שינויים בקווים בתל אביב בעקבות עבודות הקו הסגול בבן יהודה וארלוזורוב

Ccyclist

Active member
מתוך הפייסבוק של מיטל להבי: https://drive.google.com/file/d/1AO9LKP348D4OsP_iLBEaNzZjek39gHmp/view

אמור לעלות בקרוב גם באתר המידע של הרשות הארצית לתח"צ.

צפה בקובץ המצורף 11476

מערכת מאד מבלבלת, בעיקר בגלל השימוש הרב ברחובות שונים לכיוונים מנוגדים. יש גם אלמנט של אי רציפות בצירים (שממשיכים בקווים שונים - נסו להגיע מת"א מרכז לים) שמקשה על מי שבא לעיר מבחוץ ולא מכיר את המערכת.

לגבי העיצוב - איך אפשר להעלים את השלום ועזריאלי אני לא יודע, והשימוש בצבע אחד עבור מספר קווים ללא קשר מספרי מאד מבלבל.

המפה היא השלב הראשון של תהליך שיקח 5 שנים במקרה הטוב אז אני מקווה שישכילו לשפר את המערכת החלופית ואת אופן ייצוגה בתקופת העבודות של הקו הסגול.

מעניין מה התיכנון לטווח הארוך בנוגע למסוף כרמלית שרבים מקוויו נוסעים וודאי דרך אלנבי ובן יהודה. אם קווים אלו אמורים להזין את הקו הסגול אז אולי מוטב שיוקם קו סגול מקדים (בדומה לקווים המקדימים של האדום והירוק) כדי לעבור לצורת תיפעול עתידית כבר עכשיו במקום שיהיה "אגריפס" תל אביבי בתקופת העבודות.
 

Ccyclist

Active member
מתוך הפייסבוק של מיטל להבי: https://drive.google.com/file/d/1AO9LKP348D4OsP_iLBEaNzZjek39gHmp/view

אמור לעלות בקרוב גם באתר המידע של הרשות הארצית לתח"צ.

צפה בקובץ המצורף 11476

במערכת יש הרבה שימוש ברחובות מקבילים לכיוונים שונים, חסרון גדול לנוסעים מזדמנים כי תחנת החזור שונה מהותית מתחנת ההלוך.

במערכת הלונדונית היתה כבר מעידן ליווינגסטון מגמה של שבירת מערכות כבישים סיבוביות וסלילת נת"צים בניגוד לכיוון התנועה של צירים חד כיווניים במקומות שהדבר אפשרי. כמובן שיש עדיין מקומות שהתיכנון של מהנדסי התנועה משנות השישים עדיין שורד, אבל באופן כללי הדיסאוריינטציה של שיטת הצירים המקבילים נחשבת לגורם שפוגע בשימושיות של האוטובוסים באזורים אלו.

לדעתי אפשר להפוך נתיב אחד משלושת הנתיבים בהרברט סמואל לנת"צ נגדי ולקבל אפקט של תחנות מקבילות ב 5 השנים הבאות. אוטובוסים שיסעו צפונה ממילא יעצרו במדרכה המזרחית אז שביל האופניים לא יסבול מתוספת תחנות דרומה מעבר למה שקיים כבר במדרכה המערבית.

יש בעיה דומה בארלוזרוב וז'בוטינסקי וכן בדיזינגוף -ריינס.
 

yairp4

Member
במערכת יש הרבה שימוש ברחובות מקבילים לכיוונים שונים, חסרון גדול לנוסעים מזדמנים כי תחנת החזור שונה מהותית מתחנת ההלוך.

במערכת הלונדונית היתה כבר מעידן ליווינגסטון מגמה של שבירת מערכות כבישים סיבוביות וסלילת נת"צים בניגוד לכיוון התנועה של צירים חד כיווניים במקומות שהדבר אפשרי. כמובן שיש עדיין מקומות שהתיכנון של מהנדסי התנועה משנות השישים עדיין שורד, אבל באופן כללי הדיסאוריינטציה של שיטת הצירים המקבילים נחשבת לגורם שפוגע בשימושיות של האוטובוסים באזורים אלו.

לדעתי אפשר להפוך נתיב אחד משלושת הנתיבים בהרברט סמואל לנת"צ נגדי ולקבל אפקט של תחנות מקבילות ב 5 השנים הבאות. אוטובוסים שיסעו צפונה ממילא יעצרו במדרכה המזרחית אז שביל האופניים לא יסבול מתוספת תחנות דרומה מעבר למה שקיים כבר במדרכה המערבית.

יש בעיה דומה בארלוזרוב וז'בוטינסקי וכן בדיזינגוף -ריינס.
כבר אין שלושה נתיבים בכל הרברט סמואל, הנתיב הימני הופקע לטובת אנטי מפרצים לתחנות אוטובוס של הקווים שיעברו לשם לכיוון דרום (כדי שהנוסעים לא ירדו ישר לשביל האופניים). אני כן חושב שאפשר היה להפוך את הכיוון של דרך השירות של המלונות ולהעביר שם אוטובוסים. זה לא שיש שם תנועה משמעותית ורחוב הירקון מאוד צר ובעייתי ממילא.
לגבי דיזנגוף - ריינס, כמו שהגיבו לי מדובר על שינוי זמני ואז הסימטריה תחזור. ארלוזורב - ז׳בוטינסקי כרגע מחוייב מציאות בגלל העבודות בארלוזורוב שלא יאפשרו שם תנועה דו סיטרית. אולי אפשר היה להעביר יותר קווים בשני הכיוונים לבן גוריון, אבל הוא גם עמוס וצפוף ממילא.
 

EHP12

Member
במערכת יש הרבה שימוש ברחובות מקבילים לכיוונים שונים, חסרון גדול לנוסעים מזדמנים כי תחנת החזור שונה מהותית מתחנת ההלוך.

במערכת הלונדונית היתה כבר מעידן ליווינגסטון מגמה של שבירת מערכות כבישים סיבוביות וסלילת נת"צים בניגוד לכיוון התנועה של צירים חד כיווניים במקומות שהדבר אפשרי. כמובן שיש עדיין מקומות שהתיכנון של מהנדסי התנועה משנות השישים עדיין שורד, אבל באופן כללי הדיסאוריינטציה של שיטת הצירים המקבילים נחשבת לגורם שפוגע בשימושיות של האוטובוסים באזורים אלו.

לדעתי אפשר להפוך נתיב אחד משלושת הנתיבים בהרברט סמואל לנת"צ נגדי ולקבל אפקט של תחנות מקבילות ב 5 השנים הבאות. אוטובוסים שיסעו צפונה ממילא יעצרו במדרכה המזרחית אז שביל האופניים לא יסבול מתוספת תחנות דרומה מעבר למה שקיים כבר במדרכה המערבית.

יש בעיה דומה בארלוזרוב וז'בוטינסקי וכן בדיזינגוף -ריינס.
אם הרחוב הוא חד סטרי, לא בעיה לנוסע מזדמן להבין שהתחנות לכיוון השני תהיינה ברחוב המקביל. הרברט סמואל והירקון צמודים למדי. כך שלא בעיה להבין גם אם אתה מזדמן שהקווים לכיוון צפון יעברו לירקון. לא יודע אם נתקלת פה במפות של מערכת האוטובוסים בגוש דן משנים עברו, שגם אם השינויים הנובעים מכורח המציאות, זה לא מקביל לא-סימטריות שהייתה בקווים רבים בגוש דן בשנות השבעים למשל.
 

Ccyclist

Active member
אם הרחוב הוא חד סטרי, לא בעיה לנוסע מזדמן להבין שהתחנות לכיוון השני תהיינה ברחוב המקביל. הרברט סמואל והירקון צמודים למדי. כך שלא בעיה להבין גם אם אתה מזדמן שהקווים לכיוון צפון יעברו לירקון. לא יודע אם נתקלת פה במפות של מערכת האוטובוסים בגוש דן משנים עברו, שגם אם השינויים הנובעים מכורח המציאות, זה לא מקביל לא-סימטריות שהייתה בקווים רבים בגוש דן בשנות השבעים למשל.
"קו הבית" התל אביבי שלי משנות השמונים והלאה היה קו 4 אז אישית אני לא מכיר את המערכות הסיבוביות הוותיקות. אני מניח שמהרברט סמואל אי אפשר לטעות ולחפש אוטובוסים מערבית לרחוב 🌊🌊🌊 אבל צריך שילוט בולט לנוסעים יורדים כדי להסביר להם שהתחנה המקבילה היא ברחוב הירקון דווקא.

מדובר במערכת לחמשת השנים הבאות אז העובדה שכרגע כמות הנוסעים המזדמנים נמוכה היא הזדמנות לשפר.
 

asifpz1

New member
אם אתמצת את השינויים המשמעותיים [שהם מעבר להתאמות במסלול לאור עבודות קו סגול בן יהודה/אופניים בדיזנגוף]-

1. קו 10+13 מתאחדים, וקו 10 מוארך לאזורי חן [161 מחפה על 10 בבן גוריון].
2. קו 239 משנה מספרו ל-8 ומוארך לאוניברסיטה - קשר חזק בין את"א לדיזנגוף.
3. קו 9 מוארך לקרית חינוך דרך לוי אשכול - קישור של רמת אביב החדשה לאיכילוב.
4. קו 72- סיום בסבידור
 
אם אתמצת את השינויים המשמעותיים [שהם מעבר להתאמות במסלול לאור עבודות קו סגול בן יהודה/אופניים בדיזנגוף]-

1. קו 10+13 מתאחדים, וקו 10 מוארך לאזורי חן [161 מחפה על 10 בבן גוריון].
2. קו 239 משנה מספרו ל-8 ומוארך לאוניברסיטה - קשר חזק בין את"א לדיזנגוף.
3. קו 9 מוארך לקרית חינוך דרך לוי אשכול - קישור של רמת אביב החדשה לאיכילוב.
4. קו 72- סיום בסבידור
קו 10 ו 13 אכן מתאחדים לפי מה שרשמת ושני הקווים במתכונתם הנוכחית למעשה מוחלפים על ידי שלושה קווים שונים.
קו 161 מחליף את קו 10 במקטע בלוך, שד' בן גוריון ובן יהודה.
קו 10 מחליף את קו 13 במקטעים הצפוניים(בן יהודה, רמת אביב) יחד עם הארכה לאזורי חן.
קו 14 שהשינוי עליו לא פורט יחליף את קו 13 ביפו. שינוי שלדעתי הוא לא כזה טוב עקב היות קו 14 כקו מקומי של שכונות מרכז ת"א ובבלי ולא חושב שקו שכזה צריך להיות ארוך ומסורבל מדי.
 

yuvalhai30

New member
קו 10 ו 13 אכן מתאחדים לפי מה שרשמת ושני הקווים במתכונתם הנוכחית למעשה מוחלפים על ידי שלושה קווים שונים.
קו 161 מחליף את קו 10 במקטע בלוך, שד' בן גוריון ובן יהודה.
קו 10 מחליף את קו 13 במקטעים הצפוניים(בן יהודה, רמת אביב) יחד עם הארכה לאזורי חן.
קו 14 שהשינוי עליו לא פורט יחליף את קו 13 ביפו. שינוי שלדעתי הוא לא כזה טוב עקב היות קו 14 כקו מקומי של שכונות מרכז ת"א ובבלי ולא חושב שקו שכזה צריך להיות ארוך ומסורבל מדי.
יכול להיות טוב לקו 14 השינוי הזה הוא יתן חיבור מבבלי ליפו ולחניון הלוחמים בחולון
אני מאמין שיסעו בו יותר נוסעים כי הוא יחליף את קו 13
וגם מומלץ גם להחליף את המיניבוסים באוטובוסים
 

Ccyclist

Active member
יכול להיות טוב לקו 14 השינוי הזה הוא יתן חיבור מבבלי ליפו ולחניון הלוחמים בחולון
אני מאמין שיסעו בו יותר נוסעים כי הוא יחליף את קו 13
וגם מומלץ גם להחליף את המיניבוסים באוטובוסים

עדיין יש קווי מיניבוסים במרכז תל אביב ? היה עידן שחולדאי נלחם במפרקיות ורצה להחליף אותן במיניבוסים כי הוא לא הבין את ההבדל בין 15 נוסעים ו 100.
 

Bus Nerd

Active member
עדיין יש קווי מיניבוסים במרכז תל אביב ? היה עידן שחולדאי נלחם במפרקיות ורצה להחליף אותן במיניבוסים כי הוא לא הבין את ההבדל בין 15 נוסעים ו 100.
במרכז העיר? לא ראיתי מיניבוס כבר שנים. אולי יש איזה אחד שהוא סיבובי לגבעתיים (שכחתי את מספרו).
מעבר לירקון יש כמה קווים שמופעלים במיניבוסים או מידיבוסים, למשל 12 של מטרופולין.
במרכז העיר רוב הקווים עם אוטובוסים עירוניים רגילים והעמוסים מביניהם עם מפרקיות. התקופה של "אנטי מפרקיות" עברה מזמן.
 

bengb

New member
במרכז העיר? לא ראיתי מיניבוס כבר שנים. אולי יש איזה אחד שהוא סיבובי לגבעתיים (שכחתי את מספרו).
מעבר לירקון יש כמה קווים שמופעלים במיניבוסים או מידיבוסים, למשל 12 של מטרופולין.
במרכז העיר רוב הקווים עם אוטובוסים עירוניים רגילים והעמוסים מביניהם עם מפרקיות. התקופה של "אנטי מפרקיות" עברה מזמן.
ברור שיש מיניבוסים במרכז העיר. קו 5, קו 4.
 

EHP12

Member
במרכז העיר? לא ראיתי מיניבוס כבר שנים. אולי יש איזה אחד שהוא סיבובי לגבעתיים (שכחתי את מספרו).
מעבר לירקון יש כמה קווים שמופעלים במיניבוסים או מידיבוסים, למשל 12 של מטרופולין.
במרכז העיר רוב הקווים עם אוטובוסים עירוניים רגילים והעמוסים מביניהם עם מפרקיות. התקופה של "אנטי מפרקיות" עברה מזמן.
בטח שיש. 14 ו-23 פועלים במיניבוסים
 

EHP12

Member
במרכז העיר? לא ראיתי מיניבוס כבר שנים. אולי יש איזה אחד שהוא סיבובי לגבעתיים (שכחתי את מספרו).
מעבר לירקון יש כמה קווים שמופעלים במיניבוסים או מידיבוסים, למשל 12 של מטרופולין.
במרכז העיר רוב הקווים עם אוטובוסים עירוניים רגילים והעמוסים מביניהם עם מפרקיות. התקופה של "אנטי מפרקיות" עברה מזמן.
סיכום השינויים: (לא כולל שינויים קוסמטיים כתוצאה מהחסימות)

קו 4:

מאלנבי ועד ז'בוטינסקי ייסע דרך רחוב הירקון ולא דרך בן יהודה. בכיוון ההפוך מארלוזורוב ועד אלנבי ייסע דרך הרברט סמואל במקום דרך בן יהודה.

קו 104: יקוצר לכרמלית במקום להמשיך דרך בן יהודה.

קו 239: ישנה את מספרו ל-8 ויחלו בו השינויים הבאים: (קו 8 הקיים יוחלף ל-80)

ימשיך מרידינג לאוניברסיטת תל אביב דרך ש"י עגנון, לוי אשכול ואיינשטיין.

קו 9:

ימשיך מהקסטל לקריית החינוך במסלול דומה לזה של קו 26.

קו 10:

שינוי מסלול משמעותי.

מרחוב הכובשים במקום לפנות ימינה, יפנה שמאלה, ימשיך ברחוב הירקון עד ז'בוטינסיקי, משם לרחוב בן יהודה, משם ימשיך בדומה לקו 13 שיתבטל, אך במקום לסיים בקלצ'קין ייסע דרך קקל עד למסוף אזורי חן.

קו 14:

במקום לסיים בכרמלית, יוארך למסוף במשרד הרישוי בדומה למקטע הנוכחי של קו 13 מכרמלית ליפו.

קו 41:

חוזר לחיים במסלול חדש קו מתל השומר (הן בסיס והן הבית חולים) ליפו דרך ציר חיים בר לב וקיבוץ גלויות.

קו 44:

ייכנס לנווה שרת

קווים 62 ו-115.

ייסעו דרך הירקון מרידינג ועד גורדון ופרישמן בהתאמה.

קו 161:

יחליף איכשהו את קו 10 במקטע רכבת מרכז- כרמלית. עם נסיעה דרך הים. במקום דרך בן יהודה.

קווים 66 ו-90:

ייסע דרך הירקון וז'בוטינסקי במקום דרך בן יהודה וארלוזורוב.

קו 256:

יקוצר לרכבת מרכז. ייסע לשם דרך יצחק שדה וציר בגין המסגר.

קו 72:

שינוי משמעותי בחלקו הצפוני. מהסנטר ייסע לרכבת מרכז, דרך הנביאים ושאול המלך.

קו 279:
ישנה את מספרו ל-11
 
סיכום השינויים: (לא כולל שינויים קוסמטיים כתוצאה מהחסימות)

קו 4:

מאלנבי ועד ז'בוטינסקי ייסע דרך רחוב הירקון ולא דרך בן יהודה. בכיוון ההפוך מארלוזורוב ועד אלנבי ייסע דרך הרברט סמואל במקום דרך בן יהודה.

קו 104: יקוצר לכרמלית במקום להמשיך דרך בן יהודה.

קו 239: ישנה את מספרו ל-8 ויחלו בו השינויים הבאים: (קו 8 הקיים יוחלף ל-80)

ימשיך מרידינג לאוניברסיטת תל אביב דרך ש"י עגנון, לוי אשכול ואיינשטיין.

קו 9:

ימשיך מהקסטל לקריית החינוך במסלול דומה לזה של קו 26.

קו 10:

שינוי מסלול משמעותי.

מרחוב הכובשים במקום לפנות ימינה, יפנה שמאלה, ימשיך ברחוב הירקון עד ז'בוטינסיקי, משם לרחוב בן יהודה, משם ימשיך בדומה לקו 13 שיתבטל, אך במקום לסיים בקלצ'קין ייסע דרך קקל עד למסוף אזורי חן.

קו 14:

במקום לסיים בכרמלית, יוארך למסוף במשרד הרישוי בדומה למקטע הנוכחי של קו 13 מכרמלית ליפו.

קו 41:

חוזר לחיים במסלול חדש קו מתל השומר (הן בסיס והן הבית חולים) ליפו דרך ציר חיים בר לב וקיבוץ גלויות.

קו 44:

ייכנס לנווה שרת

קווים 62 ו-115.

ייסעו דרך הירקון מרידינג ועד גורדון ופרישמן בהתאמה.

קו 161:

יחליף איכשהו את קו 10 במקטע רכבת מרכז- כרמלית. עם נסיעה דרך הים. במקום דרך בן יהודה.

קווים 66 ו-90:

ייסע דרך הירקון וז'בוטינסקי במקום דרך בן יהודה וארלוזורוב.

קו 256:

יקוצר לרכבת מרכז. ייסע לשם דרך יצחק שדה וציר בגין המסגר.

קו 72:

שינוי משמעותי בחלקו הצפוני. מהסנטר ייסע לרכבת מרכז, דרך הנביאים ושאול המלך.

קו 279:
ישנה את מספרו ל-11
הקישור מיפו לתל השומר נדרש .
אבל נראה שקיים קיצוץ ניכר באזור דיזינגוף - בן יהודה.
 

EHP12

Member
הקישור מיפו לתל השומר נדרש .
אבל נראה שקיים קיצוץ ניכר באזור דיזינגוף - בן יהודה.
גם התדירות מאוד גבוהה לקו כזה. יפעל לאורך כל היום (אוטובוס אחרון באזור 23:00) 6 ימים בשבוע בתדירות של כל 15 20 דקות. מבט על המסלול מראה שיש לו פוטנציאל להיות מלא ממסובים לשיבא ולתל השומר. בגלל שבכיוון צפון לא ייכנס למסוף אלוף שדה, וגם כקו הנוסע ממסוף קציר ללשכת הגיוס. באמת עד אז מי שהיה צריך להגיע מיפו לתל השומר, היה צריך לנסוע עד לאלנבי ומשם להחליף ל-104.
 

yuvalhai30

New member
עדיין יש קווי מיניבוסים במרכז תל אביב ? היה עידן שחולדאי נלחם במפרקיות ורצה להחליף אותן במיניבוסים כי הוא לא הבין את ההבדל בין 15 נוסעים ו 100.
קו 23 של דן פועל עם מיניבוסים כי הוא נכנס לרחובות קטנים (שיינקין, בלפור)
 
עדיין יש קווי מיניבוסים במרכז תל אביב ? היה עידן שחולדאי נלחם במפרקיות ורצה להחליף אותן במיניבוסים כי הוא לא הבין את ההבדל בין 15 נוסעים ו 100.
תקופת ה "אנטי מפרקיות" הייתה עקב ישראל גודוביץ בזמן כהונתו כמהנדס העיר. גודוביץ' עזב את עיריית ת"א בסביבות 2014 וכך תקופת ה "אנטי מפרקיות" הסתיימה.
 
למעלה