שיבוץ תלמידי כפר האורנים בחט"ב

שיבוץ תלמידי כפר האורנים בחט"ב

בישיבת ועדת חינוך שהתקבלה אתמול הוחלט כי בשנת תשס"ה בוגרי כיתות ו' ילמדו בביה"ס עירוני ג'. לידיעתכם.
 
אולי אני מתערבת יותר מדי

אבל לא הגיע הזמן לקבל החלטה סופית? בתור מישהי שאישית לומדת בכיתה י"ב בתיכון ברעות,ויש לה עוד שני אחים שלומדים ברעות,אני חושבת שיש כאן פשוט בלאגן גדול מדי. נכון להיום,הפיצול בין בתי הספר השונים (שבחלקו נעשה ללא כוונה כלל כי אנשים פשוט עברו ליישוב והמשיכו בלימודיהם בבי"ס מסויים,כמוני) לא ממש עוזרים ליצירת מרקם חברתי כלשהו ביישוב. אז כן,יש תנועה,ויש מועדונוער-אבל בלי להעליב אף אחד מהעוסקים במלאכה והמשתתפים בה,שהם בסדר גמור- כל פרויקט הנוער,לא ממש משרת את ה"נוער". כאמור,כיום ביישוב יש משהו בסביבות שבעה או שמונה שמיניסטים,מספר דומה של אנשים בכיתה י"א, ועוד משהו בסביבות 30-40 ילדים (בהערכה גסה) שטטוח הגילאים שלהם נע בין ז' לי'.במועדונוער ובתנועה,שאמורה להיות של הנוער,שהמושג הצרוף ביותר שלו הוא טווח הגילאים שבין ז'-י"ב,לא ממש מלא בבני נוער לגמרי.ואחת הסיבות לכך היא הפיצול בין בתי הספר,לא פחות. אני אמנם חדשה ביישוב,אבל רק מה"מעט" זמן שאני מהווה חלק איטגרלי מהיישוב אני יכולה להגיד שנכון להיום,ובמעט הנוער שגם ככה יש ביישוב,הגיע הזמן לקבל החלטה אחת,ולשים לדוגמא כרגע את העולים לז' בבי"ס מסויים,אבל עוד כמה שנים לא להעביר אותם לבי"ס אחר. כי אם המתכונת הזו של הפיצול תמשיך,החלום על נוער חזק,פועל ואחיד ביישוב,שמרים מסגרות,מעורב ותורם (ובמקרה הזה אני אשווה לנוער שברעות-מכבים) לא ממש יתקיים. אני מסיימת עוד כמה חודשים את התיכון. בביה"ס שבו למדתי יזכרו אותי בתור בוגרת.בתנועה שבה הדרכתי יזכרו את מי שהייתי.ומי יזכור את השמיניסטים כאן,בכפר האורנים,אלה שלאו דווקא היו אותה יחידת סגולה שפועלת במסגרת הנוער? במקרה הזה,ליאת המזכירה החברתית,הייתי רוצה שתיתני את דעתך. לימור שמאוד מתעניינת במה שיקרה כאן עם הנוער.
 

ronpel

New member
לימור את צודקת אבל

המצב הרבה יותר מורכב. יש מהלך כרגע בכוון. תוכלי לקבל את כל הפרטים בנושא מיוסי הורן ראש וועדת חינוך. רונן
 
אני מודעת למורכבות של המצב

ואולי הוא אפילו מורכב עוד יותר, אבל, ואבל גדול- בהודעה שלי די "גלשתי" מהנושא עצמו,שהוא שיבוץ התלמידים בחטיבה,והגעתי למצב אחר-ניסיתי לתת את הזווית האישית שלי לעניין הנוער ביישוב. זה לא המקום הנכון כנראה וגם לא השירשור הנכון לומר זאת, אבל לא הגיע הזמן לפתוח את העיניים ולתת דין וחשבון לגבי הנוער? -זה אחלה שמשקיעים ומטפחים המון את הדור הצעיר שהולך להיות כאן,אבל מה עם ההווה? -ושוב מגיעים לנקודה הזו ששואלים: עד מתי זה יהיה ככה? מה יקרה עוד כמה שנים? ייקחו כמה שנים טובות עד שהמחזור של הילדים שהיו ביחד בגן והיו כבר בחיתולים ביחד יגיע לגיל שהוא הולך לתנועה והוא מגובש ומוכר אחד לשני,ואז לא תהיה בעיה לשלוח אותם לאלפי בתי ספר אחרים. אבל מה יקרה עד אז? היישוב רוצה נוער מעורב,נכון? הוא זקוק לזה נואשות,ונותן כמויות של משאבים בשביל זה. אבל.... יש לי עוד הרבה שאלות וגם הרבה מאוד הצעות בעניינים השונים שנוגעים לנוער,ולגבי שכבת הגיל שלי בפרט,שעוד מעט עוזבים כאן והולכים לצבא,ושבגלל כל הבאלגאן שיש כאן,לא מעט בגלל הפיצול הרב בין בתי הספר,הם יהיו מנותקים לגמרי מה"קהילה", בדיוק כמו הבוגרים המעטים שיש כאן עד היום,שלא השאירוו אחריהם "מורשת" כי לא היה להם לאן.
 
חטיבת ביניים והנוער

הי לימור לגבי הלימודים בחטיבת ביניים את צודקת בכל מה שכתבת זאת הסיבה שאנו מנסים לבדוק פתרונות לצערי זה מורכב ולוקח המון זמן. אם תרצי להעמיק בפרטים אני יכול לעדכן על הנעשה בנושא. לגבי נושאים אחרים, הצעות ורעיונות שיש לך לגבי הנוער באופן כללי (כפי שעולה מהודעתך השניה) לדעתי זה יהיה מאוד מועיל ויתרום אם תצרי קשר עם זמר זקס רכזת הנוער ו/או חגית שני האחראית על הנוער בוועד ותדברי איתם על זה אני גם אעביר להן מסר לנסות ליצור איתך קשר יוסי
 
למעלה