שינויים...

white owl

New member
שינויים...

יש לי אקווריום של כ- 35 ליטר, ג'בו. האוכלוסיה שלו הייתה 2 סקלארים, 3 טטרות אף אדום ופלקו. האקווריום אצלי במתכונת הזו פחות או יותר שנה וחצי, כל הדגים גדלו אצלי מאוד (מלבד הטטרות כמובן), ואתמול לצערי מת לי הסקלאר החביב עלי... אני חייבת להודות שאני לא משקיעה בו כמעט בכלל, לא מנקה מספיק וכנ"ל לגבי החלפות מים. החלטתי לעשות שינוי ומהר לטובת מי ששרד... התחלתי היום בניקיון ראשוני - זרקתי את הפחם, שטפתי את הספוג (בתוך כלי נקי שהעברתי אליו מים ממי האקווריום!). הוא היה מלא בבקטריות שכמעט הכפילו את גודלו של הספוג... לא ראו כלל את צבעו הלבן, כרגע הוא לבן עם מעט כתמים. שמתי קרמיקה חדשה ושטופה. החלפתי גם 5 ליטר ממי האקווריום במים מטופלים באקווטן. כמובן שאני רק התחלתי, אני צריכה להחליף עוד הרבה מים כדי להוריד את החומצתיות (אין לי מד ph אבל אני יודעת שמצב שם מזעזע לאור ההזנחה), אני צריכה גם להחליף את האבנים (יש לי צבועות וצבען החל לרדת, קניתי טבעיות וכבר שטפתי אותן) וכן אני צריכה לנקות כמות אדירה של כדי חרס קטנטנים שיש לי שם... שאלתי למומחים שביניכם, תהיה רלוונטית אמנם לעוד כחודש, כשהכל יהיה נקי, אבל אני אשאל בכל זאת. תקציר המצב: פרטים טכניים: 35 ליטר, פילטר, מחמם עם טרמוסטט וחמצן אוכלוסיה: סקלאר, פלקו גדול (14 ס"מ), 3 טטרות אף אדום אני רוצה לעשות שינוי באוכלוסיה. את הפלקו אני מתכוונת למסור (יש מי שייקח) כי הוא גדול מאוד ועושה יותר נזק מתועלת... האם הוספת טטרות מסוגים שונים אפשרית בהתחשב בעובדה שיש לי שם סקלאר? מאוד מתחשק לי להוסיף קרדינלים. האם הסקלאר לא יתקוף אותם? האם הם ישתלבו עם הטטרות שיש לי? אני יודעת שנאונים אסור לי להביא בגלל הסקלאר... אשמח לתגובות ועיצות
 
../images/Emo13.gif

כל מה שעשית טוב, חוץ מההחלפה של הקרמיקה. אם אפשר אז בדחיפות להחזיר את הקרמיקה הקודמת אם היא לא נשטפה כבר או משהו כזה. בכך שהחלפת את הקרמיקה בקרמיקה נקייה השמדת את מושבת הבקטריות באק', שהיא לב האק'. בנתיים על תוסיפי דגים. תשארי עם מה שיש, ואפילו צפי פגיעה. וחשוב חשוב לנסות להחזיר את הקרמיקה הקודמת אם לא נשטפה. ולעשות החלופת מים בשבוע שבועיים הקרובים.
 

white owl

New member
לא הייתה לי קרמיקה

הכנסתי עכשיו לראשונה קרמיקה לאקווריום. היה לי פחם באותו מקום, כמי-פיור ישן. זרקתי אותו ושמתי במקומו קרמיקה. לגבי החלפת המים, לא הבנתי, באיזו תדירות להחליף? אני מחליפה כל פעם 5 ליטר מתוך כ- 35. והכי חשוב: אפשר להוסיף קרדינלים? (אפילו בעוד חודש או חודשיים, אני שואלת באופן כללי!)
 
עשית טוב!

יש כאלה שיתקנו אותי, אבל אני אומר שכל עוד יש פילטר ביולוגי מתאים שפועל כראוי, החשיבות של החלופת מים שבועיות לא ממש גדולה. אבל מאחר ולך לא היה עד עכשיו פילטר ביולוגי, ומאחר שהבקטריות עוד לא התפתחו, תצטרכי בזמן הקרוב (שבוע שבועיים) לבצע רענוני מים כדי, למלא את מקומו של הפילטר הביולוגי. אז בנתיים תמשיכי בהחלפות שאת עושה. ותקפידי שהמים שמוכנסים לאק' עברו טיפול של אנטי כלור. לאחר כשבועיים - חודש, הייתי מפסיק עם ההחלופת מים, או לפחות מקטין את התדירות בצורה משמעותית, ושוקל הכנסה של כמה קרדילנים (אין הרבה מקום). *בקשר לאכלוס של סקלרים וטטרות, חלק אומרים שהם לא מסתדרים, אבל האמת היא שאם אין בעיות באק' לא צריכה להיות בעיה.
 

white owl

New member
לגבי האיכלוס, ולגבי הבקטריות

בקטריות יש לי בשפע - בספוג. האקווריום של ג'בו מגיע עם ספוג מלבני שעליו מתיישבות הבקטריות. הפחם מיותר, כך אמר לי ידיד טוב שמגדל בביתו כ- 10 אקווריומים, אז זרקתי אותו ובמקום הפנוי שמתי קרמיקה. איכלוס - הסקלאר שלי, השורד היחיד מבין שלושה, ותיק מאוד וכך גם הטטרות. הם גדלו יחד. (את הסקלארים קניתי 3 ב- 10, כדי שתבין מה היה הגודל שלהם...) העניין הוא שטטרות אף אדום הן מהירות מאוד ואילו הנאונים איטיים, בגלל זה נאונים אי אפשר להביא לאקווריום וטטרות אף אדום כן. בטבע סקלארים אוכלים נאונים! עד כמה הקרדינלים מהירים...? הסקלאר גדל בשנה פלוס שהוא אצלי ולקרדינלים הוא יצטרף להתרגל...
 

white owl

New member
מנצלשת

יש לי "אקווריום" נוסף, זה בעצם דלי מזכוכית שמיועד לקרח ובקבוק יין שגדל בו דג קרב יפיפה בשם ריצ'ארד. 1.5 ליטר, קוורץ טבעי (לא חוזרים על אותה טעות פעמיים) וצמח פלסטיק. מוזמנים לראות.
 

white owl

New member
הבחור חדש ../images/Emo13.gif

קניתי אותו באזור ראש השנה. הוא אוכל אוכל מיוחד לדגי קרב, לא יודעת איך קוראים לזה.. זה קרטון שעליו יש פלסטיק בולט ובתוכו גרגרים חומים זעירים. בגלל שגזרתי את הקרטון באופן חלקי לא מופיע שם החברה... הוא נראה מרוצה ואוכל אותו בשמחה... יש לי הסטוריה ארוכה עם גידול דגי קרב והזקן שביניהם חי אצלי 3 שנים, אחרי 3 שנים היה לי סדק בתחתית האקווריום שגרם לזה שהוא התפוצץ ולצערי מצאתי את הדג מת על הרצפה... "האקווריום" הזה מכוסה באופן שמשאיר חריץ לנשימה, כי בערך שעה אחרי שהבאתי אותו הוא קפץ... מצאתי אותו על הרצפה, למזלי ולמזלו הוא היה חי, החזרתי אותו וכיסיתי כדי שלא יחזור לו הרעיון הזה...
 

kimberli17

New member
אחלה דג!!!

רק חבל לי לראות אותו במיכל כזה קטן....אני בטוחה שהוא ישמח לעבור לאיזה 5 ליטר ככה...
 
תגובה.

נתחיל מזה, שסקלרים לא מגדלים באק' כזה קטן. ממליץ לך למסור את הסקלר וחובה למסור את הפלקו. במקום רצוי להביא עוד טטרה אף אדום, וטטרות אחרות. הדברים שראית על הספוג זה לא בקטריות, אלה חרא של דגים.. אם אין אין לך חומר שמוריד ph (כמו כבול (שבעיקר מרכך, אבל גם מוריד קצת את החומציות) או עלי אלון או גזעי עץ וכד') או מעלה ph (כמו טוף וכד'), הPh במים לא ישתנה לא משנה כמה זמן המים עמדו. וגם ההחלפות מים לא יעזרו להוריד את הph כל עוד את לא מתמשת במים מזוקקים או מי גשם וכד'. לא צריך כמה חודשים כדי לנקות את האק', פשוט תחליפי חצץ וזהו, לא צריך לעשות יותר כלום. למשך השבויים הקרובים תחליפי כל 3 ימים 5 ליטר מהמים. אחרי זה תוכלי להחליף 5 ליטר כל שבוע או שבועיים ואפילו יותר. את הכדי חרס לנקות רק בעזרת מים חמים!
 
למעלה