שוקל לעבור לארה"ב אבל...

JonathanDruck

New member
שוקל לעבור לארה"ב אבל...

דואר אלקטרוני : [email protected]
אהלן לכל מי שמשקיע זמן ובאמת קורא את זה,
אני בן 28, רווק. נולדתי בשוויץ לזוג הורים אמריקאים (ניו יורק פנסילבניה)
ההורים שלי היגרו לישראל קצת לפני שנולדתי באמונה שיש פה כלכלה יציבה, אין אלימות, חינוך טוב ואין בעית סמים. באמת ככה ופשוט. לצערי הרב הם עשו את ההחלטה הלא נכונה וטעו בהכל. היום אני יושב לפני צומת דרכים בחיי, שאני צריך לקחת את ההחלטה האם לעזוב את מה שיש לי כיום ביד או להישאר.

היום אני מפתח תוכנה ללא תואר, עובד במשכורת בינונית לתחום כ:16.5 אלף לחודש. יש לי כבר בקרוב לשלוש שנים נסיון עבודה ועוד שנתיים קדם לזה בקרת איכות תוכנה.

אני דובר אנגלית ברמת שפת אם, עם אזרחות אמריקאית ומספר סוציאלי (איפשהו הניירת).
מעולם לא עקבתי אחרי תשלום המיסים בארה"ב וגם אין לי שמץ איך הם עובדים. אני יודע שיש לזה השלכות על הסיפור שלי.

אני לא יודע איך מוצאים שם עבודה, גם הבנתי שקורות חיים שם זה יותר סיפור עלילה מאשר מסמך השיגים כמו בארץ.
אני לא יודע איפה לגור כמה יעלה לי ואיזה הון כדי לעזוב לעבוד שם.

הרבה מאוד נושאים מטרידים אותי, אשמח לשמוע על מידע שמשום מה נורא חסר מה לעשות כאשר אתה כבר אזרח ואיך מתמודדים שם עם הכל.

במצורף בכתובות יש את הפרופיל LinkedIn שלי
 

ilanvag

New member
כמה מחשבות:

* נראה כאילו אתה מצפה שאנחנו נעשה עבורך את כל העבודה. אין לך הרבה מושג על מה אתה רוצה (חוץ מ"לעבור"), אתה לא יודע לשאול שאלות רלבנטיות, ואתה מחפה שאנחנו נפתור עבורך את הבעיות? צר לי, זה לא עובד ככה. אנחנו נמצאים פה בשביל לתת ייעוץ ועזרה פרטניים למי שיודע מה הוא רוצה, ומה לשאול. לא מעבר לכך.

* את המשוכה העיקרית כבר עברת - אתה אזרח אמריקני. אתה יכול מחר בבוקר לעלות על מטוס, לנחות בארה"ב ולחפש עבודה. אתה לא צריך ספונסרשיפ מאף אחד, ושום טובות.

* החסרון בתואר עשוי להיראות מוזר עבור עיניים אמריקניות, אז כדאי שיהיה לך סיפור כיסוי מתאים - למה אין לך תואר. עוד יותר טוב מזה יהיה אם תחליט לעשות תואר, ואת זה אין שום בעיה לעשות בלימודי חוץ (אוניברסיטה פתוחה בארץ, תואר און-ליין בארה"ב, או קומיוניטי קולג' - יש הרבה אפשרויות, ואפשר לעשות הכל במקביל לעבודה).

* לא הבנתי מהו המקצוע שלך. אני עובד בתחום ההיי-טק, ואני לא יודע מה זה "מפתח תוכנה". מה בדיוק אתה עושה? באיזה תחום אתה מתמחה? אילו שפות? כל אלו דברים שמעסיק אמריקני ממוצע ירצה לדעת, כי הוא לא מחפש "מפתח תוכנה", אלא מישהו שמתמחה בתחום מסוים שבו יש לאותו מעסיק צורך. פתח Indeed.com או כל מנוע חיפוש אחר, ותתחיל לקרוא תיאור משרות. תראה מה הם מחפשים, והאם זה אתה.

* יש הרבה היי-טק מפוזר בכל רחבי ארה"ב, אבל יש כמה אזורי היי-טק מרכזיים. הראשון והגדול ביותר הוא כמובן הסיליקון ואלי, דרומית לסאן-פרנסיסקו. אזור שני הוא אזור בוסטון רבתי. אזור שלישי הוא בצפון קרוליינה, אזור שנקרא ריסרץ' טרייאנגל פארק. הרבה היי-טק אפשר גם למצוא באזור ניו-יורק, בטקסס, ובעוד מקומות. לרוב, היכן שיש היי-טק, גם עלות המחיה היא גבוהה, כי יש דרישה למגורים, לבתי ספר איכותיים, וכדומה. כך שלעבוד במרכז היי-טק, ולחיות בזול, הן שתי דרישות די סותרות.

בקיצור, מה שאתה צריך לעשות הוא כדלקמן:
0. להחליט מה אתה רוצה לעשות בחיים. בשביל למצוא עבודה בארה"ב, אתה צריך לחיות שם, ולהיות זמין לראיונות. כמעט בלתי אפשרי למצוא עבודה מישראל, בייחוד עם הניסיון המועט שיש לך. וכן, זה הימור - אתה צריך לעבור לארה"ב בלי עבודה. אין פה קיצורי דרך, ואתה צריך להמר ולהשקיע.
1. להתחיל לחפש בגוגל כיצד כותבים קורות חיים בסגנון אמריקני, ולהתאים את קורות החיים שלך. יש הרבה כאלה.
2. לעשות מחקר על אזורי ההיי-טק השונים, ולהחליט לאיפה אתה רוצה לעבור. עבודות יש בכל האזורים, אבל הם מאוד שונים זה מזה בהרבה מובנים - מזג אוויר, אוכלוסיה, תרבות ועוד.
3. לעשות סדר בכל מה שקשור לדיווחים שלך לדוד סאם, כלומר לרשויות המס האמריקניות. יש מספיק רו"ח בארץ עם מומחיות בנושא (ורישוי אמריקני), שיוכלו לעזור לך.

מה שלמעלה זה רק ההתחלה. לאחר שתעשה מחקר מספיק יסודי, ותשקיע מספיק שעות - תחזור לפה בבקשה עם שאלות ממוקדות. כי כמו שכבר כתבתי בהתחלה, כמו שזה נראה כרגע, בלי שעשית שום עבודת הכנה, ואתה מצפה שאנחנו נפתור עבורך את כל הדילמות - זה לא עושה רושם רציני.
 

slide1

New member
תשמע, אילן, ה-patronizing שלך הוא ממש לא

לעניין. הבחור שאל שאלה כללית, נכון - אפשר לחשוב מה קרה... - מה אתה מטיף לו?? ומי זה "אנחנו"?? דבר בשם עצמך!
ודרך אגב, בטקסס יש היי-טק כחול אשר על שפת הים והחיים בהחלט זולים יחסית לחוף המזרחי או המערבי.
שבת שלום.
 

ilanvag

New member
תודה על הפידבק. במה בדיוק עזרת?

לפחות ממה שאני כתבתי, הוא קיבל כמה כיוונים והמלצות למה הוא יכול/צריך לעשות.

איזה דבר חדש הוא למד מהתגובה שלך? שבטקסס יש הרבה היי-טק? נדמה לי שכתבתי שגם בטקסס יש מרכז היי-טק גדול.

אז נראה לי שמבין שנינו, מי שתרם משהו לדיון ולבחור זה אני, לא אתה.
 

slide1

New member
אני מקווה שהוא למד שאתה לא מייצג אותי באומרך

"אנחנו". זה מספיק לי לצורך העניין.
 

John the Savage

New member
חוששני שיהיה לך לא קל

קודם כל, העובדה שאין לך תואר עלולה להקשות עליך בארה"ב עוד יותר מאשר בישראל. ובנוסף לזה אתה גם זר (אמנם עם אזרחות אמריקאית, אבל נולדת וגדלת בישראל). עם הנתונים האלו, רוב הסיכויים שיסננו את קורות החיים שלך הרבה לפני שמישהו בכלל ידבר איתך. כך שלכתוב קורות חיים "נכון" זו הקטנה בבעיות שלך.

בשביל לא להיות פאסימיים לחלוטין, אני חושב שבכל זאת יש לך סיכוי אם תעבוד נכון. דבר ראשון, בעוד שבחברות מבוססות הסיכוי שלך להגיע בכלל לראיון די נמוך, בסטארטפים בתחילת דרכם המצב יכול להיות שונה, ואם תיצור קשר עם סטארטאפים שונים ותצליח להרשים אותם ביכולות שלך הם יהיו מוכנים יותר להעלים עין מהעובדה שאין לך תואר. כמובן שמקומות עבודה כאלו לא הכי יציבים בעולם וגם דורשים המון עבודה קשה, אבל זה חלק מהעניין.

דבר שני: קשרים, קשרים, ועוד קשרים. תעשה מה שאתה יכול בכדי לפתח קשרים בכל מיני מקומות, תעבוד על הרשת החברתית שלך, ותנסה להגיע לכמה שיותר אנשים, בכדי להיות יותר אפקטיבי, רצוי כמובן להיות בארה"ב כך שתוכל להיפגש עם אנשים פנים אל פנים. כאן המלכוד.

חוץ מזה, תמיד תוכל למצוא עבודות לא מקצועיות, אבל אני משער שזה לא מה שאתה מחפש, וזה גם לא יועיל במיוחד לקורות החיים שלך.
 

יוספוס11

New member
לא לדכא את הבחור...

בגדול אתה צודק, אבל זה לא תמיד נכון במקומות גדולים ומבוססים. לדוגמא, אני מכיר שני אנשים שעובדים כמפתחים במיקרוסופט ברדמונד ללא תואר והגיעו לשם "משליחת קורות חיים", ללא כל קשרים מוקדמים. אני מכיר אישית עוד אדם שעובד בגוגל בעמק כמפתח. גם הוא ללא תואר.

אבל בגדול, תואר לא יכול להזיק......

להיות חכם זה טוב.
להיות חכם עם תעודת חכם טוב יותר.
 

אמיתי ר

New member
מכיר כמה כאלה בסביבתי פה

והם הגיעו בשנים האחרונות ולא בשנות ה-90 העליזות.

מצד שני, בשביל לעשות צעד כזה צריך הרבה שכל, ביצים, ו:
או כסף לשרוף
או יכולת למצוא חברים לישון אצלם על הספה ולעבור כל שבוע בין חברים. וגם אז צריך כסף רק כדי שיהיה לך טלפון/מזון.
 

nattygur

New member
If you are looking for

Developer (entry role) in Houston TX area let me know

Salary :
90,000 ~
Required knowledge at least in one of those domains:
C# / Java
HTML 5
Sharepoint
NoSql DBs

Take in account that we can't extend an offer without F2F interview and we cant pay for your travel.
 
למעלה