פה, במלחמת העולם השניה, שנסתיימה ב-1945.
 

Continuum

New member
תשמע

הסובייטים היו סוסים במלחה"ע II, ולא משנה כמה אתה סנטימנטלי לגבי המערב.
 
למעלה