שינוי בקואליציה

שינוי בקואליציה

קשה להאמין שבבחירות הבאות יהיה איזשהו מהפך וש"ס תקטין את מספר המנדטים שלה. אז מה, שוב נראה את שינוי יושבת באופוזיציה, או שהיא תוותר על עיקרון - "לא יושבים בממשלה עם ש"ס"?
 
כמו שכתבת בהודעה שלך על תקציב 2002

ש"ס עושה עושה ועושה. ומה שינוי עושה? יושבת באופוזיציה ושותה כוס קפה?
 

אנדרי ז

New member
נכון, ש"ס מאוד עסוקה בסחטנות

ישר מהכיסים שלנו כמובן. שינוי לעומת זאת עסוקה מאוד גם בהפצת המסר שלה לקראת הבחירות הקרבות והולכות, וגם בעשייה פרלמנטרית נמרצת. רק השבוע התפרסם דו"ח בנושא העשייה האקולוגית של חברי הכנסת, ושינוי הייתה הסיעה היחידה עם שני נציגים ברשימת המצטיינים. לעומת זאת שלושה ח"כים של ש"ס הרכיבו למעשה את כל רשימת הראויים לגנאי בתחום זה. כמו כן על-פי בדיקה שנעשתה לאחרונה התגלה שש"ס היא למעשה המפלגה שהגישה הכי מעט הצעות חוק שניתן להגדירן "חברתיות". ש"ס אכן עושה המון - למען המיגזר המצומצם שלה ולמען העמקת הפערים שעליהם היא חיה ושבלעדיהם היא תיעלם בפח האשפה של ההיסטוריה.
 
אם מהדברים שלי נשמע שאני

תומכת בש"ס (טפו טפו טפו!!!) אז אני מתנצלת... ש"ס דואגים רק לכיס של חברי הכנסת שלהם, אין לי שום ספק בכך!
 
מימזגזגגז פה, יא זיגי?

בעזרת השם ישמור על ממלכת אלי ישי שייבדל לחיים אכורים, ש"ס לא מגזגזת. תמיד אמרנו אצלנו קודם להחזיר עטרף לשנה, כמ שכשהיית ילד בעיראק האישה לא הייתה חצופה, והיה כבוד לרב. היום? יתברך השם בחיים ארוכים, כל טיבלשששרה מעז להרים יד על עטרה? תמיד אמרנו: לא לשריד, לא ללפיד, לא לשהיד ולא לאמיד, ואסור להגיד שבכל עצם וגיד, לא ימונה המרן לנגיד! אקיצקצ, לח שייגעצ קטן וחפש לך חיים חדשים בעמלקים.
 

אנדרי ז

New member
בבחירות הבאות

הסקרים מנבאים (נכון לעכשיו כמובן) עלייה גדולה בכוחה של שינוי וירידה בכוחה של ש"ס. אם העלייה תהיה מספיק חזקה זה ייתן לנו אפשרות להפוך ללשון מאזניים במקום הסחטנים החרדים, וזאת בעצם מטרתנו המיידית. שינוי לא תשב בממשלה שתחייב אותה להתפשר עם הסחיטה החרדית ולמעשה לקחת בה חלק. בשביל זה יש תמיד את מרצ.
 
תצחק תצחק,

אבל אתמול בעקבות הביקור של טומי לפיד, עשיתי בדיקה: הצעות החוק של שינוי מאז 99, לעומת הצעות החוק של מרצ מאז 99 (וכמה מהן התקבלו). מרצ פעלו עם הרבה יותר מרץ למען זכויות אזרח אדם ומיעוט, פעלו הרבה יותר למען נשים, למען הומואים ולסביות, למען נכים, ילדים וערבים. שינוי פעלו הרבה פחות.
 

אנדרי ז

New member
אני לא עשיתי את אותה בדיקה

ואני לא בטוח שבדקת את כל תחומי החקיקה, כדי לאתר גם כאלה שבהם שינוי יותר פעילה ממרצ. בכל מקרה אני גם מציע לא לשכוח שלשינוי יש פחות חברי כנסת מאשר למרצ, וגם את זה ראוי לקחת בחשבון.
 
אני לוקחת את זה בחשבון...

תראה, השיקול שלי כשאני מצביעה למפלגה שאני תומכת בה באופן כללי הוא בין השאר כמה מושבים יכולים להיות לה בכנסת. זה לא אומר שאני לא אתמוך במפלגות קטנות - אני דווקא תמכתי מאוד בשינוי בבחירות ב-99, כי ראיתי שמרצ לא עושים בעצם כלום. אבל מאוד התאכזבתי לראות שלא נעשה כאן בעצם שום שינוי.. (משחק מילים שכזה
). כניראה שמרצ ראו ששינוי נושפת בעורפם, והחליטו להתחיל לפעול כמו שצריך.
 
תוספת:

אולי במצב כזה אני אעדיף להצביע לרע במיעוטו: נכון, מרצ הצטרפה לקואליציה עם ש"ס ובזמנו זה מאוד לא מצא חן בעיני. נכון, יוסי שריד הוא שמוק אידיוט ואומר (וגם עושה) הרבה שטויות, אבל לפחות הם עושים משהו! יעל דיין פועלת כל הזמן למען זכויות של נשים ולמען הומואים ולסביות, וחברת הכנסת הערבייה (סליחה, שכחתי לרגע את שמה
) פועלת המון גם למען נשים וגם למען ערבים. חברי הכנסת של שינוי מקרטעים...
 

אנדרי ז

New member
מרצ לא רואים את התמונה הגדולה

אולי הם פועלים לטובת קהילת הגייז, אבל זה לא ממש יכול לעזור כל עוד הם משתפים פעולה עם ממשלות שיושבים בהם שרים חרדים שעושים כל מאמץ להתנכל לאותה קהילה. ובנושא יוסי שריד, עם כל הסימפטיה לדעתך עליו, עדיין הייתי מעדן קצת את השפה לטובת הרמה הנאותה של הפורום.
 
יש את מה שנקרא ה- Greater Good

למרץ יש אולי את הכח לעשות חוק קטן פה, רעיון קטן שם, תמיכה פה בקהילה ההומו-לסבית, וקצת עזרה שם, וזה טוב ויפה, אבל בתור מפלגה היא צריכה לדאוג לתווך הארוך. האם למרץ יש את הכח לחוקק נישואים אזרחיים? האם למרץ יש את הכח לחוקק כי נישואים בין בני זוג חד מיניים יוכרו כנישואים לכל דבר במדינת ישראל? האם מרץ יכולים לעזור למשפחות חד מיניות להיות מוכרות כמשפחות? כולנו יודעים שהתשובה לכל השאלות האלו ורבות אחרות היא לא. וכולנו גם יודעים למה - כי הם יושבים בממשלה חרדית!
 

סילבן

New member
וגם לא את הקטנה

פרט לעובדה שמרצ נוטה להזניח את המאבק בכפייה הדתית, מדיניות הביטחון שלה שונה לחלוטין משל ´שינוי´: ´שינוי´ פונה אל הציבור החילוני-ציוני הממוצע, בעוד ש-´מרצ´ פונה אל הציבור חילוני פוסט-ציוני עד אנטי-ציוני, אנשים שחיים מכח האינרציה של הציונות אך למעשה לא דוגלים באף אחד מערכיה.
 
מרץ פונים לכל אותם יפי נפש בשקל

שחושבים שהם המוסר העליון של העולם, עד שהם שוכחים לחפש את המקום שלהם עצמם, וזאת בדיוק הסיבה שרובם לא מתייחסים בכלל לכפיה חרדית.
 
ש"ס תקטין את מספר המנדטים שלה

לחצי אם לא לפחות מזה, תחשוב, אף אחד לא באמת רוצה את אלי ישי כראש ממשלה... אלה שהצביעו ב99 לש"ס כבר הבינו את הטעות הגדולה שעשו לאחר שראו שמה שמעניין את ש"ס זה רק לסחוט למען הסקטור שלה, סקטור אליו הם לא משתייכים...
 
אני לא חושבת שמצביעי ש"ס רואים

את מה שאני (אגב, אני בחורה) ואתה רואים. קודם כל, ש"ס מפעילה המון גנים ב"חינם" (על חשבון משלמי המיסים, מה שנקרא) לאוכלוסיות חלשות, ועושה עוד פעילויות למען מיעוטים ושכבות חלשות כדי לגרום להם לחשוב שהם פה בשבילם, ואלה רצים לקלפי ומשלשלים ש"ס.
 
למעלה