שיגריס, עוגת ספוג שוקולד ג`נואז H-)
חייבים להקפיד בעוגה הזאת שהביצים והסוכר יהיו מוקצפים כראוי ואז לקפל את הקמח בפנים בעדינות ובזהירות רבה שלא לשבור את מרקם הקצפת ואז תתקבל עוגה קלה ואוורירית ביותר (וטעימה ביותר). מצרכים: 4 ביצים 100 גרם אבקת סוכר 80 גרם קמח לבן 2 כפות אבקת קקאו 20 גרם חמאה ללא מלח, מומסת 120 גרם ריבת פטל אבקת סוכר, לפיזור אופן ההכנה: מחממים את התנור לחום בינוני של 180 מעלות צלסיוס. משמנים קלות תבנית אפייה עגולה בקוטר 20 ס``מ. שמים את הביצים והסוכר בקערה גדולה. ממלאים סיר עד מחציתו במים ומביאים לרתיחה. מסירים מן האש ומניחים את הקערה בסיר. וממדאים שהקערה אינה נוגעת במים. בעזרת מערבל חשמלי, מקציפים 5-10 דקות או עד שהתערובת חלקה וסמיכה, הכפילה את נפחה ומותירה שובל בעת ההקצפה. אסור שהתערובת תהיה חמה אלא פושרת בלבד. מסירים את הקערה מן הסיר וממשיכים להקציף עד שהתערובת מתקררת. מנפים את הקמח והקקאו יחד ואז, בעזרת כף מתכת גדולה מקפלים בזהירות אל תוך התערובת המוקצפת. יש להפסיק לקפל מיד כאשר הקמח והקקאו מעורבבים אחרת התערובת תאבד מנפחה. בזהירות, אך במהירות, מקפלים פנימה את החמאה הפושרת. יוצקים לתבנית ואופים במרכז התנור במשך 30-25 דקות, או עד שהעוגה קפיצית למגע קל של אצבע ונפרדת מדפנות התבנית. הופכים אותה על רשת קירור, מניחים רשת נוספת מעליה, הופכים כך שהקליפה האפויה היא למעלה, מסירים את הרשת העליונה ומניחים להתקרר. מצב זה מבטיח שהקליפה העליונה אינה נשברת או נסדקת מן הרשת. בעזרת סכין ארוכה ומשוננת, חותכים את העוגה שהתקררה בחתך אופקי מצד אחד לשני בתנועה מסורית. מורחים את החצי התחתון בריבת פטל. מניחים את החצי השני מעל, מפזרים אבקת סוכר ומניחים בזהירות בצלחת. הערה: אסור שסיר המים יהיה חם מדי, משום שזה יגרום לתערובת לאבד את נפחה, ולעוגה להיות נמוכה וכבדה לאחר האפייה.
חייבים להקפיד בעוגה הזאת שהביצים והסוכר יהיו מוקצפים כראוי ואז לקפל את הקמח בפנים בעדינות ובזהירות רבה שלא לשבור את מרקם הקצפת ואז תתקבל עוגה קלה ואוורירית ביותר (וטעימה ביותר). מצרכים: 4 ביצים 100 גרם אבקת סוכר 80 גרם קמח לבן 2 כפות אבקת קקאו 20 גרם חמאה ללא מלח, מומסת 120 גרם ריבת פטל אבקת סוכר, לפיזור אופן ההכנה: מחממים את התנור לחום בינוני של 180 מעלות צלסיוס. משמנים קלות תבנית אפייה עגולה בקוטר 20 ס``מ. שמים את הביצים והסוכר בקערה גדולה. ממלאים סיר עד מחציתו במים ומביאים לרתיחה. מסירים מן האש ומניחים את הקערה בסיר. וממדאים שהקערה אינה נוגעת במים. בעזרת מערבל חשמלי, מקציפים 5-10 דקות או עד שהתערובת חלקה וסמיכה, הכפילה את נפחה ומותירה שובל בעת ההקצפה. אסור שהתערובת תהיה חמה אלא פושרת בלבד. מסירים את הקערה מן הסיר וממשיכים להקציף עד שהתערובת מתקררת. מנפים את הקמח והקקאו יחד ואז, בעזרת כף מתכת גדולה מקפלים בזהירות אל תוך התערובת המוקצפת. יש להפסיק לקפל מיד כאשר הקמח והקקאו מעורבבים אחרת התערובת תאבד מנפחה. בזהירות, אך במהירות, מקפלים פנימה את החמאה הפושרת. יוצקים לתבנית ואופים במרכז התנור במשך 30-25 דקות, או עד שהעוגה קפיצית למגע קל של אצבע ונפרדת מדפנות התבנית. הופכים אותה על רשת קירור, מניחים רשת נוספת מעליה, הופכים כך שהקליפה האפויה היא למעלה, מסירים את הרשת העליונה ומניחים להתקרר. מצב זה מבטיח שהקליפה העליונה אינה נשברת או נסדקת מן הרשת. בעזרת סכין ארוכה ומשוננת, חותכים את העוגה שהתקררה בחתך אופקי מצד אחד לשני בתנועה מסורית. מורחים את החצי התחתון בריבת פטל. מניחים את החצי השני מעל, מפזרים אבקת סוכר ומניחים בזהירות בצלחת. הערה: אסור שסיר המים יהיה חם מדי, משום שזה יגרום לתערובת לאבד את נפחה, ולעוגה להיות נמוכה וכבדה לאחר האפייה.