שינויים בעקבות הפעלת המטרונית בחיפה

מצב
הנושא נעול.

asmopil

New member
לא נוציא לעז על עם ישראל אבל...

אני מאוד מקווה שלא
על מנת שלא יחזור הסיפור של קודים שגויים כמו שהיה עם הרקלת הירושלמית.
לא נוציא לעז על עם ישראל אבל...
היות והמטרונית עוברת בשני אזורי תשלום, והנהג לא שואל אותך להיכן אתה נוסע (כרטוס בין אם הוא בחוץ או ייכנס למטרונית אם יקבלו שכל), יהיו כאלה (רבים? מעטים?) שיישלמו מחיר נמוך במקום את המחיר הגבוה יותר הקבוע למסלול הנסיעה שלך.
 
בטוח שיהיו פקחים. מה גם שאת הטריק הזה

לא נוציא לעז על עם ישראל אבל...
היות והמטרונית עוברת בשני אזורי תשלום, והנהג לא שואל אותך להיכן אתה נוסע (כרטוס בין אם הוא בחוץ או ייכנס למטרונית אם יקבלו שכל), יהיו כאלה (רבים? מעטים?) שיישלמו מחיר נמוך במקום את המחיר הגבוה יותר הקבוע למסלול הנסיעה שלך.
בטוח שיהיו פקחים. מה גם שאת הטריק הזה
אפשר לעשות בכל קו אוטובוס עמוס. הרי הנהג לא זוכר את פרצופו של כל נוסע.
 

amit1270

New member
הפתרון: תיקוף גם בירידה

לא נוציא לעז על עם ישראל אבל...
היות והמטרונית עוברת בשני אזורי תשלום, והנהג לא שואל אותך להיכן אתה נוסע (כרטוס בין אם הוא בחוץ או ייכנס למטרונית אם יקבלו שכל), יהיו כאלה (רבים? מעטים?) שיישלמו מחיר נמוך במקום את המחיר הגבוה יותר הקבוע למסלול הנסיעה שלך.
הפתרון: תיקוף גם בירידה
 

scooby5

New member
באתר אגד פורסמו שינויים נוספים

שינויים בעקבות הפעלת המטרונית בחיפה
באתר אגד פורסמו שינויים נוספים
כמו כן ישנה הפנייה לאתר המטרונית - www.danmetronit.co.il (נראה שהאתר טרם הועלה לרשת), למרכז מידע טלפוני של דן בצפון ולאתר הרפורמה (שאף הוא טרם עודכן).

לטעמי המידע מגיע לאט מדי ומאוחר מדי ובטפטופים ממקורות שונים, במקום לקבל מידע מסודר במקום אחד מרוכז.
 
הניסוח באתר אגד זהה למה שפירסם Gn434.

באתר אגד פורסמו שינויים נוספים
כמו כן ישנה הפנייה לאתר המטרונית - www.danmetronit.co.il (נראה שהאתר טרם הועלה לרשת), למרכז מידע טלפוני של דן בצפון ולאתר הרפורמה (שאף הוא טרם עודכן).

לטעמי המידע מגיע לאט מדי ומאוחר מדי ובטפטופים ממקורות שונים, במקום לקבל מידע מסודר במקום אחד מרוכז.
הניסוח באתר אגד זהה למה שפירסם Gn434.
בנוסף מפורטים שינויי הכירטוס וסקירה כללית של שינויי הקווים ב-16 באוגוסט. זה מה שכתוב על תשלום:

"במטרופולין חיפה תפעל מערכת כרטוס חכמה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (למעט מוניות): ה"רב קו", כרטיס הנסיעה החכם, יאפשר תשלום גם בעבור נסיעה במטרונית. "הרב קו" יאפשר לעבור בין כל אמצעי התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה (למעט מוניות), בתוך 90 דקות. ה"רב קו" יחליף את כל כרטיסי הנסיעה מנייר שהיו בשימוש במטרופולין עד כה, למעט נסיעה חד-פעמית. תעריף הנסיעה במטרופולין חיפה יישאר זהה ויתבסס על 5 אזורי תעריף. מחיר נסיעה במטרונית יהיה זהה למחיר הנסיעה שהיה נהוג באותו מסלול."

בנוגע לשינויים ב-16 באוגוסט, הנקודות המעניינות הן:

- הגברת תדירות ב-23 קווים. התדירות של 14 קווים מתוכם תוגבר באופן משמעותי.

- ביטול 17 קווים. השירות במסלולי קווים אלו יסופק באמצעות קווי המטרונית וקווי האוטובוס החדשים.
 

asmopil

New member
המידע לא זורם בכוונת מכוון

הניסוח באתר אגד זהה למה שפירסם Gn434.
בנוסף מפורטים שינויי הכירטוס וסקירה כללית של שינויי הקווים ב-16 באוגוסט. זה מה שכתוב על תשלום:

"במטרופולין חיפה תפעל מערכת כרטוס חכמה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (למעט מוניות): ה"רב קו", כרטיס הנסיעה החכם, יאפשר תשלום גם בעבור נסיעה במטרונית. "הרב קו" יאפשר לעבור בין כל אמצעי התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה (למעט מוניות), בתוך 90 דקות. ה"רב קו" יחליף את כל כרטיסי הנסיעה מנייר שהיו בשימוש במטרופולין עד כה, למעט נסיעה חד-פעמית. תעריף הנסיעה במטרופולין חיפה יישאר זהה ויתבסס על 5 אזורי תעריף. מחיר נסיעה במטרונית יהיה זהה למחיר הנסיעה שהיה נהוג באותו מסלול."

בנוגע לשינויים ב-16 באוגוסט, הנקודות המעניינות הן:

- הגברת תדירות ב-23 קווים. התדירות של 14 קווים מתוכם תוגבר באופן משמעותי.

- ביטול 17 קווים. השירות במסלולי קווים אלו יסופק באמצעות קווי המטרונית וקווי האוטובוס החדשים.
המידע לא זורם בכוונת מכוון
הם חוששים מהתנגדות ציבורית מוצדקת או אל מוצדקת לשינויים (ר' קו 45 רפורמה בת"א), והחיפאים הוכיחו, כמו הסטודנטים בת"א, שהם יודעים להיאבק על אוטובוס והם החזירו את קו 15 שבוטל ברפורמת השכונתיות (כיום הוא ממוספר 36 והוא חיבור של 36 ו- 15 הישנים). ולכן הם מפרסמים את השינויים רק בסמוך למועד כניסתם לתוקף.
בעניין זה, היום הגיעה אליי הודעה שהחברה העירונית של חיפה יפה נוף האחראית על פרויקט המטרונית, עורכת כנס הסברה רק ביום רביעי הבא בערב, כ- 36 שעות לפני הכניסה לתוקף של השינויים.
וכל זה בזכות החברה ל(אי) שיתוף ציבור ששכרה העירייה (משרד עפר עמר אסטרטגיה ותקשורת על-פי ההודעה ל"עיתונות") אשר דואגת לפרסם בשושו בלבד את השינויים.
 

asmopil

New member
יש לי הרגשה שהדברים קצת חריפים מדיי

המידע לא זורם בכוונת מכוון
הם חוששים מהתנגדות ציבורית מוצדקת או אל מוצדקת לשינויים (ר' קו 45 רפורמה בת"א), והחיפאים הוכיחו, כמו הסטודנטים בת"א, שהם יודעים להיאבק על אוטובוס והם החזירו את קו 15 שבוטל ברפורמת השכונתיות (כיום הוא ממוספר 36 והוא חיבור של 36 ו- 15 הישנים). ולכן הם מפרסמים את השינויים רק בסמוך למועד כניסתם לתוקף.
בעניין זה, היום הגיעה אליי הודעה שהחברה העירונית של חיפה יפה נוף האחראית על פרויקט המטרונית, עורכת כנס הסברה רק ביום רביעי הבא בערב, כ- 36 שעות לפני הכניסה לתוקף של השינויים.
וכל זה בזכות החברה ל(אי) שיתוף ציבור ששכרה העירייה (משרד עפר עמר אסטרטגיה ותקשורת על-פי ההודעה ל"עיתונות") אשר דואגת לפרסם בשושו בלבד את השינויים.
יש לי הרגשה שהדברים קצת חריפים מדיי
אם כי, לא פורסמו כל השינויים.
 

jarondl

New member
לפי הניסוח משתמע כרטוס משותף לכרמלית ולרכבת

הניסוח באתר אגד זהה למה שפירסם Gn434.
בנוסף מפורטים שינויי הכירטוס וסקירה כללית של שינויי הקווים ב-16 באוגוסט. זה מה שכתוב על תשלום:

"במטרופולין חיפה תפעל מערכת כרטוס חכמה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (למעט מוניות): ה"רב קו", כרטיס הנסיעה החכם, יאפשר תשלום גם בעבור נסיעה במטרונית. "הרב קו" יאפשר לעבור בין כל אמצעי התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה (למעט מוניות), בתוך 90 דקות. ה"רב קו" יחליף את כל כרטיסי הנסיעה מנייר שהיו בשימוש במטרופולין עד כה, למעט נסיעה חד-פעמית. תעריף הנסיעה במטרופולין חיפה יישאר זהה ויתבסס על 5 אזורי תעריף. מחיר נסיעה במטרונית יהיה זהה למחיר הנסיעה שהיה נהוג באותו מסלול."

בנוגע לשינויים ב-16 באוגוסט, הנקודות המעניינות הן:

- הגברת תדירות ב-23 קווים. התדירות של 14 קווים מתוכם תוגבר באופן משמעותי.

- ביטול 17 קווים. השירות במסלולי קווים אלו יסופק באמצעות קווי המטרונית וקווי האוטובוס החדשים.
לפי הניסוח משתמע כרטוס משותף לכרמלית ולרכבת
הרי אמצעי התחבורה הציבורית הם אוטובוס, מטרונית, רכבת וכרמלית.
אם כל הכוונה היא אוטובוס ומטרונית, לא יותר קל לציין את אלה?
לכן לפי הניסוח של אתר אגד, הכרטוס כולל גם את הכרמלית וגם את הרכבת.

אבל לדעתי הניסוח מטעה וזו בכלל לא הכוונה, ועדיין לא יהיה כרטוס משותף עם הכרמלית.
 
ומה עם אומני ונצרת?

לפי הניסוח משתמע כרטוס משותף לכרמלית ולרכבת
הרי אמצעי התחבורה הציבורית הם אוטובוס, מטרונית, רכבת וכרמלית.
אם כל הכוונה היא אוטובוס ומטרונית, לא יותר קל לציין את אלה?
לכן לפי הניסוח של אתר אגד, הכרטוס כולל גם את הכרמלית וגם את הרכבת.

אבל לדעתי הניסוח מטעה וזו בכלל לא הכוונה, ועדיין לא יהיה כרטוס משותף עם הכרמלית.
ומה עם אומני ונצרת?
 
המקור המלא לכל ההודעות הללו נמצא בקובץ המצורף

הניסוח באתר אגד זהה למה שפירסם Gn434.
בנוסף מפורטים שינויי הכירטוס וסקירה כללית של שינויי הקווים ב-16 באוגוסט. זה מה שכתוב על תשלום:

"במטרופולין חיפה תפעל מערכת כרטוס חכמה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (למעט מוניות): ה"רב קו", כרטיס הנסיעה החכם, יאפשר תשלום גם בעבור נסיעה במטרונית. "הרב קו" יאפשר לעבור בין כל אמצעי התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה (למעט מוניות), בתוך 90 דקות. ה"רב קו" יחליף את כל כרטיסי הנסיעה מנייר שהיו בשימוש במטרופולין עד כה, למעט נסיעה חד-פעמית. תעריף הנסיעה במטרופולין חיפה יישאר זהה ויתבסס על 5 אזורי תעריף. מחיר נסיעה במטרונית יהיה זהה למחיר הנסיעה שהיה נהוג באותו מסלול."

בנוגע לשינויים ב-16 באוגוסט, הנקודות המעניינות הן:

- הגברת תדירות ב-23 קווים. התדירות של 14 קווים מתוכם תוגבר באופן משמעותי.

- ביטול 17 קווים. השירות במסלולי קווים אלו יסופק באמצעות קווי המטרונית וקווי האוטובוס החדשים.
המקור המלא לכל ההודעות הללו נמצא בקובץ המצורף
שקיים ב"הודעות לעיתונות" באתר החדש www.metrobus.gov.il.

אבל גם הקובץ הזה בעניינים מסויימים די סתום. בעניין הכרטוס המשותף למשל קשה להבין ממנו מה באמת יהיה בפועל. הוא חושף טפח ומסתיר טפחיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה