שימוש ברשת הרכבות הירדנית כחלופה לרכבת לאילת

מצב
הנושא נעול.

itamo

New member
שימוש ברשת הרכבות הירדנית כחלופה לרכבת לאילת

שימוש ברשת הרכבות הירדנית כחלופה לרכבת לאילת
האם נשקל באיזה שלב שימוש ברשת הרכבות הירדנית בתור חלופה לקו הרכבת לאילת ?

זה יצריך חיבור של אילת לרשת הרכבות הירדנית בעקבה ומישם חיבור של הרשת הירדנית לרכבת העמק ולנמל חיפה.
לחלופה הזאת יהיו כמה יתרונות. כמו ביטול הפגיעה הסביבתית בישראל (וניטרול ההתנגדות של הירוקים) וגם חיזור המסחר עם ירדן שתוכל להשתמש ביותר יעילות בנמל חיפה במקום הנמלים בסוריה ושינוע הסחורות היבשתי לטורקיה שהופסק בשל מלחמת האזרחים בסוריה.
הדבר יצריך שדרוג של רשת הרכבות הירדנית שמיטב ידיעתי מבוססת על מסילות צרות, אבל מצד שני יעביר חלק מנטל המימון והביצוע אל הירדנים.
 

darkshadow1

New member
הרעיון הזה לא רלוונטי,

שימוש ברשת הרכבות הירדנית כחלופה לרכבת לאילת
האם נשקל באיזה שלב שימוש ברשת הרכבות הירדנית בתור חלופה לקו הרכבת לאילת ?

זה יצריך חיבור של אילת לרשת הרכבות הירדנית בעקבה ומישם חיבור של הרשת הירדנית לרכבת העמק ולנמל חיפה.
לחלופה הזאת יהיו כמה יתרונות. כמו ביטול הפגיעה הסביבתית בישראל (וניטרול ההתנגדות של הירוקים) וגם חיזור המסחר עם ירדן שתוכל להשתמש ביותר יעילות בנמל חיפה במקום הנמלים בסוריה ושינוע הסחורות היבשתי לטורקיה שהופסק בשל מלחמת האזרחים בסוריה.
הדבר יצריך שדרוג של רשת הרכבות הירדנית שמיטב ידיעתי מבוססת על מסילות צרות, אבל מצד שני יעביר חלק מנטל המימון והביצוע אל הירדנים.
הרעיון הזה לא רלוונטי,
משום שהקו מתוכנן כיום כקו נוסעים מהיר. קו מטענים זול בצורה משמעותית ויגרום לפגיעה סביבתית זניחה- אבל כאמור האופציה הזאת נזנחה מזמן לטובת קו הנוסעים הפופוליסטי והבזבזני, שבתקווה ישאר תקוע במגירה בעתיד הנראה לעין.
 

stratomaximus

New member
דווקא לא פופוליסטי... רכבת היא מנוע צמיחה

הרעיון הזה לא רלוונטי,
משום שהקו מתוכנן כיום כקו נוסעים מהיר. קו מטענים זול בצורה משמעותית ויגרום לפגיעה סביבתית זניחה- אבל כאמור האופציה הזאת נזנחה מזמן לטובת קו הנוסעים הפופוליסטי והבזבזני, שבתקווה ישאר תקוע במגירה בעתיד הנראה לעין.
דווקא לא פופוליסטי... רכבת היא מנוע צמיחה
בנוסף לתחנה של אילת, יהיו עוד כמה תחנות בנגב.
אני מניח שאתה מודע לכך שאיפה שיש רכבת שמאפשרת להגיע במהירות למוקדי תעסוקה, יש גם התפתחות של התיישבות.
מה שאולי סוף סוף יקרב את החלום של בן גוריון להגשמה, זו הרכבת...
 

darkshadow1

New member
לא כשהיא צפויה לעלות 25 מיליארד ש"ח.

דווקא לא פופוליסטי... רכבת היא מנוע צמיחה
בנוסף לתחנה של אילת, יהיו עוד כמה תחנות בנגב.
אני מניח שאתה מודע לכך שאיפה שיש רכבת שמאפשרת להגיע במהירות למוקדי תעסוקה, יש גם התפתחות של התיישבות.
מה שאולי סוף סוף יקרב את החלום של בן גוריון להגשמה, זו הרכבת...
לא כשהיא צפויה לעלות 25 מיליארד ש"ח.
לפי כל ההערכות הנוכחיות הרכבות יסעו חצי ריקות במקרה הטוב, ובתדירות שלא מתקרבת למיצוי קיבולת הקו.
 

amit1270

New member
כמו בקו לבאר שבע


לא כשהיא צפויה לעלות 25 מיליארד ש"ח.
לפי כל ההערכות הנוכחיות הרכבות יסעו חצי ריקות במקרה הטוב, ובתדירות שלא מתקרבת למיצוי קיבולת הקו.
כמו בקו לבאר שבע
 

darkshadow1

New member
השוואה בין פרוייקטים שונים היא פשוט לא נכונה.

כמו בקו לבאר שבע
השוואה בין פרוייקטים שונים היא פשוט לא נכונה.
בדיוק כמו להשוות את הקו לדימונה למסילת העמק. אם המסילה לאילת הייתה עולה כמו שדרוג הקו לבאר שבע- הייתי תומך בה בלי להתלבט. אני אשמח אם תזכיר לי מה היו ההערכות הראשוניות לעלות שדרוג הקו לבאר שבע.
 

amit1270

New member
אני מסכים איתך, אבל בכל זאת קומם אותי המשפט

השוואה בין פרוייקטים שונים היא פשוט לא נכונה.
בדיוק כמו להשוות את הקו לדימונה למסילת העמק. אם המסילה לאילת הייתה עולה כמו שדרוג הקו לבאר שבע- הייתי תומך בה בלי להתלבט. אני אשמח אם תזכיר לי מה היו ההערכות הראשוניות לעלות שדרוג הקו לבאר שבע.
אני מסכים איתך, אבל בכל זאת קומם אותי המשפט
על "רכבות חצי ריקות". ואם כבר - איפה היו כל המומחים לפני שנפתח הקו לדימונה? למה הם צצו רק אחרי?
 

darkshadow1

New member
אם רק הרכבות לדימונה היו נוסעות חצי ריקות...

אני מסכים איתך, אבל בכל זאת קומם אותי המשפט
על "רכבות חצי ריקות". ואם כבר - איפה היו כל המומחים לפני שנפתח הקו לדימונה? למה הם צצו רק אחרי?
אם רק הרכבות לדימונה היו נוסעות חצי ריקות...
הבעיה היא שהן נוסעות במקרה הטוב 95% ריקות.
במקרה של רכבת העמק רכבות כנראה יסעו חצי ריקות- אבל אני לא רואה בכך בעיה אמיתית כי המצב ישתנה בעתיד. ההבדל בין רכבת העמק לבין הרכבת לאילת הוא בגודל התקציבים: 3 מיליארד ש"ח זה סכום הגיוני להשקיע למטרת תמיכה בפיתוח עתידי, 25 מיליארד זה כבר סכום הזוי.
 

amit1270

New member
אדרבה! רכבות ריקות - חגיגה ל"מומחים"!

אם רק הרכבות לדימונה היו נוסעות חצי ריקות...
הבעיה היא שהן נוסעות במקרה הטוב 95% ריקות.
במקרה של רכבת העמק רכבות כנראה יסעו חצי ריקות- אבל אני לא רואה בכך בעיה אמיתית כי המצב ישתנה בעתיד. ההבדל בין רכבת העמק לבין הרכבת לאילת הוא בגודל התקציבים: 3 מיליארד ש"ח זה סכום הגיוני להשקיע למטרת תמיכה בפיתוח עתידי, 25 מיליארד זה כבר סכום הזוי.
אדרבה! רכבות ריקות - חגיגה ל"מומחים"!
לגבי ההשוואה לרכבת העמק - מנין לך שהמצב ישתנה בעתיד?

אגב, מה המקור לסכום שציינת?
 
אין לו שום מקור

אדרבה! רכבות ריקות - חגיגה ל"מומחים"!
לגבי ההשוואה לרכבת העמק - מנין לך שהמצב ישתנה בעתיד?

אגב, מה המקור לסכום שציינת?
אין לו שום מקור
זו תעמולה של ה"ירוקים" המזוייפים, בסגנון A1 והחשמול בחיפה.
 

darkshadow1

New member
תסתכל על תכנית הפיתוח של עפולה.

אדרבה! רכבות ריקות - חגיגה ל"מומחים"!
לגבי ההשוואה לרכבת העמק - מנין לך שהמצב ישתנה בעתיד?

אגב, מה המקור לסכום שציינת?
תסתכל על תכנית הפיתוח של עפולה.
העיר אמורה להתרחב למעל 100,000 תושבים. שים לב גם למיקום המעולה של התחנה.

לגבי הנתונים- יש בקישור המצורף. הערכה ראשונית של 20-25 מיליארד ש"ח, נשמע לי סביר לקחת את הסכום הגבוה.
 
ממש מקור אמין....


תסתכל על תכנית הפיתוח של עפולה.
העיר אמורה להתרחב למעל 100,000 תושבים. שים לב גם למיקום המעולה של התחנה.

לגבי הנתונים- יש בקישור המצורף. הערכה ראשונית של 20-25 מיליארד ש"ח, נשמע לי סביר לקחת את הסכום הגבוה.
ממש מקור אמין....

אולי חשבת שכאן זה איזה בלוג סוג ז', וכל לינק פיקטיבי מהווה "הוכחה".
הנתונים בלינק שהבאת לא מבוססים על כלום, באותה מידה אפשר לכתוב שם "250 טריליון יורו". יהודה ברקן עשה את זה יותר טוב...
 

darkshadow1

New member
יש לך איזשהו מקור שכן תומך בכדאיות הפרוייקט?

ממש מקור אמין....

אולי חשבת שכאן זה איזה בלוג סוג ז', וכל לינק פיקטיבי מהווה "הוכחה".
הנתונים בלינק שהבאת לא מבוססים על כלום, באותה מידה אפשר לכתוב שם "250 טריליון יורו". יהודה ברקן עשה את זה יותר טוב...
יש לך איזשהו מקור שכן תומך בכדאיות הפרוייקט?
תחזית כלשהי למספר נוסעים? תנועת מטען? עלות משוערת? זמני הקמה?
שוב- אתה לא מתייחס לגוף הטענות אלא לעצם העלאתן.
 
אתה בא ומספר סיפורים

יש לך איזשהו מקור שכן תומך בכדאיות הפרוייקט?
תחזית כלשהי למספר נוסעים? תנועת מטען? עלות משוערת? זמני הקמה?
שוב- אתה לא מתייחס לגוף הטענות אלא לעצם העלאתן.
אתה בא ומספר סיפורים
ואח"כ מבקש שאני אוכיח שהם לא נכונים....

וכשאני מציג לך עשרות דוגמאות שבהן הוכח שאתה טועה - אתה מתחמק בתירוץ שהן לא רלבנטיות.

מצטער, התרגילים האלה לא יעבדו כאן. תביא עובדות בשטח, לא סיפורי אלף לילה ולילה מבית מדרשו של שטרסלר.
 

darkshadow1

New member
באמת התייאשתי.

אתה בא ומספר סיפורים
ואח"כ מבקש שאני אוכיח שהם לא נכונים....

וכשאני מציג לך עשרות דוגמאות שבהן הוכח שאתה טועה - אתה מתחמק בתירוץ שהן לא רלבנטיות.

מצטער, התרגילים האלה לא יעבדו כאן. תביא עובדות בשטח, לא סיפורי אלף לילה ולילה מבית מדרשו של שטרסלר.
באמת התייאשתי.
אילו "עובדות בשטח" אני יכול להביא לך? הרי שני הגופים הממשלתיים היחידים שיש להם יד ורגל בדבר הם משרד האוצר ומשרד התחבורה- כאשר אתה תגדיר כל דו"ח של הראשון כלא רלוונטי והשני מתנהג אל נתונים כמו אל חומר מסווג. מול כל טענה אחרת שאני אעלה אתה תציג את המדיניות של משרד האוצר לגבי פרוייקטים קודמים- שאין לי שום קשר אליו ואני לרוב לא תומך בהתנהלות שלו. כל טענה שאני אעלה אתה תגדיר כ"סיפורי אלף לילה ולילה", כשמשום מה עליך לא מוטלת חובה להוכיח שום טענה שלך.
 
אבל עם כל הכבוד, לא אני הכרזתי

באמת התייאשתי.
אילו "עובדות בשטח" אני יכול להביא לך? הרי שני הגופים הממשלתיים היחידים שיש להם יד ורגל בדבר הם משרד האוצר ומשרד התחבורה- כאשר אתה תגדיר כל דו"ח של הראשון כלא רלוונטי והשני מתנהג אל נתונים כמו אל חומר מסווג. מול כל טענה אחרת שאני אעלה אתה תציג את המדיניות של משרד האוצר לגבי פרוייקטים קודמים- שאין לי שום קשר אליו ואני לרוב לא תומך בהתנהלות שלו. כל טענה שאני אעלה אתה תגדיר כ"סיפורי אלף לילה ולילה", כשמשום מה עליך לא מוטלת חובה להוכיח שום טענה שלך.
אבל עם כל הכבוד, לא אני הכרזתי
שפרוייקט הרכבת לאילת הוא פופוליסטי ובזבזני. ולכן לא אני צריך להוכיח טענה זו.

ועם כל הכבוד, לא אני חוזר על טענה שאותה העלו פקידי האוצר מאז 48', והוכחה כלא נכונה בכל מקרה ומקרה! אז גם כובד משקלה של ההיסטוריה נוטה נגדך.

יש תחומים בהם אני מסכים עם פקידי האוצר, וההיסטוריה ניצבת לצדם, ולכן נטל ההוכחה לא משמעותי. אבל בתחום התשתיות? נטל ההוכחה עצום ורב, ובצדק.

הם גרמו נזקים של עשרה טריליון ₪ לפחות למשק הישראלי, והם חייבים להביא נימוקים טובים מאד מאד מאד מאד כדי שנאמין להם שהפעם הם צודקים. ככה זה בחיים.
 

אבישי ק

New member
והמיליונים שהוציאו על אגד אתה לא מדבר

אבל עם כל הכבוד, לא אני הכרזתי
שפרוייקט הרכבת לאילת הוא פופוליסטי ובזבזני. ולכן לא אני צריך להוכיח טענה זו.

ועם כל הכבוד, לא אני חוזר על טענה שאותה העלו פקידי האוצר מאז 48', והוכחה כלא נכונה בכל מקרה ומקרה! אז גם כובד משקלה של ההיסטוריה נוטה נגדך.

יש תחומים בהם אני מסכים עם פקידי האוצר, וההיסטוריה ניצבת לצדם, ולכן נטל ההוכחה לא משמעותי. אבל בתחום התשתיות? נטל ההוכחה עצום ורב, ובצדק.

הם גרמו נזקים של עשרה טריליון ₪ לפחות למשק הישראלי, והם חייבים להביא נימוקים טובים מאד מאד מאד מאד כדי שנאמין להם שהפעם הם צודקים. ככה זה בחיים.
והמיליונים שהוציאו על אגד אתה לא מדבר
הזמנים היו אחרים
הייתה הסתדרות חזקה
אגד שלטו בהכל
ומיליונים זרמו לאגד ללא פיקוח
המפלצת בתל אביב בשם "התחנה המרכזית החדשה)
והבניין העצום שבנו בזמנו בנווה שאנן בחיפה
הם רק דוגמאות

הרכבת לאילת אולי תהיה כדאית, אל תשלול.
ופופוליסטי זה בטוח לא
 
תגיד לי אבישי, מה קרה לך?!

והמיליונים שהוציאו על אגד אתה לא מדבר
הזמנים היו אחרים
הייתה הסתדרות חזקה
אגד שלטו בהכל
ומיליונים זרמו לאגד ללא פיקוח
המפלצת בתל אביב בשם "התחנה המרכזית החדשה)
והבניין העצום שבנו בזמנו בנווה שאנן בחיפה
הם רק דוגמאות

הרכבת לאילת אולי תהיה כדאית, אל תשלול.
ופופוליסטי זה בטוח לא
תגיד לי אבישי, מה קרה לך?!
אתה מדבר על מבנים פרטיים שכל קשר בינם לבין השקעה ממשלתית בפיתוח תשתיות מקרי בהחלט.
אגד היתה קואופרטיב פרטי שקיבל מונופול מהמדינה. איך הוא קשור לנושא השרשור בכלל?

אני שללתי את כדאיות הרכבת לאילת?


אני טענתי שהרכבת לאילת פופוליסטית?


הרי גם בני בן החמש, שרק מתחיל לקרוא, היה מבין שאני טענתי בשרשור הזה (וטוען כאן כבר חמש שנים!) בדיוק את ההיפך!!!!


תעשה לי ולעצמך טובה, צא לחופשה שקטה בקריביים, תירגע, תחזור, תקרא את השרשור מההתחלה בתשומת לב, ואז תבין כמה מגוחכים הדברים שכתבת כאן...
 

amit1270

New member
הזלזול שלך לא במקום.

ממש מקור אמין....

אולי חשבת שכאן זה איזה בלוג סוג ז', וכל לינק פיקטיבי מהווה "הוכחה".
הנתונים בלינק שהבאת לא מבוססים על כלום, באותה מידה אפשר לכתוב שם "250 טריליון יורו". יהודה ברקן עשה את זה יותר טוב...
הזלזול שלך לא במקום.
המצגת הזאת ניתנה ע"י אדם שיש לו טיפ-טיפונת רקורד בנושאי תכנון וכלכלת תחבורה, במסגרת כנס מקצועי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה (שהיו"ר שלה גולש פעיל כאן). לא חייבים להסכים איתו, אבל גם לא לבטל אותו ובטח לא לכנות את הדובר והדברים שהציג בשמות גנאי. הזלזול הזה לא מוסיף לך כבוד.

לפרטים נוספים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה