שיקוע הרכבת בחיפה - חישמול הרכבת

מצב
הנושא נעול.

אורח117

New member
שיקוע הרכבת בחיפה - חישמול הרכבת

שיקוע הרכבת בחיפה - חישמול הרכבת
האם יש התפתחויות?
נחתם הסכם מפורט?
נבחר המתווה מדגון דרומה?
האם השיקוע יספיק להשתקע לפני או ביחד עם החישמול?
הרי זו הזדמנות פז שלא תחזור
 

easylivin

New member
החשמול - הזדמנות פז (!!!) לחשמול. ותו לא.

שיקוע הרכבת בחיפה - חישמול הרכבת
האם יש התפתחויות?
נחתם הסכם מפורט?
נבחר המתווה מדגון דרומה?
האם השיקוע יספיק להשתקע לפני או ביחד עם החישמול?
הרי זו הזדמנות פז שלא תחזור
החשמול - הזדמנות פז (!!!) לחשמול. ותו לא.
אין קשר ולא צריך להיות שום קשר בין שני הפרוייקטים: האחד לא כרוך בשני, האחד לא מפריע לשני - והאחד לא יעכב את השני.
 

איטלקי8

New member
האחד יעכב את השני וכולם יעכבכו את כולם.

החשמול - הזדמנות פז (!!!) לחשמול. ותו לא.
אין קשר ולא צריך להיות שום קשר בין שני הפרוייקטים: האחד לא כרוך בשני, האחד לא מפריע לשני - והאחד לא יעכב את השני.
האחד יעכב את השני וכולם יעכבכו את כולם.
ככה זה בארץ.
&nbsp
אין גם קשר בין חפירת הרכבת הקלה במרכז לבין שיפור תשתיות הביוב, המים והחשמל של כל עיר.. ועדיין בכל מקום שבו מבצעים עבודות אתה תראה שהערייה מטפלת בתשתיות האלה.. ואחת הסיבות שהפרויקטים האלה מתעכבים זה כי הרשויות עיכבו אותם עד שאישרו להם לתקן את התשתיות.... זו אחת הסיבות גם שתקצוב הפרויקטים האלה מתנפח.
&nbsp
בקיצור, בארץ הכל מעוכב עד שכל הגורמים מרוצים.
 

amit1270

New member
דווקא יש קשר בין פינוי תשתיות לעבודות הרק"ל

האחד יעכב את השני וכולם יעכבכו את כולם.
ככה זה בארץ.
&nbsp
אין גם קשר בין חפירת הרכבת הקלה במרכז לבין שיפור תשתיות הביוב, המים והחשמל של כל עיר.. ועדיין בכל מקום שבו מבצעים עבודות אתה תראה שהערייה מטפלת בתשתיות האלה.. ואחת הסיבות שהפרויקטים האלה מתעכבים זה כי הרשויות עיכבו אותם עד שאישרו להם לתקן את התשתיות.... זו אחת הסיבות גם שתקצוב הפרויקטים האלה מתנפח.
&nbsp
בקיצור, בארץ הכל מעוכב עד שכל הגורמים מרוצים.
דווקא יש קשר בין פינוי תשתיות לעבודות הרק"ל
ואם כבר מפנים, אז לפחות לעשות את זה כמו שצריך.
&nbsp
בין השיקוע (שקיים רק על הנייר או במוחם של כמה מתכננים) לחשמול (ביצוע תוך זמן קצר) אין שום תלות.
 

איטלקי8

New member
יש קשר אבל כשמשרד התחבורה מתקצב פרויקט

דווקא יש קשר בין פינוי תשתיות לעבודות הרק"ל
ואם כבר מפנים, אז לפחות לעשות את זה כמו שצריך.
&nbsp
בין השיקוע (שקיים רק על הנייר או במוחם של כמה מתכננים) לחשמול (ביצוע תוך זמן קצר) אין שום תלות.
יש קשר אבל כשמשרד התחבורה מתקצב פרויקט
הוא לא מתקצב את עבודות הביוב והחשמל של הרשות המקומית.
ואז מתחילים מלחמות תקציבים ואז פרויקט תחבורתי נתקע כי לאף אחד אין כסף לתקן עכשיו את תשתיות הביוב ברחוב.
&nbsp
למעשה, כל תכנון של פרויקט תחבורתי הופך למגה פרויקט שלא קשור בכלל לתחבורה.
 

cwen

New member
תראה, אתה בכל מקרה חייב להזיז את התשתיות

יש קשר אבל כשמשרד התחבורה מתקצב פרויקט
הוא לא מתקצב את עבודות הביוב והחשמל של הרשות המקומית.
ואז מתחילים מלחמות תקציבים ואז פרויקט תחבורתי נתקע כי לאף אחד אין כסף לתקן עכשיו את תשתיות הביוב ברחוב.
&nbsp
למעשה, כל תכנון של פרויקט תחבורתי הופך למגה פרויקט שלא קשור בכלל לתחבורה.
תראה, אתה בכל מקרה חייב להזיז את התשתיות
כי אתה צריך לחפור תחנה במקום בו התשתיות עוברות. ואם כבר מזיזים, אז כמובן עושים חדש כמו שצריך, כי אין טעם סתם להזיז ואז עוד כמה שנים לפתוח שוב כדי לשפץ.
 

איטלקי8

New member
זה בסדר..

תראה, אתה בכל מקרה חייב להזיז את התשתיות
כי אתה צריך לחפור תחנה במקום בו התשתיות עוברות. ואם כבר מזיזים, אז כמובן עושים חדש כמו שצריך, כי אין טעם סתם להזיז ואז עוד כמה שנים לפתוח שוב כדי לשפץ.
זה בסדר..
אבל כשאתה אומר שפרויקט תחבורה עולה מליארד שקל..
אתה צריך להוריד מזה את עלות התשתיות של הרשויות... ובאוצר לא עושים את זה.
&nbsp
זה אחד מהדברים שגורמים לפרויקטים להיראות כלא שווים את ההשקעה.
 

amit1270

New member
איך אתה יודע שזה לא נכלל בעלות הפרויקט?

זה בסדר..
אבל כשאתה אומר שפרויקט תחבורה עולה מליארד שקל..
אתה צריך להוריד מזה את עלות התשתיות של הרשויות... ובאוצר לא עושים את זה.
&nbsp
זה אחד מהדברים שגורמים לפרויקטים להיראות כלא שווים את ההשקעה.
איך אתה יודע שזה לא נכלל בעלות הפרויקט?
 
העתקת תשתיות שידועות מראש נכללת בעלות הפרויקט

איך אתה יודע שזה לא נכלל בעלות הפרויקט?
העתקת תשתיות שידועות מראש נכללת בעלות הפרויקט
אבל קורה לא פעם שבמהלך ביצוע העבודות מתגלות תשתיות נוספות או שעולות דרישות נוספות ואז הפרויקט מתייקר.
זה קרה למשל בפרויקט של הקמת נתיבי המטרונית בגלל בעיות בתיאום בין יפה נוף לרשויות.
בעמודים 438-440 של דוח מבקר המדינה הבא יש התייחסות לכך.
 

איטלקי8

New member
אבל באים משרדי הממשלה והרשויות

העתקת תשתיות שידועות מראש נכללת בעלות הפרויקט
אבל קורה לא פעם שבמהלך ביצוע העבודות מתגלות תשתיות נוספות או שעולות דרישות נוספות ואז הפרויקט מתייקר.
זה קרה למשל בפרויקט של הקמת נתיבי המטרונית בגלל בעיות בתיאום בין יפה נוף לרשויות.
בעמודים 438-440 של דוח מבקר המדינה הבא יש התייחסות לכך.
אבל באים משרדי הממשלה והרשויות
ואומרות.. שהן דורשים תוספת תקציב כדי לממן את הפרויקטים האלה.
&nbsp
הרי זה שמשרד התחבורה מצא תקציב כדי לעשות פרויקט תחבורתי לא אומר שיש תקציב גם להחלפת תשתיות. משרד התחבורה לא צריך לממן תשתיות ביוב של עיר.
&nbsp
ובגלל זה פרויקטים נתקעים.
 
משרד התחבורה כן צריך לממן העתקת תשתיות שהצורך בהעתקן

אבל באים משרדי הממשלה והרשויות
ואומרות.. שהן דורשים תוספת תקציב כדי לממן את הפרויקטים האלה.
&nbsp
הרי זה שמשרד התחבורה מצא תקציב כדי לעשות פרויקט תחבורתי לא אומר שיש תקציב גם להחלפת תשתיות. משרד התחבורה לא צריך לממן תשתיות ביוב של עיר.
&nbsp
ובגלל זה פרויקטים נתקעים.
משרד התחבורה כן צריך לממן העתקת תשתיות שהצורך בהעתקן
נובע מפרויקט לאומי או ממשלתי.
אם העתקת התשתיות חיונית לצורך ביצוע הפרויקט, אז ההעתקה היא חלק אינטגרלי מהפרויקט עצמו.
בדיוק כפי שפינוי של גורמים פרטיים, אם יש בו צורך, זה חלק מהפרויקט עצמו.
 

amit1270

New member
תתפלא. משרד התחבורה כן מממן העתקת תשתיות

אבל באים משרדי הממשלה והרשויות
ואומרות.. שהן דורשים תוספת תקציב כדי לממן את הפרויקטים האלה.
&nbsp
הרי זה שמשרד התחבורה מצא תקציב כדי לעשות פרויקט תחבורתי לא אומר שיש תקציב גם להחלפת תשתיות. משרד התחבורה לא צריך לממן תשתיות ביוב של עיר.
&nbsp
ובגלל זה פרויקטים נתקעים.
תתפלא. משרד התחבורה כן מממן העתקת תשתיות
ולא רק את זה. חלק לא מבוטל משיפוץ מרכז העיר בירושלים (הפיכת רחוב יפו והרחובות הסובבים אותו למדרחוב, עם כל התשתיות הנלוות) היה מתקציב פרויקט הרכבת הקלה.
 

benshap2

New member
נראה לי שהרכבת צריכה להיות מאוד ברורה עם יונה יהב

שיקוע הרכבת בחיפה - חישמול הרכבת
האם יש התפתחויות?
נחתם הסכם מפורט?
נבחר המתווה מדגון דרומה?
האם השיקוע יספיק להשתקע לפני או ביחד עם החישמול?
הרי זו הזדמנות פז שלא תחזור
נראה לי שהרכבת צריכה להיות מאוד ברורה עם יונה יהב
אם אתה מתעקש על שיקוע - הרווים מהצפון יעברו דרך יקנעם, וחיפה תנותק ממסילת הרכבת הארצית.
ואז לתת לתושבי העיר לבחור.
 
זה איום סרק כי משך זמן הקמת מסילה שתחבר בין מסילת

נראה לי שהרכבת צריכה להיות מאוד ברורה עם יונה יהב
אם אתה מתעקש על שיקוע - הרווים מהצפון יעברו דרך יקנעם, וחיפה תנותק ממסילת הרכבת הארצית.
ואז לתת לתושבי העיר לבחור.
זה איום סרק כי משך זמן הקמת מסילה שתחבר בין מסילת
העמק למסילת החוף (למשל מסילת עירון משופרת) יקח הרבה יותר זמן משיקוע של המסילה בחיפה.
המשמעות של איום כזה היא שלא יהיו רכבות לא לחיפה ולא לכל הצפון.

אגב, המדינה כבר חתמה עם עיריית חיפה על הסכם לשיקוע המסילות בעיר התחתית.

עכשיו יש מחלוקת חדשה בין עיריית חיפה לרכבת שלא קשורה לחישמול, אלא לריבוע מסילות החוף.
עיריית חיפה מתנגדת לריבוע המסילות בתוואי הקיים בין חוף הכרמל לעיר התחתית ודורשת שהמסילות בין חוף הכרמל לעיר התחתית יעברו במנהרה מתחת לכרמל (מה שנקרא שלב ג' בסיכום בין המדינה לעירייה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה