אני לא מאמין שאתם לא מתביישים לכתוב את הטענות
האלו שכתבתם בשרשור הזה, יורם ויוסי.
נכון חלק מהחוקים בחוק 240 רלוונטיים לרצים הבכירים – למשל רץ שיורד מהמסלול כדי "להתפנות" כשאין שירותים באזור ומתרחק מהמסלול, צריך לחזור לאותה נקודה בה עזב את המסלול, אם רץ כזה מבין המובילים יעשה זאת אז כנראה יראו זאת ויקפידו על כך בעוד שרץ חובב גם אם ייודע למשל על כך למשל ע"י מישהו מהמארגנים שעבר במקום ספק אם זה יהיה עילה לפסילה אלא אם יהיה ברור שהוא ממש קיצר את המסלול בצורה משמעותית ובאופן בולט, בניגוד למשל לתחרויות טריאתלון בהם השופטים יכולים וגם מענישים/פוסלים גם טריאתלטים שאינם בין המובילים.
האיגוד גם מביא במרוצי כביש שמהווים את אליפות ישראל שופטים לצורך מדידת זמן רשמי באופן ידני בעזרת שעוני מדידה בהם נעשה שימוש כגיבוי ולכן גם אם תהיה תקלה בשטיחי מדידה, הוא יוכל לאשר זמן סיום, גם ללא זמני ביניים ו/או זמן סיום ע"י מערכת המדידה האלקטרוני בסיום.
אבל מכאן להסיק שהאיגוד יכול לטעון שבעיות מסוג כל שהוא במרוץ שהוא מגדיר כאליפות ישראל ואף לצורך כך מגדיר למארגנים (במידה והוא לא שותף בפועל לארגון) דרישות, ששאר הרצים הם לא מעינינו ושגידו תודה שמאפשרים להם להשתתף, זה בבחינת לא פחות מחוצפה.
אותם רצים חובבים משלמים עבור השתתפותם בדרך כלל סכום לא זניח, ואם הם לא חשובים לאיגוד (ואני שוב מתכוון לא על אולי מה שמישהו מטעם האיגוד חושב אלא על תוצאה של מחשבה מסוג זה בפועל), הוא יכול לוותר עליהם ולקיים את האליפות במרחק המדובר רק לאתלטים הבכירים בנפרד.
אם תחרות כוללת מספר מקצים והאיגוד למשל אחראי רק על העיקרית למשל מרתון טבריה והמרוץ ל-10 ק"מ (שעליו בשנים האחרונות למיטב ידיעתי הופקדה רק עיריית טבריה ואולי מי מטעמה), אפשר להבין שהאיגוד לא ייקח אחריות על תקלות במרוץ ל-10 ק"מ, גם אם ראוי שינסה לדאוג בעתיד שהן לא יישנו, אבל להגיד שמארגני אירוע "יעזו" להגיד בקול רם שמבחינתם מעניינים אותם רק המנצחים ואלופי ישראל ולא הרצים האחרונים שסיימו את המרתון (במגבלת הזמן שפורסמה מראש), זה בבחינת חוצפה שלא נראה לי שנתקלתי בה למשל (וכן אני אתלה באילנות גבוהים), במרתונים של ברלין או אמסטרדם בהם השתתפתי בשנים האחרונות.
אני מניח שגם את מנהלי המרוץ שם עניינו כנראה יותר המנצחים/ות אבל אף אחד מהמסיימים, גם יותר משעתיים אחר כך לא הרגיש בכך, לצערי בשונה ממה שבדרך כלל קורה במרתונים בארצנו הקטנה.
לעניין הדוגמאות שנתת יורם מעברך כרץ, מי שיכול מבחינת הקריטריונים שקבעו המארגנים להשתתף זכאי לעשות זאת בהתאם לכללים שנקבעו מראש, האם תמיד זה כדאי בשבילו, זה כבר החלטה לגמרי אישית...
אילן זיסר שהכתבה שלו היא הטריגר במקרה זה לתגובות פה, לוקח את הטענות שלו לקיצוניות אחת, שלגביה מצאתי לנכון להביע את דעתי גם פה וגם במקומות אחרים (למשל בתגובות לכתבה עצמה דרך אפשרות התגובה באמצעות הפייסבוק או בקתגובה לקישור לה שפורסם בפייסבוק), אבל אתם יורם ויוסי לוקחים את הטענות שלכם בדיוק לקיצוניות ההפוכה לפי דעתי וזה לא פחות בעייתי להבנתי.
אני רוצה להאמין שז'ק לא היה כותב דבר כזה, גם אם ברור שמבחינת היוקרה של המרוץ, יותר חשוב לאיגוד איכות התוצאה של זה שסיים ראשון מאשר איכות התוצאה של זה שסיים אחרון.
אני יכול רק לומר - בתקווה שלא תעלבו - שאני שמח (לפחות למיטב ידיעתי בשלב זה) שאתם לא מתעסקים בארגון מרוצים...