שורשים

avil123

New member
שורשים

שלום וברכה מחפש שורשים הקשורים למשפחת סמברנו או משפחת אביגדור יוצאי טורקיה אשמח לקבל תגובה
 

עב

New member
המדריך

ברוך הבא לפורומנו. קרא בבקשה את המדריך כיצד לשאול שאלות בפורום כדי לזכות בתשובות טובות. זה חשוב במיוחד למי שמבקר כאן בפעם הראשונה ומציג את שאלותיו. יש כאן כמה חוקרים שמתעניינים בטורקיה. להתראות!
 

friend9

New member
המשפחות שלך....

השמות שלך מופיעים כמה פעמים באתרים המפורטים כאן. www.sephardicstudies.org/entrance.html תוכל אפילו למצוא ברשימת הרבנים הראשיים את יעקב אביגדור, רב ראשי לכל טורקיה בשנים 1845-1870. גם ברשימות מספרי הקהילה של איסטנבול www.kazez.com/~dan/Istanbul/Gen.html יש סמברנו ואביגדור.
 

talia olav

New member
נצל"ש פרוייקט איסטנבול

דני קזז הודיע השבוע על השלמת פרוייקט איסנטבול - הקובץ הועבר לג"ג, יחד עם 160 (!) קבצים נוספים עבור אוקראינה, קובה, פולין, וכן רשומות מהשואה שמקורן ברוסיה, אירן, בריטניה, שוודיה ועוד. כפי שהוא מציין, אין לדעת אם יעברו ימים, חודשים או שנים עד שהחומר יהיה זמין באמצעות הג"ג - הכדור כרגע בידם. כתמיד, המתנדבים להקלדת הרשומות ואימות הנתונים זוכים לקבל את הקבצים עם תום ההקלדה, ואינם צריכים להמתין להעלאתם לרשת.
 

שרי סילבר

Active member
טרם קיבלתי את הקבצים... ואני מחכה בקוצר רוח לרישומים של הקהילה האיטלקית. תוך כדי אימות הנתונים שהגיעו אלי מדני מצאתי שם מספר דברים שקשורים (קשרי נישואין) אל משפחתי, כעת אני מחכה בסבלנות, אבל אין לי סבלנות...../images/Emo6.gif
 
אשמח להרחבה משותפי הסוד

מי מבינינו שהיה מעורב בפרוייקטים של הצ'לן, פרופ' דניאל קזז - אשמח להרחבות אודות הפרוייקטים השונים. סרקתי את האתרים שלו, קראתי על האיזורים השונים, אך אני מניח שמי שהיה בסוד העניין יוכל לספר על כך לכולנו טוב יותר.
ארנון
 

gcarmi

New member
CRARG

דני קאזז הקים את הקבוצה הנ"ל קודם כל מפני שחלק מאבותיו מקורם באיזור שסביב שתי הערים רדומסקו וצ'סטוחובה בפולין. כל הרעיון של הקבוצה הוא פשוט למדי - הקבוצה מעסיקה חוקר פולני במשרה מלאה והוא מבצע עבור הקבוצה את החיפוש אחרי החומרים השונים. כיון שהקבוצה מונה למעלה ממאה חברים (ואני הקטן ביניהם) העומס הכלכלי מתחלק בהתאם כך שתמורת סכום של בין 100 ל-200 דולר בשנה אפשר לקבל שפע של חומר גניאלוגי מהאיזורים הללו בפולין. כולנו מודעים לפרוייקט JRI-Poland אבל בפרוייקט זה רוב החומר הוא בן למעלה ממאה שנים ועיקרו אינדקסים של תעודות לידה נישואים ופטירה מערי ועיירות פולין השונות ועוד קצת חומר (מועט) ממקורת שונים. היתרון של הקבוצה הזאת הוא היכולת להגיע למסמכים הרבה יותר מאוחרים - יש לנו חומרים בעצם עד מלחמת העולם השניה (עד 1943 בערך) והם כוללים בין היתר - ספרי מרשם אוכלוסיה קבועה וזמנית בערים השונות, ספרי משלמי מיסים, ספרי חייבי גיוס לצבא, ספרי רישום לנישואים (שונים מתעודות הנישואין עצמן - מכילים הרבה יותר חומר מפורט ביותר) ויש עוד מידע רב ביותר ממקורות שונים. חוץ מזה חבדים בקבוצה עוזרים זה לזה (ולקבוצה כולה) ע"י עבודות תרגום, הגהה והקלדה של חומרים נוספים שמגיעים אלינו, למשל חומר שקבלנו ממוזיאון השואה בוושינגטון, מהיאס ועוד. החוקר שלנו עובד גם בארכיונים האיזוריים וגם במשרדי הרישום המקומיים וכך הרבה יותר מידע נגיש לכולנו. זהו בתמצית ספור הקבוצה - שיתוף בהוצאות ושיתוף בתוצאות... העסקת חוקר פרטי בפולין או נסיעה לשם וחיטוט בארכיונים הרבה יותר יקרה. גדעון.
 

gcarmi

New member
אוקראינה

אין לי מושג לגבי אוקראינה. שורשי ושורשי זוגתי הם בפולין ובאיזורים ש-CRARG עוסקת בהם. גדעון
 

חייקין

New member
באוקראינה היה לו מפח נפש...

הוא שילם 2000$ לחוקר שהיו עליו המלצות, והנ"ל כנראה קנה רד - בול בכל הכסף
 

Ivan Ivanov

New member
כמובן שיש לך קשר לאוקראינה

כמי שחוקר על משפחת חמלנצקי חייב לדעת שיש לו קשר לאוקראינה דווקא...
 

שרי סילבר

Active member
לא ידוע לי הרבה, ארנון אני הצטרפתי לא מזמן, וסייעתי לפרויקט איסטנבול. עבודתי היתה אימות הנתונים שהוקלדו, וגם פענוח של כתבי-יד שהמקלידים לא הצליחו. בשלב ראשון קיבלתי תעודות פטירה של הקהילה האשכנזית באיסטנבול (ומצאתי לי שם מציאה אישית עבורי). הכל בגרמנית עתיקה, ולהפתעתי אני הולכת ומשתפרת בגרמנית, אך בעיקר בגרמנית העתיקה עם כתב היד הנוראי. הנסיון עם הארכיונים בוינה עשה את שלו. גם השמות (הפרטיים וגם שמות המשפחה) למרבה המזל מאד מוכרים מוינה ומגליציה המזרחית, מה שהקל. וכמובן ששיתפתי חברה דוברת גרמנית בהתלבטויות שונות במהלך הדרך. בשלב הבא קיבלתי רישומי נישואין, כולל נישואין "מודרניים", עד לשנה שעברה. כאן המדובר ברישומים עם שמות ספרדיים ואשכנזיים כאחד. גם כאן עליתי על מספר דברים מעניינים שאולי קשורים. הבטחתי לדניאל לסייע גם בהמשך, והוא מצידו הבטיח למצוא לנו פרויקט חדש במהרה. לא היה ידוע לי עד להודעתה של אורית, שאני אמורה לקבל ממנו את הקבצים. הוא שלח לי בשלב כלשהו רק את הקבצים עליהם עבדתי, כשזה היה עדיין מידע חלקי.
 

talia olav

New member
לי אין סודות

נסיוני הצנוע כולל רשימות ניצולים, שכבר פורסמו. לאחרונה קפצתי למים העמוקים והתחלתי לאנדקס רשימות נוסח ה-JRI. בפעם הראשונה כמעט טבעתי, עכשו אני שוחה בלי מצוף (עד ה"הצילו" הבא).
 

raheli3

New member
ארנון, בעבר כתבה כאן אישה בשם

עיינה. היה לה קשר עם דניאל קזז, אם תמצאנה, אפשר תשותף....בסודות.....
 
לא לטעות..זו בתי..

עיינה בתי פעם כתבה בשמי והשתמשה בכינוי שלה ... לא לטעות...היא כרגע בטיול הגדול בניוזילנד. את דני קזז הרי לא בעייה לאתר, רחלי. להתראות, לאה.
 
למעלה