שינויים בלו"ז הרכבות החל מ 31.5

מיקלוש77

Well-known member
יש כמה שינויים בלו"ז הרכבות החל מ 31.5.
  • רכבות הלילה מ/אל נתב"ג יתחילו/יסתיימו במודיעין מרכז. חדשות מעולות לתושבי העיר שמעתה תהיה להם נגישות לנתב"ג, לת"א וצפונה גם בלילה (מבחינת נגישות לת"א, עד עכשיו, אחרי חצות היו רק את קווי הלילה ממרכזי הבילוי וגם זה רק בימי חמישי ומוצ"ש (וביולי אוגוסט גם בימי א-ד)).
  • הפיילוט של הוספת רכבות באיילון מתחיל! אמנם ממש בקטנה, עם הוספת רכבת שלישית בשעה מנבון: בינתיים רק פעם ביום, ורק בכיוון להרצליה. הלו"ז בעקבות התוספת הוא: 7:09, 7:24, 7:39. נקווה שבקרוב מאוד ירחיבו את הפיילוט ליותר שעות ביום, ולשני הכיוונים, וכמובן גם לרכבת רביעית בשעה לנבון (ולבסוף הוספה של רכבת נוספת באיילון בקו אחר - כנראה מבאר שבע, כמו שרמזו בפרסומי הרכבת שמתוכנן ל 2027). מקווה שהפיילוט לא יתנהל בעצלתיים.
  • כל רכבות ה 600 מהדרום (אלו שמתחילות באשקלון ובבאר שבע) יעצרו בכל תחנות חולון בת ים. אלו כמובן בשורות טובות לתושבי חולון בת ים שמתחילים לקבל חלק ממה שהופסק במלחמה בחזרה, אבל חדשות פחות נעימות לתושבי הדרום - הנסיעה מבאר שבע למרכז דרך הקו הזה התארכה ב 8 דקות, מ 1:33 ל 1:41.
מה לא קורה בלו"ז של ה 31.5? שלושה קיצוצים משמעותיים לצערנו, שעדיין לא חוזרים:
  • רכבות ה 300 עדיין לא חוזרות, מעבר לשתי נסיעות ביום לכיוון. המשמעות כפולה: כל התחנות שלאורך המסלול (מהרצליה דרך טבעת השרון, תחנות חולון ובת ים וראשל"צ משה דיין, ובשעות מסויימות גם אשדוד) עדיין לא חזרו לתדירות שלפני המלחמה. והמשמעות הנוספת היא שהפלסטר שמצאו לזה ברכבת, בצורת הוספת עצירות לרכבות בסדרת ה 600 מהדרום, מאריכה להן את הדרך בעוד 8 דקות.
  • הרכבות בשעות השיא בין מודיעין לנבון עדיין יפעלו בתדירות של אחת בשעה. אכזבה גדולה לתושבי מודיעין ופגיעה די מהותית ביוממים (ויש הרבה מאוד בקו הזה) שהתרגלו ל 2 רכבות בשעה בשיא וגם הצביעו ברגליים. הקו הזה ממש תפס תאוצה ושוב תוקעים לו מקלות בגלגלים.
  • ההבטחה הלא ממומשת לשתי רכבות בשעה מבאר שבע דרך קו הנגב המערבי גם בשעות השפל, עדיין נשארת לא ממומשת. כרגע יש שתי רכבות בשעה רק בשעות השיא.
אני חושד שיש סיבה משותפת ל 3 הקיצוצים שלא חזרו בלו"ז החדש, וזאת ההבטחה של הרכבת לפוליטיקאים להתחיל להפעיל את הקו המזרחי, בין חדרה מזרח לראש העין צפון, החל מ 27.6. אמנם כל קו חדש הוא מבורך, גם אם הוא במקטע חלקי ואפילו אם הוא מופעל בהתחלה בדיזל, במקביל לחישמול הקו. אבל נשמע לי שאת הנהגים והפקחים משלושת ההקיצוצים שפירטתי למעלה, פשוט מסיטים לקו המזרחי החדש. ואני שואל את עצמי שוב - מתי ברכבת ישכילו לגייס מספיק עובדים כדי לעמוד בביקוש (גם של קווים קיימים שקוצצו, וגם של קווים חדשים), ולא להשתמש בתירוץ השחוק של מילואים ומלחמות?
 
נערך לאחרונה ב:
יש כמה שינויים בלו"ז הרכבות החל מ 31.5.
  • רכבות הלילה מ/אל נתב"ג יתחילו/יסתיימו במודיעין מרכז. חדשות מעולות לתושבי העיר שמעתה תהיה להם נגישות לנתב"ג, לת"א וצפונה גם בלילה (מבחינת נגישות לת"א, עד עכשיו, אחרי חצות היו רק את קווי הלילה ממרכזי הבילוי וגם זה רק בימי חמישי ומוצ"ש (וביולי אוגוסט גם בימי א-ד)).
  • הפיילוט של הוספת רכבות באיילון מתחיל! אמנם ממש בקטנה, עם הוספת רכבת שלישית בשעה לנבון: בינתיים רק פעם ביום, ורק בכיוון מהרצליה לנבון. אם נסתכל לדוגמא על תחנת השלום אז הלו"ז משם הוא: 7:09, 7:24, 7:39. נקווה שבקרוב מאוד ירחיבו את הפיילוט ליותר שעות ביום, ולשני הכיוונים, וכמובן גם לרכבת רביעית בשעה לנבון (ולבסוף הוספה של רכבת נוספת באיילון בקו אחר - כנראה מבאר שבע, כמו שרמזו בפרסומי הרכבת שמתוכנן ל 2027). מקווה שהפיילוט לא יתנהל בעצלתיים.
  • כל רכבות ה 600 מהדרום (אלו שמתחילות באשקלון ובבאר שבע) יעצרו בכל תחנות חולון בת ים. אלו כמובן בשורות טובות לתושבי חולון בת ים שמתחילים לקבל חלק ממה שהופסק במלחמה בחזרה, אבל חדשות פחות נעימות לתושבי הדרום - הנסיעה מבאר שבע למרכז דרך הקו הזה התארכה ב 8 דקות, מ 1:33 ל 1:41.
מה לא קורה בלו"ז של ה 31.5? שלושה קיצוצים משמעותיים לצערנו, שעדיין לא חוזרים:
  • רכבות ה 300 עדיין לא חוזרות, מעבר לשתי נסיעות ביום לכיוון. המשמעות כפולה: כל התחנות שלאורך המסלול (מהרצליה דרך טבעת השרון, תחנות חולון ובת ים וראשל"צ משה דיין, ובשעות מסויימות גם אשדוד) עדיין לא חזרו לתדירות שלפני המלחמה. והמשמעות הנוספת היא שהפלסטר שמצאו לזה ברכבת, בצורת הוספת עצירות לרכבות בסדרת ה 600 מהדרום, מאריכה להן את הדרך בעוד 8 דקות.
  • הרכבות בשעות השיא בין מודיעין לנבון עדיין יפעלו בתדירות של אחת בשעה. אכזבה גדולה לתושבי מודיעין ופגיעה די מהותית ביוממים (ויש הרבה מאוד בקו הזה) שהתרגלו ל 2 רכבות בשעה בשיא וגם הצביעו ברגליים. הקו הזה ממש תפס תאוצה ושוב תוקעים לו מקלות בגלגלים.
  • ההבטחה הלא ממומשת לשתי רכבות בשעה מבאר שבע דרך קו הנגב המערבי גם בשעות השפל, עדיין נשארת לא ממומשת. כרגע יש שתי רכבות בשעה רק בשעות השיא.
אני חושד שיש סיבה משותפת ל 3 הקיצוצים שלא חזרו בלו"ז החדש, וזאת ההבטחה של הרכבת לפוליטיקאים להתחיל להפעיל את הקו המזרחי, בין חדרה מזרח לראש העין צפון, החל מ 27.6. אמנם כל קו חדש הוא מבורך, גם אם הוא במקטע חלקי ואפילו אם הוא מופעל בהתחלה בדיזל, במקביל לחישמול הקו. אבל נשמע לי שאת הנהגים והפקחים משלושת ההקיצוצים שפירטתי למעלה, פשוט מסיטים לקו המזרחי החדש. ואני שואל את עצמי שוב - מתי ברכבת ישכילו לגייס מספיק עובדים כדי לעמוד בביקוש (גם של קווים קיימים שקוצצו, וגם של קווים חדשים), ולא להשתמש בתירוץ השחוק של מילואים ומלחמות?
התוספת של הרכבת בקו לירושלים היא בכיוון מירושלים להרצליה, לא הפוך.
ההארכה של הרכבת בקו המערבי משרתת שתי מטרות , אחת קשר כל היום לרכבת לרחובות, ו2 רכבות בשיה בתחנות חולון בת ים.
בתקופה האחרונה הסתיים קורס נהגות והרכבת תכננה להנכיס אותן לקו המערבי ולהחזיר את חלק מהתדירויות בסדרה 300 אבל הגיעה הנחתה משרת התחבורה להפעיל את הקו המזרחי החדש.
מבחינת הרכבת היא רצתה לפתוח אותו בעוד כמה חודשים שייסתיימו כל עבודות החשמול במקטע שברשותה.
 

מיקלוש77

Well-known member
התוספת של הרכבת בקו לירושלים היא בכיוון מירושלים להרצליה, לא הפוך.
ההארכה של הרכבת בקו המערבי משרתת שתי מטרות , אחת קשר כל היום לרכבת לרחובות, ו2 רכבות בשיה בתחנות חולון בת ים.
בתקופה האחרונה הסתיים קורס נהגות והרכבת תכננה להנכיס אותן לקו המערבי ולהחזיר את חלק מהתדירויות בסדרה 300 אבל הגיעה הנחתה משרת התחבורה להפעיל את הקו המזרחי החדש.
מבחינת הרכבת היא רצתה לפתוח אותו בעוד כמה חודשים שייסתיימו כל עבודות החשמול במקטע שברשותה.
צודק לגמרי לגבי הרכבת השלישית בבוקר, זה באמת מנבון להרצליה ולא הפוך, כמו שכתבתי. תודה על התיקון. אני אערוך את ההודעה בשביל הסדר הטוב :).

לגבי הנהגות החדשות, זה מבורך אבל לא מספיק כי כמו שאתה כותב, זה היה מכסה את החזרת חלק מרכבות ה 300 ולא את כולן. אז כן, ההנחתה של השרה משנה הכל אבל ברכבת לא היו צריכים לעשות קורס אחד אלא שלושה, ולא רק עכשיו אלא כבר מזמן, כדי להתגבר על כל החוסרים - החזרת סדרת ה 300 במלואה, החזרת התדירות של קו ירושלים מודיעין והארכת רכבת ה 600 השניה בשעה לבאר שבע כמו שהובטח. לא צריך להגיע למצב שהם על הקשקש. שירות רכבתי הוא לא פריוויליגיה שהם מספקים אלא חובה. וכמו שכולנו זוכרים, סדרת ה 300 מבוטלת או מאוד מאוד מצומצמת כמעט בכל התקופה מאז השביעי באוקטובר. זה כבר כמעט 3 שנים.
 

קו 415

Active member
התוספת של הרכבת בקו לירושלים היא בכיוון מירושלים להרצליה, לא הפוך.
ההארכה של הרכבת בקו המערבי משרתת שתי מטרות , אחת קשר כל היום לרכבת לרחובות, ו2 רכבות בשיה בתחנות חולון בת ים.
בתקופה האחרונה הסתיים קורס נהגות והרכבת תכננה להנכיס אותן לקו המערבי ולהחזיר את חלק מהתדירויות בסדרה 300 אבל הגיעה הנחתה משרת התחבורה להפעיל את הקו המזרחי החדש.
מבחינת הרכבת היא רצתה לפתוח אותו בעוד כמה חודשים שייסתיימו כל עבודות החשמול במקטע שברשותה.
האמת שאתה החבלה בקו השרון כבר עושים מטרום הקורונה עם תחילת החשמול, אחר אך קראו לזה קורונה, ואז,סדקים הנדסיים בתחנות רכבת, ואז,מלחמה, ואז עוד אחת

שירות בסיסי כנו שתי נסיעות בשעה ביום שישי למרכז, שתי רכבות בשעה מירושלים למודיעין, 4 נסיעות בקו השרון בשעות השיא נהפך לשיפור ממוחזר של שירות הרכבות.

עצוב שכל הנסיעות שציינתי זה לא הלוז השלדי של הרכבת, שממנו לא יורדים.
 

מיקלוש77

Well-known member
האמת שאתה החבלה בקו השרון כבר עושים מטרום הקורונה עם תחילת החשמול, אחר אך קראו לזה קורונה, ואז,סדקים הנדסיים בתחנות רכבת, ואז,מלחמה, ואז עוד אחת

שירות בסיסי כנו שתי נסיעות בשעה ביום שישי למרכז, שתי רכבות בשעה מירושלים למודיעין, 4 נסיעות בקו השרון בשעות השיא נהפך לשיפור ממוחזר של שירות הרכבות.

עצוב שכל הנסיעות שציינתי זה לא הלוז השלדי של הרכבת, שממנו לא יורדים.
לגמרי נכון! זה צריך להיות הבסיס שממנו לא יורדים. ולא לקרוא לזה "שיפור" כשמחזירים את זה בהדרגה ובאיחור.
 

connex

Active member
יש סיבה מדוע הרכבת מאשדוד לרחובות בתדירות של פעם בשעה בשעות השפל? שני יעדים שברכב לוקח 20 דקות להגיע. אם פספסתי רכבת אני צריך לחכות שעה תמימה לזאת שאחריה .החלופה באוטובוס גם לא משהו. בקו 212 לוקח כמעט שעה וחצי וזה בלי לציין את הדרך המייגעת לרכבת או לתחנה בדרך לתפוס 212
רוצים לייעל תחבורה ציבורית בבקשה, הנה צוואר בקבוק שדורש פתרון או קו מהיר (גם מ220 לא מגיעה ישועה וגם לא מ323 )
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
יש לי הרגשה שהרכבת הנוספת באיילון זאת פשוט רכבת שגם ככה הייתה צריכה להגיע להרצליה אז החליטו במקום נסיעה תפעולית שתיסע עם נוסעים. ככה בזמנו בכרמיאל קיבלנו בבוקר 2 רכבות עד מרכזית המפרץ
 

מיקלוש77

Well-known member
יש לי הרגשה שהרכבת הנוספת באיילון זאת פשוט רכבת שגם ככה הייתה צריכה להגיע להרצליה אז החליטו במקום נסיעה תפעולית שתיסע עם נוסעים. ככה בזמנו בכרמיאל קיבלנו בבוקר 2 רכבות עד מרכזית המפרץ
אני לא חושב שזה המקרה, המהלך כאן הוא חלק ממימוש התחייבות להוסיף 3 רכבות בשעה לכל כיוון במסדרון האיילון. לצורך כך היה צריך לשדרג את כל מערכת האיתות ברכבת ישראל למערכת שנקראת ERTMS. השדרוג לקח כמה שנים טובות כי הוא כלל ציוד על המסילות ועל הקטרים, הקצאת תדרים ועוד הרבה דברים מעניינים, וגם באמצע היה עיכוב בגלל המלחמה. השדרוג הסתיים סופית בנובמבר 2025 ורק עכשיו מתחילים לממש (באופן מאוד ראשוני כאמור) את היכולת שהתאפשרה.
 

קו 415

Active member
עכשיו הודעות הדוברות של מירי רגב:

בשורה טובה לתושבי הנגב המערבי הפריפריה, בעקבות הנחייה של שרת התחבורה תא"ל במיל ח"כ.

זמן ההמתנה במעבר הרכבת מהנגב המערבי לרכבת המהירה לרחובות ולוד יירד מ34 דקות ל6 דקות.

דבר אשר יקצר את זמן הנסיעה מרחובות לשדרות ל42 דקות בכיוון אחד ו45 דקות בכיוון הנגדי.

אין הודעת דוברות כזאת, בדיתי את זה מליבי
 

מנכל אחד

Well-known member
מכתב עתיד לעוטף
 

קבצים מצורפים

  • עתיד לעוטף - דרישה דחופה לביטול לוח הזמנים החדש הפוגע בשירות הרכבות לנגב המערבי ולעוטף.pdf
    KB 486.8 · צפיות: 5
למעלה