"שחקי שחקי"(אני מאמין)ששר אריק לביא

חייםלוי

Member
מנהל
השיר לא ביידיש. הוא נכתב ע"י שאול

טשרניחובסקי והלחת של טוביה שלונסקי.
 
ענת?????זו את ? ../images/Emo140.gif

אכן אכן. במקרה, או שלא במקרה, הרקפת שייכת משפחת המרגניתיים. זלמן שניאור, שכתב את השיר ביידיש תרגם אותו גם לעברית . הגירסה המוכרתלנו ל"רקפת" ששרה אסתר [עופרים] רייכשטאט. כתב את המלים לוין קיפניס. שום דמיון, כרגיל, לגירסה הנועזת של ז.שניאור. אשר עד היום חלוקים הדיעות, לגבי ה"בחור א שווארצער" האם ביצע בחווה'לע את זממו, שם ביער, אם לאו.
 
רוצה לומר../images/Emo4.gif

המנגינה של השיר היא : "עממית" גם בגירסה של ז. שניאור. לצורך המלים שכתב לוין קיפניס, קשה לדעת אם השתמש בשיר של ז.שניאור או לא. על כל פנים הגירסה של קיפניס / עופרים לא בהכרח מתייחסת לשיר של שניאור. מלבד המקריות שהרקפת היא ממשפחת המרגניים. לכן זהו שיר שעומד בזכות עצמו, ולא קדם לו שיר ביידיש.
 

חייםלוי

Member
מנהל
דאַכט זיך מיר אַז בײדע דערבחור

דער שװאַרצער און די מײדל האָבן געטאָן װאָס יונגע מענטשן טוען.
 

yaely2

New member
מנהל
שלום.../images/Emo168.gifשחקי על חלומות

השיר מושר בהברה אשכנזית ולכן נשמע כיידיש. בית ראשון למשל: שחקי, שחקי על החלומות זו אני החולם שח שחקי כי באדם אאמין כי עודני מאמין בך רוב המילים נהגות במילעיל, ולא מילרע כמקובל בדור שלנוו היום.
 

matanpt

New member
יעלי ובן - איזה כיף להעיר קצת

את הפורום המנומנם.
 
הקץ לשלאפשטונדה ? ../images/Emo122.gif

שמעתי היום בחדשות שמחקר חדש, טוען. כל מי שחוטף תנומה בצהריים, מקצר את חייו. והנימוק אליבא ד' אדון דוקטור. הלב פועל במלוא העוצמה בשעתיים, הראשונות ליקיצה. משמע, מי שמפעיל את המנוע המעורר, פעמיים ביום. סיכוייו פחות טובים לשרוד, מזה שלא עסק בסייאסטה. אז כל אלה שלא ישנים בצהריים. מהיום והלאה. יואילו לכתוב משהו בפורום המנומנם הזה.
איך גיי שלאפן...
 

חייםלוי

Member
מנהל
אַזױ פֿרי גײסטו שלאָפֿן?

װאָס זאָגט דער דאָקטאָר װעגן אַזעלכע װאָס שלאָפֿן אין אױטאָבוס? איך שלאָף װען איך פֿאָר אַהײם. ס'איז גוט פֿאַרן האַרץ אָדער נישט
 

חייםלוי

Member
מנהל
נו מילא. כ'האָב נישט געפֿרעגט.

ס'איז אַזױ גוט צו שלאָפֿן אױף דער װעג אַהײם. דער װעג גײט אַזױ שנעל װי אַ
 
האסט נישט פארשטאנען ר' חיים ../images/Emo8.gif

איך בין דאך נישט יענער דוקטור. וואס פארשטיי איך ? א קרענק ! ווייסט דאך, וואס מען זאגט אויף תשמיש ? תשמיש איז אזוי ווי דעמאקראטיע : ווען סאיז שלעכט איז דאס אויכעט גוט ! איז שלאף אין אוטובוס . אז די צייט לויפט, וואס איז שלעכט ? .
 
למעלה