שינויים באשכול מטרופולין - דרום
שינויים באשכול מטרופולין - דרום
מכיוון שהשינויים כבר מופיעים במערכות המידע, כבר אין לי בעיה לדבר עליהם... אלו חלק מהשינויים שאני זוכר שתוכננו (יכול להיות שחלק מהם כאן לא יצאו לפועל כרגע אלא בהמשך אבל רוב הסיכויים שכן).
מאז תחילת הפעלת האשכול (המכרז הנוכחי) ב1.1.14 לא היו כל כך הרבה תוספות שירות ושינויים כמו שיהיו החל מה-2.6
קו 44 הוא קו עם מספר חלופות. הקו יתפצל ל3 מספרי קווים כדי לא לבלבל את הנוסעים (בדיוק כמו ש60 פוצל למספר קווים שונים למצפה רמון).
קו 387 החדש יהיה במסלול 388 אך ללא תחנות ביניים בין ערד לבאר שבע ולהיפך. זכור לי שמדובר בשתי נסיעות כל יום לכל כיוון, אך יכול להיות שאני לא זוכר נכון.
בגזרת קווי עומר ומיתר: זה מה שתוכנן (לא יודע אם עדכני, אין לי זמן להתעמק): ביטול קו 27, תגבור קו 37 ותגבור קו 28. הוצאת קו 26 ממיתר (או כניסתו רק למרכז מיתר ללא כל הסיבוב במיתר) והכנסת 26 ליישוב החדש כרמית.
בגזרת קווי מגזר בדוואי יש את 15 החדש ומתוכנן פיצול השירות בין חורה לכסייפה (כיום יש קו שנוסע מבאר שבע לכסייפה דרך חורה) והוא עושה זאת דרך כביש 316 ההרוס להפליא. זה כביש ששייך לקק"ל, הכביש מלא בורות (ולא מעט בורות גדולים בגודל של רכב קטן) ובמקטע שבו האוטובוס נוסע יש נתיב אחד בלבד כך כשרכב בא ממול, צריך לרדת לעפר. זה ללא צל של ספק אחד הכבישים ההרוסים ביותר במדינה. אז זה יחסך מקו 52.
עקב הפעלת קווי קרית ארבע על ידי אגד תעבורה, הם קיבלו את רציף מספר 1. קו 380 שהיה יוצא מרציף מספר 1, עבר לרציף מספר 2 יחד עם 370. בוצע שיפצור לו"ז כך שלא יצאו ביחד כשזה קרה, אך כעת הלו"ז שלהם יהיה משולב (של 370 ו380).
קו 381 יעבור דרך מרכז ראשון, יסע בדיוק כמו 367 ו371 עד תחנת הרכבת הראשונים ומשם יעלה לכביש 431. יהיו לו נסיעות גם במוצ"ש, אם אני לא טועה, שתי נסיעות במוצ"ש. זה שינוי שביקשתי לפני שנתיים וחצי כבר, כולל הפעלתו במוצ"ש וזה תמיד ישב במגירה עד לשינויי הפעלה גדולים ועכשיו זה סוף סוף קורה.
יש עוד משהו שביקשתי עוד ב2014 ויש מצב שיצא לפועל אבל זה עוד לא סופי אז אני מנוע מלדבר על כך. משהו שיביא בשורה של ממש ושממש חסר (לטעמי במערכת הקווים כיום). משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של מטרופולין, יותר מזה לא אוכל להוסיף
דן באר שבע - המסוף הנווה זאב נגנז עקב התנגדות תושבים. מיקום המוסף אכן בעייתי, לא בשל קרבתו לבתי המגורים אלא כי הכביש המוביל אליו צר, במקום יש בתי ספר וגני ילדים ועומס פסיכי בשעות הבוקר של כלי רכב פרטיים שגם עוצרים בחניות כפולות ומה לא. לבסס 4 קווים עיקריים של הרשת כך שיתקעו שם זה לא היה רעיון טוב.
אז מה קיבלנו במקום מסוף נווה זאב? קיבלנו את מסוף בית העלמין החדש. עקב ההתרחקות הזו, נוצרו לא מעט קילומטרים עודפים לנסיעה, אז יש הרבה שינויים ממה שפורסם איי שם במכרז לבין מה שיצא בפועל בפעימה השנייה. בחלק מהמקרים מדובר בשינוי מסלולים, בחלק מהמקרים מדובר על הפחתת תדירות או הפחתת שעות פעילות ובחלק מהמקרים מדובר על קיצור מסלולים על ידי חלופות א' שלא יכנסו לעיר העתיקה ולשוק.
אני יכול להגיד שמערכת הקווים שתוכננה, במסגרת האילוצים היא מערכת קווים טובה וראויה. הבעתי את דעתי בנוגע לשינויים במסלולים, התייעצויות רבות, מה כדאי, מה פחות. איך שינוי כזה מטיב ואיך הוא פוגע...
זוכרים את דגלי התחנות (תמרור 505) עם כיתוב היעד הלא תורם לנוסע והתרגום לאנגלית?, אז זו כבר היסטוריה. לפעימה השנייה הוכן במדוקדק שילוט טוב לכל קו וקו. העלתי את זה מיד אחרי הפעימה הראשונה, ואני שמח על כך שהתקבלה החלטה לתכנן גם את דגלי התחנות כך שיתנו מידע אינטואיטיבי לנוסעים.
בחודש האחרון אני מוצף בעבודה לקראת המכרז, הגשתי את הצעותיי לסידור הרציפים העירוניים בתחנה המרכזית, תכננתי את מקבצי הסככות (היכן שיש ריבוי סככות תחת מק"ט תחנה אחד) כמו בדואר המרכזי, כך שיעדים משותפים יהיו באותה הסככה (בדגש על היעד שחשוב, לא רק יעד סופי) וכך בכל מקום בו יש בעיר מקבץ סככות. הגעתי להסכמות ולפשרות לגבי ההצעות שלי אל מול צרכים תפעוליים ואני חושב שהתוצאה תהיה טובה.
אני מוצף גם בעבודת ההסברה שיוצאת לפועל וכשהבארשבעים כאן יחשפו לחומרי ההסברה, אשמח לקבל כאן פידבק לגבי איכות החומרים (רוב המלל שבהם נכתב על ידי) ועל עד כמה ההסברים על השינויים מובנים.
יש עוד דברים שיקרו ב2.6 אבל אני מעדיף שהם ישארו בגדר הפתעה.
שינויים באשכול מטרופולין - דרום
מכיוון שהשינויים כבר מופיעים במערכות המידע, כבר אין לי בעיה לדבר עליהם... אלו חלק מהשינויים שאני זוכר שתוכננו (יכול להיות שחלק מהם כאן לא יצאו לפועל כרגע אלא בהמשך אבל רוב הסיכויים שכן).
מאז תחילת הפעלת האשכול (המכרז הנוכחי) ב1.1.14 לא היו כל כך הרבה תוספות שירות ושינויים כמו שיהיו החל מה-2.6
קו 44 הוא קו עם מספר חלופות. הקו יתפצל ל3 מספרי קווים כדי לא לבלבל את הנוסעים (בדיוק כמו ש60 פוצל למספר קווים שונים למצפה רמון).
קו 387 החדש יהיה במסלול 388 אך ללא תחנות ביניים בין ערד לבאר שבע ולהיפך. זכור לי שמדובר בשתי נסיעות כל יום לכל כיוון, אך יכול להיות שאני לא זוכר נכון.
בגזרת קווי עומר ומיתר: זה מה שתוכנן (לא יודע אם עדכני, אין לי זמן להתעמק): ביטול קו 27, תגבור קו 37 ותגבור קו 28. הוצאת קו 26 ממיתר (או כניסתו רק למרכז מיתר ללא כל הסיבוב במיתר) והכנסת 26 ליישוב החדש כרמית.
בגזרת קווי מגזר בדוואי יש את 15 החדש ומתוכנן פיצול השירות בין חורה לכסייפה (כיום יש קו שנוסע מבאר שבע לכסייפה דרך חורה) והוא עושה זאת דרך כביש 316 ההרוס להפליא. זה כביש ששייך לקק"ל, הכביש מלא בורות (ולא מעט בורות גדולים בגודל של רכב קטן) ובמקטע שבו האוטובוס נוסע יש נתיב אחד בלבד כך כשרכב בא ממול, צריך לרדת לעפר. זה ללא צל של ספק אחד הכבישים ההרוסים ביותר במדינה. אז זה יחסך מקו 52.
עקב הפעלת קווי קרית ארבע על ידי אגד תעבורה, הם קיבלו את רציף מספר 1. קו 380 שהיה יוצא מרציף מספר 1, עבר לרציף מספר 2 יחד עם 370. בוצע שיפצור לו"ז כך שלא יצאו ביחד כשזה קרה, אך כעת הלו"ז שלהם יהיה משולב (של 370 ו380).
קו 381 יעבור דרך מרכז ראשון, יסע בדיוק כמו 367 ו371 עד תחנת הרכבת הראשונים ומשם יעלה לכביש 431. יהיו לו נסיעות גם במוצ"ש, אם אני לא טועה, שתי נסיעות במוצ"ש. זה שינוי שביקשתי לפני שנתיים וחצי כבר, כולל הפעלתו במוצ"ש וזה תמיד ישב במגירה עד לשינויי הפעלה גדולים ועכשיו זה סוף סוף קורה.
יש עוד משהו שביקשתי עוד ב2014 ויש מצב שיצא לפועל אבל זה עוד לא סופי אז אני מנוע מלדבר על כך. משהו שיביא בשורה של ממש ושממש חסר (לטעמי במערכת הקווים כיום). משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של מטרופולין, יותר מזה לא אוכל להוסיף
דן באר שבע - המסוף הנווה זאב נגנז עקב התנגדות תושבים. מיקום המוסף אכן בעייתי, לא בשל קרבתו לבתי המגורים אלא כי הכביש המוביל אליו צר, במקום יש בתי ספר וגני ילדים ועומס פסיכי בשעות הבוקר של כלי רכב פרטיים שגם עוצרים בחניות כפולות ומה לא. לבסס 4 קווים עיקריים של הרשת כך שיתקעו שם זה לא היה רעיון טוב.
אז מה קיבלנו במקום מסוף נווה זאב? קיבלנו את מסוף בית העלמין החדש. עקב ההתרחקות הזו, נוצרו לא מעט קילומטרים עודפים לנסיעה, אז יש הרבה שינויים ממה שפורסם איי שם במכרז לבין מה שיצא בפועל בפעימה השנייה. בחלק מהמקרים מדובר בשינוי מסלולים, בחלק מהמקרים מדובר על הפחתת תדירות או הפחתת שעות פעילות ובחלק מהמקרים מדובר על קיצור מסלולים על ידי חלופות א' שלא יכנסו לעיר העתיקה ולשוק.
אני יכול להגיד שמערכת הקווים שתוכננה, במסגרת האילוצים היא מערכת קווים טובה וראויה. הבעתי את דעתי בנוגע לשינויים במסלולים, התייעצויות רבות, מה כדאי, מה פחות. איך שינוי כזה מטיב ואיך הוא פוגע...
זוכרים את דגלי התחנות (תמרור 505) עם כיתוב היעד הלא תורם לנוסע והתרגום לאנגלית?, אז זו כבר היסטוריה. לפעימה השנייה הוכן במדוקדק שילוט טוב לכל קו וקו. העלתי את זה מיד אחרי הפעימה הראשונה, ואני שמח על כך שהתקבלה החלטה לתכנן גם את דגלי התחנות כך שיתנו מידע אינטואיטיבי לנוסעים.
בחודש האחרון אני מוצף בעבודה לקראת המכרז, הגשתי את הצעותיי לסידור הרציפים העירוניים בתחנה המרכזית, תכננתי את מקבצי הסככות (היכן שיש ריבוי סככות תחת מק"ט תחנה אחד) כמו בדואר המרכזי, כך שיעדים משותפים יהיו באותה הסככה (בדגש על היעד שחשוב, לא רק יעד סופי) וכך בכל מקום בו יש בעיר מקבץ סככות. הגעתי להסכמות ולפשרות לגבי ההצעות שלי אל מול צרכים תפעוליים ואני חושב שהתוצאה תהיה טובה.
אני מוצף גם בעבודת ההסברה שיוצאת לפועל וכשהבארשבעים כאן יחשפו לחומרי ההסברה, אשמח לקבל כאן פידבק לגבי איכות החומרים (רוב המלל שבהם נכתב על ידי) ועל עד כמה ההסברים על השינויים מובנים.
יש עוד דברים שיקרו ב2.6 אבל אני מעדיף שהם ישארו בגדר הפתעה.