שווקי פשפשים לא בארץ

vered73

New member
שווקי פשפשים לא בארץ

לערוך כאן סקר מי מביניכם שהיה בחו"ל וביקר בשוק שכזה יהיה לי מיותר ולכן אשאל ישר ולענין: באילו מקומות 'נורמלים' (יענו לא חור בקצה הגלקסיה אלא מקומות לא אקזוטים מדי) הייתם וגיליתם פריטים מעניינים. השאלה נובעת מכך שחברה מאד טובה שלי כנראה תבקר באתונה בשוק הפשפשים בקרוב, והייתי רוצה לדעת מה אפשר לשלות משם. אז חשבתי כבר שבהזדמנות זו שמישהו יענה על שאלתי זו, יוכל לספר גם על מקומות נוספים. מידע של "גזור ושמור". ושיהיה שבוע טוב מחכה לתשובותיכם.
 

JAMES DEAN

New member
אני מציע שנעשה שרשור מסביב לעולם

שכל אחד ירשום את כל שווקי הפשפשים שהוא מכיר כולל כתובת מדוייקת ואיך מגיעים לשם ואני אעלה את זה כמאמרים לפורום ואז שיהיה לנו מסודר פשוט נציץ מדי פעם.
 

ניצה 7

New member
יש בוודאי בקיאים ומנוסים ממני בנושא

כתובות של שווקי הפשפשים - הייתי בשנת 1983 בשוק היהודים פטיקוט ליין בלונדון וצילמתי את האיש הזה מנבא השחורות שישב ביציאה מהשוק.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
כשאני נוסע

חוק ראשון להתאים את הנסיעה שמגיעים בסוף השבוע ועוזבים לאחר סוף שבוע. כך מרויחים סופי שבוע מקסימליים לשוקי פישפשים. אז את לונדון כולם מכירים, גם השוק בניו יורק מוכר לכולם. בלוס אנגלס יש שוק נהדר בפסדינה הבעיה שלא בכל סוף שבוע השוק פעיל ויש לברר את המועדים המדויקים וכן את מיקום השוק, יש סדר בבלאגן שלהם אך אני לא מכיר את החוקים, השוק מגיע אחת לחודש לפסדינה על יש האוניברסיטה, לעיתים הוא במגרש הכדור רגל הרוס בול ואת שאר הזמן הוא מחלק עם פרברים אחרים של מחוז לוס אנגלס. שוק נוסף שחביב עלי הוא שוק הנמצא בעירה של ניו ג'רסי שם העירה LAMBERT- VILLE מי שנמצא בסביבה מרוויח גם טיול מהנה גם שוק פישפשים עם מחירים מאוד סבירים ומבחר נהדר של חפצים לאספנים. העיר הגדולה הקרובה היא פילדלפיה שנמצאת במדינת פילסלוניה הכיוון מזרחה לפרבר קטן בשם ניו הופ NEW HOP משך הנסיעה כ- 40 דקות בסופי השבוע. בניו הופ אפשר לטייל רגלית בין הרבה חניות של פופ ארט וחנויות לחפצי אמנות עתיקים. משם חוצים את גשר וושינגטון למדינת ניו גרסי נוסעים צפונה ומוצאים את השוק הנהדר הזה. סהכ כ10 דקות נסיעה מניו הופ. לבאים מניו יורק מומלץ לעלות על כביש 78 לסוע בעזרת מפה בבית לחם לרדת מהכביש המהיר שממשיך מערבה ולהתפתל עם נהר הדלווור עד לשוק נסיעה מהנה של כ שעתים וחצי נסיעה טובה.
 

11moti

New member
שווקים שאני מכיר וממליץ

א. בהונגריה: בבודפשט- יש שוק גדול מאוד ביום שבת- והוא נקרא - אצ'רי ואשאר (ואשאר זה שוק בהונגרית),הוא נמצא בדרך לשדה התעופה, ופועל גם בשאר ימי השבוע, אבל ביום שבת הוא עם הרבה מאוד רוכלים. בעיר דברצן שבצפון מזרח המדינה- ביום ראשון יש שוק גדול מאוד - עם הרבה מאוד רוכלים מכל האזור -שמכסה רובע שלם בעיר.-מומלץ ביותר.(לשאול את אחד המקומיים איך להגיע. ב.סין- בבייג'יניג- יש שוק ביום שבת שנקרא -באנגלית -דירט מרקט,לברר אצל המקומיים איך להגיע (נמצא מזרחית וצפונית מעט-יחסית לעיר האסורה ) שוק מההההמם, לצערי שוטטתי בו רק כ-4 שעות בהליכה מהירה ביותר -וראיתי אולי שליש ממנו. יש בו קטע של חנויות שפעילות כל השבוע -סטייל חנויות של עתיקות- אבל הם לא זולות- ויש בהם הרבה מאד חיקויים- כמו גם בשוק הרוכלים-שמסביב , לדעתי הרוכלים שברחבה - שהיא אזור מתוחם - הו א הקטע היותר מרתק, מענין, ומהמם ובעל פוטנציאל מציאות אדיר. חזרתי משם עם המון ברזלים (סכינים אגרופני הצתה,תערים סינים ישנים ועוד -ולא הגעתי ל100 ש"ח -(כן מאה)) ג.תאילנד- בבנגקוק שוק סוף שבוע המפורסם בימים שבת וראשון.שווה למרות שהוא די תירותי- אבל אם מחפשים מוצאים !!! בצאנג מאי- יש שוק לילה כל לילה, אבל ביום שבת וראשון יש שוק גדול מאוד בתחומי החומות של העיר הישנה- הוא פעיל משעות אחה"צ לתוך הלילה.-שווה ביותר.ויש חנויות של עתיקות בדרך בין שוק הלילה לעיר הישנה . ד.צרפת. בפריז- בסוף שבוע יש את שוק הפישפשים שהוא גדול למדי,ושושה בעיקר בקטע של הרוכלים ה"לא מסודרים" - כי יש קטע של חנויות שבהם הדברים יקרים (מדובר ביורו..) ויש עוד מספר שווקים קטנים יותר. ה.תורכיה- איסטנבול ביום שבת או ראשון(לא זוכר) יש שוק מחוץ לשוק המקורה (אני חושב שזה ביום ראשון כי זה ביום שהשוק המקורה סגור- והשוק המקורה- לא משהו כי יש בו דברים לתיירים- או עתיקות יקרות ביותר..) הוא ממוקם בכל האזור שמצפון ומערב לאזור השוק המקורהיש הרבה רוכלים על המדרכות ברחובות .ויש עוד שוק קטנטן אבל איכותי לאספני שעונים עטים ושאר פריטים מיוחדים והוא נמצא ליד המסגד שמדרום מזרח לשוק המקורה (ברח לי השם-אם מישהו מתעניין אטרח ואחפש בדיוק) קצת קשה למצוא אותו-( אני חפשתי הרבה עד שמצאתי-ומצאתי בסוף!
 

rachelea

New member
שווקים בהולנד - יש? מכירים?

אני מחפשת שווקים בהולנד, חנויות צעצועים השוות ביקור או מוזיאונים. האם יש למישהו מושג היכן כדאי לבקר? ולגבי השוק באתונה, ורד - היכן הוא? האם תוכלי למסור יותר פרטים (כתובת השוק, אופן ההגעה). לגבי בקשתך לקבל מידע על חו"ל, בעבר כבר ביקשתי מחברי הפורום לקבל מידע ולא הסתפקתי בשווקים בלבד אלא ביקשתי גם מוזיאונים וחנויות המעניינים אותנו (חלק מהמידע שנמסר לך באשכול, נמסר לנו בעבר על ידי אותם כותבים). יש לי כבר מאגרון (=מאגר קטן של מידע) אך על אתונה או יוון בכלל, טרם נמסר לי מידע ולכן לא אוכל להשיב לבקשתך.
 

vered73

New member
זהו שוק שמסונף לאחת מתחנות המטרו

בעיר. אין לי מושג שכן טרם ביקרתי ביוון. בקפריסין לעומת זאת, ביקרתי לפני כמה שנים טובות (7 בערך) ומצאתי שם חנות צעצועים ישנים, זולים להפליא, רובם מפח. לצערי לא הצלחתי לשחזר היכן בדיוק, אבל אשאל מישהו שאולי זוכר לפחות באיזו עיר מדובר. (לדעתי זה באיזור איה-נאפה כי באותו יום ישבנו שם לאכול) מה שבטוח זה שזה לא ממוקם בעיר המפורסת החצויה (עד לפני כמה ימים כשהחלו להרוס אותה) בחומה.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
הפרידו נא

אפשר יהיה להפריד את שרשור השווקים משרשור המוזיאונים? לדעתי בהכנות לנסיעה כדאי יהיה להיכנס לקישורים נפרדים בין שווקים למוזיאונים.
 

vered73

New member
על איזה מוזיאון אתה מדבר??

אמנם אין כאן נ.צ. שציינתי ונכון שיש מידע מאורגן כגון זה שנתת וזה נפלא, אך השיחה חשובה לא פחות. (אם למשל העלתי אני את נושא החנות השכוחה אולי מישהו יודע ויוסיף אותה כמקום טוב להגיע אליו) אני מתנדבת לקחת את כל המידע שינתן כאן בסופו של דבר, להוסיף תמונות, ולערוך אותו כמסמך שאפשר יהיה בסופו של דבר להכניס כמאמרי פורום. בלי נדר עוד שבוע כבר יהיה מאמרון.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
ורד

. כל הכבוד לורד. בהמשך השרשור העלתה רחל רעיון נהדר להוסיף רשימת מוזיאונים, ההתיחסות שלי כוונה לרעיון הזה. כשיהיה שרשור מוזיאונים אעלה מספר מקומות שלדעתי כדאי לבקר בהם.
 

vered73

New member
לא נצא מזה. עדיף לדעתי לעשות

רישום של אילו מוזיאונים לא כדאי לבקר בהם, זה יהיה יותר מעשי... (יש לי כבר אחד כזה בארהב)
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
../images/Emo6.gif ורד

מה פירוש לא נצא מזה? מי בכלל שאל לדעתך? מה העצלות הזו? בשביל מה אנחנו משלמים לך שכר כזה גבוה? נראה לי שצריך לפנות להנהלה, אם קשה לך אולי את זקוקה לעזרה. בנתיים ברשימה שאת מכינה ערכי מקום לציונים לאתר, כמו כן מה הסיבות לשלילת המקום? המוזיאון שאת מציינת לא ללכת אליו, למה לדעתך הוא לא ראוי לביקור? בגלל הנושא? יהיו כאלה שהוא לטעמם, בגלל רמת התצוגה? בכל זאת אולי יש שם פריטים יחודיים ששווה לעבור את האי נעימויות הכרוכות בביקור ראי למשל את המוזיאון של בעז, יש אפשרות שאיזה יאפי אמריקאי יפסול את המוזיאון הזה בגלל היותו במקלט בקיבוץ. אך לדעתי מחובתו של היאפי לציין שבמקום הזה ישנם פריטים היסטוריים שאין שום אפשרות לראותם באף מקום אחר בעולם. תודה ורד, לא אל תתרגשי משרתך לא בסכנה ולא כל כך מהר נוותר על שירותיך. שבוע טוב אמנון.
 

vered73

New member
מוזיאון הארלי דיווידסון

פרט לתופעות טבע אנושיות שמגיעות לשם (יענו הדרך למוזיאון מעניינת מאד) שנראות שעתוק אחת של השניה, מוזיאון משעמם ומהווה רק מקום מפגש למכורים לענין. טוב, מצד שני, מה כבר אפשר לצפות ממקום שאופנועים הוא המוקד שלו?! ברשימה שאני אכין, יהיו במוקד אך ורק שווקים, ואם אמצא גם תמונות ומפה אצרף. עזרה? נראה לי שאני בין היחידים כאן שאוהבים את המחשב מעבר לגלישה בפורומים.
 
אשה, איך תבין בהארלי?

המוזיאון לא משעמם. הרבה יותר מעניין, למשל, ממוזיאון הרכבת בחיפה. להארלים יש לפחות כמה צורות של מיכל דלק. אם היתה לי כוונה לעזור, כחלק מצוות ההנהלה כאן, היא נעלמה לה כרגע באופק בליווי תיקתוק עמום ונמוך, אופייני ביותר למנועים החמודים האלו. (שאף אחד לא יתחיל רק לחשוב שאני ברצינות אוהב הארלים. ממש לא. מצד שני, זה כנראה האופנוע היחיד שלא אזרוק אם אקבל במתנה).
 

doroni10

New member
הארלי לא מקבלים מתנה...

בעל הארלי אמר לי פעם שהארלי לא מקבלים מתנה, הארלי זה כמו אישה או בעל - צריך לבחור במדוייק משום שאין האחד דומה לאחר, ומה שיתאים לאחד לא יתאים לאחר. וכמובן שצריך לטפל, ולפנק וכו וכו.. (ושלא תחשבו שאני אוהב הארלים, ממש לא, אלא פשוט שאני יודע שלא יתנו לי מתנה כזו
) דורון,
 

vered73

New member
גבר, שהכי רחוק שישב על משהו זז ו-

מסעיר היה מזחלת עם חברו הטוב רתום אליו, איך יבין אישה שנסעה כמה שעות באוטו כדי לראות מוזיאון הארלי?? הלו, anybody home? הרי אם לא היה מעניין אותי אופנועים לא הייתי מגיעה לשם מלכתחילה?!?!?!? לא יודעת, אולי הנשים שאתה נוסע איתן לחו"ל חנוניות. אצלי, פרט לטיול בקפריסין שלא אני תכננתי אלא מקום העבודה כל טיול הוא הרבה הרבה הליכה ברגל וטיול במקומות מעניינים יותר מחוף הים והבריכה. (אפילו את אמא שלי הכרחתי עם אצבע שבורה ברגל לטפס על הר בשוויץ שרציתי לראות את הנוף ממנו, כי פשוט החלטתי שזה מה שצריך לעשות; אחר כך כבר שלחו אותי לבד לטייל. והייתי פחות מבת 16 אז. תראה מה יצא ממני היום) האמת, התאפקתי כמה חודשים כאן, לדעתי חודשיים, עד שהוצאתָ ממני בכוח את הרוע הג'ינגי' שבי. פייר, מגיע לך. תודֶה.
 
אחותי, שתי תשובות:

האחת, ישבתי כבר על דברים זזים ומסעירים יותר ממזחלת כלבים, ולא כאן המקום לפרט. אומר רק שחלקם נהמו בדיוק כמו הרלי. השניה - אחותי הגדולה ג'ינג'ית. אם זה בעיניך "רוע ג'ינג'י", אין לך מושג רוע ג'ינג'י מהו. ויש לפחות ג'ינג'ית אחת כאן בפורום שאני בטוח שתסכים למה שאמרתי עכשיו.
 

vered73

New member
משוש חיי! ../images/Emo99.gif

לא ידעתי שיש לך נסיון ברודאו!!! אין עליך מותק, פשוט אין!
אגב, מתי תתרום לדיון שלנו בענין השווקים ולא בענין הפרים והפרות? בתור איש העולם הגדול נא ספר לנו היכן היית ומה גילית.
 
במקומות שבהם הייתי אין שווקים.

מקסימום חנות מכולת, וגם זה בימים זוגיים בלבד. לא יודע מי נתן לך את הרעיון שאני איש העולם הגדול. איש העולם כן, גדול גם כן. אבל איש העולם הגדול? בחלומות שלי. תגידי, מה שתית היום? ממתי פרים עושים רעש של הרלי? את לא ידעת שהם קופצים ברודיאו כי קושרים להם את האשכים? הם עושים קולות של אפריליה בקושי. הייתי אומר מוטוגוצ'י, אבל לא נעים לי מאושרי. בכל אופן קולות של מנוע איטלקי מעוצב, לא הרלי. ופרות לא קופצות ברודיאו, כי אין מה לקשור אצלן.
 
למעלה