שינוי-וקונספירציית נתניהו לרה"מ

Azazel

New member
שינוי-וקונספירציית נתניהו לרה"מ../images/Emo41.gif

מתרוצצות לי מספר מחשבות בראש, שקשורות בעיקר לכל השמועה הזאת שביבי אשכרה מנסה לבנות לעצמו קואליציה עכשיו, וזה תלוי בהסכמתה של שינוי. מה צריך ביבי לשים על השולחן כדי ששינוי תסכים לסעוד? ומה ביבי יכול לשים על השולחן, בהתחשב בשאר קואליציית הצללים שלו? לפי איזה רחש בפורומים, יש לזה תמיכה מסוימת, ולפי מה שאני רואה, הליכוד במצב כל כך קשה, שזה הזמן ללהטוטים מסוג זה. השאלה היא, למה למפלגות החרדיות להסכים לזה? הבחירות הבאות עלינו לטובה ולרעה יביאו, לכאורה, מפלה גדולה לאויבתם שינוי. לשינוי, לעומת זאת, כן יש אינטרס לעשות משהו - אבל פשוט להכנס לקואליציה לא יעזור לשינוי - הם צריכים להביא תוצאות - ואם יביאו כאלו, אני כן רואה אותם מביאים 10 מנדטים - ואולי אפילו טיפה יותר. באופן כללי, מה דעתכם על ניסוי מעניין כזה בדמוקרטיה?
 

ronen1981

New member
מבחינה דמוקרטית אין בעיה

שכן מדובר במהלך תקין מבחינה דמוקרטית שכן כל ח"כ ראשי להביא 61 ח"כ שתומכים בו לנשיא ולהיות ראש ממשלה עד לבחירות שאמורות להיות פעם ב4 שנים (כשהפעם מדובר בנובמבר) . מה ששינוי צריכה לדרוש זה קודם כל כתנאי מקדים בכלל זה העברת ברית הזוגיות ,והתחיבות לכך שההישג של השוואת קצבאות הילדים לא יתמוסס. אח"כ להנתות את המשך התמיכה בקידום חוק המסדיר את עניין הגיוס של החרדים לשירות לאומי\צבאי ,לא יסכימו לתמוך באי האמון הראשון .
 
כשר אבל מסריח

ביבי הוא ללא ספק אלוף מפריח בלוני הניסוי. עוד מימי היותו ראש ממשלה. הוא מעלה רעיון לאוויר העולם, נותן לו תפוצה מסוימת בעזרת מקורבים ואחר כך מגיב בהתאם למה שקיבל כפיד-בק. ותמיד יכול לומר - אני? מה פתאום, בחיים לא עלה על דעתי רעיון כזה... אז ברור שהוא החשוד העיקרי לגבי קואליציית ה - 61 החכי"ם... אבל, איכשהו תגובות משינוי, כאילו יש על מה לדבר אם יעבור חוק 'ברית הזוגיות' מעלה את התהיה האם לא שינוי היא שיזמה את המהלך? אחרי הכל הסקרים לא מנבאים טובות לחכ"י שינוי בבחירות הקרובות, אז מה יש להם למהר לבחירות? מסתבר שאת הסירחון מריחים כולם, אולי בגלל שאת ולד היוזמה הניחו ליד פחי האשפה. כדי שאיש לא יוחשד באחריות לרעיון הנפל, שלא לומר באבהות על הפג האומלל...
 
תראה, די ברור שזה מהלך באמת מסריח

חוקי, אבל כזה שמנצל פרצות בשיטה. הרי קואליציה סהרורית כזו של חרדים, ימין קיצוני, מפד"ל ושינוי אינה מייצגת בעצם אף בוחר, ואינה ממלאת תפקיד אמיתי של ממשל, אלא כל קיומה נובע מהתלכדות אינטרסים. (אני לא רואה את זה קורה אבל ניחא). רק מטרה טובה מאד, שינוי ממשי במציאות במדינה, יכולה להצדיק כזה דבר. עוד כמה מנדטים לא נחשבים מטרה טובה.
 

ערב רב

New member
לדעתי מה שבעייתי זו היכולת של רה"מ

שנתמך ע"י 15 ח"כים לפזר את הכנסת, ולא היכולת של 61 ח"כים למנות ראש-ממשלה חדש.
 
זה לא בעייתי

ברור שאם לראש הממשלה אין תמיכה בכנסת עליו לפזרה. אם היעדר התמיכה בו נובע מכך, שיש לכנסת מועמד חלופי מוסכם - אז הוא לא יצליח בכך. אבל אין זה המצב כאן.
 

ערב רב

New member
זה בכלל לא ברור, הרי רוח התיקון

בחוק שקבע שאפשר לבצע רק אי אמון קונסטרוקטיבי נועד בדיוק למקרה שכזה - מטרת החוק הייתה למנוע מצב בו ברגע שלרה"מ אין תמיכה של 61 ח"כים אז הכנסת מתפזרת, היא נועדה לגרום לכך שהכנסות יכהנו 4 שנים מלאות. אז בא שרון וניצל לאקונה בחוק, משום שאינו מסוגל למנות שרים, בשביל לנצל סקרים התומכים בו. אני חושב שהמצב הראוי הוא בו רה"מ יוכל לתפקד באופן מלא כל עוד לא הביעו בו אי אמון קונסטרוקטיבי, לרבות מינוי שרים. מטרת האי אמון הקונטרוקטיבי נועדה בדיוק למצב כזה בו יש 61 ח"כים שאינם תומכים ברה"מ אך הם אינם מגיעים ביניהם להסכמה על מחליף. החוק קבע שבמקרה כזה רה"מ צריך להמשיך לכהן.
 

ריאליסט

New member
שמועה?

נראה לי שזה יותר משמועה: http://news.msn.co.il/news/StatePoliticalMilitary/Political/200512/2005120315500.htm ואם אכן השמועה הזאת תהפוך לאמת-אז שינוי תקבל 0 (אפס) מנדטים בבחירות הבאות,כי אין אף מצביע "שינוי" ,שתמך בה כדי שתצטרף לקואליצית ימין קיצוני+חרדים! אז אולי "שינוי" תרוויח כמה חודשים,אבל לא תהיה לה שום זכות קיום מוסרית-ולכן מהלך כזה ישים אותה כמפלגה המושחתת ביותר מבחינה ציבורית,וכמו שטענתי קודם לכן-אפס מנדטים בבחירות שייתקימו-בכל מועד. אבל-כמו שאני שומע את לפיד וחלק מחבריו...לכו תדעו...(אולי חלק מחברי "שינוי" ידרשו שריון ברשימת הליכוד-ולגבי זנדברג שהיה כבר בליכוד-זה אינו שינוי כ"כ גדול...).
 

ATAF151

New member
אם שינוי תעשה זאת היא גמורה

אם שינוי תאפשר הקמת ממשלת מורדי הליכוד, היא לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות. הרי ברור שזה נגד רצון העם והדבר היחידי שיכול לצאת מזה הוא חיזוק כוחם של מפלגת מורדי הליכוד. במקום זה שינוי צריכים לחשוב על רעיונות מהפכניים איך לעצור את ההידרדרות שלהם, כי אם תהיה עוד נפילה בסקרים הם כבר יהיו על סף אחוז החסימה וזה יוביל לתגובת שרשרת של ירידה נוספת בכוחם.
 

ריאליסט

New member
טומי לפיד אומר עכשיו בראיון

לערוץ 2,שאם ביבי יבטיח שיעביר את ברית הזוגיות-שינוי תשקול לתמוך מבחוץ בממשלה של חרדים+ימין קיצוני+הליכוד. כלומר-מפלגה ליברלית-חילונית שטוענת שהיא תשמור על שלטון החוק-מוכנה לשקול תמיכה בממשלה הימנית,חרדית ובעלת כ"כ הרבה חכי"ם הנחקרים במשטרה-תמורת ברית הזוגיות... אולי שינוי צריכה לקרוא לעצמה "מפלגת ברית הזוגיות"? התוצאה תהיה אחת-שינוי תושפל כי אין (פשוט אין) בכנסת הנוכחית ובמצבה הנוכחי שום רוב להעברת "ברית הזוגיות" (אלאאם החרדים יתמכו בכך-וביאת המשיח קרובה מתמיכת החרדים בנישואין בין בני אותו המין). לכן היא תרד לאפס מנדטים גם אם הבחירות יתקיימו בנובמבר. בינתיים ממשלה של 55 חכי"ם תתפקד בצורה מאד מגוכחת.איך אגב שינוי תתמוך בתקציב שיהיו שותפות לו כל המפלגות החרדיות??? הרי בתקציב כזה המפלגות החרדיות יקבלו פי מליון יותר כספים מאשר בכל קואליציה אחרת... אז שינוי תתמוך בהעברת מליארדים לחרדים,תתמוך בהגדלת מספר ההתנחלויות (דרישה שתבוא מצד הימין הקיצוני) וזאת רק כדי להציל את עורה ולדחות את הבחירות ב-8 חודשים? לא תציל ולא בטיח.
 

ערב רב

New member
מה גורם לך לחשוב שביבי יקים ישובים?

בשבוע שעבר עורך מקור ראשון המקורב לביבי סיפר על שיחת רקע איתו בה ביבי הסביר שלהבדיל משרון שביצע גירוש חד צדדי ללא תמורה, ביבי אם ייבחר לראשות הממשלה יבצע גירוש חד צדדי נוסף בעומק יהודה ושומרון, אבל "בתמורה" "ישמור" על גושי ההתיישבות. כך שלדבר על ביבי ועל הקמת התנחלויות זה לא פחות פנטסיה מלדבר על חרדים וברית הזוגיות. הויכוח היחידי בין ביבי לשרון הוא על בקעת הירדן, אבל שניהם אינם מעלים בדעתם להקים יישובים חדשים ושניהם מסכימים על גירוש חד-צדדי (!) במידת הצורך של עשרות אלפי מתנחלים בעומק השטח. אני כמובן חושב שביבי קצת פחות גרוע משרון ופרץ בשביל המתנחלים, אבל נדמה לי שאם יובטח לשינוי חוק ברית הזוגיות המהלך הזה ייטיב עימה. יש כבר סקר של גיאוקרטוגרפיה מיום שישי שמעניק לשינוי 2 מנדטים, מה שאומר שהיא אולי לא תעבור את אחוז החסימה, כך שמצבה נעשה נואש.
 

ריאליסט

New member
זאת התגובה?

שיש שרשור? אני מדבר על מעשה השחיתות הציבורית החמור ביותר בעשרים השנים האחרונות,וכל מה שאתה אומר לי זה "יש שרשור לנושא"? אז אני ממש מתנצל על כך שלא שמתי לב לשרשור. רצוי שאתם בשינוי תתנצלו על יחסכם המשפיל לדמוקרטיה-כשרעיון כזה אפילו עולה לדיון במפלגתכם!
 

onlytrue

New member
ראליסט, טול קורה מבין עיניך ../images/Emo98.gif

כאשר קמה מפלגה ששמה על דגלה את הכלנתריזם( גניבת מנדטים ממפלגות אחרות), זו השחיתות בהתגלמותה. אך באמת, מה ניתן לצפות מראש ממשלה, שלא מתבייש לקיים שיג ושיח עם מנהיגי חבורות פשע, כמו אלפרון ושלומי עוז.
 

kgjghy

New member
לפיד מנסה להציל את מפלגתו המתאדה

וכמו טובע הוא נאחז בכל קש וירטואלי. כשמיכאל רצון מ'מורדי הליכוד' מבטיח ללפיד את 'ברית הזוגיות' תמורת תמיכה בממשלה וירטואלית של ביבי לפיד מתעורר לחיים. אולי יש נס באופק? אולי הרב כדורי יעזור עם איזה קמע? אבל ש"ס שופכת מים קרים על זחילתו של לפיד אל הימין והחרדים ואלי ישי אומר: הפור נפל, הולכים לבחירות. החרדים לא יניחו להזדמנות לראות במפלת לפיד לחמוק מידיהם. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3178899,00.html
 
תראו משהו מצחיק

בתמונה נראים לפיד ופורז , מגרדים בראשם בחוסר נחת באותו הזמן. מעניין על מה דובר שם ששניהם התגרדו בראש בחוסר נחת
 

סלוניק

New member
כנראה שגם הן רוצות לדחות הבחירות.

הליכוד ושינוי פוחדות מקריסה, וש"ס פוחדת מירידה בכוחה לטובת פרץ (שלא וודאי ע"פ הסקרים) שעשוי לחזק את הקריאות להחליף את ישי בדרעי. בכל אופן, הסיכוי שבממשלה שכזו שתוקם בלית ברירה מישהו יניף את דגל ברית הזוגיות ולא ידחה וידחה לאיזושהי וועדה נידחת שתסיים את עבודתה איפשהו בעשור הבא הוא נמוך מאוד. למפלגות החרדיות לא אכפת לבלף, וגם לשינוי לא. העיקר לדחות את הבחירות.
 
לש"ס אין אינטרס

עדיף לה לאבד שני מנדטים לפרץ, וששינוי תאבד חמישה לקדימה של שרון. לאגודה ודאי שאין אינטרס. הרי הסכמה לברית הזוגיות זה מבחינתם ויתור גדול. הם לא יעשו ויתור כזה במחירי סוף עונה. ולולא הסכמתם, כל התרגיל לא ייצא לפועל.
 

סלוניק

New member
כן, אבל הם יכולים להגיע להסכמה

שבשתיקה עם שינוי למריחת ברית הזוגיות עד נובמבר, ובמקביל לזכות לתקציבים מחדש.
 
ומה יקרה בנובמבר?

אם החוק לא יעבור - שינוי אכלה אותה בגדול. אם החוק יעבור, ועוד ממש לפני הבחירות - ש"ס תיפגע בקרב בוחריה. אתה באמת מאמין שש"ס תיתן ידע להעברת חוק כזה רגע לפני הבחירות? אז כיצד ניתן להגיע להסכמה כזו?
 
למעלה