שינויים באשכול מטרופולין - דרום

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
שינויים באשכול מטרופולין - דרום

שינויים באשכול מטרופולין - דרום
מכיוון שהשינויים כבר מופיעים במערכות המידע, כבר אין לי בעיה לדבר עליהם... אלו חלק מהשינויים שאני זוכר שתוכננו (יכול להיות שחלק מהם כאן לא יצאו לפועל כרגע אלא בהמשך אבל רוב הסיכויים שכן).

מאז תחילת הפעלת האשכול (המכרז הנוכחי) ב1.1.14 לא היו כל כך הרבה תוספות שירות ושינויים כמו שיהיו החל מה-2.6

קו 44 הוא קו עם מספר חלופות. הקו יתפצל ל3 מספרי קווים כדי לא לבלבל את הנוסעים (בדיוק כמו ש60 פוצל למספר קווים שונים למצפה רמון).

קו 387 החדש יהיה במסלול 388 אך ללא תחנות ביניים בין ערד לבאר שבע ולהיפך. זכור לי שמדובר בשתי נסיעות כל יום לכל כיוון, אך יכול להיות שאני לא זוכר נכון.

בגזרת קווי עומר ומיתר: זה מה שתוכנן (לא יודע אם עדכני, אין לי זמן להתעמק): ביטול קו 27, תגבור קו 37 ותגבור קו 28. הוצאת קו 26 ממיתר (או כניסתו רק למרכז מיתר ללא כל הסיבוב במיתר) והכנסת 26 ליישוב החדש כרמית.

בגזרת קווי מגזר בדוואי יש את 15 החדש ומתוכנן פיצול השירות בין חורה לכסייפה (כיום יש קו שנוסע מבאר שבע לכסייפה דרך חורה) והוא עושה זאת דרך כביש 316 ההרוס להפליא. זה כביש ששייך לקק"ל, הכביש מלא בורות (ולא מעט בורות גדולים בגודל של רכב קטן) ובמקטע שבו האוטובוס נוסע יש נתיב אחד בלבד כך כשרכב בא ממול, צריך לרדת לעפר. זה ללא צל של ספק אחד הכבישים ההרוסים ביותר במדינה. אז זה יחסך מקו 52.

עקב הפעלת קווי קרית ארבע על ידי אגד תעבורה, הם קיבלו את רציף מספר 1. קו 380 שהיה יוצא מרציף מספר 1, עבר לרציף מספר 2 יחד עם 370. בוצע שיפצור לו"ז כך שלא יצאו ביחד כשזה קרה, אך כעת הלו"ז שלהם יהיה משולב (של 370 ו380).

קו 381 יעבור דרך מרכז ראשון, יסע בדיוק כמו 367 ו371 עד תחנת הרכבת הראשונים ומשם יעלה לכביש 431. יהיו לו נסיעות גם במוצ"ש, אם אני לא טועה, שתי נסיעות במוצ"ש. זה שינוי שביקשתי לפני שנתיים וחצי כבר, כולל הפעלתו במוצ"ש וזה תמיד ישב במגירה עד לשינויי הפעלה גדולים ועכשיו זה סוף סוף קורה.

יש עוד משהו שביקשתי עוד ב2014 ויש מצב שיצא לפועל אבל זה עוד לא סופי אז אני מנוע מלדבר על כך. משהו שיביא בשורה של ממש ושממש חסר (לטעמי במערכת הקווים כיום). משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של מטרופולין, יותר מזה לא אוכל להוסיף:)

דן באר שבע - המסוף הנווה זאב נגנז עקב התנגדות תושבים. מיקום המוסף אכן בעייתי, לא בשל קרבתו לבתי המגורים אלא כי הכביש המוביל אליו צר, במקום יש בתי ספר וגני ילדים ועומס פסיכי בשעות הבוקר של כלי רכב פרטיים שגם עוצרים בחניות כפולות ומה לא. לבסס 4 קווים עיקריים של הרשת כך שיתקעו שם זה לא היה רעיון טוב.

אז מה קיבלנו במקום מסוף נווה זאב? קיבלנו את מסוף בית העלמין החדש. עקב ההתרחקות הזו, נוצרו לא מעט קילומטרים עודפים לנסיעה, אז יש הרבה שינויים ממה שפורסם איי שם במכרז לבין מה שיצא בפועל בפעימה השנייה. בחלק מהמקרים מדובר בשינוי מסלולים, בחלק מהמקרים מדובר על הפחתת תדירות או הפחתת שעות פעילות ובחלק מהמקרים מדובר על קיצור מסלולים על ידי חלופות א' שלא יכנסו לעיר העתיקה ולשוק.

אני יכול להגיד שמערכת הקווים שתוכננה, במסגרת האילוצים היא מערכת קווים טובה וראויה. הבעתי את דעתי בנוגע לשינויים במסלולים, התייעצויות רבות, מה כדאי, מה פחות. איך שינוי כזה מטיב ואיך הוא פוגע...

זוכרים את דגלי התחנות (תמרור 505) עם כיתוב היעד הלא תורם לנוסע והתרגום לאנגלית?, אז זו כבר היסטוריה. לפעימה השנייה הוכן במדוקדק שילוט טוב לכל קו וקו. העלתי את זה מיד אחרי הפעימה הראשונה, ואני שמח על כך שהתקבלה החלטה לתכנן גם את דגלי התחנות כך שיתנו מידע אינטואיטיבי לנוסעים.

בחודש האחרון אני מוצף בעבודה לקראת המכרז, הגשתי את הצעותיי לסידור הרציפים העירוניים בתחנה המרכזית, תכננתי את מקבצי הסככות (היכן שיש ריבוי סככות תחת מק"ט תחנה אחד) כמו בדואר המרכזי, כך שיעדים משותפים יהיו באותה הסככה (בדגש על היעד שחשוב, לא רק יעד סופי) וכך בכל מקום בו יש בעיר מקבץ סככות. הגעתי להסכמות ולפשרות לגבי ההצעות שלי אל מול צרכים תפעוליים ואני חושב שהתוצאה תהיה טובה.

אני מוצף גם בעבודת ההסברה שיוצאת לפועל וכשהבארשבעים כאן יחשפו לחומרי ההסברה, אשמח לקבל כאן פידבק לגבי איכות החומרים (רוב המלל שבהם נכתב על ידי) ועל עד כמה ההסברים על השינויים מובנים.

יש עוד דברים שיקרו ב2.6 אבל אני מעדיף שהם ישארו בגדר הפתעה.
 

scooby5

New member
מתי תעלה לכאן את חומרי ההסברה ?

שינויים באשכול מטרופולין - דרום
מכיוון שהשינויים כבר מופיעים במערכות המידע, כבר אין לי בעיה לדבר עליהם... אלו חלק מהשינויים שאני זוכר שתוכננו (יכול להיות שחלק מהם כאן לא יצאו לפועל כרגע אלא בהמשך אבל רוב הסיכויים שכן).

מאז תחילת הפעלת האשכול (המכרז הנוכחי) ב1.1.14 לא היו כל כך הרבה תוספות שירות ושינויים כמו שיהיו החל מה-2.6

קו 44 הוא קו עם מספר חלופות. הקו יתפצל ל3 מספרי קווים כדי לא לבלבל את הנוסעים (בדיוק כמו ש60 פוצל למספר קווים שונים למצפה רמון).

קו 387 החדש יהיה במסלול 388 אך ללא תחנות ביניים בין ערד לבאר שבע ולהיפך. זכור לי שמדובר בשתי נסיעות כל יום לכל כיוון, אך יכול להיות שאני לא זוכר נכון.

בגזרת קווי עומר ומיתר: זה מה שתוכנן (לא יודע אם עדכני, אין לי זמן להתעמק): ביטול קו 27, תגבור קו 37 ותגבור קו 28. הוצאת קו 26 ממיתר (או כניסתו רק למרכז מיתר ללא כל הסיבוב במיתר) והכנסת 26 ליישוב החדש כרמית.

בגזרת קווי מגזר בדוואי יש את 15 החדש ומתוכנן פיצול השירות בין חורה לכסייפה (כיום יש קו שנוסע מבאר שבע לכסייפה דרך חורה) והוא עושה זאת דרך כביש 316 ההרוס להפליא. זה כביש ששייך לקק"ל, הכביש מלא בורות (ולא מעט בורות גדולים בגודל של רכב קטן) ובמקטע שבו האוטובוס נוסע יש נתיב אחד בלבד כך כשרכב בא ממול, צריך לרדת לעפר. זה ללא צל של ספק אחד הכבישים ההרוסים ביותר במדינה. אז זה יחסך מקו 52.

עקב הפעלת קווי קרית ארבע על ידי אגד תעבורה, הם קיבלו את רציף מספר 1. קו 380 שהיה יוצא מרציף מספר 1, עבר לרציף מספר 2 יחד עם 370. בוצע שיפצור לו"ז כך שלא יצאו ביחד כשזה קרה, אך כעת הלו"ז שלהם יהיה משולב (של 370 ו380).

קו 381 יעבור דרך מרכז ראשון, יסע בדיוק כמו 367 ו371 עד תחנת הרכבת הראשונים ומשם יעלה לכביש 431. יהיו לו נסיעות גם במוצ"ש, אם אני לא טועה, שתי נסיעות במוצ"ש. זה שינוי שביקשתי לפני שנתיים וחצי כבר, כולל הפעלתו במוצ"ש וזה תמיד ישב במגירה עד לשינויי הפעלה גדולים ועכשיו זה סוף סוף קורה.

יש עוד משהו שביקשתי עוד ב2014 ויש מצב שיצא לפועל אבל זה עוד לא סופי אז אני מנוע מלדבר על כך. משהו שיביא בשורה של ממש ושממש חסר (לטעמי במערכת הקווים כיום). משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של מטרופולין, יותר מזה לא אוכל להוסיף:)

דן באר שבע - המסוף הנווה זאב נגנז עקב התנגדות תושבים. מיקום המוסף אכן בעייתי, לא בשל קרבתו לבתי המגורים אלא כי הכביש המוביל אליו צר, במקום יש בתי ספר וגני ילדים ועומס פסיכי בשעות הבוקר של כלי רכב פרטיים שגם עוצרים בחניות כפולות ומה לא. לבסס 4 קווים עיקריים של הרשת כך שיתקעו שם זה לא היה רעיון טוב.

אז מה קיבלנו במקום מסוף נווה זאב? קיבלנו את מסוף בית העלמין החדש. עקב ההתרחקות הזו, נוצרו לא מעט קילומטרים עודפים לנסיעה, אז יש הרבה שינויים ממה שפורסם איי שם במכרז לבין מה שיצא בפועל בפעימה השנייה. בחלק מהמקרים מדובר בשינוי מסלולים, בחלק מהמקרים מדובר על הפחתת תדירות או הפחתת שעות פעילות ובחלק מהמקרים מדובר על קיצור מסלולים על ידי חלופות א' שלא יכנסו לעיר העתיקה ולשוק.

אני יכול להגיד שמערכת הקווים שתוכננה, במסגרת האילוצים היא מערכת קווים טובה וראויה. הבעתי את דעתי בנוגע לשינויים במסלולים, התייעצויות רבות, מה כדאי, מה פחות. איך שינוי כזה מטיב ואיך הוא פוגע...

זוכרים את דגלי התחנות (תמרור 505) עם כיתוב היעד הלא תורם לנוסע והתרגום לאנגלית?, אז זו כבר היסטוריה. לפעימה השנייה הוכן במדוקדק שילוט טוב לכל קו וקו. העלתי את זה מיד אחרי הפעימה הראשונה, ואני שמח על כך שהתקבלה החלטה לתכנן גם את דגלי התחנות כך שיתנו מידע אינטואיטיבי לנוסעים.

בחודש האחרון אני מוצף בעבודה לקראת המכרז, הגשתי את הצעותיי לסידור הרציפים העירוניים בתחנה המרכזית, תכננתי את מקבצי הסככות (היכן שיש ריבוי סככות תחת מק"ט תחנה אחד) כמו בדואר המרכזי, כך שיעדים משותפים יהיו באותה הסככה (בדגש על היעד שחשוב, לא רק יעד סופי) וכך בכל מקום בו יש בעיר מקבץ סככות. הגעתי להסכמות ולפשרות לגבי ההצעות שלי אל מול צרכים תפעוליים ואני חושב שהתוצאה תהיה טובה.

אני מוצף גם בעבודת ההסברה שיוצאת לפועל וכשהבארשבעים כאן יחשפו לחומרי ההסברה, אשמח לקבל כאן פידבק לגבי איכות החומרים (רוב המלל שבהם נכתב על ידי) ועל עד כמה ההסברים על השינויים מובנים.

יש עוד דברים שיקרו ב2.6 אבל אני מעדיף שהם ישארו בגדר הפתעה.
מתי תעלה לכאן את חומרי ההסברה ?
ראיתי שגם בפייסבוק של דן באר שבע יש התייחסות לשינויים שצפויים לקרות - בלי פירוט.
אני חושב שכבר צריך לפרסם אותם.
 

olli3

New member
מנהל
את רוב הציבור זה לא מעניין כשזה בא הרבה זמן לפני השינויים.

מתי תעלה לכאן את חומרי ההסברה ?
ראיתי שגם בפייסבוק של דן באר שבע יש התייחסות לשינויים שצפויים לקרות - בלי פירוט.
אני חושב שכבר צריך לפרסם אותם.
את רוב הציבור זה לא מעניין כשזה בא הרבה זמן לפני השינויים.
הקשב והיחס של הנוסע הממוצע לשינויים הוא כמה ימים עד שבוע לפני השינויים. בדיוק כמו עליית כאן במקום רשות השידור. זה לא עניין את הציבור הרחב עד שהיה מדובר בכמה ימים לפני המעבר. זה ממש התחיל לעניין את הציבור כשהרדיו והטלוויזיה בעצם כבר לא ממש שידרו, כשהשינוי בחלקו כבר החל לקרות.

מדובר בהמון חומרי הסברה, המון! להעלות את כולם ייקח המון זמן. ובכל מקרה, סביר להניח שעוד לפני שהם יפורסמו ברשת, הם כבר ימצאו את דרכם הפיזית אליך:)
 

scooby5

New member
מתי תתחיל החלוקה ?

את רוב הציבור זה לא מעניין כשזה בא הרבה זמן לפני השינויים.
הקשב והיחס של הנוסע הממוצע לשינויים הוא כמה ימים עד שבוע לפני השינויים. בדיוק כמו עליית כאן במקום רשות השידור. זה לא עניין את הציבור הרחב עד שהיה מדובר בכמה ימים לפני המעבר. זה ממש התחיל לעניין את הציבור כשהרדיו והטלוויזיה בעצם כבר לא ממש שידרו, כשהשינוי בחלקו כבר החל לקרות.

מדובר בהמון חומרי הסברה, המון! להעלות את כולם ייקח המון זמן. ובכל מקרה, סביר להניח שעוד לפני שהם יפורסמו ברשת, הם כבר ימצאו את דרכם הפיזית אליך:)
מתי תתחיל החלוקה ?
לא משתמש קבוע בתחצ, אבל בכל זאת
 

olli3

New member
מנהל
סביר שתקבל אותם עוד לפני שתתחיל החלוקה.

מתי תתחיל החלוקה ?
לא משתמש קבוע בתחצ, אבל בכל זאת
סביר שתקבל אותם עוד לפני שתתחיל החלוקה.
החלוקה תחל שבוע לפני מועד הפעימה השנייה.
 

אורי404

New member
תודה על העדכונים. נמתין להמשך

שינויים באשכול מטרופולין - דרום
מכיוון שהשינויים כבר מופיעים במערכות המידע, כבר אין לי בעיה לדבר עליהם... אלו חלק מהשינויים שאני זוכר שתוכננו (יכול להיות שחלק מהם כאן לא יצאו לפועל כרגע אלא בהמשך אבל רוב הסיכויים שכן).

מאז תחילת הפעלת האשכול (המכרז הנוכחי) ב1.1.14 לא היו כל כך הרבה תוספות שירות ושינויים כמו שיהיו החל מה-2.6

קו 44 הוא קו עם מספר חלופות. הקו יתפצל ל3 מספרי קווים כדי לא לבלבל את הנוסעים (בדיוק כמו ש60 פוצל למספר קווים שונים למצפה רמון).

קו 387 החדש יהיה במסלול 388 אך ללא תחנות ביניים בין ערד לבאר שבע ולהיפך. זכור לי שמדובר בשתי נסיעות כל יום לכל כיוון, אך יכול להיות שאני לא זוכר נכון.

בגזרת קווי עומר ומיתר: זה מה שתוכנן (לא יודע אם עדכני, אין לי זמן להתעמק): ביטול קו 27, תגבור קו 37 ותגבור קו 28. הוצאת קו 26 ממיתר (או כניסתו רק למרכז מיתר ללא כל הסיבוב במיתר) והכנסת 26 ליישוב החדש כרמית.

בגזרת קווי מגזר בדוואי יש את 15 החדש ומתוכנן פיצול השירות בין חורה לכסייפה (כיום יש קו שנוסע מבאר שבע לכסייפה דרך חורה) והוא עושה זאת דרך כביש 316 ההרוס להפליא. זה כביש ששייך לקק"ל, הכביש מלא בורות (ולא מעט בורות גדולים בגודל של רכב קטן) ובמקטע שבו האוטובוס נוסע יש נתיב אחד בלבד כך כשרכב בא ממול, צריך לרדת לעפר. זה ללא צל של ספק אחד הכבישים ההרוסים ביותר במדינה. אז זה יחסך מקו 52.

עקב הפעלת קווי קרית ארבע על ידי אגד תעבורה, הם קיבלו את רציף מספר 1. קו 380 שהיה יוצא מרציף מספר 1, עבר לרציף מספר 2 יחד עם 370. בוצע שיפצור לו"ז כך שלא יצאו ביחד כשזה קרה, אך כעת הלו"ז שלהם יהיה משולב (של 370 ו380).

קו 381 יעבור דרך מרכז ראשון, יסע בדיוק כמו 367 ו371 עד תחנת הרכבת הראשונים ומשם יעלה לכביש 431. יהיו לו נסיעות גם במוצ"ש, אם אני לא טועה, שתי נסיעות במוצ"ש. זה שינוי שביקשתי לפני שנתיים וחצי כבר, כולל הפעלתו במוצ"ש וזה תמיד ישב במגירה עד לשינויי הפעלה גדולים ועכשיו זה סוף סוף קורה.

יש עוד משהו שביקשתי עוד ב2014 ויש מצב שיצא לפועל אבל זה עוד לא סופי אז אני מנוע מלדבר על כך. משהו שיביא בשורה של ממש ושממש חסר (לטעמי במערכת הקווים כיום). משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של מטרופולין, יותר מזה לא אוכל להוסיף:)

דן באר שבע - המסוף הנווה זאב נגנז עקב התנגדות תושבים. מיקום המוסף אכן בעייתי, לא בשל קרבתו לבתי המגורים אלא כי הכביש המוביל אליו צר, במקום יש בתי ספר וגני ילדים ועומס פסיכי בשעות הבוקר של כלי רכב פרטיים שגם עוצרים בחניות כפולות ומה לא. לבסס 4 קווים עיקריים של הרשת כך שיתקעו שם זה לא היה רעיון טוב.

אז מה קיבלנו במקום מסוף נווה זאב? קיבלנו את מסוף בית העלמין החדש. עקב ההתרחקות הזו, נוצרו לא מעט קילומטרים עודפים לנסיעה, אז יש הרבה שינויים ממה שפורסם איי שם במכרז לבין מה שיצא בפועל בפעימה השנייה. בחלק מהמקרים מדובר בשינוי מסלולים, בחלק מהמקרים מדובר על הפחתת תדירות או הפחתת שעות פעילות ובחלק מהמקרים מדובר על קיצור מסלולים על ידי חלופות א' שלא יכנסו לעיר העתיקה ולשוק.

אני יכול להגיד שמערכת הקווים שתוכננה, במסגרת האילוצים היא מערכת קווים טובה וראויה. הבעתי את דעתי בנוגע לשינויים במסלולים, התייעצויות רבות, מה כדאי, מה פחות. איך שינוי כזה מטיב ואיך הוא פוגע...

זוכרים את דגלי התחנות (תמרור 505) עם כיתוב היעד הלא תורם לנוסע והתרגום לאנגלית?, אז זו כבר היסטוריה. לפעימה השנייה הוכן במדוקדק שילוט טוב לכל קו וקו. העלתי את זה מיד אחרי הפעימה הראשונה, ואני שמח על כך שהתקבלה החלטה לתכנן גם את דגלי התחנות כך שיתנו מידע אינטואיטיבי לנוסעים.

בחודש האחרון אני מוצף בעבודה לקראת המכרז, הגשתי את הצעותיי לסידור הרציפים העירוניים בתחנה המרכזית, תכננתי את מקבצי הסככות (היכן שיש ריבוי סככות תחת מק"ט תחנה אחד) כמו בדואר המרכזי, כך שיעדים משותפים יהיו באותה הסככה (בדגש על היעד שחשוב, לא רק יעד סופי) וכך בכל מקום בו יש בעיר מקבץ סככות. הגעתי להסכמות ולפשרות לגבי ההצעות שלי אל מול צרכים תפעוליים ואני חושב שהתוצאה תהיה טובה.

אני מוצף גם בעבודת ההסברה שיוצאת לפועל וכשהבארשבעים כאן יחשפו לחומרי ההסברה, אשמח לקבל כאן פידבק לגבי איכות החומרים (רוב המלל שבהם נכתב על ידי) ועל עד כמה ההסברים על השינויים מובנים.

יש עוד דברים שיקרו ב2.6 אבל אני מעדיף שהם ישארו בגדר הפתעה.
תודה על העדכונים. נמתין להמשך
כולל הקו, שביקשת עוד ב-2014.
לא יודע בדיוק במה מדובר. יכול לנחש על כיוון מסויים. מה, שכן אני יכול להניח, שאכן הקו, אשר הוא יהיה, יהיה קו חיוני. כך, שאני מקווה, שזה ייצא לפועל.
 
"משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של

תודה על העדכונים. נמתין להמשך
כולל הקו, שביקשת עוד ב-2014.
לא יודע בדיוק במה מדובר. יכול לנחש על כיוון מסויים. מה, שכן אני יכול להניח, שאכן הקו, אשר הוא יהיה, יהיה קו חיוני. כך, שאני מקווה, שזה ייצא לפועל.
"משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של
מטרופולין" זה רמז בעובי של פיל.
 

אורי404

New member
למען האמת, אני לא בטוח לגמרי בכוונה

"משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של
מטרופולין" זה רמז בעובי של פיל.
למען האמת, אני לא בטוח לגמרי בכוונה
אתה (עמוד השדרה) יותר בקיא ממני, בקווי האוטובוסים באזור הדרום. עולות לי שתי אפשרויות. אבל אני לא חושב, שמיכאל מעוניין, שנכתוב כאן. מן
, שהדברים יצאו לפועל וכך אני מאחל ומקווה.
 

olli3

New member
מנהל
לרוב הגושלים כאן זה לא רמז עבה...

"משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של
מטרופולין" זה רמז בעובי של פיל.
לרוב הגושלים כאן זה לא רמז עבה...
גם אותו קו שמבצע את הקישור הזה, זו פשרה שהשגתי איי שם ב2014.
 
יש שבעה קווים שאינם של מטרופולין בבאר שבע

תודה על העדכונים. נמתין להמשך
כולל הקו, שביקשת עוד ב-2014.
לא יודע בדיוק במה מדובר. יכול לנחש על כיוון מסויים. מה, שכן אני יכול להניח, שאכן הקו, אשר הוא יהיה, יהיה קו חיוני. כך, שאני מקווה, שזה ייצא לפועל.
יש שבעה קווים שאינם של מטרופולין בבאר שבע
שמבצעים רק נסיעה או שתיים ביום לכל כיוון.

43, 134, 135, 248, 258, 326 ו 366.

זה יכול להיות אחד מקווים אלו.
 
אבל לא כל השבעה מבצעים משהו שרק הם מבצעים

יש שבעה קווים שאינם של מטרופולין בבאר שבע
שמבצעים רק נסיעה או שתיים ביום לכל כיוון.

43, 134, 135, 248, 258, 326 ו 366.

זה יכול להיות אחד מקווים אלו.
אבל לא כל השבעה מבצעים משהו שרק הם מבצעים
קישור בין באר שבע לנתיבות מבוצע לא רק על ידי 326.
קישור בין באר שבע לאשקלון מבוצע לא רק על ידי 366.
קישור בין באר שבע לדימונה או שדרות מבוצע לא רק על ידי 248 (וקישור בין דימונה לשדרות מתבצע לא רק באמצעות קו ישיר אלא גם לאורך כל היום באמצעות החלפה בבאר שבע).
כך שאת הקווים הללו אתה יכול לפסול מיידית כקשורים לבשורה של ממש.

תחליט לבד לאיזה מבין הקווים 43, 134, 135, 258 יכולה להיות קשורה בשורה של ממש.
אגב, בשרשורים שונים שהיו בפורום בשנים האחרונות יש התייחסות לכך.
 

olli3

New member
מנהל
שכחת שני קווים: 57 של דן בדרום ו440 של אגד תעבורה.

יש שבעה קווים שאינם של מטרופולין בבאר שבע
שמבצעים רק נסיעה או שתיים ביום לכל כיוון.

43, 134, 135, 248, 258, 326 ו 366.

זה יכול להיות אחד מקווים אלו.
שכחת שני קווים: 57 של דן בדרום ו440 של אגד תעבורה.
 

אוהד1110

New member
על הסקירה

שינויים באשכול מטרופולין - דרום
מכיוון שהשינויים כבר מופיעים במערכות המידע, כבר אין לי בעיה לדבר עליהם... אלו חלק מהשינויים שאני זוכר שתוכננו (יכול להיות שחלק מהם כאן לא יצאו לפועל כרגע אלא בהמשך אבל רוב הסיכויים שכן).

מאז תחילת הפעלת האשכול (המכרז הנוכחי) ב1.1.14 לא היו כל כך הרבה תוספות שירות ושינויים כמו שיהיו החל מה-2.6

קו 44 הוא קו עם מספר חלופות. הקו יתפצל ל3 מספרי קווים כדי לא לבלבל את הנוסעים (בדיוק כמו ש60 פוצל למספר קווים שונים למצפה רמון).

קו 387 החדש יהיה במסלול 388 אך ללא תחנות ביניים בין ערד לבאר שבע ולהיפך. זכור לי שמדובר בשתי נסיעות כל יום לכל כיוון, אך יכול להיות שאני לא זוכר נכון.

בגזרת קווי עומר ומיתר: זה מה שתוכנן (לא יודע אם עדכני, אין לי זמן להתעמק): ביטול קו 27, תגבור קו 37 ותגבור קו 28. הוצאת קו 26 ממיתר (או כניסתו רק למרכז מיתר ללא כל הסיבוב במיתר) והכנסת 26 ליישוב החדש כרמית.

בגזרת קווי מגזר בדוואי יש את 15 החדש ומתוכנן פיצול השירות בין חורה לכסייפה (כיום יש קו שנוסע מבאר שבע לכסייפה דרך חורה) והוא עושה זאת דרך כביש 316 ההרוס להפליא. זה כביש ששייך לקק"ל, הכביש מלא בורות (ולא מעט בורות גדולים בגודל של רכב קטן) ובמקטע שבו האוטובוס נוסע יש נתיב אחד בלבד כך כשרכב בא ממול, צריך לרדת לעפר. זה ללא צל של ספק אחד הכבישים ההרוסים ביותר במדינה. אז זה יחסך מקו 52.

עקב הפעלת קווי קרית ארבע על ידי אגד תעבורה, הם קיבלו את רציף מספר 1. קו 380 שהיה יוצא מרציף מספר 1, עבר לרציף מספר 2 יחד עם 370. בוצע שיפצור לו"ז כך שלא יצאו ביחד כשזה קרה, אך כעת הלו"ז שלהם יהיה משולב (של 370 ו380).

קו 381 יעבור דרך מרכז ראשון, יסע בדיוק כמו 367 ו371 עד תחנת הרכבת הראשונים ומשם יעלה לכביש 431. יהיו לו נסיעות גם במוצ"ש, אם אני לא טועה, שתי נסיעות במוצ"ש. זה שינוי שביקשתי לפני שנתיים וחצי כבר, כולל הפעלתו במוצ"ש וזה תמיד ישב במגירה עד לשינויי הפעלה גדולים ועכשיו זה סוף סוף קורה.

יש עוד משהו שביקשתי עוד ב2014 ויש מצב שיצא לפועל אבל זה עוד לא סופי אז אני מנוע מלדבר על כך. משהו שיביא בשורה של ממש ושממש חסר (לטעמי במערכת הקווים כיום). משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של מטרופולין, יותר מזה לא אוכל להוסיף:)

דן באר שבע - המסוף הנווה זאב נגנז עקב התנגדות תושבים. מיקום המוסף אכן בעייתי, לא בשל קרבתו לבתי המגורים אלא כי הכביש המוביל אליו צר, במקום יש בתי ספר וגני ילדים ועומס פסיכי בשעות הבוקר של כלי רכב פרטיים שגם עוצרים בחניות כפולות ומה לא. לבסס 4 קווים עיקריים של הרשת כך שיתקעו שם זה לא היה רעיון טוב.

אז מה קיבלנו במקום מסוף נווה זאב? קיבלנו את מסוף בית העלמין החדש. עקב ההתרחקות הזו, נוצרו לא מעט קילומטרים עודפים לנסיעה, אז יש הרבה שינויים ממה שפורסם איי שם במכרז לבין מה שיצא בפועל בפעימה השנייה. בחלק מהמקרים מדובר בשינוי מסלולים, בחלק מהמקרים מדובר על הפחתת תדירות או הפחתת שעות פעילות ובחלק מהמקרים מדובר על קיצור מסלולים על ידי חלופות א' שלא יכנסו לעיר העתיקה ולשוק.

אני יכול להגיד שמערכת הקווים שתוכננה, במסגרת האילוצים היא מערכת קווים טובה וראויה. הבעתי את דעתי בנוגע לשינויים במסלולים, התייעצויות רבות, מה כדאי, מה פחות. איך שינוי כזה מטיב ואיך הוא פוגע...

זוכרים את דגלי התחנות (תמרור 505) עם כיתוב היעד הלא תורם לנוסע והתרגום לאנגלית?, אז זו כבר היסטוריה. לפעימה השנייה הוכן במדוקדק שילוט טוב לכל קו וקו. העלתי את זה מיד אחרי הפעימה הראשונה, ואני שמח על כך שהתקבלה החלטה לתכנן גם את דגלי התחנות כך שיתנו מידע אינטואיטיבי לנוסעים.

בחודש האחרון אני מוצף בעבודה לקראת המכרז, הגשתי את הצעותיי לסידור הרציפים העירוניים בתחנה המרכזית, תכננתי את מקבצי הסככות (היכן שיש ריבוי סככות תחת מק"ט תחנה אחד) כמו בדואר המרכזי, כך שיעדים משותפים יהיו באותה הסככה (בדגש על היעד שחשוב, לא רק יעד סופי) וכך בכל מקום בו יש בעיר מקבץ סככות. הגעתי להסכמות ולפשרות לגבי ההצעות שלי אל מול צרכים תפעוליים ואני חושב שהתוצאה תהיה טובה.

אני מוצף גם בעבודת ההסברה שיוצאת לפועל וכשהבארשבעים כאן יחשפו לחומרי ההסברה, אשמח לקבל כאן פידבק לגבי איכות החומרים (רוב המלל שבהם נכתב על ידי) ועל עד כמה ההסברים על השינויים מובנים.

יש עוד דברים שיקרו ב2.6 אבל אני מעדיף שהם ישארו בגדר הפתעה.
על הסקירה
 

scooby5

New member
דרך אגב, ראיתי כבר תחנות

שינויים באשכול מטרופולין - דרום
מכיוון שהשינויים כבר מופיעים במערכות המידע, כבר אין לי בעיה לדבר עליהם... אלו חלק מהשינויים שאני זוכר שתוכננו (יכול להיות שחלק מהם כאן לא יצאו לפועל כרגע אלא בהמשך אבל רוב הסיכויים שכן).

מאז תחילת הפעלת האשכול (המכרז הנוכחי) ב1.1.14 לא היו כל כך הרבה תוספות שירות ושינויים כמו שיהיו החל מה-2.6

קו 44 הוא קו עם מספר חלופות. הקו יתפצל ל3 מספרי קווים כדי לא לבלבל את הנוסעים (בדיוק כמו ש60 פוצל למספר קווים שונים למצפה רמון).

קו 387 החדש יהיה במסלול 388 אך ללא תחנות ביניים בין ערד לבאר שבע ולהיפך. זכור לי שמדובר בשתי נסיעות כל יום לכל כיוון, אך יכול להיות שאני לא זוכר נכון.

בגזרת קווי עומר ומיתר: זה מה שתוכנן (לא יודע אם עדכני, אין לי זמן להתעמק): ביטול קו 27, תגבור קו 37 ותגבור קו 28. הוצאת קו 26 ממיתר (או כניסתו רק למרכז מיתר ללא כל הסיבוב במיתר) והכנסת 26 ליישוב החדש כרמית.

בגזרת קווי מגזר בדוואי יש את 15 החדש ומתוכנן פיצול השירות בין חורה לכסייפה (כיום יש קו שנוסע מבאר שבע לכסייפה דרך חורה) והוא עושה זאת דרך כביש 316 ההרוס להפליא. זה כביש ששייך לקק"ל, הכביש מלא בורות (ולא מעט בורות גדולים בגודל של רכב קטן) ובמקטע שבו האוטובוס נוסע יש נתיב אחד בלבד כך כשרכב בא ממול, צריך לרדת לעפר. זה ללא צל של ספק אחד הכבישים ההרוסים ביותר במדינה. אז זה יחסך מקו 52.

עקב הפעלת קווי קרית ארבע על ידי אגד תעבורה, הם קיבלו את רציף מספר 1. קו 380 שהיה יוצא מרציף מספר 1, עבר לרציף מספר 2 יחד עם 370. בוצע שיפצור לו"ז כך שלא יצאו ביחד כשזה קרה, אך כעת הלו"ז שלהם יהיה משולב (של 370 ו380).

קו 381 יעבור דרך מרכז ראשון, יסע בדיוק כמו 367 ו371 עד תחנת הרכבת הראשונים ומשם יעלה לכביש 431. יהיו לו נסיעות גם במוצ"ש, אם אני לא טועה, שתי נסיעות במוצ"ש. זה שינוי שביקשתי לפני שנתיים וחצי כבר, כולל הפעלתו במוצ"ש וזה תמיד ישב במגירה עד לשינויי הפעלה גדולים ועכשיו זה סוף סוף קורה.

יש עוד משהו שביקשתי עוד ב2014 ויש מצב שיצא לפועל אבל זה עוד לא סופי אז אני מנוע מלדבר על כך. משהו שיביא בשורה של ממש ושממש חסר (לטעמי במערכת הקווים כיום). משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של מטרופולין, יותר מזה לא אוכל להוסיף:)

דן באר שבע - המסוף הנווה זאב נגנז עקב התנגדות תושבים. מיקום המוסף אכן בעייתי, לא בשל קרבתו לבתי המגורים אלא כי הכביש המוביל אליו צר, במקום יש בתי ספר וגני ילדים ועומס פסיכי בשעות הבוקר של כלי רכב פרטיים שגם עוצרים בחניות כפולות ומה לא. לבסס 4 קווים עיקריים של הרשת כך שיתקעו שם זה לא היה רעיון טוב.

אז מה קיבלנו במקום מסוף נווה זאב? קיבלנו את מסוף בית העלמין החדש. עקב ההתרחקות הזו, נוצרו לא מעט קילומטרים עודפים לנסיעה, אז יש הרבה שינויים ממה שפורסם איי שם במכרז לבין מה שיצא בפועל בפעימה השנייה. בחלק מהמקרים מדובר בשינוי מסלולים, בחלק מהמקרים מדובר על הפחתת תדירות או הפחתת שעות פעילות ובחלק מהמקרים מדובר על קיצור מסלולים על ידי חלופות א' שלא יכנסו לעיר העתיקה ולשוק.

אני יכול להגיד שמערכת הקווים שתוכננה, במסגרת האילוצים היא מערכת קווים טובה וראויה. הבעתי את דעתי בנוגע לשינויים במסלולים, התייעצויות רבות, מה כדאי, מה פחות. איך שינוי כזה מטיב ואיך הוא פוגע...

זוכרים את דגלי התחנות (תמרור 505) עם כיתוב היעד הלא תורם לנוסע והתרגום לאנגלית?, אז זו כבר היסטוריה. לפעימה השנייה הוכן במדוקדק שילוט טוב לכל קו וקו. העלתי את זה מיד אחרי הפעימה הראשונה, ואני שמח על כך שהתקבלה החלטה לתכנן גם את דגלי התחנות כך שיתנו מידע אינטואיטיבי לנוסעים.

בחודש האחרון אני מוצף בעבודה לקראת המכרז, הגשתי את הצעותיי לסידור הרציפים העירוניים בתחנה המרכזית, תכננתי את מקבצי הסככות (היכן שיש ריבוי סככות תחת מק"ט תחנה אחד) כמו בדואר המרכזי, כך שיעדים משותפים יהיו באותה הסככה (בדגש על היעד שחשוב, לא רק יעד סופי) וכך בכל מקום בו יש בעיר מקבץ סככות. הגעתי להסכמות ולפשרות לגבי ההצעות שלי אל מול צרכים תפעוליים ואני חושב שהתוצאה תהיה טובה.

אני מוצף גם בעבודת ההסברה שיוצאת לפועל וכשהבארשבעים כאן יחשפו לחומרי ההסברה, אשמח לקבל כאן פידבק לגבי איכות החומרים (רוב המלל שבהם נכתב על ידי) ועל עד כמה ההסברים על השינויים מובנים.

יש עוד דברים שיקרו ב2.6 אבל אני מעדיף שהם ישארו בגדר הפתעה.
דרך אגב, ראיתי כבר תחנות
שהתחילו להתקין שילוט חדש.
בינתים ראיתי רק את הריבועים הצהובים הגדולים עם מספר הקו על דופן התחנה.
 

scooby5

New member
יש כבר שילוט לקווים 23 ו 24 מרמות לתחנה המרכזית

דרך אגב, ראיתי כבר תחנות
שהתחילו להתקין שילוט חדש.
בינתים ראיתי רק את הריבועים הצהובים הגדולים עם מספר הקו על דופן התחנה.
יש כבר שילוט לקווים 23 ו 24 מרמות לתחנה המרכזית
ולקו 34....
&nbsp
23 יחליף את 40 ?
 
אי אפשר לדעת.

יש כבר שילוט לקווים 23 ו 24 מרמות לתחנה המרכזית
ולקו 34....
&nbsp
23 יחליף את 40 ?
אי אפשר לדעת.
קו 40 היה רשום במכרז יחד עם מספר קווים חדשים. יש סיכוי שזה עוד קו נוסף וקו 23 הקיים מתבטל עקב הארכה של מספר קווים לבית עלמין.
 

scooby5

New member
לפי השילוט על התחנות

אי אפשר לדעת.
קו 40 היה רשום במכרז יחד עם מספר קווים חדשים. יש סיכוי שזה עוד קו נוסף וקו 23 הקיים מתבטל עקב הארכה של מספר קווים לבית עלמין.
לפי השילוט על התחנות
זה במקום 40 ויופעל בשני הכיוונים.
כבר בנכרז כתבו שגם המספור לא סופי.
 

olli3

New member
מנהל
23 הישן מתבטל כי כל הקווים שהיו צריכים להסתיים בנווה זאב

יש כבר שילוט לקווים 23 ו 24 מרמות לתחנה המרכזית
ולקו 34....
&nbsp
23 יחליף את 40 ?
23 הישן מתבטל כי כל הקווים שהיו צריכים להסתיים בנווה זאב
הוארכו לבית העלמין החדש.

מכיוון שיש שני קווי 40 בבאר שבע, קו 40 של דן באר שבע הופך להיות קו 23. התדירות ומספר הנסיעות ישארו אותו הדבר והוא לא יופעל בכיוון הנגדי.

כל השאר ברמות לא השתנה מבחינת מה שתוכנן במכרז.
 

scooby5

New member
אם ככה, יש בעיה עם השילוט

23 הישן מתבטל כי כל הקווים שהיו צריכים להסתיים בנווה זאב
הוארכו לבית העלמין החדש.

מכיוון שיש שני קווי 40 בבאר שבע, קו 40 של דן באר שבע הופך להיות קו 23. התדירות ומספר הנסיעות ישארו אותו הדבר והוא לא יופעל בכיוון הנגדי.

כל השאר ברמות לא השתנה מבחינת מה שתוכנן במכרז.
אם ככה, יש בעיה עם השילוט
למעשה, בלי קשר....השילוט הפוך בחלק מהתחנות שראיתי
 

raya

Active member
לפני שדן באר שבע החלו לפעול

שינויים באשכול מטרופולין - דרום
מכיוון שהשינויים כבר מופיעים במערכות המידע, כבר אין לי בעיה לדבר עליהם... אלו חלק מהשינויים שאני זוכר שתוכננו (יכול להיות שחלק מהם כאן לא יצאו לפועל כרגע אלא בהמשך אבל רוב הסיכויים שכן).

מאז תחילת הפעלת האשכול (המכרז הנוכחי) ב1.1.14 לא היו כל כך הרבה תוספות שירות ושינויים כמו שיהיו החל מה-2.6

קו 44 הוא קו עם מספר חלופות. הקו יתפצל ל3 מספרי קווים כדי לא לבלבל את הנוסעים (בדיוק כמו ש60 פוצל למספר קווים שונים למצפה רמון).

קו 387 החדש יהיה במסלול 388 אך ללא תחנות ביניים בין ערד לבאר שבע ולהיפך. זכור לי שמדובר בשתי נסיעות כל יום לכל כיוון, אך יכול להיות שאני לא זוכר נכון.

בגזרת קווי עומר ומיתר: זה מה שתוכנן (לא יודע אם עדכני, אין לי זמן להתעמק): ביטול קו 27, תגבור קו 37 ותגבור קו 28. הוצאת קו 26 ממיתר (או כניסתו רק למרכז מיתר ללא כל הסיבוב במיתר) והכנסת 26 ליישוב החדש כרמית.

בגזרת קווי מגזר בדוואי יש את 15 החדש ומתוכנן פיצול השירות בין חורה לכסייפה (כיום יש קו שנוסע מבאר שבע לכסייפה דרך חורה) והוא עושה זאת דרך כביש 316 ההרוס להפליא. זה כביש ששייך לקק"ל, הכביש מלא בורות (ולא מעט בורות גדולים בגודל של רכב קטן) ובמקטע שבו האוטובוס נוסע יש נתיב אחד בלבד כך כשרכב בא ממול, צריך לרדת לעפר. זה ללא צל של ספק אחד הכבישים ההרוסים ביותר במדינה. אז זה יחסך מקו 52.

עקב הפעלת קווי קרית ארבע על ידי אגד תעבורה, הם קיבלו את רציף מספר 1. קו 380 שהיה יוצא מרציף מספר 1, עבר לרציף מספר 2 יחד עם 370. בוצע שיפצור לו"ז כך שלא יצאו ביחד כשזה קרה, אך כעת הלו"ז שלהם יהיה משולב (של 370 ו380).

קו 381 יעבור דרך מרכז ראשון, יסע בדיוק כמו 367 ו371 עד תחנת הרכבת הראשונים ומשם יעלה לכביש 431. יהיו לו נסיעות גם במוצ"ש, אם אני לא טועה, שתי נסיעות במוצ"ש. זה שינוי שביקשתי לפני שנתיים וחצי כבר, כולל הפעלתו במוצ"ש וזה תמיד ישב במגירה עד לשינויי הפעלה גדולים ועכשיו זה סוף סוף קורה.

יש עוד משהו שביקשתי עוד ב2014 ויש מצב שיצא לפועל אבל זה עוד לא סופי אז אני מנוע מלדבר על כך. משהו שיביא בשורה של ממש ושממש חסר (לטעמי במערכת הקווים כיום). משהו שרק קו אחד מבצע כיום, פעם ביום ולא מדובר בקו של מטרופולין, יותר מזה לא אוכל להוסיף:)

דן באר שבע - המסוף הנווה זאב נגנז עקב התנגדות תושבים. מיקום המוסף אכן בעייתי, לא בשל קרבתו לבתי המגורים אלא כי הכביש המוביל אליו צר, במקום יש בתי ספר וגני ילדים ועומס פסיכי בשעות הבוקר של כלי רכב פרטיים שגם עוצרים בחניות כפולות ומה לא. לבסס 4 קווים עיקריים של הרשת כך שיתקעו שם זה לא היה רעיון טוב.

אז מה קיבלנו במקום מסוף נווה זאב? קיבלנו את מסוף בית העלמין החדש. עקב ההתרחקות הזו, נוצרו לא מעט קילומטרים עודפים לנסיעה, אז יש הרבה שינויים ממה שפורסם איי שם במכרז לבין מה שיצא בפועל בפעימה השנייה. בחלק מהמקרים מדובר בשינוי מסלולים, בחלק מהמקרים מדובר על הפחתת תדירות או הפחתת שעות פעילות ובחלק מהמקרים מדובר על קיצור מסלולים על ידי חלופות א' שלא יכנסו לעיר העתיקה ולשוק.

אני יכול להגיד שמערכת הקווים שתוכננה, במסגרת האילוצים היא מערכת קווים טובה וראויה. הבעתי את דעתי בנוגע לשינויים במסלולים, התייעצויות רבות, מה כדאי, מה פחות. איך שינוי כזה מטיב ואיך הוא פוגע...

זוכרים את דגלי התחנות (תמרור 505) עם כיתוב היעד הלא תורם לנוסע והתרגום לאנגלית?, אז זו כבר היסטוריה. לפעימה השנייה הוכן במדוקדק שילוט טוב לכל קו וקו. העלתי את זה מיד אחרי הפעימה הראשונה, ואני שמח על כך שהתקבלה החלטה לתכנן גם את דגלי התחנות כך שיתנו מידע אינטואיטיבי לנוסעים.

בחודש האחרון אני מוצף בעבודה לקראת המכרז, הגשתי את הצעותיי לסידור הרציפים העירוניים בתחנה המרכזית, תכננתי את מקבצי הסככות (היכן שיש ריבוי סככות תחת מק"ט תחנה אחד) כמו בדואר המרכזי, כך שיעדים משותפים יהיו באותה הסככה (בדגש על היעד שחשוב, לא רק יעד סופי) וכך בכל מקום בו יש בעיר מקבץ סככות. הגעתי להסכמות ולפשרות לגבי ההצעות שלי אל מול צרכים תפעוליים ואני חושב שהתוצאה תהיה טובה.

אני מוצף גם בעבודת ההסברה שיוצאת לפועל וכשהבארשבעים כאן יחשפו לחומרי ההסברה, אשמח לקבל כאן פידבק לגבי איכות החומרים (רוב המלל שבהם נכתב על ידי) ועל עד כמה ההסברים על השינויים מובנים.

יש עוד דברים שיקרו ב2.6 אבל אני מעדיף שהם ישארו בגדר הפתעה.
לפני שדן באר שבע החלו לפעול
פורסמה רשימת חלק מהקווים שיעברו שינויים.
אחד מהם - דובר על קו 4 שיעבור ליד הגרנד קניון.
הפעימה השניה החלה לפני כחודשיים ואני לא רואה את השינוי הזה.
ובקשר לדגלי התחנות והתרגום לאנגלית - אכן כפר האירוסים הפך ל"כפר האירוסין" בתרגום חופשי.
ואם מחליפים דגלים - אז שהתחנה הראשונה בשדרות יעלים תיקרא יעלים/העליה והתחנה השניה (החדשה) תיקרא שדרות יעלים בלבד.
תודה על העדכון (שבחלקו רווי מסתורין...)
רעיה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה