הלו טליה ! אני כולה בן 46.5...וצעיר ברוחי אם
כי לא בטוח שבנפשי ...
לעניין הפיאט 600,זה באמת מצחיק כי אצלנו ברחוב באשקלון היו 3 אנשים עם רכב כזה .
האמת היא שבכלל שכחתי ממנה עד שראיתי את הקליפ המקסים של השווייצרים - והוא באמת כזה .
חכי חכי,חוץ מפיאט 600 והחיפושיות אני עוד זוכר משנות ה-70' מכוניות כגון :
סוסיתא - תוצרת ישראל
רום כרמל - בדר"כ לאנשי קבע (תוצרת ישראל)
סימקה
קונטסה - שאגב,למרות אי היותה ישראלית,יוצרה ב...אשקלון (עיר ילדותי במפעל שנקרא אז "אילין" שהפך אח"כ ל"עשות")
פורד ESCORT ופורד CORTINA
רנו 4 - שהיתה אהובת הרס"רים בצה"ל שהיה להם רכב צמוד
סובארו "פשע" (כן,זו הקטנה עם 5 דלתות הרבה לפני שהגיעו לכאן האימפרזות ה-DL וה-B4 למיניהן) - ושנקראה כך כי היתה אהובת
"עברייני הצעצוע" (עוד מושג מהסבנטיז שקצת קשה להסבירו לילידי האייטיז והניינטיז) .
פיאט 850 - שהיתה דומה קצת לפיאט 500 אבל "מרווחת" טיפה יותר (וגם היתה המכונית הראשונה של אמי ז"ל אחרי
שהוציאה רישיון נהיגה ב-1974 כשהיתה בת 37 !
פיאט 127 - אחת מהמכוניות היותר פופולאריות לתפרני אותה תקופה .
פולקסוואגן ברזיליה - מין מכונית סטיישן די מכוערת שיוצרה ב...ברזיל (היחידה שלא יוצרה בגרמניה באותן שנים)
וגולת הכותרת :
פז'ו 404 - לאמי ז"ל היה רכב כזה 15 שנה (מודל 1975 שהיתה השנה האחרונה שבה יוצר המודל הזה) . הרכב הזה היה תענוג
צרוף בנהיגה ואפשר היה להרגיש בו כמו שיט באנייה. הוא היה כל כך חזק שכל תאונה עם כל רכב מסוג אחר היתה משאירה את ה-404 על כנו בעוד
שרכבים אחרים ניראו כאילו יצאו זה עתה מזירת הקרב . היה אהוב ליבם של ערביי עזה והגדה המערבית והם היו מוכנים לא פעם לשלם פי 2 מערכו
רק כדי שיזכו להיות בעליו . באותו עשור נחשב לרכב הגניב ביותר בישראל !!!