שינויים בקווים בתל אביב בעקבות עבודות הקו הסגול בבן יהודה וארלוזורוב

DanBus43Maalit72

Active member
יכול להיות טוב לקו 14 השינוי הזה הוא יתן חיבור מבבלי ליפו ולחניון הלוחמים בחולון
אני מאמין שיסעו בו יותר נוסעים כי הוא יחליף את קו 13
וגם מומלץ גם להחליף את המיניבוסים באוטובוסים
אי אפשר לשדרג את הצי בקו הזה לאוטובוסים. הקו עובר ברחובות קטנים כגון גרוזנברג, שינקין, בלפור ורחובות קטנים בשכונת בבלי.
 
אי אפשר לשדרג את הצי בקו הזה לאוטובוסים. הקו עובר ברחובות קטנים כגון גרוזנברג, שינקין, בלפור ורחובות קטנים בשכונת בבלי.
קו 14 לא עובר בשינקין ובבלפור ולא עבר משם אף פעם אתה מתבלבל בין קו 23 שעובר משם, אני גדלתי בשכונת בבלי וקו 14 קיים לפחות 40 שנה, לפי שהיה בכלל מיניבוס ומידיבוס, פעלו עליו אוטובוסים רגילים
 

DanBus43Maalit72

Active member
קו 14 לא עובר בשינקין ובבלפור ולא עבר משם אף פעם אתה מתבלבל בין קו 23 שעובר משם, אני גדלתי בשכונת בבלי וקו 14 קיים לפחות 40 שנה, לפי שהיה בכלל מיניבוס ומידיבוס, פעלו עליו אוטובוסים רגילים
|פנים|
טעות שלי.
קו 14 עובר ברחובות קטנים כגון גרוזנברג ובשכונת בבלי.
כיום אין לי מושג אם אפשר להעביר בתוך השכונה אוטובוס רגיל למרות שבכמעט כל רחוב במסלול הקיים טכנית אפשר.
 
קו 10 ו 13 אכן מתאחדים לפי מה שרשמת ושני הקווים במתכונתם הנוכחית למעשה מוחלפים על ידי שלושה קווים שונים.
קו 161 מחליף את קו 10 במקטע בלוך, שד' בן גוריון ובן יהודה.
קו 10 מחליף את קו 13 במקטעים הצפוניים(בן יהודה, רמת אביב) יחד עם הארכה לאזורי חן.
קו 14 שהשינוי עליו לא פורט יחליף את קו 13 ביפו. שינוי שלדעתי הוא לא כזה טוב עקב היות קו 14 כקו מקומי של שכונות מרכז ת"א ובבלי ולא חושב שקו שכזה צריך להיות ארוך ומסורבל מדי.
השינוי של קו 14 ללוחמים זה מוסיף לו עוד 20 דקות נסיעה מהכרמלית לחניון הלוחמים.
לדעתי זה לא כזה נורא, גם ככה הקו תוגבר בשעות היום כל 20 - 25 דקות אם אתה מפספס אותו אתה לא מחכה הרבה לאוטובוס הבא.
ויש גם שירות עד שעה 22:00 בלילה שזה טוב.
הקו כיום יכול לתת חיבור מבבלי בית חולים איכילוב, בתי המשפט, מרכז תל אביב, יפו, תל גיבורים ומשרד הרישוי בחולון
 

DanBus43Maalit72

Active member
אם אתמצת את השינויים המשמעותיים [שהם מעבר להתאמות במסלול לאור עבודות קו סגול בן יהודה/אופניים בדיזנגוף]-

1. קו 10+13 מתאחדים, וקו 10 מוארך לאזורי חן [161 מחפה על 10 בבן גוריון].
2. קו 239 משנה מספרו ל-8 ומוארך לאוניברסיטה - קשר חזק בין את"א לדיזנגוף.
3. קו 9 מוארך לקרית חינוך דרך לוי אשכול - קישור של רמת אביב החדשה לאיכילוב.
4. קו 72- סיום בסבידור
השינוי בקו 72 אני די מתנגד אלא אם כן ישכילו להפעיל את קו 129 בתדירות גבוהה יותר עד שעות מאוחרות בימי חול וגם במוצ"ש.
 

EHP12

Active member
השינוי בקו 72 אני די מתנגד אלא אם כן ישכילו להפעיל את קו 129 בתדירות גבוהה יותר עד שעות מאוחרות בימי חול וגם במוצ"ש.
התדירות מאוד גבוה בין רידינג לסנטר. גם אחרי השינויים הנוכחיים. לא נורא. לפחות יהיה קו מהיר מרכבת מרכז ושאול המלך לקינג ג'ורג' ואלנבי, ללא הסיבוב של כיכר רבין. מעניין אם יהיה שינוי בתדירות של 10, 8 החדש 9 ו-72 לאור השינויים.
 

yairp4

Active member
אני מקווה שנת״ע לפחות תעבוד בקצב סביר בבן יהודה, לאור ההפרעות המשמעותיות שהעבודות האלה יגרמו. אם לשפוט לפי קצב העבודות בארלוזורוב הם יסיימו רק את אינפרא 1 ב2027.
וכל זה עוד לפני תחילת העבודות באלנבי. יהיה מעניין.

ועוד משהו, למה בעצם מעבירים את כל הקווים לכיוון צפון לריינס, האם מתוכננות עבודות כלשהן גם בדיזנגוף? אני יודע שהעירייה מתכננת לסלול שם שביל אופניים השנה אבל הנחתי שזה יהיה על חשבון הנתיב לרכב פרטי.
 
נערך לאחרונה ב:

Bus Nerd

Active member
אני מקווה שנת״ע לפחות תעבוד בקצב סביר בבן יהודה, לאור ההפרעות המשמעותיות שהעבודות האלה יגרמו. אם לשפוט לפי קצב העבודות בארלוזורוב הם יסיימו רק את אינפרא 1 ב2027.
וכל זה עוד לפני תחילת העבודות באלנבי. יהיה מעניין.

ועוד משהו, למה בעצם מעבירים את כל הקווים לכיוון צפון לריינס, האם מתוכננות עבודות כלשהן גם בדיזנגוף? אני יודע שהעירייה מתכננת לסלול שם שביל אופניים השנה אבל הנחתי שזה יהיה על חשבון הנתיב לרכב פרטי.
לפי מיטל להבי ההסטה לריינס זה בשביל סלילת שביל האופניים בדיזנגוף, והיא רק לחצי שנה.
כנראה קשה להם גם להעביר אוטובוסים וגם לסלול שביל אופניים עם תחנות אוטובוס בטוחות כשהאוטובוסים והנוסעים עדיין משתמשים ברחוב. בסיום העבודות הקווים אמורים לחזור לדיזנגוף.
 

bengb

Member
אני לא רוצה לדמיין מה יקרה כשיתחילו העבודות גם באלנבי. זה לא יקרה רק אחרי בן יהודה אלא במקביל. וזה יהיה קשה מנשוא.
אמרו "קשה עכשיו והקלה אח"כ", אבל לא אמרו כמה קשה...
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא רוצה לדמיין מה יקרה כשיתחילו העבודות גם באלנבי. זה לא יקרה רק אחרי בן יהודה אלא במקביל. וזה יהיה קשה מנשוא.
אמרו "קשה עכשיו והקלה אח"כ", אבל לא אמרו כמה קשה...

זו לצערי הסיבה שבגללה לא אבוא לבקר בתל אביב עם השלמת הקו האדום. נראה לי שיהיה כאוס תחבורתי מתמשך עד השלמת הקו הסגול.
 

DanBus43Maalit72

Active member
קו 141 שפעל מבת ים לעתידים עד לפני כשנה שנתיים סוג של חוזר לחיים בדמות שינוי בקו 240 אשר יסע על נתיבי איילון ממחלף דב הוז ללא תחנות ביניים עד מחלף חיל השריון.

השינוי הנ"ל יחד עם השינוי בקו 9 בתכלס יהפכו את קו 26 לדי מיותר. קו 240 עושה את המסלול שלו עד איזור המסגר וגשר קלקא וקו 9 עושה מסלול דומה מקריית החינוך עד המסגר/יצחק שדה פרט לסיבוב באיכילוב. אפשרי להוסיף לקו 9 שינוי נוסף ולהכניס אותו ליהודה בורלא ואז קו 26 יהפוך לכמעט מיותר לגמרי.

הקישור מהשכונות המזרחיות בבת ים לאבן גבירול עדיין קו 26 הוא היחיד שעושה אותו אך צריך שינוי במסלול בתוך ת"א או בת ים על מנת שהמשך הפעלת הקו תהיה מוצדקת. כי בתכלס תחבורת מעברים בשילוב של קווים 40/42/240 + 74/89/174/189/289 אפשרית.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
השינוי בסוף השבוע הקרוב, ניתן כעת לבדוק מפות מסלולים ולוחות זמנים באפליקציות השונות המתממשקות ל-GTFS
 

DanBus43Maalit72

Active member
השינוי בקו 240 מעולה מבחינתי .זו למעשה החזרת קו 141 כקוו בתדירות גבוהה
אך השינויים בקו 240 וקו 9 הופכים את קו 26 של מטרופולין לדי מיותר. אמנם קו 26 הוא היחיד שמקשר את מזרח בת ים לאבן גבירול אך שני קווים שציינתי חופפים לו במסלול.
קו 240 יבצע את המסלול שלו ללא הכניסה לוולפסון וצומת חולון מתחנת המוצא בבת ים ועד רח' יצחק שדה וקו 9 עושה מסלול דומה מקריית חינוך ועד המסגר למעט הסיבוב בבי"ח איכילוב ובתי המשפט.
שינוי אפשרי בקו 9 הוא להכניס את הקו לתוך רח' יהודה בורלא וככה הקו יכול להחליף כמעט לחלוטין את קו 26 במקטע בשכונות עבר הירקון.
 
טמטום שביטלו את קו 13
הוא היה קו טוב עם ביקוש אפילו היה עמוס בשעות העומס
גם היה נותן משכונת נווה אביבים (יהודה הנשיא) חיבור מהיר למרכז העיר תל אביב
עכשיו נשאר קו 12 שעובר פעם 30 - 20 דקות בתוך נווה אביבים עדיף שקו 10 יעבור דרך אופנהיימר ויהודה הנשיא מה שהיה קו 13 עושה בזמנו במקום שהוא יעבור בטאגור
האם לקו 14 יש יותר נוסעים מאז שהוא התארך לחניון הלוחמים?
 

EHP12

Active member
טמטום שביטלו את קו 13
הוא היה קו טוב עם ביקוש אפילו היה עמוס בשעות העומס
גם היה נותן משכונת נווה אביבים (יהודה הנשיא) חיבור מהיר למרכז העיר תל אביב
עכשיו נשאר קו 12 שעובר פעם 30 - 20 דקות בתוך נווה אביבים עדיף שקו 10 יעבור דרך אופנהיימר ויהודה הנשיא מה שהיה קו 13 עושה בזמנו במקום שהוא יעבור בטאגור
האם לקו 14 יש יותר נוסעים מאז שהוא התארך לחניון הלוחמים?
לטעמי קו 10 טוב בהרבה מקו 13. עדיף המעבר בטאגור דרך העיקוף שעשה מנווה אביבים. מיהודה הנשיא לא בעיה ללכת לטאגור, ומאופנהיימר אפשר ללכת הליכה קצרה לרמת אביב ג'. אני חושב שיש מקום להכניס לטאגור את 24, 171 ו-7. כי לשכונה הזאת אין תח"צ מספקת. ובמקום זאת את 10 שייסע לאורך כל חיים לבנון.

לגבי קו 13 הוא היה מלא כי הוא מילא קישור שהיה חסר עשרות שנים בין ציר בן יהודה לאוניברסיטת תל אביב, היום יש לך גם את 8 וגם את 10 שימלאו את הקישור הזה.
 
למעלה