שוב, רוצים לכפות את הריטלין בדלת האחורית

אמונה עיוורת ברופאים?

אם מי את חשבת שאת מתדיינת? למה את חושבת שאת יותר "בודקת" ממני? מי נתן לך בכלל את הזכות לשפוט אותי ואת אמונתי ברופאים?
 

shira29

New member
חייבת להעיר לך

ההכללה שעשית היא שגויה מיסודה. יש היום יותר ויותר מודעות לנושא הריטלין כי יש יותר ויותר איבחונים. זה לא אומר שזה לא היה בעבר. והיד ממש לא קלה על הריטלין. אחותי היא ADHD, היא קיבלה מרשם לריטלין רק אחרי שהיא ואמא שלי ניסו ה-כ-ל! הרופאה המטפלת של אחותי הסבירה לאמא שלי ולאחותי שריטלין הוא מפלט אחרון. אחרי שניסו X Y Z, אם היא תרצה (והרופאה ממש לא דחפה לה ריטלין) היא תמיד תוכל לקבל. אחותי היום מטופלת בריטלין במינון מאד נמוך והשינוי הוא מדהים. היא תיכוניסטית, מאובחנת כבר שנים כ- ADHD ורק בקיץ השנה התחילה לקחת. פתאום הציונים שלה עולים, היא מסוגלת לשבת בשיעור ולהתרכז!!!! דבר שהיא פשוט לא היתה מסוגלת לו בעבר. זה עשה אצלה פלאים. אבא שלי הוא ADD, אבל בזכות אמא שלי וה"שיטות" שלה היא מצליחה לארגן אותו ככה שהוא לא צריך טיפול תרופתי. יש אנשים ששיטות אחרות עוזרות להם, אבל יש כאלה שלא, ולא צריך ללכת ולהכפיש לו אותם, לא את ההורים שלהם ולא את המערכת שבסה"כ באה כאן באמת כדי לעזור לאותם אנשים, והריטלין הזה, המוכפש כל כך - פשוט שינה לאחותי את החיים מאד מאד לחיוב.
 

yoyo10

New member
אני רוצה להוסיף

רטלין עוזר בכלל בתפקוד היום יומי ולא רק כדאי לשבת לללמוד אנשים עם ADD יכולים מאוד להיות מתוסכלים דברים שנראים לך פשוטים לביצוע הם לא יצליחו לעשות ולגבי שינוי תזנתי אני כבר עברתי הכל גם הוצאתי מלא כסף על ויטמינים(חוץ משינוי תזנתי) אחותי גם נסתה תכשרים טבעים והוצאה על זה המון כסף ומו שכבר כתבו לך כאן מי ששינוי תזנתי עזר לו כנראה שהייתה לו בעיה תזנתית ולא בעית קשב
 
מי הם "רוב האנשים שנותנים את הכדור לילדיהם"

האם ביצעת מחקר מקיף? האם את אשת מקצוע? האם עבדת עם X ילדים שמתמודדים עם ADHD ב"דרכים אחרות"? אילו דרכים? אשמח לשמוע ואל תגידי: לא יודעת, תבדקו. כי אני בדקתי לא שיטה אחת ולא שתיים. את המחקר המעמיק שלי אני עושה כבר כמה שנים טובות ולא מתבססת על מחקרים של אנשים אנונימיים באינטרנט כי אם מדברת עם אנשים שבאמת באמת מתמודדים עם ההפרעה. לא אחד, לא שניים, לא עשרה. אין לי עניין להיכנס איתך לויכוח כי אני מבינה מדברייך שאת מתבססת על שמועות.
 
האנשים שהשתתפו במחקר שלך

(דרך אגב מה זה המחקר הסודי הזה ובמסגרת מה הוא נעשה?) האם הם ידעו עד כמה החומר הזה רעיל? האם מישהו מוסמך הסביר להם את זה? יש לך השכלה ברוקחות? את יודעת שהחומר הזה פי אלף יותר מסוכן מחומרים פעילים אחרים (ותאמיני לי אני מאמינה בפלאי הכימיה, מכורה לאופטלגין שידוע כרעל בעצמו)
 
בודאי שהם ואני בדקנו מה זו בדיוק התרופה הזו

אבל היתרונות שלו עולים על חסרונותיו. כמה שזה נשמע לך נורא חייבת לומר שממש לא חכם לבוא לאנשים שזקוקים לתרופה הזו ולהטיח בפניהם עד כמה התרופה הזו רעילה בלי להציע אלטרנטיבות קונקרטיות, שבאמת עובדות, ובלי לעמוד ולו לשניה אחת בנעליהם. הרבה יותר קל לנפנף בזה שהתרופה רעילה. כולנו יודעים מה אנחנו נותנים לילדים שלנו וזו החלטה לא פשוטה לאף הורה. תהיי בטוחה אני מקווה ומאחלת לך מכל הלב, בלי טיפת ציניות, שלא תאלצי להתמודד עם השאלה הזו. אין לי מה להסביר יותר. לא מנסה גם לשכנע אותך או מישהו אחר, רק להציג את הדברים כפי שהם נראים מהצד שמתמודד עם ההפרעה יום יום, שעה שעה. אני לא רוקחת. אני אמא לילד מקסים ונהדר שמתמודד עם הפרעת קשב בצורה מעוררת השראה
אם הייתי מוצאת טיפול מתאים יותר להפרעה, שיאפשר לו חיים טובים ושמחים הייתי משלמת הון עבור זה אבל... לא מצאתי לצערי
 

פולספגן

New member
בדקתי רק את ההיבט המדעי של ה-../images/Emo184.gif

למען הסר ספק, הבדיקה שעשיתי היא תאורטית נטו וכן אני אשת מקצוע, אך לא קשורה לריטלין. אין לי ידע מספיק בנוגע להפרעות קשב, אך ההגיון שלי אומר שמי שיש לו הפרעת קשב צריך לקרוא טקסט מס' פעמים בעוד לאדם מן השורה מספיק פעם אחת ולעתים פעמיים. לדעתי, זה מצריך תוספת זמן. התחושה שלי שההסברים לקחת את הריטלין מזכירים לי את ההסברים למה לחסן ... (מוצאים סיבות מתחת לריצפה) חוץ מזה, למה אחד צריך לבוא על אי אפשר גם לתת תוספת זמן וגם למשל הפסקה באמצע הבחינה כפי שהציעו בכתבה שצרפתי?
 
../images/Emo2.gif את לא רצינית. אולי את כן?

הכי קשה לי עם המשפט "התחושה שלי שההסברים לקחת את הריטלין מזכירים לי את ההסברים למה לחסן" אמירה ממש מצערת. אין קשר ולו הקטן ביותר בין השניים. הקשר היחידי שאני רואה כאן הוא שכמו שהחלטת לחסן או לא לחסן לאחר שלמדת את הנושא לעומק גם במקרה של שימוש בריטלין והפרעות קשב כדאי שתעשי זאת. קודם תלמדי ותביני מה זה ורק אח"כ תבדקי מה הטיפול המומלץ ולמה זה טוב. אולי אז תוכלי לבוא ולהגיד: אתם מרעילים את הילדים שלכם (גם אם לא אמרת מפורשות, רמזת) הנושא של לקרוא טקסט פעם או פעמיים או שלוש לא בהכרח קשור להפרעת קשב, יותר קשור להפרעות למידה. זו אולי נגיעה קלה בקצה קצהה של ההפרעה הזו.
 

yoyo10

New member
../images/Emo45.gif בתור אחת שיש לה גם ADD גם לקוית למידה

הארכת זמן זה עינוי בשבילי זה אומר לשבת עוד ולכן לא השתמשתי מה שלי עזר זה הפסקות ובמבחנים בעל פי ירגיז אותי שכל פעם הציעו לי הארכת זמן במקום זה ממש לא תרם לכלום לי לצערי רטלין עשה תופעות לוואי אבל אני חושבת שחיי היו נראים אחרת אם היו מאבחנים אותי כילדה ומטפלים בי וכן גם עם רטלין
 
ממליצה לקרוא את "יהיו מזונותיך תרופותיך"

יש שם פרק על הפרעות קשב וריכוז. כולל טבלת השוואת אפקטיביות (אחוז נתרמים מהטיפול לעומת נפגעים מהטיפול) של התרופות השונות ושל גישה תזונתית. כולל הצעות לשינוי תזונתי ולמתן תוספי תזונה, ובמיוחד לאבחון מזונות אלרגניים, שאחוז גבוה במיוחד של סובלים מבעיות קשב וריכוז הוא בעל אלרגיות לא מאובחנות לשלל מזונות.
 

ענבל330

New member
המלצה לספר "ריטלין אינו התשובה" - מדריך פעולה

לא קראתי את כל השירשור, יכול להיות שמישהו המליץ כבר.. הסופר - ד"ר ב. שטיין.
 
למעלה