שיקולים בבחירת מכשיר

Myrath

New member
שיקולים בבחירת מכשיר

שלום לכולם :)

כיום אני מחזיק במכשיר מסוג Xperia play של חברת סוני [אז סוני אריקסון]. המכשיר כבר מעט בלוי כמובן. נרכש מחנות שראיתי באתר זאפ לממכר מכשירים מסוגו.
יש לי המון באגים באפליקציות של פייסבוק וWhatsapp, אני לא ממש מסתדר עם מע' ההפעלה [והמקרה הכי בעייתי הוא שהעברתי למקלדת באנגלית ואין לי מושג איך לשחזר, ואני בסך הכל לא לוקה בטכנופוביה או בחור שממש מתקשה להתעסק בהגדרות...].

ההקדמה נועדה להבהיר את ההתלבטות שלי ברכישת מכשיר חדש - אייפון או מכשיר תומך אנדרואיד [Htc, Samsung]. אני חושש מאוד שמע' ההפעלה והאפליקציות שמיועדות לאנדרואיד הן לא מתקדמות (לדוגמה האפליקציה של 9gag מציגה GIF רק לבעלי אייפון] או מלאות באגים. מצד אחד, זה לא נשמע לי הגיוני כי אנשים משלמים על המכשירים האלו מחירים דומים לשל אייפון ולא נראה שזה מה שהם מקבלים בתמורה. מאידך, ההתנסות שלי עם הפלאפון אנדרואיד מדברת בעד עצמה. האם ייתכן שכל הבעיה היא בפלא? אין לי חברים עם אנדרואיד להשוות איתם..

מה דעתכם? יש שיקול שלא לקחתי בחשבון או לחילופין - אני טועה באבחנות שלי לגבי האנדרואיד ומכשיריו?
 

pengel

New member
יש כמה אי-דיוקים באיך שאתה מסתכל על הדברים

- מאז Xperia Play מערכת האנדויד השתנתה מאוד לטובה גם מבחינת יציבות, גם מהירות וגם אפליקציות ככה שקשה מאוד להשוות את מה שתקבל היום למה שיש לך. הדבר נכון גם לגבי איכות הבניה של המכשירים שמאוד השתפרה וגם לגבי איכות המסכים.
- נקודה נוספת קשורה לדעתי לכמות הזכרון. בזמנו היה לי מכשיר של סוני עם מעט מאוד זכרון ולכן האפליקציות נטו להיתקע ולקרוס. ברגע שעברתי למכשיר עם יותר זכרון הבעיות האלו נפתרו כליל.
- מחירי האייפון הרבה יותר גבוהים מאשר אנדרויד. נכון ששניהם יכולים לעלות אלפי שקלים, אבל אייפון מקביל תמיד יעלה כ 30% יותר. מצד שני יהיה הוגן לומר שאייפון יד שניה שומר על ערכו יותר.
- לטעמי האנדרויד לא יותר מסובך מאשר אייפון. נכון שהוא מאפשר לעשות יותר, אבל אם לא תרצה להתקין כל מיני דברים יהיה לך טלפון פשוט לתפעול כמו אייפון.

נכון שאני נוטה לאנדרויד, אבל בכנות, אני עושה את זה בראיה מופוכחת מתוך מודעות ליתרונות ולחסרונות ובתור בעלים של טלפון אנדרויד וטאבלט אל אפל.

כך או אחרת, ספר לנו מה השימושים העיקריים שלך? מה התקציב? מה הגודל המועדף? ואולי נוכל להמליץ.
 

Myrath

New member
ראשית, תודה על תגובתך המפורטת

כמו שאמרתי, את הידע צברתי אך ורק מניסיון אישי דל ועל כן אני פתוח לכל חדשה.

לגבי השימושים/ תקציב וכו':

שימושים: חשוב לי מאוד Waze/Gps פעיל, מתפקד ומדויק. אינטרנט שעובד טוב [לא יודע עד כמה איכות המכשיר משפיעה על זה], אפליקציות חינמיות [די לי בהן. לא מחפש משחקים וקשקושים כגון אפליקציות בתשלום ללא תכלית].. איכות מצלמה טובה. ובעיקר.. מע' הפעלה נוחה. כמו של האייפון. שתמיד אפשר לפתוח מס' אפליקציות ולסגור בקלות. שאפשר להגיע לכל מקום ולפתוח כל אפשרות במכשיר בקלות.. ידידותי למשתמש... :)

אה, וגם מסך גדול רצוי.

תקציב: בגדול, אני נערך לתקציב של אייפון 5. משהו בסדר גודל של ה3000, אך כמובן שמנסה לצמצם אם הדבר ייתאפשר.
 

pengel

New member
כמה אפשרויות

לטעמי מסך האייפון קטן מדי. החוויה בוייז ובאינטרנט עם המסכים של גלקסי 3/4 טובה בהרבה ולו בגלל שהם גדולים יותר.

תקציב של 3000 ש"ח מאפשר מכשירים מאוד איכותיים בסביבת האנדרויד. הייתי ממליץ לך לבחון את העיקריים שאלו:
סמסונג Galaxy S4 (כ 2700 ש"ח בזאפ)
HTC One - איכות בניה נחשבת למעולה וכך גם המצלמה
Sony Xperia Z (מסך מדהים)

אישית הייתי שוקל גם את הנקסוס 4 או להמתין חודש. הנקסוס 4 מקביל לסמסונג S3, כלומר כבר בן שנה וחודש הבא יוצא הנקסוס 5. מצד שני זה אומר שהוא עולה "רק" 1800 ש"ח ואולי עוד חודש עוד פחות.
 

BobboVilla

New member
בתור משתמש של ה-S4, גם הוא יכול להרגיש "קטן"

(תלוי בשימושים, כמובן), אז כדאי לשקול גם את אחד ממכשירי הגלקסי Note, ספציפית את הנוט 2 (ה-1 ישן ויש לו רק 1 ג'יגה זיכרון RAM, וה-3 הוכרז רק עכשיו, והמחיר שלו יהיה גבוה מאוד, מה גם שיכול להיות שמסך של 5.8 אינצ' זה כבר גדול מדי).

אבל בכל מקרה, לפני שאתה קונה מכשיר (כל מכשיר, לא רק את המכשירים הגדולים יותר), תנסה להרגיש איך הם ביד ובכיס, ואם אפשר אז גם איך הם בשימוש. להרגיש את הגודל אפשר בחנויות או דוכנים של המפעילות הסלולריות, ובחלק מהחנויות גם אפשר לשחק עם המכשירים עצמם. לחילופין, תבקש מחברים שיש להם את המכשירים הללו.
 

Venus471

New member
כמשתמש בS4

אתה מרוצה ממנו?
האם היית ממליץ לקנות אותו?

השימושים שלי ממש פשוטים, אינטרנט, מצלמה, שיחות והודעות...
 

BobboVilla

New member
אני מרוצה ממנו

היתרון (והחיסרון) העיקרי שלו זה גודל המסך. יתרון - כי גלישה הרבה יותר נוחה ונעימה ככה (רואים יותר מהדף בכל זמן נתון), אפשר לשים מקלדות גדולות ומרווחות (מה שמקל בהקלדת הודעות, למשל). החיסרון - זה מכשיר גדול, וקראתי על אנשים שהמסך נשבר להם רק מעצם זה שהוא בכיס וקצת הופעל עליו לחץ (למרות שהאנשים טוענים שלא קרה כלום, וזה "התנפץ מעצמו").

אבל, וזה אבל גדול, אני קיבלתי את שלי במתנה. אם הייתי צריך לקנות מכשיר בכספי, אולי הייתי בוחר במכשיר אחר.

מצד אחד, על פי השימושים שלך, יכול להיות שיספיק לך מכשיר יותר פשוט/זול/קטן. מצד שני, "התיאבון בא עם האוכל" - ל-S4 (ובכלל למכשירי הדגל של השנה האחרונה) יש זיכרון RAM של 2 ג'יגה ומעבד מרובע ליבות, כך שהם יכולים להריץ פחות או יותר כל דבר שיש כרגע בחנות האפליקציות, וכנראה גם את מה שיהיה שם בשנה-שנתיים הבאות. קנייה של מכשיר דגל (לעומת מכשיר מיושן יותר כמו ה-S2, ויסלחו לי בעלי ה-S2) מבטיחה לך "שקט תעשייתי" של שנתיים-שלוש, גם בלי עדכונים של מערכת ההפעלה (ויסלחו לי בעלי הנקסוס
).
 

metrocard

New member
כמו שכתב קודמי

אנדרואיד התפתחה מאותה תקופה של ה XPERIA PLAY (מה עוד שהמכשיר הזה נחשב נפל כבר ביום שיצא, נסיון של סוני שלא צלח).
התקציב שלך נדיב ומאפשר "להשתולל" ולקנות את ה"אריות" של היום קרי גלקסי S4 או הHTC ONE , שני פיסות חומרה משובחות.
עם זאת, ההמלצה שחוזרת על עצמה בפורום פה ולא בכדי היא על הנקסוס 4, מכשיר הדגל האחרון מבית גוגל (מיוצר ע"י LG)
המכשיר זול משמעותית ממכשירי הדגל האחרונים ולא נופל מאחוריהם ברמת הביצועים והנוחות. היתרון הנוסף שלו הוא עדכניות וחיי מדף ארוכים יותר משאר מכשירי הדגל שכן הוא מכשיר שמטופל תחת ידי גוגל, היוצרת והאחראית על מכשירי הנקסוס למיניהם. החסרון שלו הוא המצלמה. היא לא גרועה אבל פחות טובה מהמצלמות שמצויות בסמסונג\HTC או האייפון. עוד חסרונות הם העובדה שמדובר במכשיר ללא יכולת הרחבת אחסון (מגיע עם 16 GB או 8) וסוללה מובנית ללא יכולת החלפה.
יש גם פתרונות פשוטים ועובדים לחסרונות האלה.
יש אותו פה לכמות נכבדת של משתתפי הפורום (כולל עבדך הנאמן) , רובם שבעי רצון.
עלותו בסביבות 1700 ש"ח בישראל, אם יש לך אופציה לקנות מחוץ לישראל אז המחיר אפילו עוד יותר נמוך.

עוד אופציה היא הנוקיה לומיה 920 , מכשיר של נוקיה המופעל במערכת ההפעלה של מיקרוסופט WINDOWS PHONE 8. המצלמה שלו מהטובות שניתן להשיג בסמארטפונים, אחסון פנימי נדיב יותר (32 GB) ולמכשיר איכות בניה מרשימה של נוקיה.
אופציה אפילו יותר זולה היא הסמסונג ATIV S , המכשיר מבית סמסונג המופעל באותה מערכת. מצלמה טובה, ותג מחיר של 1150 ש"ח.
החסרון הוא שמכיוון שמערכת ההפעלה של ווינדוס צעירה ישנו חוסר מסוים באפליקציות כמו WAZE אבל ישנם תחליפים שעובדים בצורה טובה. לנוקיה אפליקצית ניווט שלא נופלת באיכותה מWAZE.
 

birka

New member
ממליצה לגבי הנקסוס...

עברתי מאייפון- המסך אמנם גדול, אבל זה מקל על הגלישה.
הסוללה שווה ממש!
מצלמה- לדעתי היא סבבה, אבל זה פחות חשוב לי.
קניתי בארה"ב ב1300 ש"ח.. לפני ההוזלה הגדולה..:(
אבל זה אחלה מחיר.
יש בביי2 מבצע ב1500.

שמעתי על משהו גם בבסט ביי שאם מביאים את הישן יש הנחה משמעותית.
קיצר- מכשיר שווה, במחיר מעולה!
 
אני הייתי מכניס לרשימה הנכבדת שהצעתם

לו גם את ה- LG OPTIMUS G PRO
לא נופל בכלום מאריות השוק ויש לו מסך FULL HD עם טכנולוגיית IPS,
הבעיה היחידה שלו,לדעתי, הוא עצום, "5.5 , כמו שהמליצו לך קודם, רצוי לראות אותו במציאות.

אתה יכול להתרשם מהמפרט המרשים שלו כאן
 

Myrath

New member
תודה לכולם :)

מפוצץ באינפורמציה וקצת קשה לי להגיב באופן ענייני. תמיד איכשהוא אני מוצא על כל מכשיר איזה חיסרון מבהיל שכזה :(

כנראה שאלך על אייפון או על HTC.
 
למעלה