שוב התייעצות בנוגע לענייני שכנים :(:(

  • פותח הנושא dio3
  • פורסם בתאריך

dio3

New member
שוב התייעצות בנוגע לענייני שכנים :(:(../images/Emo10.gif../images/Emo10.gif

טוב, אני אחזור על עיקרי הדברים והעדכונים האחרונים. אנחנו גרים בדירת גג (על הגג עצמו בבניית קומבינה) שכורה בה פינות הגג מחולקות בין דירות נוספות להן עלייה לגג. הגג מחובר במעקה מחובר לאורכו ועוד שטח של דודים. כשעברנו לגור בדירה, בשל מבנה הגג וכמובן בשל פחד שמא החתולים יפלו למטה, רישתנו את כל הגג שלנו (40 מ"ר) ביוזמתנו. הכל היה טוב ויפה, עד שחתולינו הקבועים (שכידוע לא סובלים מחוסר איי קיו בכל הנוגע למציאת פירצות), יצרו פירצה ברשת אותה לקח לנו זמן לאתר, ונהגו לטייל על הגג ולבקר גם בגג של השכנים באמצע הלילה. עם שכנה אחת היו בעיות והיא מאוד נחמדה ופתרנו את זה, וביקשנו ממנה פשוט ליידע אותנו כשהמקרה קורה כדי שנתפוס את החתול העבריין וכך נבין מאיפה יצא.. חלפה שנה וחצי, השכנה השנייה (יש לציין שכל שכנינו מבוגרים מאוד) שהייתה איתנו ביחסים מאוד טובים אמרה לנו שחתולה שלנו מבקרת לה בגג, התנצלתי והיא אמרה שבכיף ולא מפריע לה כי היא "מתה על בע"ח". שבוע וחצי לאחר מכן היא פנתה לאמא של בעל הבית, שגם לה דירת גג, בעצבים, שחירבנו לה בעציץ והיא לא ישנה בלילות וכו' וכו'. בעלי דיבר איתה ואז היא אמרה לו שהיא רק מיידעת אותו שהיא הולכת לפזר רעל בגג, תגובתו הראשונית, בשל היותו נחמד מדי כנראה, הייתה התנצלות מעמקי נשמתו, אחרי שהוא הבין את משמעות האיום הוא הבהיר לה כי זו עבירה על החוק לפזר רעל. כמובן שמיד סגרנו את החתולים בתוך הדירה והתחלנו לבנות רישות חדש לגג באמצעות גדר תוכי. אני נתקלתי בשכנה הראשונה הנחמדה יום לאחר מכן בחדר המדרגות והסברתי לה את הסטטוס הנוכחי, בזמן הזה השכנה השנייה יצאה גם היא לחדר המדרגות, ניסיתי לדבר איתה בדרכי נועם שלא עזרו ורק הובילו לצעקות על "בעלך החוצפן" ו"לא ישנה בלילות כבר שנה" וכו' וכו' בעוד היא נכנסת למעלית וסוגרת לי את הדלת בצעקות... מאז שתיקנו את הרישות שהפך לגידור לגג נרגעו העניינים עד לפני חודש (יותר מחצי שנה לאחר האירוע). לפני שבועיים, חזרתי מחו"ל וקיבלתי טלפון בעודי יוצאת מהמטוס מבעל הבית שאותה שכנה "מקסימה" טוענת שחתול שלנו נכנס לה הביתה ושרט לה ספת עור לילה קודם. הרמתי לה טלפון ושאלתי איך זה קרה, היא טענה שנכנס להם חתול בלילה הביתה (איך?!) שהם נבהלו, ושהחתול נבהל ושרט את הספה. שאלתי איך נראה החתול. תשובתה, זה לא היה החתול הרגיל, זה היה חתול בז'. אמרתי לה: אבל אין לי חתול בז' (אלא אם הכוונה לרגדול שלי שלא יודע לצאת..) היא החליפה נושא, שאלתי אם ראתה אותו, אמרה שלא ובעלה ראה, שאלתי אם רוצים לתקן את הספה ואמרה שאולי ילכו לרפד אבל עוד לא התעסקה בזה, שאלתי אם אפשר לבוא לראות את הנזק, אמרה שלא יכולה לדבר עכשיו וניתקה. שבוע לאחר מכן קיבלתי דפיקות בדלת ב-6 בבוקר וטלפונים היסטריים מהאמא של בעל הבית על זה ששכנתנו הנחמדה יותר מצאה עציץ הפוך ומלא גללים, היא השאירה לנו את תוכנו בשקית תלויה על הדלת, כששוחחתי איתה היא הייתה מאוד נחמדה, סגרנו מיידית את החתולים שוב בבית (יש לנו דירת שני חדרים וזה סיוט כי אין מקום לחול וכל הבית מיד מסריח זו הסיבה ששכרנו דירה עם גג גדול מלכתחילה) הבעל מצא פירצה (פשוט הרסו חלק ברישות העליון), קנינו עוד גדר, בנינו הכל מחדש, עקבנו אחרי כולם לראות שהם לא מצליחים לפתור את המשוואה ונראה שכרגע שוב אין יציאות. היום קיבלתי טלפון (שבועיים אחרי מאורע הספה) מבעל הבית שאותה שכנה רוצה ללכת לעירייה (שתלך) ולתבוע אותנו על הספה (גם שתלך). הוא שמשום מה מתערב בעניין מטעמי אימו שגרה כאן וחברה של אותה שכנה, והיא שמערבת אותו כנראה במטרה לגרום לו להעיף אותנו, החליטו שהיום בערב הוא בא לראות את הנזק בספה, החתול הבז' הפך לפתע לחתול שחור לבן והוא רצה שנצטרף ושאחר כך הוא יבדוק את הרישות (שעם כל הכבוד בנינו מיוזמתנו, כספינו וזמננו) בהתחלה אמרנו כן ואז חזרנו בנו (זה לא משרת אותנו וכשהצעתי לה לבוא לראות היא סירבה הרי). התחלנו כבר לחפש דירה חדשה כי המצב כרגע הוא בלתי נסבל לכל המעורבים בעניין כולל אותנו, אבל שום דבר לא משנה את הסיפור הזה עם השכנה הזו ואת הדרמה הנוכחית עם הספה. אשמח להצעות, רעיונות, דיעות - בכל מה שקשור למצב כזה , להתערבותו של בעל הבית, לשכנה וכו'. אה וסליחה על החפירה הייתי חייבת לפרוק...
 
מנסיון חיים נחמדות לא עבדה לי מעולם !!

אישית למדתי מהחיים בלא מעט דירות שעברתי שבעניני שכנים צריך להפעיל כוח ולא נחמדות !! לא יודע איזה סוג אנשים אתם אבל.. אני אישית בכל דירה שגרתי בה בחיים הצהרתי לשכנים עובדות !! זה מה יש וככה זה ועם מישהו רוצה לנסות אותי אז שידע שהתוצאות לא יהיו נעימות. וחיתי בסוף בשלום עם כולם שפחדו ממני לרוב, וחלקם אף התחברו איתי לבסוף :) השאלה הצדק לצד מיהו ? עם באמת החתולים שלכם עושים נזק לשכנים אז הצדק עמם, ואם הם סתם מציקים צריך לדעת לדבר איתם ולהעמיד אותם במקום פעם אחד ולתמיד !! בעקרון עם אתם אנשים טובים ושקטים שומרי חוק, אז עדיף פשוט לעבור דירה למען השקט הנפשי שלכם כי מכאן המצב רק ידרדר לצערכם מנסיון, ברגע שהשכנים רואים שבכל פעם שמשהו לא לטעמם הם יכולים לגשת ולהתלונן ואתם תתקפלו אכלתם אותה כי כך זה ימשיך. ההחלטה שלכם אני אישית הייתי מרגיע את השכנים ומהר כמובן אם הצדק היה לצידי ! אם באמת היית חושב שהנזק לרהיטים ועציצים וכ"ו של השכנים הוא בגלל החתולים שלי צריך שיהיה כבוד ולשלם הנזק, כמו שהייתם רוצים שישלמו לכם במקרה הפוך. בהצלחה
 

dio3

New member
תראה

לגבי עניין הצדק.. החיים כידוע לך הם לא שחור לבן. לגבי העציצים לקחנו על העניין אחריות, והבנו אותם כי אלו עציצים שעל הגג וזה נזק מוכר של חתולים (מה גם שאני לא מכירה עוד מישהו שיכול היה לחרבן להם בעציצים) ובגלל זה הצענו פיצוי כספי, עציצים חדשים ועוד, לא רצו בכך אלא פשוט רצו שננסה למצוא פתרון יותר יעיל לסגירת החתולים. העניין העיקרי הוא עם הספה עם השכנה המאיימת בהרעלה ובתביעה, שכן עם כל הכבוד, אני לא ראיתי את הספה שלהם, אני לא יודעת מאיפה חתול היה יכול להיכנס אליהם הביתה, החתול בתיאורו הראשוני לא דומה לתיאור של החתולים שלנו, וכשהצעתי כשזה קרה להשתתף בהוצאות תיקון, ולראות את הספה נתקלתי בתשובה מתחמקת. מבחינתי העניין לא מוכח ואמין באופן חלקי ביותר, אולי קרה להם נזק לספה ממשהו אחר והם החליטו לתפוס על זה טרמפ? אני לא יודעת. אולי הם רוצים בכוח לגרור אותנו לבימ"ש (שכן אחרת למה כשהצענו לקחת חלק בתיקון לא נעינו ועכשיו העניין עבר לאיומי תביעות)? אולי הם רוצים לגרום לנו בכל דרך לצאת מהבניין? אני לא רואה מה קושר חתול שלנו לעניין בצורה מובהקת.. אנחנו מחפשים דירה אחרת כמובן (למרות שכרגע זה בהשהייה בשל אילוצים אחרים) וברור לנו שהעניין לא הולך להשתפר. חוץ מהסיפור הזה אנחנו שכנים שקטים ונחמדים כנ"ל גם אחת מהשכנות (לא המאיימת) והעניין העיקרי שאנחנו מתכננים גם כך תוך קצת פחות משנה לצאת מהדירה אך הבעיה היא שהיינו מאוד מעדיפים למשוך כאן חוזה עד אז כשאסיים לימודים בקיץ הבא כי אז פשוט נצא מאזור המרכז, אם נעבור עכשיו זה יהיה מעבר לא מתוכנן, ששוב, לא פותר כרגע את בעיית הספה.
 

תאנוש

New member
וואו איזה סיפור מבאס

אז קודם כל - כל שיחה עם השכנה / בעל הבית / כל גורם הקשור לעניין - להקליט. דבר שני - לדעתי פתחתם לשכנה פתח בכך שבכלל שאלתם אם היא הולכת לתקן ואם אתם יכולים לבוא לראות. משמע - אתם לוקחים אחריות. משמע - אתם בכיס שלה. כרגע אני לא יודעת מה לייעץ לך, לפני חצי שנה אם הייתי שואלת אותי הייתי אומרת לך להיכנס בהם בראבק - רוצים לתבוע? שיתבעו. רוצים להתלונן? שיתלוננו. גם את יכולה להתלונן על הטרדה מצידם. הרי החתולים שלכם לא היחידים במדינה, בעיר ובטח לא ברחוב. עכשיו, אחרי שאני נמצאת פחות או יותר באותו מקום ואני מאוד דואגת שמה יזרקו לי רעל לחצר או שכן שידפק לו המוח ויוציא את זה על החתולים שלי... אני שומרת על פרופיל נמוך. כל מי שמתלונן אני מקשיבה, אם לא ניראה לי קשור אליי אני אומרת וסוגרת ענין ופשוט הולכת. לא משאירה מקום להתווכח. עד כה למזלי הכל היה שטויות ולא קשור אליי... אבל בכל זאת. תעדכני מה נסגר.
 

dio3

New member
תראי אני לא חושבת שלקחנו על עניין הספה אחריות

אלא להפך. הייתי נחמדה אבל מאוד מסוייגת בשיחה, אמרתי לה שזה נשמע לי מוזר מאוד, שאין לנו חתול שנראה כך, ושאלתי מה היא מתכוונת לעשות עם הספה, שאלתי אם אפשר לבוא לראות את הספה כי אמינותה מבחינתי מוטלת בספק ואני בכלל לא יודעת אם היא לא מדמיינת (כמובן שאת השניים האחרונים לא אמרתי), היא הבינה את זה מדבריי ובגלל זה התחמקה. הבאסה העיקרית בכל הסיפור שבעל הבית שלנו מופעל מלחצים של אימו שאלו שכנותיה. הוא טיפוס מאוד פאסיבי כזה. הוא רוצה שנישאר כי מאוד נוח לו איתנו (אמרנו כבר 3 פעמים שאנחנו רוצים לעזוב בגלל הסיפור והוא כל הזמן לוחץ שנישאר- אנחנו כבר מעל שנתיים פה). מצד שני הוא מנסה לרצות את השכנות ובכך משתף פעולה עם הפלת האשמה עלינו (בזה שהוא בא אליה, רואה את הספה וכו' זה הרי לא קשור ישירות אליו, עם כל הכבוד,הוא לא מגשר זאת הסיבה שסירבנו לבוא.) ובא אלינו בדרישות על סגירת החתולים בדירה (כשהוא יודע שבתוך הדירה זה לא אפשרי לחיות ככה עם 4 חתולים) ולבדוק את הרשת (שזה לא קשור לחוזה איתו). אז הסיפור פשוט גוזל מאיתנו עצבים, אנרגיות, ואינטרקציות שלא מובילות לשום מקום. כמה שאני מתגעגעת למושב, שם לפחות אנשים מבינים שהם לא חיים בכוכב לכת נפרד מהאנושות.
 
למעלה