שחיקת סוללה במחשב חדש

ק א ר ב ר

New member
שחיקת סוללה במחשב חדש

אני פשוט לא מבין את זה. קניתי לפני חודש בערך מחשב HP חדש (dv3030). היום רמת השחיקה של הסוללה לפי SIW היא 9%!!! איך זה אפשרי בכלל? בקצב הזה, עוד חצי שנה אני צריך לזרוק את הסוללה לפח. אני לא משאיר את המחשב מחובר לחשמל 24/7, משתדל להשאיר את הסוללה במצב של 30%-50% טעינה... מה אני אמור לעשות עכשיו? תודה מראש
 

RoyBO

New member
על סוללה אחריות היא בדר"כ שנה

אז אם אתה רואה צורך תממש עליה אחריות.
 

ק א ר ב ר

New member
והעניין הזה של מימוש אחריות הוא כ"כ פשוט?

פשוט להתקשר, להתלונן ולקבל חליפית? מבחינת הגדרות צריכת חשמל במצב נייד אני די על המינימום. מסך עמום וכו', משתמש רק בתוכנות שאני צריך. אני משתדל לא להגיע למינימום או מקסימום טעינה של הסוללה אלא להשאיר אותה תמיד על מצב של 30%-50%, (ז"א, נניח, הסוללה הגיעה ל25% - אני מטעין אותה עד 60%) קראתי שזו הדרך המומלץ לעבוד עם הסוללה. זה נכון?
 

RoyBO

New member
אגב, מה אתה עושה אחרי שהיא מגיעה ל-60%?

מנתק מהמחשב? או שיש איזו תוכנת ניהול של HP עם כל המידע על הסוללה?
 

ק א ר ב ר

New member
מנתק את המחשב מטעינה

מה זאת אומרת תוכנת ניהול? אני רואה מה מצב הטעינה שלה ומחליט. את הבלאי אני בודק לפי תוכנמה שנקראת SIW שקראתי עליה פה בפורום אני חושב. איך כדאי לעבוד אם אני רוצה להשאיר את המחשב פועל במהלך הערב / לילה רצוף? ז"א שביום באוניברסיטה המחשב יתפקד כנייד אבל בלילה שירוץ קבוע ויוריד סרטים וכו' - להשאיר אותו מחובר לחשמל קבוע? להשאיר את הסוללה בפנים? תודה רבה על התגובות המהירות!
 

RoyBO

New member
אז אני מצטער לומר לך אבל אתה זה שדפק את

הסוללה במו ידיך. לסוללה יש מספר סופי של מחזורי טעינה (300-500 מחזורים בערך) לפני שהיא מתחילה למות. תקרא הודעות נבחרות יש שם הודעה לגבי זה ותעשה חיפוש, אתה לא הראשון ששואל את זה.
 

RoyBO

New member
כרגע אני לא רואה סיבה שיחליפו לך

כמו שהציעו תבדוק מה קורה עוד חודשיים. תפסיק לנהוג בסוללה כפי שעשית.
 

Y. Welis

New member
זה לא הרבה. סוללה חדשה חלופית שקיבלתי

אחרי שהמקורית הלכה (במקביל גם קניתי אחרת), החלה את חייה אצלי בשחיקה של 4%. כך שכנראה שזה נחשב לנורמלי. בדוק מה יהיה המצב עוד חודשיים. אם תראה התדרדרות נמשכת של כמה אחוזים לחודש, אז כדאי לממש אחריות.
 
למעלה