שינויים בעקבות הפעלת המטרונית בחיפה

מצב
הנושא נעול.

Holy Falafel

New member
נוסעת בכיכר פריז

תמונות מנסיעות המבחן של המטרונית
יצא לי במקרה להיות במקום הנכון ובזמן הנכון
נוסעת בכיכר פריז
 
יש משהו "גאוני" בתכנון הזה של רחוב צר ביותר

יש משהו "גאוני" בתכנון הזה של רחוב צר ביותר
חד-סיטרי שבנתיב הימני שלו נוסעים אוטובוסים רבי-קיבולת שבקצהו פונים שמאלה, ובנתיב השמאלי שלו (נתיב החניה) חונים רכבים פרטיים שבקצה הרחוב יכולים לפנות רק ימינה.
חבל שלא צילמת את המטרונית על רקע אחד הרמזורים המגוחכים ביותר בישראל.

בכל מקרה, תודה על התמונות.
 
אכן רמזור מגוחך ביותר. פרסמתי פעם תמונה שלו

יש משהו "גאוני" בתכנון הזה של רחוב צר ביותר
חד-סיטרי שבנתיב הימני שלו נוסעים אוטובוסים רבי-קיבולת שבקצהו פונים שמאלה, ובנתיב השמאלי שלו (נתיב החניה) חונים רכבים פרטיים שבקצה הרחוב יכולים לפנות רק ימינה.
חבל שלא צילמת את המטרונית על רקע אחד הרמזורים המגוחכים ביותר בישראל.

בכל מקרה, תודה על התמונות.
אכן רמזור מגוחך ביותר. פרסמתי פעם תמונה שלו
אבל היא לא זמינה לי כרגע במחשב.
 

asmopil

New member
חבל שהתיקוף נעשה מחוץ לאוטובוס

שינויים בעקבות הפעלת המטרונית בחיפה
חבל שהתיקוף נעשה מחוץ לאוטובוס
אני באמת לא מבין מה עבר בראש למי שהגה את הרעיון של תיקוף הכרטיסים מחוץ למטרונית, ואני מוצא שתי בעיות עיקריות:
א. סכנת השחתה של מכשיר התיקוף, הוא קטן ומועד לפורענות (להבדיל ממכונת מכירת הכרטיסים הגדולה).
ב. ככלות הכל אנו ישראלים שרוצים לנצל את 90 הדקות שלנו, וכולם ינסו לתקף את הכרטיס בדיוק כאשר האוטובוס יגיע.
הנהגים הם ינסו אולי לברוח מהתחנה, אבל יהיו נוסעים אחרים שיחסמו את דרכם או נוסע שימנע סגירת דלתות והמשך תנועה וכו'. בלאגן.
ואני עוד לא דיברתי בכלל על שעות הערב והלילה שהאוטובוס יגיע אחת לעשרים דקות,
ואני לא רואה מישהו שרוצה להפסיד את האוטובוס שלו בגלל תיקוף. מה הבעיה להכניס את מכשירי התיקוף אל האוטובוס?!
ככה זה שמי שמי שמתכנן את המערכת לא נסע באוטובוס עשר-עשרים שנה לפחות.

ולא, אין שום סיכוי שתהיה לנו מטרונית כל שלוש דקות, גם בי-ם יש אחת לעשר דקות (ובלילה לפחות כל 15 דקות).
 

amit1270

New member
אין שום סיבה שהתדירות לא תהיה כל 3 דקות

חבל שהתיקוף נעשה מחוץ לאוטובוס
אני באמת לא מבין מה עבר בראש למי שהגה את הרעיון של תיקוף הכרטיסים מחוץ למטרונית, ואני מוצא שתי בעיות עיקריות:
א. סכנת השחתה של מכשיר התיקוף, הוא קטן ומועד לפורענות (להבדיל ממכונת מכירת הכרטיסים הגדולה).
ב. ככלות הכל אנו ישראלים שרוצים לנצל את 90 הדקות שלנו, וכולם ינסו לתקף את הכרטיס בדיוק כאשר האוטובוס יגיע.
הנהגים הם ינסו אולי לברוח מהתחנה, אבל יהיו נוסעים אחרים שיחסמו את דרכם או נוסע שימנע סגירת דלתות והמשך תנועה וכו'. בלאגן.
ואני עוד לא דיברתי בכלל על שעות הערב והלילה שהאוטובוס יגיע אחת לעשרים דקות,
ואני לא רואה מישהו שרוצה להפסיד את האוטובוס שלו בגלל תיקוף. מה הבעיה להכניס את מכשירי התיקוף אל האוטובוס?!
ככה זה שמי שמי שמתכנן את המערכת לא נסע באוטובוס עשר-עשרים שנה לפחות.

ולא, אין שום סיכוי שתהיה לנו מטרונית כל שלוש דקות, גם בי-ם יש אחת לעשר דקות (ובלילה לפחות כל 15 דקות).
אין שום סיבה שהתדירות לא תהיה כל 3 דקות
ובירושלים בשעות העומס יש רכבת כל 5-6 דקות (ועדיין צפוף).
 
כל 3 דקות זה רק בקו 1 ורק בשעות השיא.

אין שום סיבה שהתדירות לא תהיה כל 3 דקות
ובירושלים בשעות העומס יש רכבת כל 5-6 דקות (ועדיין צפוף).
כל 3 דקות זה רק בקו 1 ורק בשעות השיא.
התדירות הרגילה של הקווים 2 ו-3 צפויה להיות סביב 10 דקות.
 
זה דווקא טוב

חבל שהתיקוף נעשה מחוץ לאוטובוס
אני באמת לא מבין מה עבר בראש למי שהגה את הרעיון של תיקוף הכרטיסים מחוץ למטרונית, ואני מוצא שתי בעיות עיקריות:
א. סכנת השחתה של מכשיר התיקוף, הוא קטן ומועד לפורענות (להבדיל ממכונת מכירת הכרטיסים הגדולה).
ב. ככלות הכל אנו ישראלים שרוצים לנצל את 90 הדקות שלנו, וכולם ינסו לתקף את הכרטיס בדיוק כאשר האוטובוס יגיע.
הנהגים הם ינסו אולי לברוח מהתחנה, אבל יהיו נוסעים אחרים שיחסמו את דרכם או נוסע שימנע סגירת דלתות והמשך תנועה וכו'. בלאגן.
ואני עוד לא דיברתי בכלל על שעות הערב והלילה שהאוטובוס יגיע אחת לעשרים דקות,
ואני לא רואה מישהו שרוצה להפסיד את האוטובוס שלו בגלל תיקוף. מה הבעיה להכניס את מכשירי התיקוף אל האוטובוס?!
ככה זה שמי שמי שמתכנן את המערכת לא נסע באוטובוס עשר-עשרים שנה לפחות.

ולא, אין שום סיכוי שתהיה לנו מטרונית כל שלוש דקות, גם בי-ם יש אחת לעשר דקות (ובלילה לפחות כל 15 דקות).
זה דווקא טוב
קודם כל יהיו שלטים אלקטרונים מתי המטרונית תגיע אז מקסימום תפסיד כמה דקות.
85גם דקות יספיקו למטרונית ולאוטובוס המשך בחיפה או בקריות.
ברקל בירושלים קשה לעיתים להגיע למכונת הכירטוס ברכבת הצפופה,
חוץ מזה היו טענות בהתחלה של נוסעים שחשבו שלקנות כרטיס זה מספיק ולא דרוש תיקוף.
ונגד השחתה שישימו מצלמות מעקב.
 

asmopil

New member
יש הגיוני ויש בפועל...

זה דווקא טוב
קודם כל יהיו שלטים אלקטרונים מתי המטרונית תגיע אז מקסימום תפסיד כמה דקות.
85גם דקות יספיקו למטרונית ולאוטובוס המשך בחיפה או בקריות.
ברקל בירושלים קשה לעיתים להגיע למכונת הכירטוס ברכבת הצפופה,
חוץ מזה היו טענות בהתחלה של נוסעים שחשבו שלקנות כרטיס זה מספיק ולא דרוש תיקוף.
ונגד השחתה שישימו מצלמות מעקב.
יש הגיוני ויש בפועל...
1. במהלך שעות הפעילות העיקריות לא תהיה אמנם בעיה, אלא שבשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב עלולה להיות בעיה של לתפוס את האוטובוס הבא שלך, וזה פחות קשור לעניין ה- 90 דקות.
ניתן לך דוגמא, השבוע רציתי לנסוע לטבריה ומדובר באוטובוס של פעם בשעה (במקרה הטוב), מצד אחד אתה לא רוצה להגיע לתחנה חצי שעה לפניו ואתה גם לא רוצה להפסיד אותו בגלל הסדרי כרטוס...
א2. אני נוסע לא אחת ברק"ל, יש מספר עמדות בקרונות וזה אף פעם לא מונע ממני את התקוף. זה נכון שהיו בעיות עם התקוף, אבל היו הרבה יותר בעיות עם מערכת ההסברה והבריונים ששכרה הרק"ל המחופשים לפקחים.
ב2. זה יהיה הרבה יותר קשה לאנשים לתפוס כי הכרטוס מתבצע מחוץ לאוטובוס ולא בתוכו, ובכלל יהיו לך אוטובוסים עם כרטוס בחוץ ואוטובוסים עם כרטוס בפנים.
3. המצלמות אינן ערובה אפילו לא להקטנת ההשחתה, מדובר במכשיר קטן ופגיע מאד.
4. כאשר אתה רוצה לנסוע לקרית הממשלה, למשל, ולהספיק לחזור בשעה וחצי, כל דקה חשובה, וזו סיבה מספיק טובה להכנסת הכרטוס לאוטובוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה