שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת

מצב
הנושא נעול.


תחנות חולון ובת ים זוכות לשירות של פריפריה!
2 רכבות בשעה במשך כל היום, עם הפרש של 20-40. התחנות האלה הן הכי מקופחות מבין תחנות גוש דן, ולא בצדק.
בנוסף, בשעות הערב תיאום לא טוב בין הקו הפרברי הצפוני (התחנות בין בנימינה להרצליה) לבין הקו לחולון ובת ים.
ניתן לעלות על 2 רכבות צמודות בהפרש של 7 דקות, ולאחר מכן המתנה של כמעט שעה. לדוגמה אם אתה בהרצליה וצריך להגיע לבת ים למשל, אז אתה יכול לעלות על הרכבת של X:35 ולהמתין 8 דקות, או על הרכבת של X:42 ולהמתין 20 דקות, וזהו - אחר כך המתנה של עוד 53 דקות, לא שירות שמתאים לרכבות פרבריות של יוממים.
 

orchilit

New member
גם המיקום שלהן לא משהו בכלל במיוחד לרעת תושבי חולון

תחנות חולון ובת ים זוכות לשירות של פריפריה!
2 רכבות בשעה במשך כל היום, עם הפרש של 20-40. התחנות האלה הן הכי מקופחות מבין תחנות גוש דן, ולא בצדק.
בנוסף, בשעות הערב תיאום לא טוב בין הקו הפרברי הצפוני (התחנות בין בנימינה להרצליה) לבין הקו לחולון ובת ים.
ניתן לעלות על 2 רכבות צמודות בהפרש של 7 דקות, ולאחר מכן המתנה של כמעט שעה. לדוגמה אם אתה בהרצליה וצריך להגיע לבת ים למשל, אז אתה יכול לעלות על הרכבת של X:35 ולהמתין 8 דקות, או על הרכבת של X:42 ולהמתין 20 דקות, וזהו - אחר כך המתנה של עוד 53 דקות, לא שירות שמתאים לרכבות פרבריות של יוממים.
גם המיקום שלהן לא משהו בכלל במיוחד לרעת תושבי חולון
מה זה עוזר ששתי התחנות של "חולון" נמצאות בגבול הצפוני והצפון-מערבי של העיר. לא משרת אף אחד. אפילו תחנות בת ים משרתות מעט יותר את תושבי חולון שגרים ליד נתיבי איילון (נאות רחל/רמז). תושבי חולון ייאלצו לחכות עשור לקו הירוק .
 

88edik

New member
הרכבת לבת ים

תחנות חולון ובת ים זוכות לשירות של פריפריה!
2 רכבות בשעה במשך כל היום, עם הפרש של 20-40. התחנות האלה הן הכי מקופחות מבין תחנות גוש דן, ולא בצדק.
בנוסף, בשעות הערב תיאום לא טוב בין הקו הפרברי הצפוני (התחנות בין בנימינה להרצליה) לבין הקו לחולון ובת ים.
ניתן לעלות על 2 רכבות צמודות בהפרש של 7 דקות, ולאחר מכן המתנה של כמעט שעה. לדוגמה אם אתה בהרצליה וצריך להגיע לבת ים למשל, אז אתה יכול לעלות על הרכבת של X:35 ולהמתין 8 דקות, או על הרכבת של X:42 ולהמתין 20 דקות, וזהו - אחר כך המתנה של עוד 53 דקות, לא שירות שמתאים לרכבות פרבריות של יוממים.
הרכבת לבת ים
לפי דעתי לא ניתן לשנות את תדירות הרכבות בקטע אשקלון.שדרות-הוד השרון סוקלוב כי המסילה בין תל האביב ההגנה עד לתל אביב מרכז לא מכופלת בקו זה.אז רכבת ישראל עשו את מה שאפשר בעצם 3 רכבות לכל כיוון (6 סך הכל)בשעות העומס כך שיהיה בערך 10 דקות לכל רכבת לעבור במסילה היחידה.על מנת לשפר את השירות לראשון,יבנה,אשדוד,אשקלון ושדרות עשו שרכבת אחת מהירה לכל כיוון לא תעצור בתחנות חולון ובת ים.נשים לב פרט לתחנת בת ים יוספטל כל התחנות האחרות שבהם הרכבת לא עוצרת כמות הנוסעים יחד לא מגיעה ל100000 נוסעים בחודש בעוד ראשון לציון יבנה אשדוד אשקלון ושדרות עוברות יחד את ה500000
 

amit1270

New member
ואולי כמות הנוסעים הקטנה נובעת מחוסר האטרקטיביות של התחנות??

הרכבת לבת ים
לפי דעתי לא ניתן לשנות את תדירות הרכבות בקטע אשקלון.שדרות-הוד השרון סוקלוב כי המסילה בין תל האביב ההגנה עד לתל אביב מרכז לא מכופלת בקו זה.אז רכבת ישראל עשו את מה שאפשר בעצם 3 רכבות לכל כיוון (6 סך הכל)בשעות העומס כך שיהיה בערך 10 דקות לכל רכבת לעבור במסילה היחידה.על מנת לשפר את השירות לראשון,יבנה,אשדוד,אשקלון ושדרות עשו שרכבת אחת מהירה לכל כיוון לא תעצור בתחנות חולון ובת ים.נשים לב פרט לתחנת בת ים יוספטל כל התחנות האחרות שבהם הרכבת לא עוצרת כמות הנוסעים יחד לא מגיעה ל100000 נוסעים בחודש בעוד ראשון לציון יבנה אשדוד אשקלון ושדרות עוברות יחד את ה500000
ואולי כמות הנוסעים הקטנה נובעת מחוסר האטרקטיביות של התחנות??
אני חושב שבקו הנוכחי אין מקום לרכבות "מהירות" שמדלגות על תחנות רבות בדרך. מתישהו תהיה הפרדה בין השירות הבינעירוני לבאר שבע לשירות הפרברי ראשל"צ-ת"א (ומסילה רביעית בהחלט תועיל), אבל עד אז זה לא יותר מגימיק. ואם כבר, אז אפשר לקצר את זמן הנסיעה ע"י הפחתת הריפודים בדרך.
 

88edik

New member
הרכבת עדיין אטרקטיבית(מבחינת זמנים)

ואולי כמות הנוסעים הקטנה נובעת מחוסר האטרקטיביות של התחנות??
אני חושב שבקו הנוכחי אין מקום לרכבות "מהירות" שמדלגות על תחנות רבות בדרך. מתישהו תהיה הפרדה בין השירות הבינעירוני לבאר שבע לשירות הפרברי ראשל"צ-ת"א (ומסילה רביעית בהחלט תועיל), אבל עד אז זה לא יותר מגימיק. ואם כבר, אז אפשר לקצר את זמן הנסיעה ע"י הפחתת הריפודים בדרך.
הרכבת עדיין אטרקטיבית(מבחינת זמנים)
לדוגמא לקו 25 לוקח להגיע מאיזור האוניברסיטת תל אביב לכיוון בת ים(בלפור) כשעה וחצי(בשעות העומס-בדקתי ב5-6 בערב). לרכבת לוקח מתל אביב האוניברסיטה לבת ים-יוספטל 24 דקות בלבד+אוטובוס למרכז העיר(בערך 10 דקות) 34 דקות.האטרקטביות יורדת רק במחיר הנסיעה עבור קו 25 6.60 עבור רכבת+אוטובוס בערך 19
 

Ccyclist

Well-known member
חבל כי זו למעשה הפרברית של דרום גוש דן.

תחנות חולון ובת ים זוכות לשירות של פריפריה!
2 רכבות בשעה במשך כל היום, עם הפרש של 20-40. התחנות האלה הן הכי מקופחות מבין תחנות גוש דן, ולא בצדק.
בנוסף, בשעות הערב תיאום לא טוב בין הקו הפרברי הצפוני (התחנות בין בנימינה להרצליה) לבין הקו לחולון ובת ים.
ניתן לעלות על 2 רכבות צמודות בהפרש של 7 דקות, ולאחר מכן המתנה של כמעט שעה. לדוגמה אם אתה בהרצליה וצריך להגיע לבת ים למשל, אז אתה יכול לעלות על הרכבת של X:35 ולהמתין 8 דקות, או על הרכבת של X:42 ולהמתין 20 דקות, וזהו - אחר כך המתנה של עוד 53 דקות, לא שירות שמתאים לרכבות פרבריות של יוממים.
חבל כי זו למעשה הפרברית של דרום גוש דן.
אני מבין שיש אילוצים, אבל מדובר בסוג התדירות שבו הציבור יעדיף אוטובוס שבא כל 10 דק' ומגיע ליעדו בתל-אביב לפני הרכבת שתדירותה הנמוכה הופכת את הנסיעה בה לכדאית פחות. בדיוק המקרה הזה קרה לי לפני שבועיים באיטליה עם האוטובוס מול הרכבת לאותה תחנה בשוויץ.
&nbsp
עד לפתיחת הקו האדום הרק"לי בגוש דן קו הרכבת חולון - הוד השרון הוא למעשה אמצעי התחבורה המסילתי היחיד בתוך גוש דן, ויש להתייחס אליו ככזה.
&nbsp
יתכן שאם ידיירו את הרכבות המסתיימות בתחנות האיילון בתחנת בני ברק (יש שם מסילות דיור) ויחברו את מסילת הדיור המזרחית בתל-אביב מרכז סבידור 300 מטר צפונה למפלג של תחנת האוניברסיטה יצליחו לרבע חלק אחד מהאיילון וליצור פיתרון לפיו הרכבות שחולפות בתוואי יעצרו בתחנות מרובות הרציפים (לסבידור יש 6 רציפים ואפשר לתפעל אותה כ 3 רציפים בכל כיוון) כך שה"פקק" יהיה בעצירה בתחנה ולא במסילה עצמה. אני מכיר קטעים דו-מסילתיים שבהם עוברות 12 רכבות בינעירוניות לכיוון בשעה, כך שמפליא אותי שמסילה עם מסילה אמצעית, ומספר רציפים כפול או משולש מכך בכל תחנה לא יכולה להתמודד ביעילות עם מספר רכבות גדול יותר.
&nbsp
כמו כן - כדי לצמצם סלוטים באיילון אולי יש הצדקה באיחוד רכבות בלוד, למשל לאחד את פרברית בית-שמש (וירושלים הקו הישן) עם פרברית ראשונים. אינני חושב שניתן לעשות את זה עם קו חולון ורכבת שבאה מלוד כי זה יצריך איחוד בתחנה התפעולית ביצחק שדה.
 
לא הבנתי למה התכוונת בלרבע חלק אחד מהאיילון

חבל כי זו למעשה הפרברית של דרום גוש דן.
אני מבין שיש אילוצים, אבל מדובר בסוג התדירות שבו הציבור יעדיף אוטובוס שבא כל 10 דק' ומגיע ליעדו בתל-אביב לפני הרכבת שתדירותה הנמוכה הופכת את הנסיעה בה לכדאית פחות. בדיוק המקרה הזה קרה לי לפני שבועיים באיטליה עם האוטובוס מול הרכבת לאותה תחנה בשוויץ.
&nbsp
עד לפתיחת הקו האדום הרק"לי בגוש דן קו הרכבת חולון - הוד השרון הוא למעשה אמצעי התחבורה המסילתי היחיד בתוך גוש דן, ויש להתייחס אליו ככזה.
&nbsp
יתכן שאם ידיירו את הרכבות המסתיימות בתחנות האיילון בתחנת בני ברק (יש שם מסילות דיור) ויחברו את מסילת הדיור המזרחית בתל-אביב מרכז סבידור 300 מטר צפונה למפלג של תחנת האוניברסיטה יצליחו לרבע חלק אחד מהאיילון וליצור פיתרון לפיו הרכבות שחולפות בתוואי יעצרו בתחנות מרובות הרציפים (לסבידור יש 6 רציפים ואפשר לתפעל אותה כ 3 רציפים בכל כיוון) כך שה"פקק" יהיה בעצירה בתחנה ולא במסילה עצמה. אני מכיר קטעים דו-מסילתיים שבהם עוברות 12 רכבות בינעירוניות לכיוון בשעה, כך שמפליא אותי שמסילה עם מסילה אמצעית, ומספר רציפים כפול או משולש מכך בכל תחנה לא יכולה להתמודד ביעילות עם מספר רכבות גדול יותר.
&nbsp
כמו כן - כדי לצמצם סלוטים באיילון אולי יש הצדקה באיחוד רכבות בלוד, למשל לאחד את פרברית בית-שמש (וירושלים הקו הישן) עם פרברית ראשונים. אינני חושב שניתן לעשות את זה עם קו חולון ורכבת שבאה מלוד כי זה יצריך איחוד בתחנה התפעולית ביצחק שדה.
לא הבנתי למה התכוונת בלרבע חלק אחד מהאיילון
בין תחנות ת"א סבידור מרכז ות"א האוניברסיטה כבר כיום יש 4 מסילות פעילות.
הקטע עם 3 המסילות הוא דרומית לת"א סבידור מרכז וצפונית לת"א ההגנה. לא הבנתי כיצד מה שכתבת יעזור להתמודדות עם צוואר הבקבוק הזה.
ואגב, הרכבת משתמשת בתחנת בני ברק גם לדיור רכבות נוסעים.
 
עודף ריפודים בקו להוד השרון

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
עודף ריפודים בקו להוד השרון
 
אשמח אם תפרט. האם גם אחרי המקטע הקריטי ההגנה -ת"א מרכז?

עודף ריפודים בקו להוד השרון
אשמח אם תפרט. האם גם אחרי המקטע הקריטי ההגנה -ת"א מרכז?
עד ההגנה ותל אביב מרכז עוד ניתן להבין ריפודים שמטרתם לא למנוע איחור ברכבת אחת שיגרור איחור על הקו הנגדי אבל מתחנת האוניברסיטה ועד כפר סבא אין שום צורך בריפודים בשל המסילה הכפולה, מקסימום הרכבת תגיע באיחור של דקות ספורות להוד השרון. נסעתי פעם אחת לתחנת ראש העין ואכן זכורה לי המתנה בבני ברק וגם כשירדתי מהרכבת בראש בעין היא לא מיהרה לצאת. אתה יכול לציין את התחנות שבהן הריפוד מורגש בצורה הבולטת ביותר בקו זה?
 
הרכבת עומדת שתי דקות בתחנת קירית אריה, וקצת יותר מרגיל בשאר

אשמח אם תפרט. האם גם אחרי המקטע הקריטי ההגנה -ת"א מרכז?
עד ההגנה ותל אביב מרכז עוד ניתן להבין ריפודים שמטרתם לא למנוע איחור ברכבת אחת שיגרור איחור על הקו הנגדי אבל מתחנת האוניברסיטה ועד כפר סבא אין שום צורך בריפודים בשל המסילה הכפולה, מקסימום הרכבת תגיע באיחור של דקות ספורות להוד השרון. נסעתי פעם אחת לתחנת ראש העין ואכן זכורה לי המתנה בבני ברק וגם כשירדתי מהרכבת בראש בעין היא לא מיהרה לצאת. אתה יכול לציין את התחנות שבהן הריפוד מורגש בצורה הבולטת ביותר בקו זה?
הרכבת עומדת שתי דקות בתחנת קירית אריה, וקצת יותר מרגיל בשאר
אחרי הכפלת הקו לוח הזמנים לא קוצר בדקה.
את הזמן שנחסך עקב חוסר הצורך בהחלפה בכפר סבא ובסגולה פיזרו בין התחנות השונות ובמיוחד קרית אריה.
אפשר לעשות עצירה רגילה בכל תחנה ולהוריד כמה דקות טובות מלוח הזמנים.
&nbsp
 

amit1270

New member
סתימת החורים בלו"ז לירושלים...

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
סתימת החורים בלו"ז לירושלים...
אם כי לאור מצב התחזוקה של ה-IC3 לא נראה לי שזה בראש סדר העדיפויות.


(ובבניין A1 ננוחם)
 

yairdl

New member
זה נשמע מגוחך
אז אתה נפגש

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
זה נשמע מגוחך
אז אתה נפגש
זה נשמע מגוחך
אז אתה נפגש אם מישהו ,אז בגללך

הוא ישנה סדרי עדיפיות ועוד כל מי שפה חי בסרט ,יכול להיות

שייקח משהו אחד -שניים לבחינה ,לא יותר מזה.

בקיצור לא ישתנה הרבה .
 

amit1270

New member
מה עדיף? לשבת ולקטר?

זה נשמע מגוחך
אז אתה נפגש
זה נשמע מגוחך
אז אתה נפגש אם מישהו ,אז בגללך

הוא ישנה סדרי עדיפיות ועוד כל מי שפה חי בסרט ,יכול להיות

שייקח משהו אחד -שניים לבחינה ,לא יותר מזה.

בקיצור לא ישתנה הרבה .
מה עדיף? לשבת ולקטר?
גם אם רק חלקיק קטן מהנושאים שעולים כאן יטופל, זה יהיה עדיף על הגישה התבוסתנית שלך.
 

yairdl

New member
לכן אמרת והדגשתי ,לא לפתח ציפיות

מה עדיף? לשבת ולקטר?
גם אם רק חלקיק קטן מהנושאים שעולים כאן יטופל, זה יהיה עדיף על הגישה התבוסתנית שלך.
לכן אמרת והדגשתי ,לא לפתח ציפיות

לא יקרה הרבה, המפגש הזה נשמע תמוהה ,אם כל הכבוד ויש כבוד

הוא לא שונה מאף תלונה אחרת לרכבת ישראל בפייסבוק או באיימל .
 

amit1270

New member
מנין לך שהוא לא שונה?

לכן אמרת והדגשתי ,לא לפתח ציפיות

לא יקרה הרבה, המפגש הזה נשמע תמוהה ,אם כל הכבוד ויש כבוד

הוא לא שונה מאף תלונה אחרת לרכבת ישראל בפייסבוק או באיימל .
מנין לך שהוא לא שונה?
"מגוחך" ו"תמוה" זה לא.
 
אם דבר אחד ישתנה זה כבר הישג לא מבוטל

זה נשמע מגוחך
אז אתה נפגש
זה נשמע מגוחך
אז אתה נפגש אם מישהו ,אז בגללך

הוא ישנה סדרי עדיפיות ועוד כל מי שפה חי בסרט ,יכול להיות

שייקח משהו אחד -שניים לבחינה ,לא יותר מזה.

בקיצור לא ישתנה הרבה .
אם דבר אחד ישתנה זה כבר הישג לא מבוטל
בדיוק כמוך אני לא משלה את עצמי שכל רעיון שאציע יהיה ניתן לביצוע. האמת שאני חושב כמוך שדבר או שניים ישתנו ולא הרבה מעבר לכך. בוא נניח שהצלחתי בדבר בודד (לדוגמה לשכנע שאין טעם שהרכבת הישירה השנייה תסתיים/ תתחיל בחיפה מרכז, אלא שתסתיים/ תתחיל בקריית מוצקין ותעצור בין חוף הכרמל לקריית מוצקין רק בלב המפרץ ובכך תאפשר פעם בשעה בשעות העומס לתושבי הקריות להגיע תוך שעה לתחנת ת"א האוניברסיטה (במקום 1:13 כרגע). אם בכך חסכתי 13 דקות עבור כמיליון נסיעות בשנה, חסכתי לציבור היוממים 13,000,000 דקות בפגישה של 90 דקות. האם זה מגוחך?
מעבר לשינוי מקומי של הלו"ז אולי אוכל להציע רעיונות נוספים לבחינת טיב הלו"ז המוצע כדוגמת "מדד המהירות" של עמית. נראה שכרגע המדד העיקרי בו עושה שימוש משרד התחבורה כרגולטור הוא מדד דיוק הרכבות ולכן הרכבת משתדלת לדייק על חשבון ריפוד מוגזם והאטת הלו"ז. אם אצליח לבצע שינוי מינורי בקונספצייה שמקדשת את הדיוק ומזניחה את אטרקטיביות הלו"ז, גם זה יהיה מספיק מבחינתי.
 

אורי404

New member
בהחלט. זה גם לבחון את היחס של "רכבת ישראל"

אם דבר אחד ישתנה זה כבר הישג לא מבוטל
בדיוק כמוך אני לא משלה את עצמי שכל רעיון שאציע יהיה ניתן לביצוע. האמת שאני חושב כמוך שדבר או שניים ישתנו ולא הרבה מעבר לכך. בוא נניח שהצלחתי בדבר בודד (לדוגמה לשכנע שאין טעם שהרכבת הישירה השנייה תסתיים/ תתחיל בחיפה מרכז, אלא שתסתיים/ תתחיל בקריית מוצקין ותעצור בין חוף הכרמל לקריית מוצקין רק בלב המפרץ ובכך תאפשר פעם בשעה בשעות העומס לתושבי הקריות להגיע תוך שעה לתחנת ת"א האוניברסיטה (במקום 1:13 כרגע). אם בכך חסכתי 13 דקות עבור כמיליון נסיעות בשנה, חסכתי לציבור היוממים 13,000,000 דקות בפגישה של 90 דקות. האם זה מגוחך?
מעבר לשינוי מקומי של הלו"ז אולי אוכל להציע רעיונות נוספים לבחינת טיב הלו"ז המוצע כדוגמת "מדד המהירות" של עמית. נראה שכרגע המדד העיקרי בו עושה שימוש משרד התחבורה כרגולטור הוא מדד דיוק הרכבות ולכן הרכבת משתדלת לדייק על חשבון ריפוד מוגזם והאטת הלו"ז. אם אצליח לבצע שינוי מינורי בקונספצייה שמקדשת את הדיוק ומזניחה את אטרקטיביות הלו"ז, גם זה יהיה מספיק מבחינתי.
בהחלט. זה גם לבחון את היחס של "רכבת ישראל"
בעבר היו לפורום תגובות לא ממש נכונות מצד גורמים מקצועיים ברכבת.
כעת נקווה, שהם יהיו יותר אמינים ויותר ענייניים.
 

25306yosef

New member
מבחינתי הדבר החשוב ביותר והדבר המעיק לי ביותר

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
מבחינתי הדבר החשוב ביותר והדבר המעיק לי ביותר
זה רכבות הלילה מאשקלון דרך יבנה ורחובות לנתב"ג שעדיין לא פועלות ולמרות ששר התחבורה החביב על חלק מהכותבים כן בפורום הבטיח שיופעלו כבר בקיץ 2012.

(מנתב"ג אפשר כבר להחליף לרכבת לילה אחרת הנוסעת לכיוון צפון...).
 

yairdl

New member
מעיק מעיק אבל עולה הרבה מאד כסף

מבחינתי הדבר החשוב ביותר והדבר המעיק לי ביותר
זה רכבות הלילה מאשקלון דרך יבנה ורחובות לנתב"ג שעדיין לא פועלות ולמרות ששר התחבורה החביב על חלק מהכותבים כן בפורום הבטיח שיופעלו כבר בקיץ 2012.

(מנתב"ג אפשר כבר להחליף לרכבת לילה אחרת הנוסעת לכיוון צפון...).
מעיק מעיק אבל עולה הרבה מאד כסף
לא צריך ,זה לא אוטובוס ,זה רכבת עם שומרים \מאבטחים \ הוצאות \חשמל ותקשורת .


הכי מרגיז זה המחירים.
 
שווה לפחות לנסות הפעלת רכבת שכזו. בסך הכל מדובר ב-4 תחנות

מעיק מעיק אבל עולה הרבה מאד כסף
לא צריך ,זה לא אוטובוס ,זה רכבת עם שומרים \מאבטחים \ הוצאות \חשמל ותקשורת .


הכי מרגיז זה המחירים.
שווה לפחות לנסות הפעלת רכבת שכזו. בסך הכל מדובר ב-4 תחנות
שצריך להשאיר פתוחות: אשקלון/ אשדוד/יבנה מזרח ורחובות (איו טעם לעצור בלוד עקב קרבת העיר לשדה התעופה) מדובר בקו שעשוי לשרת למעלה מחצי מיליון תושבים (יותר מקו הלילה הארוך שפעל לבאר שבע) ולכן שווה לפחות להפעיל פיילוט ולראות את רמת הביקוש לקו שכזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה