שולם לכולם שאלתי היא מזה זמן רב

מצב
הנושא נעול.

ה דרומי

New member
שולם לכולם שאלתי היא מזה זמן רב

שולם לכולם שאלתי היא מזה זמן רב
אני רואה פסי רכבת ליד מושב מבקעים אשר בדרום אבל רכבות שם לא נסעות למה יש שם פסי רכבת. ואם מתוכנן משהו ? שם? והאים בכלל נסעה שם רכבת אי פעם בכלל?
 

איליה.

New member
האם אתה מתכוון

שולם לכולם שאלתי היא מזה זמן רב
אני רואה פסי רכבת ליד מושב מבקעים אשר בדרום אבל רכבות שם לא נסעות למה יש שם פסי רכבת. ואם מתוכנן משהו ? שם? והאים בכלל נסעה שם רכבת אי פעם בכלל?
האם אתה מתכוון
למסילה שחוצה את כביש החוף ופונה אל עבר תחנת הכוח? נדמה לי שהמסילה משמשת רכבות משא שמגיעות לתחנת הכוח, אבל אני לא בטוח. למישהו יש מידע יותר מדויק?
 

ה דרומי

New member
יכול להיות אולי? ד.א היא חוצה את

האם אתה מתכוון
למסילה שחוצה את כביש החוף ופונה אל עבר תחנת הכוח? נדמה לי שהמסילה משמשת רכבות משא שמגיעות לתחנת הכוח, אבל אני לא בטוח. למישהו יש מידע יותר מדויק?
יכול להיות אולי? ד.א היא חוצה את
הכביש אחרי מושב מבקעים האמת אני לא ריאתי שם עדין שם רכבת שעוברת. חשבתי שאולי זו בכלל הרכבת המנדטורית. אבל לפי איך שזה נראה שם הפסים יחסית חדשים.
 

Dani Bukhman

New member
המסילה ליד מבקעים

שולם לכולם שאלתי היא מזה זמן רב
אני רואה פסי רכבת ליד מושב מבקעים אשר בדרום אבל רכבות שם לא נסעות למה יש שם פסי רכבת. ואם מתוכנן משהו ? שם? והאים בכלל נסעה שם רכבת אי פעם בכלל?
המסילה ליד מבקעים
המסליה הזו לא בשימוש כיום. בעבר המסילה המשיכה דרומה, דרך רצועת עזה לכיוון מצרים (מסילה זו נסללה עוד בתקופת המנדט) השימוש בה הופסק בסוף שנות ה-70 בערך. כיום, חלקים רבים ממהמסילה פורקו, במיוחד ברצועת עזה.
 

איליה.

New member
לא, זאת מסילה אחרת.

המסילה ליד מבקעים
המסליה הזו לא בשימוש כיום. בעבר המסילה המשיכה דרומה, דרך רצועת עזה לכיוון מצרים (מסילה זו נסללה עוד בתקופת המנדט) השימוש בה הופסק בסוף שנות ה-70 בערך. כיום, חלקים רבים ממהמסילה פורקו, במיוחד ברצועת עזה.
לא, זאת מסילה אחרת.
אתה מדבר על מסילת החוף - זו שעוברת במקביל לכביש החוף, ממזרח לכביש. ה דרומי דיבר על המסילה שמסתעפת ממנה קצת אחרי מבקיעים וממשיכה מערבה, לכיוון תחנת הכוח ולכיוון הים.
 
תחנת הכח רוטנברג

לא, זאת מסילה אחרת.
אתה מדבר על מסילת החוף - זו שעוברת במקביל לכביש החוף, ממזרח לכביש. ה דרומי דיבר על המסילה שמסתעפת ממנה קצת אחרי מבקיעים וממשיכה מערבה, לכיוון תחנת הכוח ולכיוון הים.
תחנת הכח רוטנברג
אני לא מכיר כל-כך טוב את האיזור, אבל אני מניח שאתם מתכוונים לשלוחה לכיוון תחנת הכח על שם 'רוטנברג' באשקלון, לא? השלוחה הזאת, שכיום אינה בשימוש, היתה במהלך שנות ה-90 מקור ההכנסה העיקרי של רכבת ישראל, שהובילה פחם לתחנת הכח מנמל אשדוד באמצעות רכבת ייעודית שכל הזמן טיילה הלוך ושוב (מה שמכונה בבריטניה merry-go-round) עד שנבנה מזח ליד התחנה עצמה והתבטל הצורך ברכבת. לצורך הפעלת השלוחה נרכש בזמנו קטר 701, שהיה הגדול והחזק ביותר בארץ עד להגעת האלסטומים החדשים ונרכשו קרונות פחם רבים, שחלקם הוסב בהמשך להובלת מחצבים (פופספטים וכיו"ב). כל הציוד הזה היה היחיד בארץ שהופעל עם מצמדים אוטומטיים, מהסוג האמריקאי, כך שכשהיה צריך להיא קרונות כאלו לטיפול בסדנאות הקישון או משהו כזה היו צריכים להצמיד לו מכל צד קרון 'מתרגם' שבצידו האחד חיבורים אמריקאיים ובצידו השני חיבורים אירופאיים תקניים. חיבוריו של הקטר הם ברי הסבה, כמו אלו של הקטרים מדגם JT42CW שצוידו אף הם בציוד כפול (מתוך ראייה אופטימית לעתיד).
 

ה דרומי

New member
או קי ../images/Emo51.gif

תחנת הכח רוטנברג
אני לא מכיר כל-כך טוב את האיזור, אבל אני מניח שאתם מתכוונים לשלוחה לכיוון תחנת הכח על שם 'רוטנברג' באשקלון, לא? השלוחה הזאת, שכיום אינה בשימוש, היתה במהלך שנות ה-90 מקור ההכנסה העיקרי של רכבת ישראל, שהובילה פחם לתחנת הכח מנמל אשדוד באמצעות רכבת ייעודית שכל הזמן טיילה הלוך ושוב (מה שמכונה בבריטניה merry-go-round) עד שנבנה מזח ליד התחנה עצמה והתבטל הצורך ברכבת. לצורך הפעלת השלוחה נרכש בזמנו קטר 701, שהיה הגדול והחזק ביותר בארץ עד להגעת האלסטומים החדשים ונרכשו קרונות פחם רבים, שחלקם הוסב בהמשך להובלת מחצבים (פופספטים וכיו"ב). כל הציוד הזה היה היחיד בארץ שהופעל עם מצמדים אוטומטיים, מהסוג האמריקאי, כך שכשהיה צריך להיא קרונות כאלו לטיפול בסדנאות הקישון או משהו כזה היו צריכים להצמיד לו מכל צד קרון 'מתרגם' שבצידו האחד חיבורים אמריקאיים ובצידו השני חיבורים אירופאיים תקניים. חיבוריו של הקטר הם ברי הסבה, כמו אלו של הקטרים מדגם JT42CW שצוידו אף הם בציוד כפול (מתוך ראייה אופטימית לעתיד).
או קי

אני מבין שזו המסילה מתחנת הכוח{רוטנברג} ועם היא לא בשימוש אפשר לנצל אותה לרכבת נוסעים מהנגב למרכז וצפונה רעיון?
 
קו חלץ

או קי

אני מבין שזו המסילה מתחנת הכוח{רוטנברג} ועם היא לא בשימוש אפשר לנצל אותה לרכבת נוסעים מהנגב למרכז וצפונה רעיון?
קו חלץ
השלוחה לתחנת הכח באשקלון איננה חלק מהקו שקיים בין צומת שקמה לצומת קרית גת (מדרום לתחנה בשם זה). הקו הזה הוא פעיל מאוד ועוברות עליו מדי יום רכבות משא רבות. הוא אינו שימוש במיוחד לרכבות מהנגב צפונה מפני שהוא מאריך את הדרך ביחס לקו שנמצא כיום בשימוש, אולם יש תוכניות להשתמש בו בעתיד לרכבות מבאר שבע למרכז שיעברו דרך רחובות וכיו"ב (אחותי הבאר שבעית התלוננה בדיוק אתמול על חוסר בשירות כזה - היא הסבירה את זה בכך שבאר שבע זה פריפריה...) הקו לתחנת הכח הוא שלוחה בלבד, קצהו האחד בצומת פלשת והשני בתחנת הכח עצמה, כלומר הוא אינו מוביל לשום מקום אחר.
 

fireman

New member
זה ברור שהמדינה נגמרת באזור

קו חלץ
השלוחה לתחנת הכח באשקלון איננה חלק מהקו שקיים בין צומת שקמה לצומת קרית גת (מדרום לתחנה בשם זה). הקו הזה הוא פעיל מאוד ועוברות עליו מדי יום רכבות משא רבות. הוא אינו שימוש במיוחד לרכבות מהנגב צפונה מפני שהוא מאריך את הדרך ביחס לקו שנמצא כיום בשימוש, אולם יש תוכניות להשתמש בו בעתיד לרכבות מבאר שבע למרכז שיעברו דרך רחובות וכיו"ב (אחותי הבאר שבעית התלוננה בדיוק אתמול על חוסר בשירות כזה - היא הסבירה את זה בכך שבאר שבע זה פריפריה...) הקו לתחנת הכח הוא שלוחה בלבד, קצהו האחד בצומת פלשת והשני בתחנת הכח עצמה, כלומר הוא אינו מוביל לשום מקום אחר.
זה ברור שהמדינה נגמרת באזור
אשדוד מבחינת כל ההיבטים וביניהם גם הרכבות
 
701 עדיין החזק מכולם. באשר למספר

תחנת הכח רוטנברג
אני לא מכיר כל-כך טוב את האיזור, אבל אני מניח שאתם מתכוונים לשלוחה לכיוון תחנת הכח על שם 'רוטנברג' באשקלון, לא? השלוחה הזאת, שכיום אינה בשימוש, היתה במהלך שנות ה-90 מקור ההכנסה העיקרי של רכבת ישראל, שהובילה פחם לתחנת הכח מנמל אשדוד באמצעות רכבת ייעודית שכל הזמן טיילה הלוך ושוב (מה שמכונה בבריטניה merry-go-round) עד שנבנה מזח ליד התחנה עצמה והתבטל הצורך ברכבת. לצורך הפעלת השלוחה נרכש בזמנו קטר 701, שהיה הגדול והחזק ביותר בארץ עד להגעת האלסטומים החדשים ונרכשו קרונות פחם רבים, שחלקם הוסב בהמשך להובלת מחצבים (פופספטים וכיו"ב). כל הציוד הזה היה היחיד בארץ שהופעל עם מצמדים אוטומטיים, מהסוג האמריקאי, כך שכשהיה צריך להיא קרונות כאלו לטיפול בסדנאות הקישון או משהו כזה היו צריכים להצמיד לו מכל צד קרון 'מתרגם' שבצידו האחד חיבורים אמריקאיים ובצידו השני חיבורים אירופאיים תקניים. חיבוריו של הקטר הם ברי הסבה, כמו אלו של הקטרים מדגם JT42CW שצוידו אף הם בציוד כפול (מתוך ראייה אופטימית לעתיד).
701 עדיין החזק מכולם. באשר למספר
קרונות הפחם: נרכשו 69 קרונות מדגם זה. כיום קיימים 68. אחד הושבת בתאונה. הם חונים ליד תחנת אשקלון ועומדים לעבור הסבה להובלת פוספאטים. חן שכח לציין את מספרי הקטרים ממס´ 702 - 709 היכולים להיות מופעלים בשיטה האמריקאית כפי שציין. מספרים בבקשה !!!
 
קו הרכבת הזה

שולם לכולם שאלתי היא מזה זמן רב
אני רואה פסי רכבת ליד מושב מבקעים אשר בדרום אבל רכבות שם לא נסעות למה יש שם פסי רכבת. ואם מתוכנן משהו ? שם? והאים בכלל נסעה שם רכבת אי פעם בכלל?
קו הרכבת הזה
קו הרכבת עליו אתם מדברים, מתפצל מן המסילה הבאר שבעית מדרום לעיר קרית גת. משם נמתח מערבה לכוון איזור חלץ, ומתחבר למסילת החוף בין גבול רצועת עזה והעיר אשקלון (איזור קיבוץ יד מרדכי). אגב, בגלל שהקו חדש יחסית, הוא כולו גשרים (לדוגמא: תחת כביש מס' 40- ת"א באר שבע). שימושו העיקרי של הקו הוא להעביר מאוצרות הנגב (פוספטים וכולי) לנמל אשדוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה