שינה על הגב - סוף הריון

beily1

New member
שינה על הגב - סוף הריון

הי בנות, משהי יכולה להסביר לי מדוע לא מומלץ לישון על הגב? אני מוצאת שזאת התנוחה הכי נוחה לי. איכשהו איפשהו בראש אני יודעת שזה לא טוב, האמנם? אשמח לדעת מה אתן יודעות על זה וכן.. בבקשה המלצות ללילות קלים יותר (כי מילא אני קמה 4-5 פעמים לפיפי, אבל גם לא מוצאת את עצמי באף תנוחה) תודה.. ויום מקסים לכולן ענבל
 

rc11

New member
עקב לחץ על כלי הדם/ מערכת הנשימה...

לא ממש סגורה על זה. אני בשבוע 37, ישנה בצורה שבה נוח לי. בדר"כ על הצדדים. אני מניחה שאם משהו לא נכון לגוף, אחוש אי נוחות ואשנה תנוחה.
 
גם אני ישנה איך שנוח לי.

לפעמים נוח לי על הגב. לפעמים על הצד, או בהטיה קדימה (נשענת על ברך/בטן/כרית). לרוב לא נוח לי על הגב לאורך זמן, אבל אני בהחלט מתהפכת על הגב מידי פעם, ויוצאת משם כשלא נוח לי. קשה לי להאמין שיש "איסור" של ממש - לא נראה לי שהגוף שלנו היה מאפשר לנו לעשות משהו שבאמת ובתמים מסוכן, כמובן במצבים בריאים.
 
באופן כללי את צודקת אבל

בסוף ההריון בעיקר כשאישה שוכבת על גבה - הרחם (התינוק -משקלו) מפעיל לחץ על הווריד החלול התחתון (Inferior Vena Cava ) המחזיר את הדם ללב, בעקבות זאת הדופק מואט - יש נשים שחשות סחרחורות או מתעוררות ומשנות תנוחה וזה ברוב המקרים.. יש נשים שמתעלפות , מרגישות לא טוב - קמות או מתיישבות ונופלות...ואז יש כבר סכנה רצינית יותר . יש נשים שממשיכות לשכב ולא מרגישות משהו מיוחד אבל התינוק לא מרגיש כלכך טוב... בכל אופן ניתן לשלוט על התנוחה שנרדמים בה אבל במהלך השינה משנים תנוחות ואי אפשר לשלוט על העניין , בדרך כלל תחושת אי נוחות או קשיים בנשימה יעירו את האישה לשנות תנוחה.
 
בדיוק מה שאמרתי ../images/Emo13.gif

אי נוחות, קשיים בנשימה, או משהו אחר שמפריע יעיר או יזיז את האשה - יעני, הגוף כבר יגיד לי מה לעשות
. לשכב הרבה על הגב באמת לא מאוד נוח לי, בגלל שקשה לנשום כך. אבל גם על הצדדים, מגיע שלב של חוסר נוחות שמחייב תזוזה (לצד אחר, לגב, או לכל כוון שונה). ושוב תזוזה... ושוב
אני לא יודעת למה, אבל אולי זו אחת הדרכים של הטבע להרגיל אשה בהריון להתחיל לקום הרבה בלילה
שתתרגל, תיכף יש לה צאצא חדש שיצטרך אותה בלילות, אז בינתיים בואו נעיר אותה עם קשיי נשימה, שלפוחית לוחצת, או קרסול תפוס
 
למה לקום ?

אם את מכרבלת אותו לידך לא צריך לקום...לא מבינה איך נשים היום לא מבינות את הסטארט אפ הזה.
 
../images/Emo45.gif נכון. לא השתמשתי במילה הנכונה ../images/Emo3.gif

התכוונתי: להתעורר
האמת היא, שכשהבייב לידך צמוד, אפילו להתעורר לא תמיד מספיקים
מצמידים לציץ וחסל
עובד עד היום, אגב, כשהזעירא מתעוררת לפנות בוקר או מוקדם בבוקר ואני, כל מה שבא לי, זה עוד חצי שעה-שעה שינה
 
../images/Emo6.gif לא הגזמת בכלל... ../images/Emo3.gif

עוד לא בת 3, ועדיין זערורית כמו שאת בטח זוכרת אותה
(הבוקר הילדות רצו להשקל. הגברת, כולל ביגוד מלא בלי נעליים - 10.7 ק"ג
).
 
אוי...גם שלי בדרך

10.5 או 10.6 והיא שנה ותשעה חודשים וכל הזמן מעירים לי שהיא רזה.... היא ירדה באחוזונים של המשקל מ 50% ל 25% אבל בגובה היא באחוזון 75% אז היא נראית מאוד רזה..בכל אופן היא תופסת המון מקום במיטה !
 
ירידה באספקת חמצן לעובר

משקל הרחם/העובר לחוצץ על וריד נבוב שעובר תחתיו ומספק את החמצן לעובר. בעיקר לא מומלץ בלידה, ובהריון - מן הסתם במשך הלילה את מסתובבת...
 

שָׂרָה

New member
אז למה בבית החולים נוהגים להשכיב את היולדות

על גבן? מה ההגיון ללדת אם בהריון זה מזיק וגורם לבעיות דופק לעובר?
 
כי ככה הכי נוח לרופאים ללדת ../images/Emo4.gif

אגב לא משכיבים אף אחת בכוח על הגב (אלא אם כן היא מחוברת למכשור שדורש את זה) , זה עצוב אבל זאת עובדה שנשים נשכבות לבדן על הגב כי ככה הן חושבות שצריך ללדת !! ככה הן ראו בסרטים וככה יילדו את אמא שלהן. כשאת מתחילה להסביר להן למה זה לא הגיוני ללדת על הגב או לפחות שרצוי להיות רוב תהליך הלידה בצורה יחסית אנכית ובתנועה אם אפשר הן חושבות שאת משוגעת וזאת אחת הסיבות שהלכתי ללמוד ברצינות את הנושא - כדי שלא יגידו לי שאני למדתי הנדסה ואת זה אני ממציאה
 

rc11

New member
../images/Emo207.gifבקבוק גומי של מים חמים - מותר בהריון?

אני סובלת מכאבים חזקים בגב התחתון. האיש עשה מסאג' שקצת עזר. האם מותר להניח על האזור בקבוק גומי עם מים חמים? זה בטוח לתינוקת שבפנים? אני בשבוע 37 ומרגישה שהגוף פשוט מפורק. לפני 4 ימים גם נפלתי על הישבן באמבטיה וזה הוסיף לקושי של האגן והגב. עם כאלה כאבים, אני מאבדת את כל הסבלנות ומחכה כבר ללדת. מייאש לגמרי.
 

אם פי 3

New member
בזהירות

לא כדאי לחמם לאורך זמן את איזור הרחם (גם מאחור). מצד שני, אני יודעת כמה זה עוזר... אולי שיאצו, או כירופרקטיקה יכולים לעזור גם.
 

אם פי 3

New member
מקובל לומר

שאמבטיה חמה אינה מומלצת, אבל עם מקלחת אין בעיה. מצד שני, הגיון פשוט אומר, שגם מקלחות ארוכות ורותחות, נכנסות לאותה קטגוריה (שלא לדבר על בזבוז המים... אם זה בארץ). גם אני חובבת מקלחות רותחות - בהריון השתדלתי להוריד קצת טמפ' (אבל אין מה לדבר על מקלחת פושרת או קרה...). הטענה היא שחום הגוף ברחם, הוא מראש מעלה אחת יותר מאשר בגוף, ולכן העלאה יזומה של החום באיזור, לאורך זמן, עלולה להיות בעייתית - כמו שבעת מחלה עם חום אנחנו לא בשיאנו, ולו בגלל החום (כלומר - גם במצבים שבהם הורדת החום, גורמת לנו כבר להרגיש יותר טוב, גם ללא טיפול נוסף, מעבר למכאובי המחלה). עד כמה זה נכון או מוקצן - אין לי תשובות.
 
למעלה