שוב אני - ניתוק זיקה

MayaTheBee

New member
שוב אני - ניתוק זיקה

בשרשור הקודם שלי כתבו לי " כיום בתוכניות אורנג' החדשות(מסלולי CLEAR,ובהנחה שמדובר בלקוח פרטי ולא עיסקי)לא משנה מה המכשיר בכל ניתוק זיקה/שדרוג/רכישת מכשיר חדש מקבלים החזר לא מוגבל בזמן על התוכנית. ההחזר לא תלוי בסוג המכשיר או בעלותו אלא תלוי בתוכנית.תוכנית גדולה-החזר גדול,תוכנית קטנה-החזר קטן. ככה שאין טעם לחכות ל16 לחודש. " אכן דיברתי עם מישה ומאורנג' והוא אמר לי שאלו המסלולים, ושהם יותר לא מתגמשים במחירים וכאלה. אלו הסכומים שיש לי כסטודנטים http://www.orange.co.il/he-il/cellular/service_plans/orange_clear_students/ האם לדעתכם אלו הם מחירים הוגנים? (אני לא כל כך מבינה במחירים כי אני על תוכנית חייל ישנה מאוד מלפני 7 שנים)
 

ספוקי

New member
לא בטוח בכלל שהתוכנית הזו חוקית

לפי משרד התקשורת, גובה ההחזר תלוי בעלות המכשיר. גם אם רכשת מכשיר שאינו נמכר בחברה הסלולרית, יש טבלה מדורגת עם עלות ההחזר לפי המחיר ששולם. כך שלא בטוח שזה חוקי בכלל לתת החזר קבוע בלי קשר למחיר המכשיר, במיוחד במכשירים אשר לא נמכרים בחברה הסלולרית עצמה.
 
דווקא נראה חוקי

ניתוק הזיקה - בין ההטבה לבין העובדה שציוד הקשה לא נרכש במפעילה. ז"א שאם ההטבה ניתנה לך כי קנית אצלם מכשיר, אז אותה הטבה מגיעה גם לה. מאחר ותכנית זאת נותנת את אותה הנחה לכולם - לא משנה איזה מכשיר אתה רוכש, אז גם לא משנה איזה מכשיר היא תביא איתה, אפילו מכשיר בשקל, היא תקבל את אותה הטבה כמוך.. רק שתביא חשבונית על שמה.
 

dani666

New member
היכן כתוב שגובה ההחזר תלוי בעלות המכשיר ?

משרד התקשורת לא קבע כיצד יחושב ההחזר. הוא רק קבע שבמידה והמכשיר שנרכש זהה למכשיר שהמפעילה מוכרת, הלקוח ייקבל עבור תתוכנית זהה החזר זהה. אחרת - יקבל לפי דרגות. חוקי לגמרי לקבוע החזר לפ ימסלול בלי קשר למכשיר (ותודה לאוראנג' שעשו כך, ושקבעו מחרירים גבוהים למכשירים זולים, מה שמאפשר לי לשלם 7 ש'ח למסלול).
 

ספוקי

New member
ציינתי כי הבעייתיות עם מכשירים שלא נמכרים

אם אורנג' החליטה על החזר של 60 ש"ח למכשיר אייפון 4S באותו מסלול, ומישהו רכש את המכשיר הזה בחו"ל, אז כמובן שבאותה חבילה הוא יקבל את אותו ההחזר. אולם לפי הוראות משרד התקשורת, במידה ורכשת מכשיר שאיננו נמכר ברשת הסלולרית, אתה מקבל עליו החזר לפי התכונות שלו / העלות שלו בחשבונית. לא מצאתי באתר אורנג' את הדף של צימוד מכשיר זר, אבל באתר של סלקום מופיע: "מכשירי סמארטפון תומכים ברשת UMTS דור 3.5, תומכים wlan שהושקו בעולם החל מיוני 2009". החזר של 90 ש"ח. כלומר עד כמה שאני מבין את החוק, אם מישהו קונה מכשיר שאינו נמכר בארץ ועונה על הדרישות (למשל Samsung Galaxy Nexus, עולה בחו"ל 750$), הוא זכאי להחזר גבוה ממה שאורנג' מציעים בתוכניות החדשות שלהם.
 

dani666

New member
לא מסכים.

לדעתי, במידה והרשת לא מתנה את גובה ההחזר בסוג המכשיר, טענתך לא תתפוס מים. משרד התקשורת דורש שתנאי ההחזר יהיו זהים ללקוח שקנה מכשיר ברשת וללקוח שקנה מכשיר בחוץ. אם ההחזר מותנה בסוג המכשיר - משרד התקשורת פתר את הבעייה למכשירים שאינם נמכרים ברשת בצורה שכתבת. אבל משרד התקשורת לא קבע שאסור לתת החזר *שאינו* תלוי בסוג המכשיר. לקוח שקונה מכשיר אצל החברה הסלולרית יקבל במקרה זה החזר שאינו תלוי במכשיר, וגם לקוח שקנה מחוץ לחברה הסלולרית. כל עוד ההחזר זהה לשניהם - הכל תקין. מה שכן, ברור שבמקרה זה יש יתרון כלכלי למי שרוכש מכשיר זול, בלי קשר לשאלה היכן רכש אותו.
 

k-don

Well-known member
וזו הטבלה באורנג

http://www.orange.co.il/he-il/cellular/packages/deals/sim-free-refund/ שים לב * אם רכשת מכשיר חדש והצטרפת לאחת מתכניות Orange clear, תקבל החזר בהתאם למוגדר בתכנית שבחרת, ולא על פי הטבלה (בתכניות Orange clear ההחזר עבור מכשירים חדשים אינו תלוי בדגם המכשיר שנרכש).
 

ספוקי

New member
השאלה שלי היא האם ההערה הזו בכלל חוקית

אם משרד התקשורת חייב את חברות הסלולר לתת החזר בגין מכשירים שלא נמכרים אצל המפעילה לפי מחיר המכשיר ו/או תכונות מסויימות, האם החברה יכולה להחליט שהיא נותנת החזר אחיד לכולם ללא קשר עם מחיר המכשיר. לפי מה שאני מבין את החוק, זה לא חוקי. אבל אם מישהו מאוד משועמם, הוא יכול לפנות למשרד התקשורת ולבדוק מולם מה דעתכם על המהלך הזה.
 

k-don

Well-known member
ההחזרים נקבעים קודם כל לפי התכנית

אח"כ לפי המכשיר ומחירו. כיוון שאין פה אפלייה בין מכשיר שנקנה בחברה לבין מכשיר שנקנה מחוץ לחברה, גם לדעתי הם עומדים בתנאי חוק ניתוק זיקה
 

ronengeles

New member
הבנת ממש לא נכון

משרד התקשורת קבע, שבמידהוהמכשיר לא לא נמכר בחברה, בחברה עדיין תהיה חייבת לתת החזרים לפי הגדרה מסויימת ולפי רמות שונות. אורנג' וסלקום בחרו לתת את ההחזר לפי מחיר המכשיר, וקבוע מספר רמות שונות שלפיהם גובה ההחזר משתנה. סלקום בחרה בהחזרים לפי אופי המכשיר, בלי שום תלות למחירו (גם אם קנית אותו ב 1 שקל, עדיין תוכל לקבל החזר של 90 ש"ח בחודש אם הוא עומד בהגדרות). בתוכניות החדשות של אורנג', הם נותנים החזר לפי סוג התוכנית, לכל מי שרוכש מכשיר (בין אם מהם או מחנות). סוג,ומחיר הטלפון בכלל לא רלוונטים להחזר, שנקבע בלעדית לפי התוכנית. מכיוון שאין כאן אפליה בין מכשיר שנקנה באורנג', לבין מכשיר שנקנה מבחוץ, בין אם זה מכשיר הם מוכרים ובין אם לאו וכולם מקבלים החזרים זהים, ההחזרים כאן חוקיים לחלוטין.
 

Geeker007

New member
תודה על הלינק לאתר

משמח לראות שהבינו שהעיקר זה פשטות עבור הצרכן. בלי התפלפלויות מיותרות, אפשר לראות את כל הפרטים בצורה יותר ברורה. והכי מעניין זה שאפשר לבוא עם מכשיר חיצוני חדש ולקבל החזרים. למישהו יש ניסיון?
 

dani666

New member
נראה לי מחירים סבירים, במיוחד אחרי "הטבה"

שתי הערות : - לא בדקתי תוכניות אחרות בחברות אחרות. בדקי והשווי. - כמובן שאת המכשיר לא תקני אצלם.
 
למעלה