שיפור תזונה במצב FTT של תינוקת בת 8 חודשים

שיפור תזונה במצב FTT של תינוקת בת 8 חודשים

הפיצפונת שלי בת 8 חודשים, שוקלת 5 קילו. הוגדרה היום באופן רישמי תחת הכותרת FTT ע"י אנדוקרינולוגית.
יש לנו תור לתזונאית מומחית בתינוקות, אבל הוא רק לעוד שבוע וחצי.
רציתי לדעת אם יש משהו שאפשר לעשות כבר עכשיו.
כרגע התזונה שלה מורכבת מהנקה בשעות חמש בערב עד שבע בבוקר, תמ"ל בין שבע לחמש, מוצקים בין לבין לאורך כל היום, בערך 3-4 פעמים ביום.
היא מקבלת 3-4 בקבוקי תמ"ל בשעות הגן, אוכלת בין 100-140 מ"ל בדרך כלל.
מוצקים היא מאוד אוהבת לאכול, אבל מגיעה מהר מאוד לנקודת שובע. אוכלת כ-50-150 מ"ל בארוחת מוצקים.
 
שיפור תזונה

הי,תחילה חשוב לדעת האם תמיד ממעטת באכילה מאז שנולדה, האם אוכלת כמויות קטנות אך מזון מזין, האם חיונית, האם יש חסרים בבדיקות דם והאם היציאות תקינות.
בכל הקשור לתזונה של ילדים יש חשיבות להעניק הרגלים נכונים, פעוטה בגיל של בתך שניזונה בעיקר מתמ"ל אינה מתנסת במזונות רבים ולא במרקמים שונים. יש מקום להחליט מתי התזונה כוללת ארוחה ומתי בקבוק ולסדר את היום בצורה כזו שחלק ממנה יש ארוחות וחלק פורמולה. אם היא מסרבת לארוחה לא מומלץ להציע לה מיד כתחליף את הבקבוק כי כך היא תמיד תמשיך לסרב.
ישנן מספר דרכים להעשרה קלורית של התמ"ל הכוללות: תוספת דייסה, שמן, ריכוז הפורמולה ועוד. יש יתרונות וחסרונות לכל דרך כזו. בחלק מהמקרים, תוספת העשרה גורמת לתחושת שובע מוקדמת אצל התינוק ולאכילה מועטה יותר בסופו של דבר...
בנוסף, ניתן להעשיר את ארוחות המוצקים (על ידי הוספת טחינה גולמית, שקדייה, אבוקדו ועוד). הייתי עושה רישום אכילה ופונה לדיאטנית בקהילה כדי לבדוק שאכן מגיעה לדרישות התזונתיות המומלצות עבורה.
בהצלחה
 
למעלה