שואלת עבור חברה- התפטרות לצורך טיפול בתינוק

שואלת עבור חברה- התפטרות לצורך טיפול בתינוק

אני יודעת שעד 9 חודשים יש אפשרות להתפטרות לצורך טיפול בתינוק. יש לי חברה שעכשיו כשבנה בן שמונה וחצי חוד' שינו לה תנאים במקום העבודה והיא רוצה הלתפטר. האם היא מחויבת להתראה של 30 יום ואז זה לא ייחשב לטיפול בתינוק? או שאם תגיש עכשיו התפטרות זה ייחשב לה. כל עוד הוא לא בן 9 חוד'. היא עובדת כ-6 שנים בבנק.
 
תשובה

החוק קובע שעליה להתפטר תוך 9 חודשים מיום שילדה. הדגש הוא על "להתפטר תוך 9 חודשים" ולא על מועד כניסת ההתפטרות לתוקף. עליה רק לציין שהיא מתפטרת על מנת לטפל התינוק.
 
ה-30 ימים לא ניכללים ב-9 חודשים

אבל נקודה נוספת למחשבה-אם שינו לה תנאים ובעצם עשו הרעת תנאים היא יכולה להתפטר בעקבות הרעת תנאים וכך תוכל לחתום מיידית בלשכה ולא לחכות את תקופת ההמתנה(ניראה לי 3 חודשים..)
 

nogaash

New member
הרעת תנאים

בואו לא נקל ראש בהתפטרות עקב הרעת תנאים, לא כל פעולה של המעביד שנראית כהרעת תנאים לעובד נחשבת להרעת תנאים באמת, יש צורך בהוכחת הרעת תנאים מוחשית אשר בגללה העובד אינו יכול להמשיך בעבודתו. לפני שעובד מחליט להתפטר עקב הרעת תנאים, עליו לפנות בכתב אל המעביד ולדרוש כי הדברים יחזרו לקדמותם, ורק אם אין כל שינוי מצד המעביד לאחר פרק זמן סביר, אז העובד יוכל להגיש מכתב התפטרות עקב הרעת תנאים ולדרוש פיצויי פיטורים. במידה ויש מחלוקת בין העובד למעביד בעניין ההרעת תנאים, המחלוקת תיפטר בבית הדין לעבודה, ועל העובד יהיה להוכיח כי מדובר בהרעת תנאים מוחשית אשר בגינה הוא אינו היה מסוגל להמשיך בעבודתו. דוגמאות להרעת תנאים מוחשית בעבודה: פגיעה בהיקף המשרה או השכר, פגיעה מוחשית במעמד העובד (לדוגמא: הורידו אותו מדרגת ניהול לדרגת פועל), ביטול הטבה שהיתה נהוגה בחברה (לדוגמא: היו משלמים ימי מחלה מלא מהיום הראשון, ופתאום החליטו לשלם לפי חוק) וכ"ו..
 
למעלה