החשמול - הזדמנות פז (!!!) לחשמול. ותו לא.שיקוע הרכבת בחיפה - חישמול הרכבת
האם יש התפתחויות?
נחתם הסכם מפורט?
נבחר המתווה מדגון דרומה?
האם השיקוע יספיק להשתקע לפני או ביחד עם החישמול?
הרי זו הזדמנות פז שלא תחזור
האחד יעכב את השני וכולם יעכבכו את כולם.החשמול - הזדמנות פז (!!!) לחשמול. ותו לא.
אין קשר ולא צריך להיות שום קשר בין שני הפרוייקטים: האחד לא כרוך בשני, האחד לא מפריע לשני - והאחד לא יעכב את השני.
דווקא יש קשר בין פינוי תשתיות לעבודות הרק"להאחד יעכב את השני וכולם יעכבכו את כולם.
ככה זה בארץ.
 
אין גם קשר בין חפירת הרכבת הקלה במרכז לבין שיפור תשתיות הביוב, המים והחשמל של כל עיר.. ועדיין בכל מקום שבו מבצעים עבודות אתה תראה שהערייה מטפלת בתשתיות האלה.. ואחת הסיבות שהפרויקטים האלה מתעכבים זה כי הרשויות עיכבו אותם עד שאישרו להם לתקן את התשתיות.... זו אחת הסיבות גם שתקצוב הפרויקטים האלה מתנפח.
 
בקיצור, בארץ הכל מעוכב עד שכל הגורמים מרוצים.
יש קשר אבל כשמשרד התחבורה מתקצב פרויקטדווקא יש קשר בין פינוי תשתיות לעבודות הרק"ל
ואם כבר מפנים, אז לפחות לעשות את זה כמו שצריך.
 
בין השיקוע (שקיים רק על הנייר או במוחם של כמה מתכננים) לחשמול (ביצוע תוך זמן קצר) אין שום תלות.
תראה, אתה בכל מקרה חייב להזיז את התשתיותיש קשר אבל כשמשרד התחבורה מתקצב פרויקט
הוא לא מתקצב את עבודות הביוב והחשמל של הרשות המקומית.
ואז מתחילים מלחמות תקציבים ואז פרויקט תחבורתי נתקע כי לאף אחד אין כסף לתקן עכשיו את תשתיות הביוב ברחוב.
 
למעשה, כל תכנון של פרויקט תחבורתי הופך למגה פרויקט שלא קשור בכלל לתחבורה.
זה בסדר..תראה, אתה בכל מקרה חייב להזיז את התשתיות
כי אתה צריך לחפור תחנה במקום בו התשתיות עוברות. ואם כבר מזיזים, אז כמובן עושים חדש כמו שצריך, כי אין טעם סתם להזיז ואז עוד כמה שנים לפתוח שוב כדי לשפץ.
איך אתה יודע שזה לא נכלל בעלות הפרויקט?זה בסדר..
אבל כשאתה אומר שפרויקט תחבורה עולה מליארד שקל..
אתה צריך להוריד מזה את עלות התשתיות של הרשויות... ובאוצר לא עושים את זה.
 
זה אחד מהדברים שגורמים לפרויקטים להיראות כלא שווים את ההשקעה.
העתקת תשתיות שידועות מראש נכללת בעלות הפרויקטאיך אתה יודע שזה לא נכלל בעלות הפרויקט?
אבל באים משרדי הממשלה והרשויותהעתקת תשתיות שידועות מראש נכללת בעלות הפרויקט
אבל קורה לא פעם שבמהלך ביצוע העבודות מתגלות תשתיות נוספות או שעולות דרישות נוספות ואז הפרויקט מתייקר.
זה קרה למשל בפרויקט של הקמת נתיבי המטרונית בגלל בעיות בתיאום בין יפה נוף לרשויות.
בעמודים 438-440 של דוח מבקר המדינה הבא יש התייחסות לכך.
משרד התחבורה כן צריך לממן העתקת תשתיות שהצורך בהעתקןאבל באים משרדי הממשלה והרשויות
ואומרות.. שהן דורשים תוספת תקציב כדי לממן את הפרויקטים האלה.
 
הרי זה שמשרד התחבורה מצא תקציב כדי לעשות פרויקט תחבורתי לא אומר שיש תקציב גם להחלפת תשתיות. משרד התחבורה לא צריך לממן תשתיות ביוב של עיר.
 
ובגלל זה פרויקטים נתקעים.
תתפלא. משרד התחבורה כן מממן העתקת תשתיותאבל באים משרדי הממשלה והרשויות
ואומרות.. שהן דורשים תוספת תקציב כדי לממן את הפרויקטים האלה.
 
הרי זה שמשרד התחבורה מצא תקציב כדי לעשות פרויקט תחבורתי לא אומר שיש תקציב גם להחלפת תשתיות. משרד התחבורה לא צריך לממן תשתיות ביוב של עיר.
 
ובגלל זה פרויקטים נתקעים.
נראה לי שהרכבת צריכה להיות מאוד ברורה עם יונה יהבשיקוע הרכבת בחיפה - חישמול הרכבת
האם יש התפתחויות?
נחתם הסכם מפורט?
נבחר המתווה מדגון דרומה?
האם השיקוע יספיק להשתקע לפני או ביחד עם החישמול?
הרי זו הזדמנות פז שלא תחזור
זה איום סרק כי משך זמן הקמת מסילה שתחבר בין מסילתנראה לי שהרכבת צריכה להיות מאוד ברורה עם יונה יהב
אם אתה מתעקש על שיקוע - הרווים מהצפון יעברו דרך יקנעם, וחיפה תנותק ממסילת הרכבת הארצית.
ואז לתת לתושבי העיר לבחור.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.