שידור מהבית -
או

שידור מהבית - ../images/Emo45.gif או ../images/Emo31.gif

הבוקר, בעת שנסעתי בכבישי הארץ, הופתעתי לגלות שטל ואביעד משדרים את תכנית הבוקר שלהם מביתם, תודות לבזק. השידור, לפחות בחלקים שאני האזנתי להם, זרם חלק ואין ספק שטל (כנראה עם טריינינג) ואביעד (עם פיג'מת סאטן) היו מוצלחים כהרגלם. א-מה-מה, עם המעבר שלהם לפרסומות (שיתכן וגם משודרות מהבית של אביעד...) - העברתי אני לגלי צה"ל. שם שידרה כתבת הפלילים הדס שטייף את פינת הפלילים היומית שלה מביתה. הפינה שודרה, כמו שקורה לעיתים, באיכות לא משהו ובשלב מסוים - הסאונד נשמע כאילו המיקרופון נופל לה מהשולחן פעם אחרי פעם. מיכה פרידמן, ששהה באולפן (לפחות אני מקווה), זעק להדס נואשות: "אני מחזיק לך את המיקרופון, דברי". הפינה לא צלחה, החדשות נכנסו. כבר רבות דובר על אילנה דיין שמשדרת מביתה תכנית שלמה - מביתה. בטרנינג ונעלי בית. מראיינת כל אדם אפשרי, מנשיא המדינה דרך אחרון פקידי ההסתדרות ועד ל"מסעודה משדרות". סטייל קריימר מאותו פרק ידוע של סיינפלד מהעונה התשיעית, "מרי גריפין שואו", שאירח אמנים בביתו הפרטי - מבלי שאף אחד צופה. רק שבמקרה דנן - כולם מאזינים. מצד שני, האותנטיות של מנחם הורוביץ ושרון וכסלר שמשדרים מביתם כל בוקר, לא ניתנת להחלפה בשידור מאולפן. אז מה אתם אומרים? שידור מהבית - בעד או נגד?
 

גלטזזז

New member
תלוי מאד בסוג השידור ובתנאים הטכניים

אבל אם הציוד מאפשר שידור חלק ונטול תקלות... אז למה לא? תוכנית שמבוססת על הגשה מוסיקלית -
דיווח של כתב שממילא לא נעשה מהשטח -
כמו במקרה של הדס שטייף שהמרחק מהטריטוריה שלה לאולפן לא יאפשר לה דיווח אולפני אלא באמצעות הטלפון, עדיף שידור מהבית שיחסוך לה זמן ויתן תחושה של מיידיות וזמינות יחד עם איכות סאונד משופרת יותר מהסלולרי. אבל שידור חדשות או תוכנית אקטואליה שמצריכים גיבוי של מערכת חדשות כולל הפקה ועריכה בזמן אמת ולפעמים כמו גם הצורך בקשר עין עם האנשים מעבר לזכוכית או מי שמנגן אותות ומוסיקה... הפוטנציאל הגבוה לתקלות טכניות בשידור מורכב עושה גם שידור רגיל מהאולפן לכזה שקשה לפעמים לעבור חלק, אז מהבית? אילנה דיין פעם בשבוע מהבית זה עוד על גבול הנסבל, שידור יומי קבוע עדיין לא בא בחשבון. פינת ההורוביץ (שמשודרת בימים אלה דווקא מתל השומר...) לא מהווה דוגמא ל"שידור" מהבית, זה עוד סוג של ראיון טלפוני שניתן להשוות יותר לפינת דיווח מזג האויר מהתורן בבית דגן (כמו גם דיווחים טלפוניים קבועים מחו"ל). סביר להניח שעם הזמן וההתקדמות הטכנולוגית יימצאו פתרונות לשידורים איכותיים ממרחק ואז נחוש פחות בהבדל, כך שיגיע יום ששיבושי הסאונד הסלולריים יוחלפו למשהו נסבל יותר.
 
בגדול - מסכים עם דעתו/ה של גלטזזז

באמת יש הבדל בין תוכניות שלמות לפינות שמתקיימות כראיונות טלפוניים, ובכלל יש הבדל בין תוכניות לבין יומני חדשות, ויש חשיבות לשידור של כתבים מהפריפריה ולתנאים המאפשרים להם לשדר מרחוק (אגב - ל'קול-ישראל', בניגוד לגל"צ, יש אולפנים גם חביפה ובבאר-שבע, מה שעשוי להקל לפחות על הכתבים המסקרים את האיזורים הסמוכים, אבל לא בטוח שזה מספיק בשביל הצפון הרחוק והדרום הרחוק). אבל יש כאן עוד נקודה שאני רוצה לשים עליה את הדגש - המערכתיות. תחנת רדיו שכל שדרניה פועלים רק מהבית, תהפוך מהר מאוד לאוסף מקרי של אנשים שאין ביניהם שום קשר, אין ביניהם שום תיאום וקשה לגבש אותם כמערכת או כאנשים תחנה עם תפיסת שידור מסויימת, אפילו אידיאולוגיה מסויימת או סתם אוירת שיתוף שמשפיעה גם על התכנים. ממילא זה לא תמיד מתקיים כשכל אחד משדר בשעה אחרת, ולא תמיד כולם נמצאים בקשר עם כולם, וכשהשידורים יהיו מהבית (רק כי יש שכלולים טכנולוגים שמאפשרים את זה, ולא כי יש סיבה אמיתית לזה) זה יהפוך את התחנה לחסרת משמעות.
 
למעלה