שוב ביבי "לא ידע"....

ריאליסט

New member
שוב ביבי "לא ידע"....

אני הייתי מאד שמח אילו ביבי היה מעיף את פייגלין העבריין קיבינימט. הרי יחסית אליו גם האיחוד הלאומי נחשב שמאלני... רק שביבי הטיפש דאג יותר מסילבן שלום ותמרן את הפרימריז של הליכוד לתאריך מפגר-אז במקום סילבן הוא קיבל כהחלטה דמוקרטית של מוסד הליכוד החשוב ביותר את פייגלין כמספר 2 (!!) שלו עם כוח של 23 אחוזים. עכשיו ביבי לא יודע האם לבלוע או להקיא...אז הפתרון שלו היה לסגור את הדלתות בפני זה שזכה ב-23 אחוזים מהקולות ואח"כ לומר "לא ידעתי כלל שסגרו בפני פייגלין את הדלתות". מזכיר משהו.... ואילו רק פרימריז. אם פרימריז ביבי לא יודע לנהל כמו שצריך-כאשר הוא המועמד היחיד לנצחון-אז מדינה הוא יידע לנהל? נכון לעכשיו הליכוד הוא מפלגה קיצונית ימנית ודתית. אבל ביבי הפחדן לא עושה דבר לנקות את האורוות אצלו. אז איך ישלוט במדינה?
 
נו דיי כבר עם הדמגוגיה

כמה אפשר? בסדר, הבנתי, אתמול היה יום הבחירות, אז התקשורת והשמאל רצו קצת להשתעשע, להרוס את הפריימריז ולקלקל את הניצחון של נתניהו. אבל, אני לתומי, חשבתי שהיום יהפוך ליום שקט, נטול דמגוגיה והסתה. אך לא זה המצב. אם אתה מעוניין שאענה לך בצורה עניינית, דבר גם אתה בצורה עניינית. אז ככה: פייגלין אינו מספר 2 של נתניהו. העובדה שמקומו בפריימריז הוא המקום השני, וודאי אינה מקנה לו את המקום ה-2 ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. אם המצב היה כך, כל אדם זוטר היה מעוניין להתמודד ולקבל מקום גבוה ברשימה לכנסת. ולטענה הבאה - נתניהו עושה ככול שביכולתו להעפת פייגלין ודומיו מהליכוד. הבעיה היא, שכמו שאתה יודע - הליכוד הינה מפלגה דמוקרטית, ועל כן המעשה הזה יהיה קשה(למרות שהוא צודק)ובסופו של דבר, אני מקווה שבקרוב, יצא לפועל. לטענה הבאה - לפייגלין ולאידיאולוגיה שלו אין שום השפעה על דרכו של הליכוד. לא הייתה ולא תיהיה. ה-23% הללו, אל תשכח, ניתנו לו בקרב רק 40% מהליכודניקים. שכן, אם היו מגיעים 80%(ושלא נדבר על כלל הליכודניקים)התוצאה הייתה מגיעה בקלות ל-90%-10% וזה גם לאחר שבוגדיו של הליכוד, בראשות סילבן, היו מצביעים לפייגלין. כוחו של פייגלין אינו כמו הכוח שמנסה התקשורת ומנסה השמאל לצייר. פייגלין הוא אדם שאינו מזוהה עם האידיאולוגיה של הליכוד, לא עם ערכיו ולא עם דעותיו. ולכן המעשה הנכון ביותר(שאני כמובן מסכים איתו)היה לחסום את כניסתו של פייגלין למתחם נאומו של נתניהו(ולא רק בגלל שנתניהו הרי נדרש לנאום רק בפני פעיליו ותומכיו, ולא בפני שאר המתמודדים, כפי שאמר זאת אמש), וזה, למעשה, יסמל את תחילת הדחתו והפרשתו של פייגלין וחבריו מהתנועה. שגם ככה, כאמור, אינה מושפעת מאותם אנשים.
 

עדכאן

New member
מרוב דמוקרטיה לא הבנתי איך מסלקים את פייגלין

מהליכוד. אז נכון שפייגלין קיבל בסה"כ 11.5% מסה"כ המתפקדים, אבל זה אומר שנתניהו קיבל רק....36.5% מסה"כ המתפקדים. ומאחר וביבי הוא שיוביל את הליכוד ולא פייגלין, ליחס הנמוך הזה שקיבל ביבי מול כלל המתפקדים יש משמעות הרבה יותר רחבה לגבי ביבי מאשר לגבי פייגלין. אז עכשיו גם סילבן הוא 'בוגד ליכוד', טוב, אתם שם בימין משתמשים בתואר בוגד בקלות רבה. מסתבר שהדמוקרטיה הליכודניקית היא בערבון מאוד מוגבל, ואם אתה לא בעד ביבי, אתה בעצם בוגד. ועוד יש לך טענות על דמגוגיה.
 
קודם כל אני לא אוהב את הביטוי

"אתם שם בימין", אני איני ב"ימין", דעותיי מרכז-ימניות, ובחלקם דומות לדעות השמאל. זה סתם פרט שולי שהייתי מעוניין לציין. ובאשר למה שכתבת - במשאלים הנעשו בקרב כלל הליכודניקים, נתניהו זכה ברוב של 78% על פני 18% של פייגלין(והתחשב בעובדה שאם סילבן היה נכלל ברשימת המועמדים, פייגלין היה צונח לפחות מ-10%, שכן, כמו שאמרתי - הרבה מאוד מתומכיו של סילבן תומכים בהתמודדות הזאת בפייגלין). אם זאת לא תמיכה אדירה, אינה יודעה מה היא תמיכה כלל.
 

אישלום

New member
תתאר לך שמשאלים היו מחליפים בחירות../images/Emo12.gif

אז פרס היה ראש ממשלה בעשרים השנים האחרונות, והיינו צריכים לחפש לנו נשיא אחר...
מי שקורא לסליבן שלום בוגד בגלל שהוא לא תומך בביבי, אני רואה בו ימין ימני.
 
טוב אתה מביא דוגמאות שאינן קשורות

אני מדבר פה על פריימריז פנים מפלגתיים לא משמעותיים כל כך. המשאל נעשה בקרב מתפקדי הליכוד, שמספרם מונה קצת פחות מ-100 אלף אאל"ט. הדוגמאות שהבאת הן של בחירות כלליות שהסקרים בהן, אגב, היו מאוד צמודים. ואתה יודע את זה טוב מאוד. בפריימריז האלה אני מדבר איתך על הפרש של סביבות ה-60% ולמעלה מזה. האחוזים שהוצגו בתוצאות הבחירות אתמול("22%" לפייגלין), אינם משקפים את הליכוד, ואתה וחברייך יודעים זאת, בלי שאכתוב הודעות אלה.
 

ריאליסט

New member
שמח לשמוע,

ואני מקווה שגם לגבי אותו משאל לגבי ההתנתקות, תודה היום שהוא היה חסר משמעות. הרי אי אפשר להחזיק את החבל בשני קצותיו??
 

ריאליסט

New member
אני מזכיר לך...

כשמספר לא שונה של מתפקדי ליכוד הצביע נגד קיום ההתנתקות-צעקו בליכוד ששרון חייב לקבל את הכרעת המתפקדים, למרות שאין למתפקדי אף מפלגה זכות לקבוע מה תהיה מדיניות הממשלה. היום, לעומת זאת כשמתפקדי הליכוד (אמנם רק 40 אחוזים מהם), הראו שכוחו של פייגלין הוא כחמישית מכח הליכוד, פתאום "פייגלין הוא זוטר"? תעשה לי טובה אחת-נמאס לשמוע את כל הליכודניקים המיללים על "התקשורת השאמלנית". יש לי פתרון מאד פשוט: על תקשיבו ועל תקראו שום דבר שהתקשורת הכביכול שמאלנית אומרת. תקשיבו רק לערוץ 7 ותקראו רק את "מקור ראשון". כאילו שאותה תקשורת לא חגגה מהבדיחה עמיר פרץ . דמגוגיה היא להאשים שנים אחרי שנים אחרי שנים את התקשורת באותן האשמות. אף אחד כבר לא מתייחס לזה-חבל. איזה נצחון "גדול" היה לביבי? הרי הוא התמודד נגד עצמו. מפלגה דמוקרטית יכולה לגרש ממנה אנשים שדיעותיהם קיצוניות. הרי לו למשל בל"ד היתה חודרת לליכוד-היא לא היתה מסולקת עוד מזמן? פייגלין כבר חי בליכוד שנים ומפתח בו גרורות סרטניות. למה לא מגרשים אותו ואת חבריו מרשימת המתפקדים? ובדיוק כמו שקרה בעבודה-גם לליכוד חדרו גורמים שביום הבחירות לא יצביעו עבורו (קרי אנשי פייגלין). רק כשזה קרה עם הערבים ב"עבודה", דווקא אתם חגגתם. סלח לי-אבל אם אדם הוא כבר חבר ליכוד וזוכה ב-23 אחוזים, זהו אקט לא דמוקרטי לעצור בעדו מלהכנס לנאום של מנהיג הליכוד. אם הם לא יחליטו שפייגלין וחבריו עפים מהליכוד-אז הם ימשיכו להיות חברי ליכוד על כל המשמעויות שנובעות מכך. ההחלטה בידי ביבי ובוחרי הליכוד בטח לא יתעלמו מעובדה זאת.
 
הכוונה כמובן

בנוגע לפיסקה שבה כתבת על הבחירות בעבודה. תראה, אני יכול לקבל ביקורת מידי פעם. ואני מנסה להיות כמה שיותר הוגן, אבל גם לכם בפריימריז היו לא מעט בעיות, שבעיניי - חמורות שבעתיים משל "בעיות" הליכוד(ראה "עבודה בעיניים" - כתבה בעיתון 'ידיעות אחרונות').
 

ריאליסט

New member
קבל תיקון לגבי "לכם"

אני איש שמאל בדעותי אבל איני מצביע למפלגת העבודה ובבחירות האחרונות ואילו שלפניהם שמתי פתק לבן בקלפי. לגבי הפרימריז בעבודה-מה ההבדל? למפלגת העבודה נכנסו גורמים שכלל לא מצביעים עבורה בבחירות לכנסת (בעיקר הערבים ורוב תומכי עמיר פרץ) ולליכוד נכנסו גורמים שאינם מצביעים עבורו בבחירות לכנסת (תומכי פייגלין ואולי אנשים שמצביעים ל"קדימה"). אני לא רואה הבדל למעט העובדה שבמפלגת העבודה המאבק היה צמוד ולכן עשו כזה עניין (ובצדק) מאותם גורמים ואילו בליכוד לא היה ספק מי ינצח ולכן לעניין הנבחר לראשות הליכוד-אנשי פייגלין לא היוו כלל פונקציה. אבל אותם מתפקדים יבחרו גם את החכי"ם ואם הליכוד יגיע ל-30 מנדטים ויותר ,יש סבירות גבוהה שיהיו לפייגלין אולי 2 נציגים בכנסת. במקרה כזה אותם נציגים לא יוכלו להיות חלק מהליכוד-כי הפער האידאולוגי בין פייגלין לביבי הוא עצום.
 

EverMan

New member
אנשי פרץ

לא מצביעים פרץ ? בשדרות ניצחנו בבחירות האחרונות ברוב די גדול.
 

ריאליסט

New member
מאידך ישנן ראיות

שהיו אנשי ליכוד שהתפקדו ל"עבודה" בכדי לחזק את עמיר פרץ- אם מתוך תמיכה בו על רקע עדתי ואם מתוך רצון לפגוע במפלגת העבודה לאחר שעמיר פרץ שכה כשל, זכה ב-20 אחוזים מקולות המתפקדים.
 
למעלה