בדקתי את זה
שום מילה על האפליקציה החדשה של רכבת ישראל ?
טרם ניסיתי, אך לפי עמוד הפייסבוק של הרכבת, כוללת האפליקציה מידע אודות מיקום הרכבת בזמן אמת, מדד עומס, התראות על עיכובים בזמן אמת ועוד.
מה אומרים ? נשמע כמו צעד בדרך הנכונה... חבל רק שלא הוסיפו לפי מה שראיתי זמן הגעה משוער לתחנות
בדקתי את זה
מדד העומס לא מבוסס על עומס נוכחי, מבוסס על עומס ממוצע לשעה הזו. לא משהו שעוזר לנוסעים קבועים שכבר יודעים באילו שעות הרכבת עמוסה.
מיקום בזמן אמת לא מראה מיקום גיאוגרפי כמו שאיפהבוס מראה לאוטובוסים, רק בערך בין איזו תחנה לאיזו תחנה הרכבת נמצאת כרגע. לא הכי שימושי בעולם.
לא הייתי סומך על רכבת ישראל להתריע על עיכובים באפליקציה בזמן אמת בהתחשב בעובדה שעל הרבה עיכובים הם לא מתריעים בתחנות אפילו.
האפליקציה של רכבת ישראל סובלת ממשהו שכל אפליקציה של ארגון גדול סובלת ממנו: נראה שעשו אותה מתכנתים ומעצבים שיודעים את העבודה שלהם, אבל קיבלו סט דרישות לא הגיוני ממנהלים זקנים בלי שום ידע טכני ושום הבנה למה אנשים מחפשים באפליקציות. איזשהו מישהו ברכבת חשב שאנימציה בהתחלה זה מגניב, אז האפליקציה מראה אנימציה כשהיא נפתחת במקום להיפתח מייד, וסתם מבזבזת כמה שניות.
אחר כך עוד איזה מישהו (אולי אותו אחד) שכנראה עדיין תקוע בשנות ה90 חשב ש "טיקר"/marquee/טקסט שזז הצידה זה הכי מגניב ושימושי, ואז זה מה שיש בראש האפליקציה, במקום שהמידע יהיה כתוב מייד בצורה נוחה לקריאה.
ובנוסף לכל זה בתחתית האפליקציה מוצגים עדכונים על סגירות אבל במקום להיראות כמו חלק מהאפליקציה עם סימן קריאה שמושך את העין ומסמן שיש שינויים, הם נראים כמו תמונה מכווצת של באנר פרסומת ואז העין מתעלמת מהן.
מזכיר קצת את העיצוב החדש של bus.gov.il - מודרני, מתאים לשפה העיצובית של שאר אתרי הממשלה, אבל גם הוא מכיל טקסט נגלל עם רשימת שינויים, קווים חדשים וביטולים שרץ בקצב מהיר מדי בשביל העין האנושית, וברור שאף מעצב ממשק משתמש לא היה מכניס כזה על דעת עצמו אלא שזו דרישה שבאה מגבוה מלקוח שלא נותן למקצוענים לעשות את העבודה שלהם.